Optakt: Deportiva Minera - Real Madrid, Copa del Rey, 1/16-finale
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid er i aften på besøg hos Deportiva Minera til sæsonens første opgør i Copa del Rey.
For lige at få størrelsesforholdet på plads mellem de to klubber, så har Real Madrid omkring 100.000 medlemmer.Deportiva Minera har 400 medlemmer. Deportiva Minera holder til i en by med 1300 indbyggere. Madrid har 3,5 millioner indbyggere (6 millioner, hvis man tager forstæderne med). Deportiva Minera har et budget på 800.000 €. Real Madrid har et budget på 1 milliard €. Deportiva Minera rykkede før denne sæson op i landets fjerdebedste række. Real Madrid Castilla spiller i landets tredjebedste række. Og så tænker man: 90 minutter og videre i turneringen.
Sådan bør det naturligvis også gå, men Real Madrid plejer at have det notorisk svært i disse kampe, hvor man selv stiller med et reservespækket mandskab fyldt med Canteranos på et lille og ukomfortabelt stadion. Den sidste del skal man spekulere knap så meget i, for Deportiva Minera har valgt at flytte opgøret fra den normale hjemmebane, Ángel Celdrán de Llano del Beal, med plads til 2000 tilskuere og til Estadio Cartagonova med plads til 15.000 tilskuere og der ventes fuldt hus på denne Hellige Tre Kongers dag, hvor der normalt deles gaver ud i Spanien.
Deportiva Minera håber naturligvis på den største gave af dem alle, nemlig en sejr og videre kvalifikation, men hjemmeholdets spillere har fået en invitation af Real Madrid om, at de hver især kan bestille Real Madrid-trøjer med autografer, så de ikke efterfølgende skal kæmpe om trøjerne på banen. Det glæder nok især hjemmeholdets angriber, Arturo Rodríguez, som i øvrigt er nevø til den verdensberømte spanske forfatter, Arturo Pérez-Reverte. Angriberen er nemlig ude med en skade, men har forudbestilt en Modric-trøje.
Modric er netop en af de spillere fra førsteholdstruppen, som forventes at starte inde i aften og han skal fighte foran et forsvar, som består af Tchouaméni og Asencio i det centrale forsvar, mens backerne tages af Lorenzo og Fran García.
Mere fokus er der dog på offensiven, hvor Endrick er udset til at få en af sine sjældne kampe fra start og der er store forventninger til, at han kan vise noget af sit store potentiale i en kamp, hvor han får støtte fra Brahim og Arda Güler.
Real Madrid og Carlo Ancelotti håber givetvis på en stille og rolig aften, hvor man bruger så lidt kræfter som muligt, inden man rejser til Saudi Arabien for at spille spansk Super Cup.
Deportiva Minera-træner, José Pérez Veiga, som til daglig er politibetjent i Los Alcázares, bebuder dog, at hjemmeholdet kommer ind til kampen med masser af gejst, idet man står foran at skulle spille sit livs kamp og Deportiva Minera kommer til 1/16-finalen efter at have slået et hold fra bedste spanske række, nemlig Alavés, der røg ud efter straffesparkskonkurrence.
Holdet er i øjeblikket nr. 8 i den fjerdebedste række, som man som nævnt rykkede op i til denne sæson, men af de spillere, der var med til at sikre oprykningen, er der kun seks mand tilbage og man har brugt sommeren på at hente hele 16 nye spillere, heriblandt flere med erfaring fra højere rækker.
Real Madrid skal således op mod et rutineret hold med masser af gå-på-mod og på et stadion, hvor der forventes en elektrisk stemning.
Der er kampstart klokken 19 og opgøret kan følges på Sport Live på JFM Play.
Real Madrids forventede hold: Lunin, Lorenzo, Tchouaméni, Asencio, Fran García, Camavinga, Ceballos, Modrid, Arda Güler, Brahim, Endrick.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Gæst
-
Hala
Jeg har tv2, Viaplay og hvad nu skal jeg også have FJM som jeg aldrig har hørt om og desuden skal det gøres ved også at oprette et medlemskab for en avis jeg ikke gider have!
ØV!!
- 9eren
- Gæst
-
Han er mest tilknyttet Juvenil Azizou21 post=181385 skrev: Nogen der ved hvorfor Fortea ikke er med? Kunne havde vaeret fedt at se ham.
Du kan se den ved Bet365, men der skal du godt nok have 50kr på kontoen. Satte selv 50kr ind forrige år og kan stadig se alle CdR kampe m.m, så i længden er det ikke så galt.Mas post=181386 skrev: Hvor mange F@&%€ing streaming tjenester skal jeg have for at se Real Madrid spille fodbold!!
Jeg har tv2, Viaplay og hvad nu skal jeg også have FJM som jeg aldrig har hørt om og desuden skal det gøres ved også at oprette et medlemskab for en avis jeg ikke gider have!
ØV!!
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Til gengæld tjener de sikkert en del flere penge, så måske en meget fin løsning for dem alligevel haha.
Donde está la biblioteca?
Donde está la biblioteca?
Han bidrager bare meget mere til vores spil.
Og nej det er ikke denne kamp der skyldes den vurdering
Diego Aguado er også en del af juvenil A9eren post=181389 skrev:
Han er mest tilknyttet Juvenil Azizou21 post=181385 skrev: Nogen der ved hvorfor Fortea ikke er med? Kunne havde vaeret fedt at se ham.