Spansk presse: Real Madrid er enige med Harry Kane

3 år 1 måned siden #13 af Lars1991
​Jeg kan godt se din pointe, men er ikke nødvendigvis enig mht Kane. Men det var sgu underholende at læse, deraf mit tak haha :D
Følgende bruger(e) sagde tak: nono, Bismo, elle44, NadaMás

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 1 måned siden #14 af Bismo
Fik sgu lidt ondt af Kane efter det indlæg 😂
Følgende bruger(e) sagde tak: nono

3 år 1 måned siden #15 af Matamoro

nono post=163344 skrev: Jeg elsker spansk og sydamerikansk fodbold. Sprudlende storladen og "varm" fodbold med vildt hjerteblod, kunstnerisk elegance og sort magi.

Jeg nyder ikke engelsk fodbold. Den bøvede fankultur, de høje bolde, det atletiske, hektiske og uorganiserede spil blottet for trylleri og med en sygelig besættelse af trænerne, nærmest fremfor spillerne.

Derfor er jeg også altid særdeles skeptisk når britiske spillere rygtes til Madrid. Det har aldrig været godt og det bliver aldrig godt. Spilforståelsen, fodboldlivet og rytmen er bare anerledes i Spanien såvel på og udenfor banen.

David Beckham slap med skindet på næsen, men huskes bedst som selve symbolet på den handel der fik Galactico til at gå fra at være et sportsligt projekt, til et reklamestunt uden chancer for succes på banen. Ronaldinho som Real Madrid havde first option på, var for grim hed det sig og the rest is history as they say..
Owen var et fremmedlegeme.
Woodgate var et fremmedlegeme.
Steve McManaman var vellidt, men objektivt set en fiasko at købe en "engelsk Solari" der spillede fra bænken.
Bale var et fremmedlegeme. Selv når han spillede godt, var han stadig - rent æstetisk - et fremmedlegeme der løb flakkende rundt som en tyr i en glasbutik og kastede skygge over den kunst de andre på banen forsøgte at få stablet på benene. Som et overrislet familiemedlem der synger falsk og højt om juletræet. Vi havde næsten et moment Onkel Jørgen.

Jude Bellingham kan blive undtagelsen der bekræfter reglen, men med afrikanske rødder fra sin mors side og en karriere sti udenfor England er han jo også allerede helt sin egen.

MEN KANE. AK VE OG VEL. KANE. Den stupide, savlende englænder der aldrig leverer når det virkelig gælder. Der er plaget af skader. Der er blottet for elegance. Der er kluntet og brovten og kan få selv Lukaku til at se væver ud. Ham kan jeg simpelthen ikke holde tanken ud om. Hvad skal han - denne serie-taber som Mourinho kunne have kaldt ham - denne ét-sprogede sinke - denne hvide lemmedasker, med hans vigende hårgrænse og hans fjollede åbenmundede hængekæbe. HVAD SKAL HAN I DEN HVIDE TRØJE? Det er blasfemi. Så nærmest hellere en sæson med Braithwaite.

Vi må aldrig blive SÅ resultatorienterede at vi skyller al æstetik og stil ud med badevandet. Kære Perez, Mi amigo. Vi har bebrejdet dig mange gange for at Ronaldinho var for grim, men kan du ikke nok bare denne gang glemme alt hvad vi har sagt og fluks diskvalificere Kane på samme merit?

​Troede det handlede om fodbold og ikke catwalk. Og den der prætentiøse stil. Vorherre bevares.
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77, NadaMás, JesperThomsen

3 år 1 måned siden #16 af Fondo_Sur
@Nono

Der er nu også noget elegant over Kane. Hans spilforståelse er Real Madrid værdig. Hans afslutninger, som en kunst i sig selv, ligeså. En engelsk gentleman passer ifølge mig meget bedre i Real Madrid end en sydamerikansk pop-dreng som Neymar. Kane har en ydmyghed som Bale ikke havde. 

Han ser til tider kluntet ud, men det er jo fordi han næsten er 190 høj og har store ben. Det har sine fordele.

Jeg må sige, at jeg også er lidt skeptisk. Men nogle gange må man tage en chance. Real Madrid skal vinde mesterskabet i næste sæson, og han ligner den absolut bedste ledige 9’er på markedet. At spiller uden en decideret 9’er med Rodrygo eller Havertz går jo ikke.
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.

3 år 1 måned siden #17 af nono

​Troede det handlede om fodbold og ikke catwalk. Og den der prætentiøse stil. Vorherre bevares.

