Spansk presse: Historiens bedste Real Madrid-hold
Haaland smadrede jo også målrekorden i nuværende PrL-format.
De bedste i moderne fodbold synes jeg bestemt er på niveau med tidligere, men den samlede talentmasse er ikke så stor længere. Men Haaland, Mbappé, KdB, Vini, Salah, Neymar osv. ville til enhver tid være en del af toppen.
Specielt på det individuelle tekniske plan er niveauet umiddelbart faldet som @Dragam også nævner, hvor det i dag ligner at det fysiske er i meget større kurs. Det kan man også se på Reals nuværende hold.
Hvad der skyldes er nok en blanding af mange ting. Sporten er mere taktisk, teknologien fylder mere, bundniveauet er hævet (specielt i PrL), skemaet er propfyldt. Det er svært at sige præcis hvad det skyldes.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han er ihvertfald deroppe af ! For mig var O Fenomeno inden hans skader på et helt andet niveau end alle andre - det han viste i barca og inter, ikke bare i forhold mål, men overordnede evner... det var så fuldkommen vildt.NadaMás post=176597 skrev: @Dragam
Haha, jojo, nogen gange er det de mest åbenlyse eksempler der bliver glemt :D
Ronaldinho på sin bedste dag er stadig den mest underholdende spiller jeg nogensinde har set. Med god afstand endda.
Det bringer mig til det du siger omkring haaland og mbappe... de er begge meget hurtige og (forholdvist) kliniske afsluttere. Men individuelt er de jo på ingen måde i nærheden af nogle af de helt store... man kan nævne ihvertfald 20 angribere de sidste 20 år, som var dygtigere spillere... men bare uden samme ekstreme hurtighed for mange af dems vedkommende. Mbappe er lidt som henry, bare ikke nær så teknisk dygtig.
Men dem der sammenligner mbappe med pre-injury O Fenomeno... det er helt væk. Ronaldo havde hele pakken, og kunne alt. Og udover at han kunne sætte et helt hold på egen hånd, så rundede han 200 mål som professionel som 21 årig - omtrent dobbelt så mange som mbappe og haaland på samme alder. Så det er bestemt ikke uset hvad mbappe og haaland har gjort på deres alder - tværtimod er det set gjort meget bedre tidligere.
Men ja, jeg er bare ikke særlig imponeret af dem, for at være ærlig. At vi får mbappe er jo på ingen måde som da vi fik cristiano... for har mbappe ikke noget rum at løbe i, så er han nærmest neutraliseret. Han laver ikke en masse besnærende dribblinger - det er fart.
Men Neymar er jeg med på ville have været en mega stjerne i alle tidsperioder. Det er en skam at han fik et ry som diver, og aldrig blev beskyttet af dommerne... han blev altid flæsket igennem, og skader ødelagde vel størstedelen af hans karriere efter han fyldte 25 år.
Man kan jo kun være enig med Cryuff i dette tilfælde.Jona post=176598 skrev:
Jeg er såå enig med jer. Syntes dog spanien er det klareste eksempelDragam post=176594 skrev:
Præcis - der var jo helt vilde spillere tidligere for alle de store nationer. Nu er det i bedstefald middelmådigt sammenlignet med tidligere. Brasilien og italien er vel de klareste eksempler på dette, hvor de tidligere havde voldsomt mange super talentfulde spillere, de bedste i verden... og nu har de vel ingen der var kommet på holdet for 20 år siden.Lars1991 post=176593 skrev:
Dragam post=176591 skrev:
Jeg ser uden tvivl truppen for 10 år siden som havende langt større kvalitet end den nuværende.NadaMás post=176588 skrev: For ikke at nævne de to Ballon D’or-favoritter, Vini Jr. (23) og Bellingham (21). Ikke for at fluekneppe, det lyder imponerende selv uden dem!
Men jo, de seneste 10 år er vi blevet historisk forkælet, så argumentet står helt bestemt.
Den trup der er ved at blive samlet, er en af dem jeg har været mest hyped over nogensinde. 16/17-truppen, 13/14-truppen og 11/12-truppen må være contenders, svært at vælge en. Vil nok sige at 16/17-truppen er den bedste Real-trup jeg har set, og sæsonen var også eminent.
Men generelt synes jeg bare at der er mindre kvalitet i fodbold verdenen idag. Der plejede at være langt flere spillere som virkelig kunne noget for år tilbage... idag er det vel svært at nævne 10 rigtig gode angribere.
Jeg havde den diskussion med en ven for ikke så lang tid siden, hvor jeg sagde det samme. Prøv bare at se på landsholdene. Alle de store hold plejede jo at være stacked med stjerner. Nu er der lidt langt imellem snapsene.
Men jeg synes dog der måske begynder at komme lidt nyt, se Spanien og Tyskland. De har virkelig nogle stjernefrø (Wirtz, Musiala, Yamal, Williams). Men ellers har både Spanien og Tyskland været blottet for store stjerner siden deres store generationer omkring 2010, sammen med store hold som Italien og Holland også. I Brasilien snakker de også om det, hvor alt vel er op til Vini rent offensivt.
Det er lidt mærkeligt. Jeg tænker at det hænger det sammen med at fodbold bliver mere og mere atletisk, intenst og fysisk. Og så vil man hellere have en anden slags spiller. Vi kan jo også se det på vores eget hold, det er bare pludselig nogle andre typer vi har.
Jeg tænker at det måske også handler om smartphone generationen, hvor der er langt færre der dyrker sport - så jeg tænker at det også handler om at der bare er en mindre talentmasse at tage af end tidligere.
Casillas, Puyol, Ramos, pique, en ung Jesus navas, Xabi Alonso, Busquets, Xavi, Iniesta, fabregas, David Silva, Juan mata, David villa, Fernando Torres,
Idag er det vel kun rodri og carvajal der ville ha en chance for bare at komme på bænken. Helt ærligt målt på spiller material ligner spanien jo et Europa League hold... Men til trods blandt favoritterne til at vinde EM...
Er fodbold blevet dårligere? Eller er bundniveauet bare steget så de gode spillere skiller sig mindre ud? Er det blevet for taktisk og de offensive spillere får bare ikke lov til at udfolde sig? Jeg ved det ikke. Jeg syntes dog dette citat er ret interessant.
Johan Cruyff: "I find it terrible when talents are rejected based on computer stats. Based on the criteria at Ajax now I would have been rejected. When I was 15, I couldn’t kick a ball 15 metres with my left and maybe 20 with my right. My qualities technique and vision, are not detectable by a computer."