Nederlag til AC Milan i første kamp

9 måneder 1 uge siden #1 af Administrationen
Real Madrid tabte i nat...

Real Madrid tabte i nat danske tid med 0-1 til AC Milan i sæsonens første træningskamp i USA.

Carlo Ancelotti stillede i stærkest mulige opstilling i første halvleg og den blev en jævnbyrdig affære med et lille italiensk overtag i spil og chancer, men man så også aftegninger af noget, der kan blive godt i Real Madrid. Samspillet mellem Arda Güler og Endrick kan blive rigtig fint og på midtbanen spillede Dani Ceballos faktisk en rigtig god kamp, men der skulle et par gode redninger fra Thibaut Courtois til at holde Real Madrid inde i kampen.

I anden halvleg foretog Ancelotti seks indskiftninger Lunin samt de unge talenter som Asencio, Joan Martínez, Nico Paz, Latasa og Palacios, men sidstnævnte fik kun fem minutter på banen, inden han blev skadet og måtte ud igen. Han blev erstattet af Álvaro Rodríguez, som selv i kampens slutning fik en skade og han blev så erstattet af sidste sæsons CL-talisman Jeremy de León.

Men tilbage til selve anden halvleg, som blev en for stor mundfuld for de unge spillere, som var over for et Milan-hold, der er lidt længere fremme i forberedelserne og som blev sat i gang af et dumt boldtab af Brahim midt på banen. Det tillod Milan en hurtig kontra, som endte hos den tidligere Villarreal-spiller Chukwueze, som let kunne bringe italienerne i front.

Det var svært for Real Madrid at skabe chancer, men undervejs kom Fran García og Álvaro Rodríguez til udmærkede chancer, men i banens anden ende måtte Lunin og træværket stå i vejen for yderligere Milan-scoringer og det endte altså med en fortjent sejr til AC Milan.

Real Madrids hold: Courtois (Lunin, 46. min.), Lucas Vázquez, Rüdiger (Asencio, 46. min.), Vallejo (Joan Martínez, 46. min.), Fran García, Mario Martín, Modric (Palacios, 46. min .(Álvaro Rodríguez (Jeremy de León, 89. min.))), Ceballos, Brahim, Arda Güler (Nico Paz, 46. min.), Endrick (Latasa, 46. min.).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 måneder 1 uge siden #2 af Figo-10
Sæsonens første kamp. En kamp som forventet og her er mine tanker.

Hvem stod bedst ud: Courtois, Guler, Brahim og Joan.
Hvem så værst ud: Mario Martin, Endrick og Lunin.

En klassisk sommerkamp for Real Madrid, hvor man ikke skal forvente at blive blæst bag over. Egentligt utroligt der er så mange Real Madrid fans på stadion med tanke på hvor lidt vi underholder dem når vi er i USA, men det ser givetvist vores LaLiga og ChL kampe. Men vi kender Real Madrid godt nok til at vide, at vi når skal være der når det gælder.

Vi kiggede nok alle på Endrick og han spillede godt nok ikke godt. Det skal han have lov til og han bliver godt nok også bare lidt smidt ind. Men timing og afleveringer var ikke gode. Han så nærvøs ud og fustreret over det ikke funkede. Så mon ikke han har mere i sig.

Vi kommer katastrofalt fra start og Mario Martin har slet ikke niveau. Sådan havde jeg det i sidste sæson og i nat var en katastrofe. Især i starten. Jeg nævner også Lunin, som en der kommer skidt ud af kampen. Han spiller egenligt OK, men med tanke om, at han vil være 1. målmand, så står Courtois bare ud på en helt anden måde med de redninger han laver og man sidder lige med fornemmelsen af, at dem havde de banket ind bag Lunin.

Guler. Wow. Jeg elsker ham. Han har det der Kroos, Modric, Ozil over sig, som jeg bare knuselsker. Ser man ham fra et år siden og så i dag, så er det en vild udvikling han er i gang med. Jeg elsker hans initiativ, hans venstreben og så virker han bare vildt godt integreret. Her tænker jeg både på og udenfor banen, hvor han virker meget vellidt og han er meget kommunikativ på banen og opmuntrende overfor sine holdkammerater. Nøj jeg håber han får en vigtig rolle også selvom det vil være på bekostning af en anden kær ven, Camavinga.

Vores Ramos look-a-like viste sig også godt frem og han en attitude over sig, som ikke er lig hans alder. Spændende og jeg glæder mig til at se flere kampe med ham.

Vallejo. Måske er han faktisk OK som 4. valg. Det ikke et drømmescenarie, men det kan måske nok gå.

Ceballos. Spiller en god kamp. God på bolden.

Paz, Rodriguez og de andre unge. Her så Alvaro god ud. Paz er ved at dø lidt ud ift. at være omkring 1. holdet, synes jeg.

Jeg håber vi ser et stærkere hold mod Barcelona. Reelt synes jeg kun Joan af de unge, er berettiget til spilletid. Jeg synes de andre er under niveau og vil få det svært. Bliver spændende at se hvordan vi laver midtbanen, så længe vi mangler stammen Valverde, Tchou, Camavinga og Bellingham.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

Mine indlæg vil ikke altid være mine egne holdninger, men nuancer til debatten. Jeg ønsker ikke at deltage i den hetz der er mod Mbappe.

