Afgørelse om europæisk Superligas fremtid ventes i dag
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
men alle klubber afviser projektet undtagen 3. Ikke engang Juve har meldt sig tilbage i kampenReal HWL post=170787 skrev: Personligt tror jeg at man kun bruger Super League som en skræmme kampagne overfor UEFA. Hvis i ikke vil lytte, så laver vi vores egen liga uden i kan røre os.
9eren post=170788 skrev:
men alle klubber afviser projektet undtagen 3. Ikke engang Juve har meldt sig tilbage i kampenReal HWL post=170787 skrev: Personligt tror jeg at man kun bruger Super League som en skræmme kampagne overfor UEFA. Hvis i ikke vil lytte, så laver vi vores egen liga uden i kan røre os.
Og det er jo mega svagt at de gør det. Nu har man sku da muligheden for at presse både UEFA og FIFA, få dem til at lytte bare lidt efter. Tror de engelske klubber er bange for reaktionen fra deres egne fans.
Der spilles op til 14 kampe, 7 hjemme og 7 ude, som jeg har læst det. Det er 1 kamp mere end ChL hvis man når helt til finalen.Fondo_Sur post=170785 skrev:
Problemet er så, at der ikke vil være færre kampe, men flere kampe? ESL kan ikke regne med, at samtlige nationale ligaer bliver mindre.Estadio Santiago Bernabéu post=170780 skrev:
Fondo_Sur post=170777 skrev: Skal bare lige forstå det korrekt. Betyder det, at tophold som Real Madrid ikke skal deltage i den nationale liga?
Nej, dommen betyder reelt set at man gerne må byde ind på markedet uden at blive sanktioneret af FIFA og UEFA.
Dvs med andre ord må man f.eks gerne oprette en udbryderliga uden at folk eller UEFA eller forbundene kan sige “Jamen så må I ikke deltage i de hjemlige ligaer” fordi det er nu strafbart at sanktionere/straffe de frie aktører på markedet.
Så nu kan vi reelt set lave vores egen liga og invitere de hold, vi har lyst. Og ingen må gøre modstand eller blive sure.
Jeg har læst noget om, at der garanteres 16 europæiske kampe. Det er langt mere end der med det nuværende Champions League.
= De nationale ligaer skal blive mindre før ESL giver mening.
Det er svært for mig at se ligaerne/forbundene gå med til at beskære ligaerne fra 20 hold til 14-16 hold. Hvorfor skulle de det? Der skal løses en stor konflikt, hvis der skal laves en helt ny model for klubfodbold i Europa som vi kender det.
Hvorfor tænker du de nationale ligaer skal blive mindre?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Det er ikke rigtigt.
Jeg har læst 16. Men lad os bare antage, at det er 14 fra september til april.
Efter april går knock-out delen af ESL igang. Og det vil give endnu flere kampe. Hvis der spilles med ottendelsfinaler som i CHL, så bliver det 21 kampe, hvis man når frem til finalen. Hvis det er 16 kampe i grundspillet er der tale om 23 kampe.
Forbundene har tværtimod gået den anden retning ved at lave Supercuppen om til en turnering… i Saudi Arabien.
Som skrevet: der er en stor konflikt, der skal løses, hvis det skal give mening. Jeg har pt. svært ved at se det ske.
Der er fordele og ulemper ved begge sider, men at klubberne tager mere kontrol og har mere at skulle sige, end et par korrupte fodboldbosser uden noget på spil, det er vel at foretrække?
Er dog stadig lidt på vippen omkring ESL projektet, vi må se hvad der sker, der er masser af klubber der afviser det i øjeblikket.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
- 9eren
- Gæst
-
Fabrizio Romano spammer min indbakke med beskeder om klubber der afviser projektet.Real HWL post=170789 skrev:
9eren post=170788 skrev:
Og det er jo mega svagt at de gør det. Nu har man sku da muligheden for at presse både UEFA og FIFA, få dem til at lytte bare lidt efter. Tror de engelske klubber er bange for reaktionen fra deres egne fans.
- 9eren
- Gæst
-
9eren post=170793 skrev:
Fabrizio Romano spammer min indbakke med beskeder om klubber der afviser projektet.Real HWL post=170789 skrev:
9eren post=170788 skrev:
Så bliver det Real, Barca og en masse klubber fra MSL og Saudi Arabien ;)
Nu har jeg set en video om formatet her a22sports.com/en/ og de forklarer det sådan:Fondo_Sur post=170791 skrev: @ElSiete
Det er ikke rigtigt.
Jeg har læst 16. Men lad os bare antage, at det er 14 fra september til april.
Efter april går knock-out delen af ESL igang. Og det vil give endnu flere kampe. Hvis der spilles med ottendelsfinaler som i CHL, så bliver det 21 kampe, hvis man når frem til finalen. Hvis det er 16 kampe i grundspillet er der tale om 23 kampe.
Forbundene har tværtimod gået den anden retning ved at lave Supercuppen om til en turnering… i Saudi Arabien.
Som skrevet: der er en stor konflikt, der skal løses, hvis det skal give mening. Jeg har pt. svært ved at se det ske.
Gruppespil: 14 kampe
Kvartfinale: 2 kampe
Semifinale: 2 kampe
Finale: 1 kamp
Så op til 19 kampe, hvilket også er en del ja.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Og mon ikke der kommer flere til.
- 9eren
- Gæst
-
inter har afvist, ligeledes har feyenoord.Real HWL post=170797 skrev: De her klubber skulle have takket ja til Super League. Real, Barca, AC Milan, Inter, Juventus, Napoli, Marseille, Lyon, Benfica, Porto, PSV, Feyenoord, Anderlecht og Red Star.
Og mon ikke der kommer flere til.