Ceballos bliver i Real Madrid

1 år 11 måneder siden #1 af Administrationen
Dani Ceballos bliver i Real...

Dani Ceballos bliver i Real Madrid i den kommende sæson og dermed kan der lægges låg på en masse spekulationer om spanierens fremtid.

Spanieren var en af de spillere, der blev benyttet i alle tre kampe i USA, men han er tiltænkt en mere sekundær rolle, også i denne sæson, hvor de mange kampe og den nylige skade til Camavinga dog kan åbne op for mere spilletid end sidste sæson.

Dani Ceballos fik blot 586 spilleminutter i LaLiga i den forgangne sæson, hvor han dog var med i 20 kampe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #2 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Ceballos bliver i Real Madrid
Foerst historien om at Rodrygo bliver (hvilket ville vaere fint, hvis man nu bare brugte ham som indskifter for at faa balance i den start-opstilling, men det goer man jo ikke) og nu det faktum at vi skal traekkes igennem endnu en season med Ceballos paa slaeb...

Nu mangler vi bare overskriften "Vallejo tiltaenkt en noegle rolle i Champions League Start-opstillingen" for at fuldende bingo kortet :-)

Lorte weekend!!!

Donde está la biblioteca?

1 år 11 måneder siden #3 af mat_hattrick
Jeg forstår ikke den 'hetz' af Ceballos. Han har da aldrig haft en rolle stor nok til, at man kan være så negativ omkring ham. Jeg siger ikke, at han er Prime Alonso, eller når Kroos til sokkeholderne, men der er jo en grund til at han fik forlænget sin kontrakt for et par sæsoner siden. Man havde brug for ham og han gik ind og leverede big time.

Han kan altså noget med bolden og jeg kunne sagtens se, at han kunne få nogle gode indhop i denne sæson også. Hans rolle bliver stadig uhyggelig lille, men jeg synes slet ikke, at han er så dårlig som folk gør ham til.

1 år 11 måneder siden #4 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Ceballos bliver i Real Madrid
Man kan jo ikke have verdensklasse spillere som backups. Det giver sig selv. De vil forlange for meget spilletid.

Ceballos er den perfekte reserve på mange måder. Selvfølgelig kunne man hive en Castilla spiller op og give ham chancen i stedet, men hvis vedkommende så virkelig brænder igennem, så er problemet jo at der er langt til spilletid, når alle startere er friske. Vi har en rigtig god midtbane. Så skal Castilla-spilleren enten sælges eller lånes ud - og så er vi tilbage hvor vi startede.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

1 år 11 måneder siden #5 af DeLaRed

mat_hattrick post=177113 skrev: Jeg forstår ikke den 'hetz' af Ceballos. Han har da aldrig haft en rolle stor nok til, at man kan være så negativ omkring ham. Jeg siger ikke, at han er Prime Alonso, eller når Kroos til sokkeholderne, men der er jo en grund til at han fik forlænget sin kontrakt for et par sæsoner siden. Man havde brug for ham og han gik ind og leverede big time.

Han kan altså noget med bolden og jeg kunne sagtens se, at han kunne få nogle gode indhop i denne sæson også. Hans rolle bliver stadig uhyggelig lille, men jeg synes slet ikke, at han er så dårlig som folk gør ham til.

​Jeg vil mene at dit svar enten er et meget godt eksempel paa tab af lang-tids hukommelse og ellers er Ceballos maaske bare en type spiller som du synes rigtig godt om, og begge dele skal der naturligvis vaere plads til. Men jeg er dog dyb ufortsaaende over for begge scenarier, det er som om nogle fans bider sig fast i den ene gode kamp Ceballos spiller (oftest tidligt paa seasonen) og saa bare anser det som hans generelle niveau, imens man helt glemmer de 10 andre kampe hvor hans niveau var himmelraabende ringe, og hvor han jo baade indirekte koster i offensiven og i defensiven.

Man forlaneger kontrakten med ham (men man giver ham kun 2 aar, det er fandme ikke tit vi ser det i klubben, og da ogsaa et kaempe tegn paa at man ikke har saerlig meget tiltro til ham, derefter gaar man saa igennem en season, hvor man koere spillere som Bellingham og Valverde helt ud til briste punktet, men alligevel faar Ceballos kun 800min, hvis han nu havde niveauet til at vaere bredde spiller i en klub som Real, saa ville han naturligvis spille meget mere. ALLE andre bredde spillere (som ikke var skadesplaget) i sidste season, fik over 800 minutter mere end ham (Joselu, Vasquez, Fran, Brahim, Kepa....alle spillere der er betydeligt bedfre paa deres plads end han er paa som midtbanen spiller), vinket med vognstagen kan ikke blive stoerre, han har ikke og har aldrig haft niveauet til en bredde plads hos Real.

