Optakt: Celta Vigo – Real Madrid, LaLiga, 10. spillerunde

1 måned 16 timer siden #85 af 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 måned 16 timer siden #86 af Madridista02

Ramos4 post=179386 skrev: Ved ikke om vi mangler erfarne ledere på holdet. Benzema, Kroos, Alaba (og ofte Modric) er væk. Vi har mange gode, unge spillere, men jeg føler lidt at Ancelottis mentalitet med at overlade meget til spillerne på banen, kræver at vi rent faktisk har nogen derinde på græsset, der kan tage styringen. Fede har været her længe, men virker ikke som den vokale person. Hvem er det der styrer hvornår vi skal spille langt, kort, hurtigt, langsomt? Det virker som om alle bare forsøger noget selv. Vi har ingen til at diktere spillet pt. Det er vel kun Modric der har både evnerne + erfaringen til det.

​Jeg tror virkelig at det du skriver her, er hovedet på sømmet. Smid Ramos og casemiro ind i ligningen også. De nævnte spillere, er så mega store skikkelser på en fodboldbane, så fodbold intelligente og gode til at tage temperaturen på kampen. Udover det også ledertyper, der går forrest, er erfarne og står op for hinanden hvis modstanderen spiller grimt. Det har vi ikke i samme høje grad pt. Vil jeg mene.

Jeg savner Pepe :(

1 måned 16 timer siden #87 af Real HWL
​Ville ønske vi havde en træner der vægtede genpres højt. Syntes mere vi har spillerne til at presse over alt på banen og vinde bolden højt, fremfor det her ideforladte boldflytteri hvor vi mangler en erfaren playmaker. 

1 måned 15 timer siden #88 af Ramos4

Real HWL post=179389 skrev: ​Ville ønske vi havde en træner der vægtede genpres højt. Syntes mere vi har spillerne til at presse over alt på banen og vinde bolden højt, fremfor det her ideforladte boldflytteri hvor vi mangler en erfaren playmaker. 

​God pointe. Men det med presset har jeg fuldstændig afskrevet under Ancelotti. Vi er nok derhenne hvor jeg foretrækker Xabi Alonso kommer til sommer.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, El Siete

1 måned 14 timer siden #89 af Real HWL

Ramos4 post=179390 skrev:

Real HWL post=179389 skrev: ​Ville ønske vi havde en træner der vægtede genpres højt. Syntes mere vi har spillerne til at presse over alt på banen og vinde bolden højt, fremfor det her ideforladte boldflytteri hvor vi mangler en erfaren playmaker. 

​God pointe. Men det med presset har jeg fuldstændig afskrevet under Ancelotti. Vi er nok derhenne hvor jeg foretrækker Xabi Alonso kommer til sommer.

Ja ja det har jeg også fuldstændig afskrevet for længst. Jamen ligesom dig håber jeg at Xabi Alonso kommer til sommer. Det er faktisk mit største ønske. Men mon ikke Ancelotti forlænger med et år eller 2?!
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, NickyMad

1 måned 14 timer siden #90 af mohbar

Real HWL post=179373 skrev: Güler er et stort talent, ingen tvivl om det. Men altså, han har sku heller ikke leveret når han har fået chancen i den her sæson. Jeg har været skuffet over ham. Jeg syntes ikke han har spillet sig op i hierarkiet so far. Han ville have godt af et lejeophold. Bare se hvad det gør ved Paz. Han udvikler sig helt vildt nu, mens Guler afvikler med flere og flere splinter i røven.

​Synes det handler en del om tillid fra træneren. Er sikker på at han var blevet en key player havde han (heldigvis ikke) valgt at spille for Barcelona.

Og det har intet at gøre med at de er dårligere end os men at de giver deres unge kræfter tillid og tid til at udvikle sig.

Og man bør slet ikke sammenligne Arda med Paz. Arda er fast inventar på det tyrkiske landshold der gør det godt til EM og ligger i toppen i deres pulje. og han vil kunne komme ind i startopstillingen i en top 10 klub i verden. Bare ikke i Real hvor Ceballos kommer foran.. 

Med al respekt for Ancelotti så tror jeg ikke han kan bringe klubben spillemæssigt videre. Han er fantastisk til at pleje de store stjerner og er rigtig god til at køre et hold på autopilot. Men det her koncept hvor han går  konstant med livrem og seler og driver rovdrift på enkelte spillere er dømt til at mislykkes. Bellingham ser fx konstant slidt ud og det hjælper ikke på noget at han venter til det sidste kvarter før han skifter ud.

Sidste redigering: 1 måned 13 timer siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, El Siete, NickyMad

1 måned 13 timer siden #91 af Ramos4
Barca er også eksperter i at udkøre deres talenter, fordi de over-bruger dem i en ung alder.

Vini og Rodrygo er blevet kørt stille og roligt i stilling i skyggen af andre spillere.

