Optakt: Real Madrid – Real Betis, LaLiga, 4. spillerunde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
elle44 post=177743 skrev: Hold kæft mand. Vi vinder, men jeg har godt nok langt større forventninger til det her hold.
Vi bør være god på omstillinger, i teorien, men det synes jeg egentlig heller ikke vi er, der er ikke mange af spillerne der rent faktisk lige kigger op og tænker over hvad den bedste aflevering er.
I det opbyggende spil er det tilfældigheder og 1v1 aktioner.
Jeg føler de kommer med en god energi i anden halvleg hvilket får mig til at tro, at uden en ægte opspilsstation og uden en maestro på midten, så er vi næsten nødt til at spille overfaldsbold ala Liverpool, da vi ellers ikke kan få modstanderen ud af balance medmindre vi generobre bolden på deres banehalvdel.
I forhold til det sidste du siger:
I fraværet af Kroos, tror jeg også vi mere skal drive bolden op imellem linjerne, i stedet for at spille den. Valverde gør det meget i anden halvleg, hvor de kommer for tæt på ham, og så bruger han bare sin dynamik til at sætte dem med bolden for fødderne, og på den måde bryde linjerne. Det også noget Bellingham og Camavinga er virkelig gode til. Tchouameni lidt mindre, men kan også. Selv Mendy gør det til tider. Jeg tror det kan blive en af nøglerne. Men vi bliver nødt til at vise noget mere fysisk overskud så, og det burde vi også med de her spillere vi har, det _er_ jo fysikken der er spidskompetencerne. Men det har godt nok ikke lignet de har haft overskud so far.
Den er vanvittig simpelt, hvis du bare læser med Lars, fordi Brahim skal nemlig ikke spille på kanten som en del af en 3-mands angreb som han gjorde mod Las palmas, han skal spille i en fri rolle som bindeled mellem midtbane og angreb. Det er super simpelt!Lars1991 post=177738 skrev:
Dragam post=177732 skrev: Brahim er så vild... at Rodrygo nogensinde kan starte fremfor ham er mig en gåde.
Men det han så startede imod Las Palmas var han jo den dårligste mand på banen. Så det jo ikke altid så simpelt. Han har også haft gode kampe fra start, men der er klart længere imellem snapsne når han starter, hvor han næsten altid præsterer når han bliver indskiftet.
Donde está la biblioteca?
Overhovedet ikke, han spillede som en del af en 4 mands midtbane, hvor han naturligt træk over mod højre da både Mbappe, Vini og Fran stod for offensiven i Venstre, han var konstant med til at drive bolden op fra midtbanen (og ikke som Rodrygo, bare stå og vente på den ved hjørne flaget) og også igennem midten de gange hvor der var plads!Lars1991 post=177750 skrev: Han spillede på kanten da han kom ind i dag, og det gjorde han da ret godt :D
Mod Las Palmas spillede han de første 30min i Rodrygo’s rolle, helt i front, afventende på at bolden blev spillet op til ham, og det fungere hverken for holdet (som vi har set det i samtlige af de andre kampe med Rodrygo…Ancelottis 3-mands angreb er pt vores største problem i offensiven) og ej heller for han, da han ligger for langt væk fra bolden, og heller ikke kommer rigtigt ind i pres spiller på midtbanen, som vi så han gjorde idag!
Så jo, det er super simpelt!
Donde está la biblioteca?
Jeg er helt enig... for at det giver mening at spille med et 3 mands angreb, så kræver det at vi har en rigtig 9er... og det har vi ikke.DeLaRed post=177751 skrev:
Overhovedet ikke, han spillede som en del af en 4 mands midtbane, hvor han naturligt træk over mod højre da både Mbappe, Vini og Fran stod for offensiven i Venstre, han var konstant med til at drive bolden op fra midtbanen (og ikke som Rodrygo, bare stå og vente på den ved hjørne flaget) og også igennem midten de gange hvor der var plads!Lars1991 post=177750 skrev: Han spillede på kanten da han kom ind i dag, og det gjorde han da ret godt :D
Mod Las Palmas spillede han de første 30min i Rodrygo’s rolle, helt i front, afventende på at bolden blev spillet op til ham, og det fungere hverken for holdet (som vi har set det i samtlige af de andre kampe med Rodrygo…Ancelottis 3-mands angreb er pt vores største problem i offensiven) og ej heller for han, da han ligger for langt væk fra bolden, og heller ikke kommer rigtigt ind i pres spiller på midtbanen, som vi så han gjorde idag!
Så jo, det er super simpelt!
Ancelotti spiller naturligvis den her formation fordi at flest muligt af stjernene skal spille, men det bør han ærligt talt skide på, og spille en 4-4-2 med en diamant på midten.
Mbappe vil være så meget farligere hvis han kan roam frit som venstre forward, fremfor at vini konstant står der. Og ligeledes er jeg sikker på at endrick vil være super farlig, hvis han får lov at spille som højre forward - det har vi allerede set.
Og ja, så skal brahim have den forreste midtbane plads, og binde midtbane og angreb sammen.
www.sofascore.com/football/match/real-ma.../qgbsEgb#id:12437702
Det kan godt være du synes der var nogle taktiske forskelle med, hvor dybt han gik i banen for at være med i spillet. Men han markerer tydeligt at Rodrygo skal gå ind i midten og så tager han højre-kanten, da han bliver skiftet ind. Og det også det heatmappet viser. Han spiller ret klart højre kanten. Imod Las Palmas havde han tilgengæld en mere fri rolle, selvfølgelig med lidt præference til højre pga de to andre. Men det gik ikke så godt:
www.sofascore.com/football/match/las-pal.../EgbsCGc#id:12437669
Så ja, jeg ved ikke hvad i har set, men det er ikke det samme som hvad de her heatmaps viser. Så måske er det ikke så simpelt alligevel...
Men fedt han lige beviser at han stadig kan efter den kamp imod Las Palmas. Jeg foretrækker ham forresten også over Rodrygo, men ret skal være ret.