Og nu bliver han i klubben, udelukkende fordi man ikke har brugt energi paa at lukke hullet efter Kroos, og nej det havde langt fra ikke behov for at vaere en mega signing, man skulle bare have fat i en bredde spiller med det rette niveau.

Og hvis man bare gerne vil have en spiller der kommer ind og loeber solen sort de sidste 20min, saa er det jo netop en rolle som burde tilfalde Castilla spillere (isaer dem man har haft ude af klubbne og som har bevist sig, og man derved giver chancen for at bevise sig i klubbne igen, Fran og Brahim er gode eksempler....og netop dette kunne man have gjort med Blanco i denne season, i det mindste havde man faaet en bedre defensiv spiller, samt en mulighed for at han kunne udvikle sig. hvorimod med Ceballos, ved vi at vi aabner dem samme pandoras boks vi har aabnet de sidste mange aar. Og skulle det aller vaerste ske og faar vi 2-3 skader paa midtbane paa samme tid, saa gaar han pludselig hen og bliver et kaempe problem for holdets chancer, isaer i de store kampe, og det nytter bare ikke noget!

Jeg godtager at du og jeg er uenige paa dette punkt, men jeg haaber ved gud at du og andre i denne season langsomt indser hvor til grin det er at vi at en spiller paa Mariano og Jovic niveau stadig kan overleve i verdens stoerste fodbold klub efter saa mange aar, det er udelukkende held og intet andet.

1 år 11 måneder siden #6 af DeLaRed

Ramos4 post=177114 skrev: Man kan jo ikke have verdensklasse spillere som backups. Det giver sig selv. De vil forlange for meget spilletid.

Ceballos er den perfekte reserve på mange måder. Selvfølgelig kunne man hive en Castilla spiller op og give ham chancen i stedet, men hvis vedkommende så virkelig brænder igennem, så er problemet jo at der er langt til spilletid, når alle startere er friske. Vi har en rigtig god midtbane. Så skal Castilla-spilleren enten sælges eller lånes ud - og så er vi tilbage hvor vi startede.

​Brahim, Joselu, Guler, Vasquez, Fran etc. alle spillere (ja selv Vazquez) der er som minimum 2-3 niveauer over Ceballos (og Vallejo for den sags skyld), og derved ogsaa blev beloennet med betydeligt mere spilletid end Ceballos sidste season.

1 år 11 måneder siden #7 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Ceballos bliver i Real Madrid
Hvorfor går du så meget op i Ceballos? Nu har jeg set op til flere indlæg fra din side om manden i forskellige tråde. Jeg er sgu nok på Ramos4s side her, manden er reservernes reserve, og her er hans niveau da mere end fint. Jeg kunne forstå hvis vi var ude i en Bale-situation, og han spillede samtlige minutter uanset hvad, men det gør han jo ikke, som du selv er inde på.

DC19

1 år 11 måneder siden #8 af Ramos4

DeLaRed post=177116 skrev:

Ramos4 post=177114 skrev: Man kan jo ikke have verdensklasse spillere som backups. Det giver sig selv. De vil forlange for meget spilletid.

​Brahim, Joselu, Guler, Vasquez, Fran etc. alle spillere (ja selv Vazquez) der er som minimum 2-3 niveauer over Ceballos (og Vallejo for den sags skyld), og derved ogsaa blev beloennet med betydeligt mere spilletid end Ceballos sidste season.

​Men kan nogen af dem du nævner spille central midt? Altså...

Problemet med f.eks. at lade en Blanco få rollen som yderste reserve efter Camavinga og Modric er jo at han vil få meget få minutter og derved ikke udvikle sig på samme måde, som hvis han f.eks. blev solgt (med tilbagekøbs option) eller udlejet til en La Liga klub.

Jeg er selv stor fortaler for at give vores egne folk flere chancer, men som truppen ser ud lige nu skal det dælme være en god spiller hvis han skal kunne hive mange minutter ud af Valverde, Tchouameni, Bellingham og Camavinga. Specielt når vi ved hvor lidt Ancelotti roterer.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Ramos4.

