Real Madrid vil ikke handle i januar
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Varane er skadet hele tiden.nono post=170717 skrev: Varane på et lejeophold til sommer? Sidder han ikke alligevel bare og rådner i glemslen i United? Måske en meget god ide for alle parter...
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Jeg synes det ligger mere i kortene med en ældre erfaren spiller fra en subtopklub som Lyon, United, Sociedad, Roma osv.
-#7- post=170721 skrev: Jeg synes virkelig man efterhånden bør finde ud af om man vil udvikle både Camavinga og Tchouameni på de pladser de er købt ind til, eller om de bare skal kastes rundt på banen alt efter hvor hullerne opstår. Personligt synes jeg jo de to franskmænd er for gode på midtbanen, til at de på den måde skal agere nødløsninger hver gang truppen får problemer. Og på et eller andet tidspunkt synes de vel heller ikke selv at det er særligt sjovt ikke at spille på den plads man havde drømt om. Jeg har i hvert fald ikke indtrykket af at Camavinga f.eks. er specielt begejstret for den venstreback.
Jeg er 100% tryg ved både Nacho og Rüdiger, men jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig at de to ikke på et tidspunkt løber ind i en karantæne/skade de næste 6 måneder. Og hvad gør man hvis det sker samtidigt? Er det sandt at man ikke vil købe ind i januar, så synes jeg det er dybt uansvarligt og tæt på skandaløst.
Og når man så samtidig benytter enhver mulighed for at påtale de mange kampe de forskellige forbund trækker ned over hovedet på spillerne, så bliver det jo grinagtigt at man i Real Madrid af alle klubber, tror at man kan komme igennem et halvt år med blot to naturlige centerforsvarer som skal spille samtlige kampe fra nu af og frem til maj.
Til den første del af dit indlæg:
Nu synes jeg ikke Tchouameni generelt er en spiller der bliver brugt mange steder - er det ikke kun en enkelt gang før han er blevet brugt som CB i hele hans Real Madrid karriere? Nu har vi to korsbåndskader i centerforsvaret, det tænker jeg også er en ret ekstrem situation. Sådan ser man det altså også på andre hold, at spillere kan blive rykket rundt når sådan nogen ting opstår. Jeg har i hvert fald slet ikke oplevelsen af at Tchouameni er en spiller der bliver brugt til at lukke huller rundt omkring.
Camavinga er en anden sag, da han spillede rigtig meget venstre back sidste sæson. Jeg er enig i at det ville være dårligt for hans udvikling på længere sigt, men lige nu synes jeg da kun hans gennembrud på den plads har styrket ham - faktisk helt enormt! Det var første gang han på Real Madrids hold slog igennem som en startende spiller. Det har givet ham meget, efter min mening.
Og så det også tydeligt at man i denne sæson helst vil bruge ham på midtbanen. Han har altså kun startet på venstre backen to gange denne sæson (imod Girona og Napoli) og så blevet skiftet ind på pladsen i en tredje kamp (imod Barcelona). Og her har det jo simpelthen været fordi det på dagen har givet også de største chancer for at vinde på grund af hans kvalitet især ifht Fran og Mendy. Vi vandt også alle 3 kampe, så der synes jeg nu det okay at være pragmatisk.
Og så har han haft 13 kampe på midtbanen, hvor han altså har haft chancen for at bevise sig og udvikle sig.
Så min pointe er egentlig at jeg synes helt klart at Real Madrid _har_ besluttet sig for at de begge skal bruges på midtbanen og at de ikke bliver kastet rundt. Og det egentlig bare den del jeg er uenig i. Jeg er enig i at man er for tyndt besat, selv med Tchouameni som en mulighed, og bliver nødt til at hente en spiller ind. Om det så er en, der også kan være lidt til fremtiden (da vi har mange aldrende CBs) eller et nød lejemål.
Måske David Garcia..
Simpelhen en genial taktik
Med andre ord, så står forsvaret ringet. Men situationen kræver altså at der kommer en spiller, med et vidst niveau, ind. Ellers er liga- og CHL-chancerne stærkt reduceret.
En lejeaftale af en god centerforsvar er svært i januar-måned. Man får jo kun klubbernes reservelager. Så måske hente Marin ind igen? Ikke at det er det niveau vi skal kigge efter, for han vil let kunne ende med at være starter i en Clasico eller CHL-semifinale.
Tchouameni kommer helt sikkert der ned og spille, forhåbentligvis ikke i stor grad. Men når Carlo italesætter det, ligger det jo på tegnebordet.
Syntes klart der skal hentes en spiller en, forhåbentligvis af en okay kvalitet på en lejeaftale. Hvis der lå en Kepa-aftale med en centerforsvar i januar ville det være perfekt, men jeg kan ikke pege på en specifik spiller.
Men der skal for Søren hentes en spiller ind - Det er lige meget for mig om det kommer til at ligne en Roma-transfer. Konteksten gør forskellen her.
Angående Cama og Tchouameni spiller det også ind, at de ikke har gjort det fantastisk som midtbanespillere. Vi har reelt en bedre midtbane lige nu, uden dem, og derfor kan de blive presset ud på andre positioner. Hvilket de er i stand til, da de er fleksible, og det er også en kvalitet. Det er en del af at spille for Real Madrid at man skal kunne lægge sit ego væk for holdets bedste. Ellers passer man bedre ind i PSG eller lignende.
- 9eren
- Gæst
-
Og det skal der bare.9eren post=170743 skrev: Det er ikke udelukket at vi handler. Carlos siger på dagens pressemøde at de vil evaluere om der skal handles
To centerforsvarer og en defensiv midt der til nøds kan spille dernede, vil aldrig være nok til en forårssæson.
Militao syntes jeg ikke man kan tage med i ligningen, om så han ender med at være klar omkring April.