Spansk presse: Historiens bedste Real Madrid-hold
- Administrationen
- Emne forfatter
- Administrator
Dette er det bedste Real Madrid-hold i historien.
Det er holdningen hos spansk presse, som begrunder udsagnet med, at man i perioden fra 2014 til 2024 har hentet intet mindre end 25 titler, heraf hele 6 CL-titler.
Det er hele 8 titler mere end det hold, som Alfredo di Stéfano stod i spidsen for i 1950erne og 1960erne. Man overhaler naturligvis også Los Yeyé (6 titler), La Quinta del Buitre (16) og den første Florentino Pérez-æra, den såkaldte Galáctico-æra, som kastede 7 titler af sig.
CL-finalen på Wembley var den 625. kamp siden Carlo Ancelotti og Zinedine Zidane tog over i 2013. og man har hentet 425 sejre, svarende til 68%, mens man i snit har scoret 2,3 mål pr. kamp og blot indkasseret 0,97 mål pr. kamp.
Holdet har været bygget op af en gennemrutineret stamme, hvor Modric (481 kampe), Benzema (465), Kroos (465), Carvajal (416), Isco (353), Lucas Vázquez (349), Nacho (348), Casemiro (335), Sergio Ramos (319) og Marcelo (318) har været nøglefigurer og efterhånden som flere af ovenstående har forladt klubben har man været ekstremt skarpe på at få hentet afløsere ind, så man praktisk talt ikke har bemærket fraværet af legenderne.
Således har man med nytilgangene af Endrick (18 år) og Mbappé (25) sikret et hold, der også i de kommende år vil være en magtfaktor i spansk og europæisk fodbold, idet man allerede råder over spillere som Vinícius (23), Bellingham (21) Militao (26), Valverde (25), Lunin (25), Brahim (24), Tchouameni (24), Rodrygo (23), Camavinga (21) og Güler (19), mens man jagter spillere som Leny Yoro (18) og Alphonso Davies (23).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men jo, de seneste 10 år er vi blevet historisk forkælet, så argumentet står helt bestemt.
Den trup der er ved at blive samlet, er en af dem jeg har været mest hyped over nogensinde. 16/17-truppen, 13/14-truppen og 11/12-truppen må være contenders, svært at vælge en. Vil nok sige at 16/17-truppen er den bedste Real-trup jeg har set, og sæsonen var også eminent.
- Siempre Madrid
- Administrator
Hvis du synes, at de er vigtige, inkluderer jeg dem lige ;-)NadaMás post=176588 skrev: For ikke at nævne de to Ballon D’or-favoritter, Vini Jr. (23) og Bellingham (21). Ikke for at fluekneppe, det lyder imponerende selv uden dem!
Men jo, de seneste 10 år er vi blevet historisk forkælet, så argumentet står helt bestemt.
Den trup der er ved at blive samlet, er en af dem jeg har været mest hyped over nogensinde. 16/17-truppen, 13/14-truppen og 11/12-truppen må være contenders, svært at vælge en. Vil nok sige at 16/17-truppen er den bedste Real-trup jeg har set, og sæsonen var også eminent.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Jeg ser uden tvivl truppen for 10 år siden som havende langt større kvalitet end den nuværende.NadaMás post=176588 skrev: For ikke at nævne de to Ballon D’or-favoritter, Vini Jr. (23) og Bellingham (21). Ikke for at fluekneppe, det lyder imponerende selv uden dem!
Men generelt synes jeg bare at der er mindre kvalitet i fodbold verdenen idag. Der plejede at være langt flere spillere som virkelig kunne noget for år tilbage... idag er det vel svært at nævne 10 rigtig gode angribere.
Tilsæt dertil at VAR skal millimeter-diktere alle kendelser og du har fodbold anno 2024.
On topic:
Det er jo svært at sammenligne 5 CL-titler i streg med 6 på 10 år. Vi var vel trods alt mere dominerende i 50'erne. De seneste to CL-sejre har været meget på fight, momenter og kontrabold.
Og så er der også flere titler i spil i dag end i gamle dage, så det ser jo flot ud at vi har vundet så meget, men Super Cup, UEFA Super Cup osv. fandtes jo ikke i Di Stéfanos tid.
De 3 CL-titler i træk under Zidane er nok vores største bedrift i nyere tid. Men liga-mæssigt har vi jo (måske hjulpet af Negreira) underpræsteret i årtier.
Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Dragam post=176591 skrev:
Jeg ser uden tvivl truppen for 10 år siden som havende langt større kvalitet end den nuværende.NadaMás post=176588 skrev: For ikke at nævne de to Ballon D’or-favoritter, Vini Jr. (23) og Bellingham (21). Ikke for at fluekneppe, det lyder imponerende selv uden dem!
Men generelt synes jeg bare at der er mindre kvalitet i fodbold verdenen idag. Der plejede at være langt flere spillere som virkelig kunne noget for år tilbage... idag er det vel svært at nævne 10 rigtig gode angribere.
Jeg havde den diskussion med en ven for ikke så lang tid siden, hvor jeg sagde det samme. Prøv bare at se på landsholdene. Alle de store hold plejede jo at være stacked med stjerner. Nu er der lidt langt imellem snapsene.
Men jeg synes dog der måske begynder at komme lidt nyt, se Spanien og Tyskland. De har virkelig nogle stjernefrø (Wirtz, Musiala, Yamal, Williams). Men ellers har både Spanien og Tyskland været blottet for store stjerner siden deres store generationer omkring 2010, sammen med store hold som Italien og Holland også. I Brasilien snakker de også om det, hvor alt vel er op til Vini rent offensivt.
Det er lidt mærkeligt. Jeg tænker at det hænger det sammen med at fodbold bliver mere og mere atletisk, intenst og fysisk. Og så vil man hellere have en anden slags spiller. Vi kan jo også se det på vores eget hold, det er bare pludselig nogle andre typer vi har.
Præcis - der var jo helt vilde spillere tidligere for alle de store nationer. Nu er det i bedstefald middelmådigt sammenlignet med tidligere. Brasilien og italien er vel de klareste eksempler på dette, hvor de tidligere havde voldsomt mange super talentfulde spillere, de bedste i verden... og nu har de vel ingen der var kommet på holdet for 20 år siden.Lars1991 post=176593 skrev:
Jeg havde den diskussion med en ven for ikke så lang tid siden, hvor jeg sagde det samme. Prøv bare at se på landsholdene. Alle de store hold plejede jo at være stacked med stjerner. Nu er der lidt langt imellem snapsene.
Men jeg synes dog der måske begynder at komme lidt nyt, se Spanien og Tyskland. De har virkelig nogle stjernefrø (Wirtz, Musiala, Yamal, Williams). Men ellers har både Spanien og Tyskland været blottet for store stjerner siden deres store generationer omkring 2010, sammen med store hold som Italien og Holland også. I Brasilien snakker de også om det, hvor alt vel er op til Vini rent offensivt.
Det er lidt mærkeligt. Jeg tænker at det hænger det sammen med at fodbold bliver mere og mere atletisk, intenst og fysisk. Og så vil man hellere have en anden slags spiller. Vi kan jo også se det på vores eget hold, det er bare pludselig nogle andre typer vi har.
Jeg tænker at det måske også handler om smartphone generationen, hvor der er langt færre der dyrker sport - så jeg tænker at det også handler om at der bare er en mindre talentmasse at tage af end tidligere.
Jeg synes specielt det er tydeligt på de offensive pladser. Nogle af de spillere der bliver talt meget op i dag, havde ikke kommet på deres respektive klubbers hold i 00’erne/10’erne.
C. Ronaldo, Messi, Henry, Van Nistelrooy, Shevchenko, Del Piero, Trezeguet, Crespo, Eto’o, Ibrahimovic, Drogba, Adriano, Ronaldo, Raúl, Bergkamp, Klose, Toni, Totti, Villa, Torres, Aguero, Robben, Ribery, Forlan, Nedved, Figo, Giggs, Pires, Owen, Shearer, Gomez, Makaay, Dzeko var jo alle store i 00’erne (enten i start eller slut, ret beset er det taget over en lang årrække). Suarez, van Persie, Lewandowski osv. var måske også begyndt at røre på sig der. Osv.
Vlahovic, Lukaku, Martinelli, Rashford, Gnabry og Chiesa (urimeligt sammenlignignsgrundlag, I know) klinger meget hult i forhold til. Omend det ikke er de mest flatterende navne, er det spillere der er rimelig faste for nogen af de samme klubber som ovennævnte generation spillede for.
Som @Ramos4 skriver, tror jeg også at det er fordi sporten er blevet så kalkuleret. Få spillere nyder den frihed man gjorde i 00’erne. De taktiske ansvar er blevet betydeligt større for alle spillere, og det går specielt udover angriberne, der ikke kan hænge så meget fremme som tidligere.
Jeg vil så sige, at ift. de hold andre klubber kan stille næste sæson, er det vel kun rigtigt City der ser lige så stærke ud som Real til næste sæson.
