Afgørelse om europæisk Superligas fremtid ventes i dag

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #13 af 9eren
Jeg læser flere steder at klubberne rundt omkring afviser projektet

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 7 måneder siden #14 af longwind
Vigtig dom

Super League er ikke løsningen, men det er UEFA og FIFA bestemt heller ikke.

En tredje løsning, der demokratiserer sporten på ny, er krævet, hvis vi skal tilbage til fodboldens meritokratiske rødder. Denne dom åbner op for, at denne løsning kan findes i fremtiden.

Men dette er selvfølgelig ren utopi - sporten følger pengene. Super League eller UEFA, fodbolden går en trist fremtid i møde, underholdende måske, men uromantisk. Og hvad er fodbold, hvis ikke romantik? :)
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-

2 år 7 måneder siden #15 af Fondo_Sur
Skal bare lige forstå det korrekt. Betyder det, at tophold som Real Madrid ikke skal deltage i den nationale liga?

2 år 7 måneder siden #16 af Siempre Madrid
​​Nej. Det er planen, at der fortsat skal være nationale turneringer. De skal fungere som kvalifikation til ESL. Lidt som man kender det fra CL-turneringen.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

2 år 7 måneder siden #17 af Estadio Santiago Bernabéu

Siempre Madrid post=170773 skrev: Kan vi blive enige om, at Real Madrid og Barcelona har været med hele tiden. Lige fra planerne blev offentliggjort, til de engelske klubber røg ud 48 timer senere, til Juventus trak sig tidligere på året og til nu?

Jeg forholder mig udelukkende til dit postulat om at Joan Laporta skulle have været med fra starten af. Kan ikke se du kan have et problem med det når du gik så meget op i den præcise formulering i en anden tråd. Laporta er bare en meddeltager. Han var ikke med til at starte projektet op. Det var Bartomeu.

2 år 7 måneder siden #18 af Estadio Santiago Bernabéu

Fondo_Sur post=170777 skrev: Skal bare lige forstå det korrekt. Betyder det, at tophold som Real Madrid ikke skal deltage i den nationale liga?

Nej, dommen betyder reelt set at man gerne må byde ind på markedet uden at blive sanktioneret af FIFA og UEFA.

Dvs med andre ord må man f.eks gerne oprette en udbryderliga uden at folk eller UEFA eller forbundene kan sige “Jamen så må I ikke deltage i de hjemlige ligaer” fordi det er nu strafbart at sanktionere/straffe de frie aktører på markedet.

Så nu kan vi reelt set lave vores egen liga og invitere de hold, vi har lyst. Og ingen må gøre modstand eller blive sure.

2 år 7 måneder siden #19 af Siempre Madrid

Estadio Santiago Bernabéu post=170779 skrev:

Siempre Madrid post=170773 skrev: Kan vi blive enige om, at Real Madrid og Barcelona har været med hele tiden. Lige fra planerne blev offentliggjort, til de engelske klubber røg ud 48 timer senere, til Juventus trak sig tidligere på året og til nu?

Jeg forholder mig udelukkende til dit postulat om at Joan Laporta skulle have været med fra starten af. Kan ikke se du kan have et problem med det når du gik så meget op i den præcise formulering i en anden tråd. Laporta er bare en meddeltager. Han var ikke med til at starte projektet op. Det var Bartomeu.

​Barcelona har været med fra start. Laporta har været med siden han blev valgt til Barcelona-præsident.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #20 af 9eren
Men stort set alle klubber har været ude at sige de ikke støtter op om projektet. Så det kan godt være man vandt et vigtigt slag, men det er spørgsmålet om man får noget ud af sejeren

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #21 af 9eren
Jeg ser nu super ligaen som et lukket projekt efter dagens kommentarer fra de klubber rundt omkring i verdenen.

2 år 7 måneder siden #22 af Siempre Madrid
​Der venter da helt sikkert en stor udfordring med at få klubberne tilbage i folden.

Hvis man ikke lykkes med det, så kan sejren jo godt på den korte bane være nyttesløs, men et eller andet sted må dommen tvinge UEFA til at gentænke nogle af deres tanker.

2 år 7 måneder siden #23 af Fondo_Sur

Estadio Santiago Bernabéu post=170780 skrev:

Fondo_Sur post=170777 skrev: Skal bare lige forstå det korrekt. Betyder det, at tophold som Real Madrid ikke skal deltage i den nationale liga?

Nej, dommen betyder reelt set at man gerne må byde ind på markedet uden at blive sanktioneret af FIFA og UEFA.

Dvs med andre ord må man f.eks gerne oprette en udbryderliga uden at folk eller UEFA eller forbundene kan sige “Jamen så må I ikke deltage i de hjemlige ligaer” fordi det er nu strafbart at sanktionere/straffe de frie aktører på markedet.

Så nu kan vi reelt set lave vores egen liga og invitere de hold, vi har lyst. Og ingen må gøre modstand eller blive sure.

​Problemet er så, at der ikke vil være færre kampe, men flere kampe? ESL kan ikke regne med, at samtlige nationale ligaer bliver mindre. 

Jeg har læst noget om, at der garanteres 16 europæiske kampe. Det er langt mere end der med det nuværende Champions League. 

= De nationale ligaer skal blive mindre før ESL giver mening. 

Det er svært for mig at se ligaerne/forbundene gå med til at beskære ligaerne fra 20 hold til 14-16 hold. Hvorfor skulle de det? Der skal løses en stor konflikt, hvis der skal laves en helt ny model for klubfodbold i Europa som vi kender det. 
Sidste redigering: 2 år 7 måneder siden ved Fondo_Sur.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden #24 af 9eren

Siempre Madrid post=170784 skrev: ​Der venter da helt sikkert en stor udfordring med at få klubberne tilbage i folden.

Hvis man ikke lykkes med det, så kan sejren jo godt på den korte bane være nyttesløs, men et eller andet sted må dommen tvinge UEFA til at gentænke nogle af deres tanker.

jeg tror at sejeren har været nytteløs. Den totale afvisning på projektet fra alle storklubber og mindre klubber, viser jo at vi ikke kan komme videre med det. Hvilke tanker er det UEFA kan komme til at gentænke? 

Jeg tvivler på at det har været hele formålet med at opsætte et nyt europæisk format, at UEFA blot skal gentænke nogle vigtige ting for klubberne.

Kroos sagde det i 21 at spillerne ikke ville spille den spanske SuperCup i saudi arabien eller Nations League med landshold, hvis klubberne havde
mere at skulle have sagt. 

men siden den kommentar, er der kommet flere kampe på programmet, formaterne bliver lavet om i CHL for næste sæson, og VM for klubhold bliver afholdt i sommerferien. Spillerne og klubberne bliver behandlet som marionet dukker af FIFA og UEFA i mine øjne. 

Sammenlagt har jeg bare en klar fornemmelse at projektet er endnu mere lukket end det var i 21

Jeg synes i øvrigt det nye format i CHL er hoveløst og nations league er til at brække sig over.
Sidste redigering: 2 år 7 måneder siden ved 9eren.

Leveret af Kunena Forum