​Det handler nemlig ligepræcis om fodbold. Men fodbold kan være utrolig underholdende og flot. Og det kan også være utrolig kedeligt og grimt. Lidt ligesom indlæg på det her forum der kan være sjove og indsigtsfulde, mens andre er dybt blottet for charme og vid.

Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved nono.

3 år 1 måned siden #18 af JesperA
Jeg synes du undervurderer Kane. Han har en fantastisk spilforståelse, og minder på mange måder om Benzema i sit spil. Han trækker ofte ned og hjælper med at starte angrebene, og han har scoret 30 mål i "verdens bedste liga" for et hold der ikke fungerede, og ikke var tæt på at opnå noget.

At han ikke præsterer i store kampe, tja, han spiller nærmest aldrig store kampe, udover for landsholdet, og der synes jeg han har gjort det fint, VM-topscorer blandt andet.

Det forlyder fra AS at forhandligerne er brudt sammen, så måske får du din vilje, men jeg deler ikke din mening om ham, omend jeg giver dig ret i at han kan fremstå som en bøv. Men jeg synes vi skal vurdere ham på hans spil på banen. Mourinho ville netop aldrig kalde lige præcis Kane en serie-taber, det kan du få dokumenteret hvis du ser All or Nothing med Spurs, der er Kane en ledertype som Mourinho elsker, der går forrest til træning i kamp hver eneste dag.

Den beskrivelse du gav af Kane, kunne vel lige så godt have været af Modric (med undtagelse af den manglende elegance) eller Bale, hvis man ikke vidste hvem du beskrev... Og det gik ok..
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved JesperA.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska, El Siete, JesperThomsen

3 år 1 måned siden #19 af nono

JesperA post=163356 skrev: Jeg synes du undervurderer Kane. Han har en fantastisk spilforståelse, og minder på mange måder om Benzema i sit spil. Han trækker ofte ned og hjælper med at starte angrebene, og han har scoret 30 mål i "verdens bedste liga" for et hold der ikke fungerede, og ikke var tæt på at opnå noget.

At han ikke præsterer i store kampe, tja, han spiller nærmest aldrig store kampe, udover for landsholdet, og der synes jeg han har gjort det fint, VM-topscorer blandt andet.

Det forlyder fra AS at forhandligerne er brudt sammen, så måske får du din vilje, men jeg deler ikke din mening om ham, omend jeg giver dig ret i at han kan fremstå som en bøv. Men jeg synes vi skal vurdere ham på hans spil på banen. Mourinho ville netop aldrig kalde lige præcis Kane en serie-taber, det kan du få dokumenteret hvis du ser All or Nothing med Spurs, der er Kane en ledertype som Mourinho elsker, der går forrest til træning i kamp hver eneste dag.

Den beskrivelse du gav af Kane, kunne vel lige så godt have været af Modric (med undtagelse af den manglende elegance) eller Bale, hvis man ikke vidste hvem du beskrev... Og det gik ok..

​Jeg sætter naturligvis tingene meget på spidsen og forsøger som en enkelt bruger fangede også at være lidt morsom samtidig. Sagen er, at jeg har bare aldrig set et match ml. Harry Kane og Real Madrid. En spiller som Kane skal i min verden til en klub som United. 

I all or nothing knuser Kane iøvrigt Mourinhos igangværende sæson ved at blive skadet for en halvsæson, så også i denne dokumentar ender han med at se tåbelig ud ;-) Og ift. Bale gik det fint for en stund ja, men det havde altså været kønnere og mere underholdende med f.eks en Salah eller Bernardo Silva på den højre kant. Jeg var ikke specielt stor tilhænger af den der brute force Bale bød ind med. 
Sidste redigering: 3 år 1 måned siden ved nono.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

3 år 1 måned siden #20 af DeLaRed

nono post=163357 skrev:

JesperA post=163356 skrev: Jeg synes du undervurderer Kane. Han har en fantastisk spilforståelse, og minder på mange måder om Benzema i sit spil. Han trækker ofte ned og hjælper med at starte angrebene, og han har scoret 30 mål i "verdens bedste liga" for et hold der ikke fungerede, og ikke var tæt på at opnå noget.

​Jeg sætter naturligvis tingene meget på spidsen og forsøger som en enkelt bruger fangede også at være lidt morsom samtidig. Sagen er, at jeg har bare aldrig set et match ml. Harry Kane og Real Madrid. En spiller som Kane skal i min verden til en klub som United. 