Jamen enig, i en verden af middelmådighed, der er vi de mindst middelmådige.NadaMás post=176595 skrev: Meget enig i alle ovenstående betragtninger - Den generelle stjernemasse er mindre end i 00’erne og 10’erne.
Jeg synes specielt det er tydeligt på de offensive pladser. Nogle af de spillere der bliver talt meget op i dag, havde ikke kommet på deres respektive klubbers hold i 00’erne/10’erne.
C. Ronaldo, Messi, Henry, Van Nistelrooy, Shevchenko, Del Piero, Trezeguet, Crespo, Eto’o, Ibrahimovic, Drogba, Adriano, Ronaldo, Raúl, Bergkamp, Klose, Toni, Totti, Villa, Torres, Aguero, Robben, Ribery, Forlan, Nedved, Figo, Giggs, Pires, Owen, Shearer, Gomez, Makaay, Dzeko var jo alle store i 00’erne (enten i start eller slut, ret beset er det taget over en lang årrække). Suarez, van Persie, Lewandowski osv. var måske også begyndt at røre på sig der. Osv.
Vlahovic, Lukaku, Martinelli, Rashford, Gnabry og Chiesa (urimeligt sammenlignignsgrundlag, I know) klinger meget hult i forhold til. Omend det ikke er de mest flatterende navne, er det spillere der er rimelig faste for nogen af de samme klubber som ovennævnte generation spillede for.
Som @Ramos4 skriver, tror jeg også at det er fordi sporten er blevet så kalkuleret. Få spillere nyder den frihed man gjorde i 00’erne. De taktiske ansvar er blevet betydeligt større for alle spillere, og det går specielt udover angriberne, der ikke kan hænge så meget fremme som tidligere.
Jeg vil så sige, at ift. de hold andre klubber kan stille næste sæson, er det vel kun rigtigt City der ser lige så stærke ud som Real til næste sæson.
Men altså... 10-20 år tilbage i tiden... der er SÅ mange jeg havde valgt fremfor vini og mbappe. Apropo, vildt nok at Ronaldinho ikke er på den liste du ramser op :p havde 10 gange ud af 10 valgt ham over vini...
Jeg tror dog ikke at det (ihvertfald ikke kun) handler om at spillet er blevet mere kalkuleret - de spillere der er nu ER bare mindre dygtigere, end dem der var tidligere - speciel offensiv spillerne, som du siger. Tidligere var der mange med virkelig god teknik, også på mindre hold i spanien, som virkelig kunne udfordre... det er der jo nærmest ingen der kan idag.
Haha, jojo, nogen gange er det de mest åbenlyse eksempler der bliver glemt :D
Ronaldinho på sin bedste dag er stadig den mest underholdende spiller jeg nogensinde har set. Med god afstand endda.
Jeg er såå enig med jer. Syntes dog spanien er det klareste eksempelDragam post=176594 skrev:
Præcis - der var jo helt vilde spillere tidligere for alle de store nationer. Nu er det i bedstefald middelmådigt sammenlignet med tidligere. Brasilien og italien er vel de klareste eksempler på dette, hvor de tidligere havde voldsomt mange super talentfulde spillere, de bedste i verden... og nu har de vel ingen der var kommet på holdet for 20 år siden.Lars1991 post=176593 skrev:
Jeg tænker at det måske også handler om smartphone generationen, hvor der er langt færre der dyrker sport - så jeg tænker at det også handler om at der bare er en mindre talentmasse at tage af end tidligere.
Casillas, Puyol, Ramos, pique, en ung Jesus navas, Xabi Alonso, Busquets, Xavi, Iniesta, fabregas, David Silva, Juan mata, David villa, Fernando Torres,
Idag er det vel kun rodri og carvajal der ville ha en chance for bare at komme på bænken. Helt ærligt målt på spiller material ligner spanien jo et Europa League hold... Men til trods blandt favoritterne til at vinde EM...
Er fodbold blevet dårligere? Eller er bundniveauet bare steget så de gode spillere skiller sig mindre ud? Er det blevet for taktisk og de offensive spillere får bare ikke lov til at udfolde sig? Jeg ved det ikke. Jeg syntes dog dette citat er ret interessant.
Johan Cruyff: "I find it terrible when talents are rejected based on computer stats. Based on the criteria at Ajax now I would have been rejected. When I was 15, I couldn’t kick a ball 15 metres with my left and maybe 20 with my right. My qualities technique and vision, are not detectable by a computer."