1 år 11 måneder siden #9 af Ramos4
Jeg tager den gerne et skridt videre. Jeg synes ligeledes Vallejo er fin at have i truppen. Som 4. valg vel at mærke. Ligesom Ceballos er han perfekt til at have som yderste reserve.

Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Ramos4.

1 år 11 måneder siden #10 af DeLaRed

-#7- post=177117 skrev: Hvorfor går du så meget op i Ceballos? Nu har jeg set op til flere indlæg fra din side om manden i forskellige tråde. Jeg er sgu nok på Ramos4s side her, manden er reservernes reserve, og her er hans niveau da mere end fint. Jeg kunne forstå hvis vi var ude i en Bale-situation, og han spillede samtlige minutter uanset hvad, men det gør han jo ikke, som du selv er inde på.

​Fordi vi i sidste season, imo, vinder stort set alt fordi vi havde en utrolig god bredde i truppen (jo jo, visse steder kunne vaere bedre, men jeg saa ikke en eneste modstander i hverken La Liga eller CHL som havde samme kvalitet som vores bredde) og over en meget lang season, er det alfa omega. Den bredde vi havde sidste season, har vi ikke laengere, i hverken midter forsvaret, og isaer ikke paa midtbanen, og det er her Ceballos kan gaa hen at blive et kaempe problem. (Faar han en knaeskade i weekenden og er ude resten er seasonen, saa er jeg helt rolig, men goer han ikke, ligger han til at faa mere spilletid end sidste season, og det er imo et stort problem, da niveau forskellen fra vores "daarligste midtbane spillere, og ned til ham er gigantisk stor, alt for stor til f.eks at vinde titler.)

Vi kan stille det op paa denne maade, haaber det hjaelper med at forklare mit synspunkt;
->Gruppe 1: Spillerne i eller lige omkring vores start 11 sidste aar, spillede sidste season alle >2.800 minutter
->Gruppe 2: Spillerne i naeste raekke, dvs de mest brugte indskiftings spillere spillede 1.600<>2.200 minutter (dette er alle spillere der er ufatteligt meget bedre end Ceballos, hans niveau i madrid kan slet ikke paa nogen maade sammenlignes med disse spillere)
->Gruppe 3: Spillerne der ligger i yderste periferi til spilletid i Madrid, og hovedsageligt kun fik spilletid pga skader, de sidste 5-10 minutter i uvigtige kampe (eller da ligaen var vundet) fik <800 minutter.

Fordi vi netop er saa tyndt besat paa midtbanen i denne season (Kroos er vaek, Modric er ikke blevet yngre, Tchou kan vaere blive tvunget ned i midter forsvaret hvis der er skader igen, og nu starter Camavinga seasonen med skade og det er potentielt ikke den eneste vi faar paa midtbanen i denne season) saa kan Ancelotti vaeret tvunget (for det er ikke noget han goer med glaede) til at bruge Ceballos i Gruppe 2, og det er her jeg ser problemet, for skal Ceballos ind og starte vores kampe i periode (pga skader, hvile osv) saa falder vores niveau drastisk, det har vi utallige beviser paa fra tidligere season, manden kan intet med en bold i foedderne, og er vel rent defensivt paa et intelligens niveau der ligger paa max en Lucas Vazquez.

Havde Toni taget et aar mere, eller havde vi hentet en midtbane spiller der havde samme niveau som Camaviga (maaske en anden spillertupe, men bare baseret paa niveau eller i det mindste potentiale) saa havde jeg vaeret helt rolig, for saa var der en langt stoerre chance for at Ceballos igen blev henvist til baenken indtil vi havde lukket seasonen, men netop det faktum at vi ikke har den ekstra spiller, mener jeg er et problem.

1 år 11 måneder siden #11 af DeLaRed

Ramos4 post=177119 skrev: Jeg tager den gerne et skridt videre. Jeg synes ligeledes Vallejo er fin at have i truppen. Som 4. valg vel at mærke. Ligesom Ceballos er han perfekt til at have som yderste reserve.