I all or nothing knuser Kane iøvrigt Mourinhos igangværende sæson ved at blive skadet for en halvsæson, så også i denne dokumentar ender han med at se tåbelig ud ;-) Og ift. Bale gik det fint for en stund ja, men det havde altså været kønnere og mere underholdende med f.eks en Salah eller Bernardo Silva på den højre kant. Jeg var ikke specielt stor tilhænger af den der brute force Bale bød ind med. 

​Syntes faktisk dit indlaeg var rigtig sjovt, og flot skrevet, men nu er du pludselig ude i at du hellere vil have foldboldens stoerste cry-baby (Salah) fremfor Bale, "hvor herre bevares"  hvor synker du dybt ;D

Salah i Madrid havde vaeret en fadaese af rang!

Donde está la biblioteca?

3 år 1 måned siden #21 af NadaMás
​Vi kan jo også bare bruge Graversen som vores baseline - Så kan Kane sagtens være med, trods de lange stylter er blevet fodret med Fish n Chips hele barndommen. 

3 år 1 måned siden #22 af nono

DeLaRed post=163358 skrev:

nono post=163357 skrev:

​Syntes faktisk dit indlaeg var rigtig sjovt, og flot skrevet, men nu er du pludselig ude i at du hellere vil have foldboldens stoerste cry-baby (Salah) fremfor Bale, "hvor herre bevares"  hvor synker du dybt ;D

Salah i Madrid havde vaeret en fadaese af rang!

​haha! Mon ikke Papa Perez ville have tøjlet ham, uden problemer. Presi har trods alt holdt større stjerner end ham i ave.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 1 måned siden #23 af Brylle
​Der findes ganske enkelt ikke en bedre løsning derude end Kane så længe Haaland ikke er tilgængelig. Han er simpelthen for vild. En ægte leder, dedikeret, arbejdsom og en hamrende dygtig fodboldspiller som vi nærmest kan bruge til lige netop det vi vil fordi han ikke bar er komplet men er i kategorien "verdensklasse" på nærmest alle punkter. At Kane kan lave 30 mål i PL denne sæson med så defensivt et skraldehold og flankeret af kanter der er mere angribere end spillere, der kan sætte en angriber op, fortæller det hele. 

Hvis man mener, at Kane er kluntet og får Lukaku til at se væver ud, så har man ikke set ham spille. At så stor en mand kan udvise en snært af elegance, er bare imponerende. Hans teknik, førsteberøringer og evne til at holde bolden tæt på sig er helt eminent og hans måde at sætte sine holdkammerater op på er imponerende. Her har vi en spiller, som vi også kan bruge til at komme ud af presset og sætte vores brasilianere op, ligesom de får en bedre boksspiller at sigte efter. 

Hvis Kane holder niveauet fra Tottenham, så er han et mere sikkert kort til en lang sæson i La Liga end Benzema har været det seneste år og han giver os langt flere strenge at spille på. Det er simpelthen bare beslutning som man ikke skal tænke to gange over.

3 år 1 måned siden #24 af El Siete

Brylle post=163362 skrev: ​Der findes ganske enkelt ikke en bedre løsning derude end Kane så længe Haaland ikke er tilgængelig. Han er simpelthen for vild. En ægte leder, dedikeret, arbejdsom og en hamrende dygtig fodboldspiller som vi nærmest kan bruge til lige netop det vi vil fordi han ikke bar er komplet men er i kategorien "verdensklasse" på nærmest alle punkter. At Kane kan lave 30 mål i PL denne sæson med så defensivt et skraldehold og flankeret af kanter der er mere angribere end spillere, der kan sætte en angriber op, fortæller det hele. 

Hvis man mener, at Kane er kluntet og får Lukaku til at se væver ud, så har man ikke set ham spille. At så stor en mand kan udvise en snært af elegance, er bare imponerende. Hans teknik, førsteberøringer og evne til at holde bolden tæt på sig er helt eminent og hans måde at sætte sine holdkammerater op på er imponerende. Her har vi en spiller, som vi også kan bruge til at komme ud af presset og sætte vores brasilianere op, ligesom de får en bedre boksspiller at sigte efter. 

Hvis Kane holder niveauet fra Tottenham, så er han et mere sikkert kort til en lang sæson i La Liga end Benzema har været det seneste år og han giver os langt flere strenge at spille på. Det er simpelthen bare beslutning som man ikke skal tænke to gange over.

​Helt enig, men er han pæn nok til at spille for Real Madrid :) 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

Leveret af Kunena Forum