Hård Mijatovic-kritik af Vinícius: Real Madrid-trøjen kan ikke bære denne opførsel

2 år 4 måneder siden #13 af Dragam

Vinícius post=173408 skrev:

Dragam post=173401 skrev:

Ramos4 post=173399 skrev: Vinis halsgreb var klart unødvendigt og skal bare stoppe. Men jeg vil samtidig sige at dommerne lagde ud med at overse flere klare frispark på Vini.

Det er som om nogle dommere har en forudindtaget holdning om, at han smider sig meget eller et eller andet, så der skal ofte mere til for at han får frispark synes jeg. Ligesom nogle dommere ofte antog at Ramos havde lavet en svinestreg, når han ofte bare havde lavet en almindelig tackling.

​Forudtagethed hos dommerne spiller åbenlyst en rolle - det gjorde det også hos Messi, blot hvor de havde den forudindtagede holdning, at han aldrig gjorde noget forkert.

Vini skal bare stoppe det. Det gavner aldrig hans sag. Det er lidt argumentet med, at ham den anden slog først - den holder ikke i retten. Gult er fint. Rødt er set og kan også forsvares. Men fornuftigt at dommeren holder hovedet koldt og giver gult. I Spanien havde den nok givet rødt. Man kan godt forstå frustrationen hos Vini, men det gavner ikke og han burde i stedet tage det lange seje træk hvor han ikke filmer og ikke skaber sig. Holder han hovedet koldt, kan han levere bedre på banen. Man kan også håbe, at dommerne ændrer synet på ham, men jeg tror det løb er kørt. 

​Der er bare flere sider af samme sag, og det er et faktum at der dømmes forskelligt afhængigt af hvem holdet og spilleren er. Men jeg er helt enig, han skal stoppe sin opførsel - men det kommer han ikke til.

Derfor så jeg også meget gerne at han blev udskiftet. Mbappe ind på venstrekanten i en slags cristiano rolle, hente en rigtig 9'er, og så tjene en mønt på vini.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 4 måneder siden #14 af Vinícius

Slet

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved Vinícius.

2 år 4 måneder siden #15 af NadaMás
​Sælge Vini simpelthen. På grund af hans provokerende attitude på banen?
Han har jo ikke disciplinærproblemer. Han misser ikke træninger, han bliver ikke spottet i Madrids byliv, etc. Tror ikke det gør meget for holdharmonien heller. Vini er ekstremt populær. 
Der eneste man kan sætte en finger er, at han kan være sporadisk ukoncentreret og provokerende på banen. Det er selvfølgelig træls at se, men syntes sgu ikke at det vejer meget mod alt det han gør rigtigt. 

Vini er verdensklasse. Det bliver lige FM nok til min smag, hvis det hele skal være til salg. 

Sidste redigering: 2 år 4 måneder siden ved NadaMás.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaetinh, Vinícius, Kialpe

2 år 4 måneder siden #16 af Vinícius

NadaMás post=173428 skrev: ​Sælge Vini simpelthen. På grund af hans provokerende attitude på banen?
Han har jo ikke disciplinærproblemer. Han misser ikke træninger, han bliver ikke spottet i Madrids byliv, etc. Tror ikke det gør meget for holdharmonien heller. Vini er ekstremt populær. 
Der eneste man kan sætte en finger er, at han kan være sporadisk ukoncentreret og provokerende på banen. Det er selvfølgelig træls at se, men syntes sgu ikke at det vejer meget mod alt det han gør rigtigt. 

Vini er verdensklasse. Det bliver lige FM nok til min smag, hvis det hele skal være til salg. 

​Nej, han skal ikke sælges som det er nu - det har du helt ret i. Og jeg synes også, at man skal støtte ham som Ancelotti gør, for han er offeret i det her - racismesagen, dommerne dømmer intet til ham når modstanderne går til ham osv. Han skal have fuld støtte.

Jeg kan godt forstå hans frustration. Han spiller lidt som Neymar, men han har slet ikke de samme attitude-problemer, og kan derfor blive større end Neymar på sigt.

Hvis vi nu forestiller os, at Mbappe skal spille venstre kant, så tænker jeg, at han vinder over Vini på den plads. Vil det ikke være for meget med både Mbappe, Vini og Rodrygo til venstre kant? Jeg har svært ved at se det lykkes med 3 til samme plads, og jeg vil umiddelbart forvente, at Mbappe slår Vini af. Rodrygo spiller af nød mest på højre, og det kan godt være at Vini skal til at affinde sig med det - i hvert fald nogle gange. Måske de skifter side flere gange i kampene? Hvem ved. Lad os se, hvis vi får Mbappe.