​Lige netop det med Vallejo er et potentielt meget stoerre problem end du goer det til, fordi vi har 2 spillere der er kommet retur fra alvorlige knaeskader, der er absolut ingen garanti for at de ikke faar problemer i denne season, OG inden Alaba's skade havde vi allerede set et stor fald i niveau i flere maaneder forinden fra hans side, saa der er heller ingen garanti for hvad vi faar fra hans side i denne season. Og i Vallejo har du saa en spiller der sammenlagt har spillet omkring 15 kampe paa de seneste 3 seasoner, og som ud over at have baade fysiske og mentale problemer naar han ikke har spillet, har set uffatelig ringe ud naar han har vaeret paa banen, for ej at tale om at han slet ikke besidder de rigtige kvaliteter til at spille den slags fodbold Real gerne vil, han er rigtig staerk fysisk, men alt andet er (set med Real Madrid briller) til at lukke op og skide i. Lige akkurat i hans tilfaelde haaber jeg ved gud Ancelotti hiver Castilla's spillere op istedet for ham, der har vi unaegteligt nogle spillere der som minimum har samme niveau, men tilgengaeld langt flere minutter i benene de seneste 12-36 maaneder og hovedet paa det rigtige sted.

1 år 11 måneder siden #12 af DeLaRed

Ramos4 post=177118 skrev:

DeLaRed post=177116 skrev:

​Men kan nogen af dem du nævner spille central midt? Altså...

Problemet med f.eks. at lade en Blanco få rollen som yderste reserve efter Camavinga og Modric er jo at han vil få meget få minutter og derved ikke udvikle sig på samme måde, som hvis han f.eks. blev solgt (med tilbagekøbs option) eller udlejet til en La Liga klub.

Jeg er selv stor fortaler for at give vores egne folk flere chancer, men som truppen ser ud lige nu skal det dælme være en god spiller hvis han skal kunne hive mange minutter ud af Valverde, Tchouameni, Bellingham og Camavinga. Specielt når vi ved hvor lidt Ancelotti roterer.

​Du har en pointe ifht til Blanco, det afhaenger naturligvis om hvad klubben tror han paa sigt kan udvikle sig til, men vi har set eksempler paa at klubben har gjort dette tidligere, seneste med Fran som jo ogsaa var fast mand i en midter/bund-klub i La Liga og saa bliver hentet ind til bredden. Men fair nok, hvis potentialet er kaempe stort hos Blanco, saa skal han jo have spilletid. MEN, det betyder jo ikke at der ikke findes et andet alternativ. En spiller som Joselu er et godt eksempel, jeg siger jo ikke at man skulle hente en kaempe stjerne paa en 5 aarig kontrakt, et lejemaal eller en brugbar spiller i sin karrieres efteraar ville helt sikker have vaeret et bedre alternativ end en spiller der helt fundamentalt bare ikke har niveauet til bredden paa et hold som Reals...Jeg foeler mig ret sikker paa at der sidder en del La Liga midtbaner paa over 30aar, der stadig spiller fast for deres klub men aldrig har vundet noget i deres karriere, der med glaede ville tage et aar som eller to hos Madrid i en Joselu rolle...Bare fordi minutterne er usikre, saa skal vi ikke goere som om at der ikke staar en kaempe koe af spillere der gerne ville tage 12 maaneder i Madrid.

EDIT: Lige ifht til Ancelotti's rotation, saa handler dette jo ogsaa netop meget om hvor hoejt niveauet er i hans bredde. Ancelotti ved godt at han ikke kan vinde trofaer med Hazard, Mariano osv, og derfor faar de ikke spilletid...Men kigger vi paa sidste season, hvor vi har haft den bedste bredde i truppen i mange aar, saa har vi 19 spillere der fik >1.400 minutter, det er meget taet paa den optimale rotation (selvom man sagtens kna fremhaeve enkelte kampe eller enkelte spillere, saa viser data'en at minutterne var rigtig fint delt ud) og dertil havde vi Militao og Guler som begge var skadet, (havde de ikke vaeret det, havde de kaempet med om nogle af ovenstaende minutter). Saa hvis vi antager at Guler havde kunne bevise sit niveau (fra foraaret) fra seasonens start uden sin skade og Militao var forblevet skadesfri, saa havde vi en trup der taeller 21 mand der alle havde niveaue til at spiller >1.500 minutter i Madrid. Det mener jeg ikke vi har i aar, og derfor skal folk ikke blive overrasket hvis Ancelotti rotere mindre end sidste aar, paa visee positioner, isaer pa midtbanen, hvor vi PT har 5 mand der skal baere 3 pladser og dertil Ceballos (som igen, ikke har niveuaet)...jeg skal ikke kunne sige om Ance bliver tvunget til at rykke Brahim eller Guler laengere ned paa banen for at fylde bredden ud, men hvis han goer det ved vi paa ingen maade hvad det munder ud i, men det kan vaere mulige loesninger til dette problem, men hvis han ikke goer saa haenger vores season i Pintus...og dernaest Ceballos!

Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved DeLaRed.

Leveret af Kunena Forum