Det var i øvrigt Carlo der fik Fede til at score mål på samlebånd. Det var ligeledes Ancelotti der fik Vini til endelig at shine.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

1 måned 13 timer siden #92 af NadaMás
​Ancelotti var den perfekte mand at ansætte i 2021. Jeg tror ikke der findes en anden træner, der i den overgangsperiode holdet har været i (med afgange af ledere/ikoner som Ramos, Varane, Marcelo, Benzema, Casemiro og Kroos samt en aldrende Modric) kunne have vundet så meget. 
Det han har fået ud af de unge, hvor også nogle af ovennævnte klublegender nærmest peakede i sine sidste år under ham, er i og for sig helt vildt. 

Men - Klubben er ikke i en overgang længere. Nu er generationsskiftet sket, og de nye stjerner er blevet establiserede. Derfor er tiden også moden til, at holdet skal have en systemmanager, hvorunder holdet kan hæve sig et niveau yderligere. Sommeren 2025 er et perfekt tidspunkt at gøre dette - Gerne en Alonso som tager en Wirtz og en Tah med sig, samt Trent/Frimpong og Davies. 
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 måned 13 timer siden #93 af Real HWL

mohbar post=179394 skrev:

Real HWL post=179373 skrev: Güler er et stort talent, ingen tvivl om det. Men altså, han har sku heller ikke leveret når han har fået chancen i den her sæson. Jeg har været skuffet over ham. Jeg syntes ikke han har spillet sig op i hierarkiet so far. Han ville have godt af et lejeophold. Bare se hvad det gør ved Paz. Han udvikler sig helt vildt nu, mens Guler afvikler med flere og flere splinter i røven.

​Synes det handler en del om tillid fra træneren. Er sikker på at han var blevet en key player havde han (heldigvis ikke) valgt at spille for Barcelona.

Og det har intet at gøre med at de er dårligere end os men at de giver deres unge kræfter tillid og tid til at udvikle sig.

Og man bør slet ikke sammenligne Arda med Paz. Arda er fast inventar på det tyrkiske landshold der gør det godt til EM og ligger i toppen i deres pulje. og han vil kunne komme ind i startopstillingen i en top 10 klub i verden. Bare ikke i Real hvor Ceballos kommer foran.. 

Med al respekt for Ancelotti så tror jeg ikke han kan bringe klubben spillemæssigt videre. Han er fantastisk til at pleje de store stjerner og er rigtig god til at køre et hold på autopilot. Men det her koncept hvor han går  konstant med livrem og seler og driver rovdrift på enkelte spillere er dømt til at mislykkes. Bellingham ser fx konstant slidt ud og det hjælper ikke på noget at han venter til det sidste kvarter før han skifter ud.

Hvor skulle han lige spille i Hansis Barca? Han havde aldrig fået en startplads på hans hold.
Lige om lidt så overhaler Pez Arda. Pez får fast spilletid, han har lige fået debut og scorede på det argentinske landshold. Alt imens Arda går mere og mere i stå. Hvis Arda skal nå sit fulde potentiale, må han acceptere at blive lejet ud til en mindre klub. Arda har fået masser af spilletid i starten af sæsonen uden at gøre noget væsen af sig. Arda spiller i en klub der ikke må tabe nogen kampe, og det lider mange af de unge spillere under. Desværre.
Nu skal det heller ikke lyde som om jeg ikke kan lig Arda, for det kan jeg. Jeg syntes han er en mega fed spiller. Men lige nu syntes jeg bare ikke han levere når han får chancen. Til hans forsvar, må det fandme også være svært at løfte noget på et hold der ligner en røv der er træt af at skide.
Og så må jeg lige forsvare Ancelotti. Jeg syntes det var helt rigtig at sætte Ceballos ind i stedetfor Arda igår. Kampen skulle forsvares hjem. Der er Ceballos altså bedre. Skulle vi op og lave et mål, så er jeg 100 procent sikker på at Arda er foran Ceballos.

1 måned 12 timer siden #94 af Matamoro
Vi taler meget om Arda Guler, men han har på ingen måde lignet en spiller der kan gøre en forskel for Real Madrid. Jeg tror ikke, han får et gennembrud i klubben. Han er en humørspiller som James Rodriguez. Vi taler også om at få en ny træner. Jeg tror stadig på at Carletto kan få rystet posen, men det kræver lidt mere mod. Det dur ikke med Camavinga eller Tchouameni til at styre spillet. Real Madrid har jo stort set ikke skabt mere end 5 chancer på velspillede angreb i denne sæson. Det dur bare ikke spillemæssigt. Vi må prøve noget helt nyt.
Jeg så gerne at Camavinga ryger ned som venstreback og Tchouameni som central stopper.
Midtbanen skal overlades til Fede, Jude og Luka. De må kunne få det til at fungere. I angrebet skal det være Rodrygo og Vini på kanterne, men gerne startende lidt længere tilbage på banen. Vini skal hjælpe Camavinga og Rodrygo skal støtte Vazquez. Mbappe skal bare score mål.

Leveret af Kunena Forum