Jeg mente bare, at jeg ikke er 100% modstander af et salg af Vini, hvis den rette pris bød sig, og vi fik Mbappe til venstre kant, og Vini vil blive slået af. 

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

2 år 4 måneder siden #17 af Vinícius
Slet

2 år 4 måneder siden #18 af NadaMás
​@Vinicius

Helt fair!
I et tremandsangreb, forestiller jeg mig at Mbappé spiller centralt.
I en diamant, forestiller jeg mig at han tager Rodrygos plads.

Mbappé ved lige så vel som alle andre, at han bliver hentet ind som den manglende 9’er, ikke som venstrekant. Så hvis Mbappé komme til, hvilket jeg ser som 90-95% sikkert, så kommer han til at spille på toppen. Og det vil han allerede være indforstået med på forhånd.

2 år 4 måneder siden #19 af Lars1991
​Hvis han kommer, spiller Mbappe selvfølgelig sammen med Vini uanset hvordan formationen nu kommer til at se ud. Forstår nærmest ikke engang at man bliver nødt til at skrive det, jeg er meget overrasket over at nogen kan få tanken om at det skulle være i stedet for Vini.

Mbappe kommer til at være en 9'er, der trækker ud imod venstre. Ligesom Benzema gjorde det. Og ligesom Ronaldo gjorde det, da han blev rykket op som 9'er. Oooog ligesom Mbappe selv gjorde det selv da han spillede sammen med Neymar. Der er ingen konflikt eller problem der.

2 år 4 måneder siden #20 af Vinícius

NadaMás post=173435 skrev: ​@Vinicius

Helt fair!
I et tremandsangreb, forestiller jeg mig at Mbappé spiller centralt.
I en diamant, forestiller jeg mig at han tager Rodrygos plads.

Mbappé ved lige så vel som alle andre, at han bliver hentet ind som den manglende 9’er, ikke som venstrekant. Så hvis Mbappé komme til, hvilket jeg ser som 90-95% sikkert, så kommer han til at spille på toppen. Og det vil han allerede være indforstået med på forhånd.

Jeg håber, han er motiveret for at spille centralt, for Vini fungerer ikke centralt med hans afslutningsevner. Jeg havde håbet på Rodrygo, men han er en skygge af sig selv foran mål for tiden. Så måske er det Mbappe centralt med Endrick og Joselu som backups. Vini på venstre kanten, hvor både Mbappe og Rodrygo kan være backup, og på højre kant Brahim og Rodrygo med evt Lucas som backup. Det er selvfølgelig på papiret. Der er også nogle spillere, der bare ikke passer sammen, hvor eksempelvis Rodrygo, Vini og Brahim sammen indtil videre ikke har set lovende ud. Det var fint i dag mod Celta, men generelt har det ikke set super godt ud.

2 år 4 måneder siden #21 af Vinícius

Lars1991 post=173447 skrev: ​Hvis han kommer, spiller Mbappe selvfølgelig sammen med Vini uanset hvordan formationen nu kommer til at se ud. Forstår nærmest ikke engang at man bliver nødt til at skrive det, jeg er meget overrasket over at nogen kan få tanken om at det skulle være i stedet for Vini.

Mbappe kommer til at være en 9'er, der trækker ud imod venstre. Ligesom Benzema gjorde det. Og ligesom Ronaldo gjorde det, da han blev rykket op som 9'er. Oooog ligesom Mbappe selv gjorde det selv da han spillede sammen med Neymar. Der er ingen konflikt eller problem der.

Det er vel hele idéen med et debatforum, at man smider en påstand ud, og så kan man diskutere det og blive klogere ;)

Dit argument giver god mening - mine forhåbninger blev lidt mere positive. Jeg håber det kommer til at fungere med Mbappe, der trækker lidt mod venstre og kombinerer med Vini og Bellingham - og måske Alphonso Davies? Man kunne måske også overveje, om vi kommer til at mangle hovedstøds-spillet, men der har vi netop Bellingham, som kommer sent i feltet og kan give noget styrke her, og man kan også skifte Joselu (eller en anden stærk angriber) ind.

Leveret af Kunena Forum