9 måneder 1 uge siden #3 af Raul7-2880
Spørgsmålet er, om vi kan tilbyde Endrick tilstrækkelig spilletid til at udvikle sig? Vi er godt besat på de offensive pladser. En udlejning til en midterklub med masser af spilletid er måske ikke en helt dårlig ide…

9 måneder 1 uge siden #4 af Siempre Madrid

Raul7-2880 post=176845 skrev: Spørgsmålet er, om vi kan tilbyde Endrick tilstrækkelig spilletid til at udvikle sig? Vi er godt besat på de offensive pladser. En udlejning til en midterklub med masser af spilletid er måske ikke en helt dårlig ide…

​Det tør jeg godt love, at det ikke kommer til at ske. Dertil er hypen omkring ham alt for stor. Og talentet også. Han skal nok få rigeligt med spilletid i Real Madrid. Bare vent og se.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

9 måneder 1 uge siden #5 af Dragam

Siempre Madrid post=176846 skrev:

Raul7-2880 post=176845 skrev: Spørgsmålet er, om vi kan tilbyde Endrick tilstrækkelig spilletid til at udvikle sig? Vi er godt besat på de offensive pladser. En udlejning til en midterklub med masser af spilletid er måske ikke en helt dårlig ide…

​Det tør jeg godt love, at det ikke kommer til at ske. Dertil er hypen omkring ham alt for stor. Og talentet også. Han skal nok få rigeligt med spilletid i Real Madrid. Bare vent og se.

​Så kræver det ihvertfald at vi spiller med 3 forwards, og 3 på midten, hvor endrick spiller højre forward. Men det er jeg personligt også tilhænger af at bliver prøvet af.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, Real HWL

9 måneder 1 uge siden #6 af NadaMás
​Ved vi hvornår Mbappé tilstøder truppen? Han kommer vel ikke til at deltage i nogen preseason-kampe?

9 måneder 1 uge siden #7 af mohbar
​enig med Güler. Man kan sagtens se ham i en form for Kroos/Modric hybrid. Han er, ligesom dem, ikke vildt hurtig. Men hans blik for spillet, eminente teknik og milimeter oræcise lange afleveringer ligner deres. Og det krydret med at han har et ergtig godt slutprodukt kan gøre at han bliver en nøglefigur i RM. Ham kommer Ancelotti ikke se bort fra

Iøvrigt, hans hjørnespark og frispark (indirekte og direkte) er af en helt anden kaliber end vi har set de seneste år. Lige der ser jeg et meget større potentiale ift Kroos og Modric.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska, Dragam

9 måneder 1 uge siden #8 af Ramos4

NadaMás post=176854 skrev: ​Ved vi hvornår Mbappé tilstøder truppen? Han kommer vel ikke til at deltage i nogen preseason-kampe?

​Nope. Han skal bare være klar til Atalanta 14. august.

9 måneder 1 uge siden #9 af Siempre Madrid

Ramos4 post=176856 skrev:

NadaMás post=176854 skrev: ​Ved vi hvornår Mbappé tilstøder truppen? Han kommer vel ikke til at deltage i nogen preseason-kampe?

​Nope. Han skal bare være klar til Atalanta 14. august.

Stjernespillere retur fra ferie den 6. august (madridista.dk)

Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

9 måneder 1 uge siden #10 af Siempre Madrid

Dragam post=176851 skrev:

​Så kræver det ihvertfald at vi spiller med 3 forwards, og 3 på midten, hvor endrick spiller højre forward. Men det er jeg personligt også tilhænger af at bliver prøvet af.

​Han har vist også spillet en del kampe for Palmeiras med udgangspunkt i højre side, så det kan jeg også sagtens se fungere. Jeg fastholder +15 mål fra hans side i den kommende sæson ;-)

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Dragam

9 måneder 1 uge siden #11 af Mathiaska

Jeg tror det skal stilles mindre firkantet op. Som jeg ser det arbejdes der ud fra en forsvarende formation og boldbesiddende formation. 442 uden bold og så noget grotesk flydende positionering i besiddelse, hvor udvalgte spillere holder de brede punkter. I den besiddende formation bliver det mest interessante for mig at se hvem der afløser Toni som den dybe - det mest oplagte vil være Tchou. 

Når vi så forsvarer i 442 vil det for mig ikke være utænkeligt at se Vini/Mbappe som de to forreste, mens "kanterne" i den forsvarende formation kan være alt fra Jude, Ceballos, Arda, Rodrygo og mit bud - endda Endrick. Det bliver spændende at se. De har alle forskellige forcer, men Endrick på en højre kant i omstillinger lyder decideret dødeligt. Som jeg husker det, arbejder han også hårdt? Men dette vil sandsynligvis ændres og justeres som sæsonen skrider frem. 

Faktum er, at der er mange spillere om få pladser og at Toni's rolle skal genopfindes. 

9 måneder 1 uge siden #12 af Raul7-2880

Siempre Madrid post=176858 skrev:

​Han har vist også spillet en del kampe for Palmeiras med udgangspunkt i højre side, så det kan jeg også sagtens se fungere. Jeg fastholder +15 mål fra hans side i den kommende sæson ;-)

​Maks 5 mål imo. Han virker som et fremmede element og niveau mæssigt langt fra europæisk niveau. Heldigvis kun 18 år med masser af potentiale. 
Arda bliver vild hvis han holder sig skadefri!

Leveret af Kunena Forum