Ancelotti: Holdet var ikke kompakt

1 år 6 måneder siden #1 af Benzeron
Carlo Ancelotti havde stadig et...

Carlo Ancelotti havde stadig et job efter slutfløjtet i går aftes i finalen i Den Spanske Super Cup, og derfor fik italieneren anledning til at sætte nogle ord på den kamp, hvor han igen-igen havde sat sit hold op til et forsmædeligt nederlag imod ærkerivalerne fra Barcelona.

Den første kommentar lød således:
- Vi er nødt til at se virkeligheden i øjnene, og det er, at vi ikke forsvarede godt, hverken på modstanderens halvdel eller i vores lave blok. De scorede mål meget let, og vi arbejdede hverken godt kollektivt eller individuelt, fordi vi tabte mange dueller. Vi er kede af det og skuffede, og vi tager den tristhed med os hjem. Sådan er fodbold. Vores tristhed er vores fans’ tristhed, men vi har intet andet valg end at se fremad og genfinde den gode ånd, der har været i gruppen indtil denne kamp.

Ancelotti fortsatte:
- Fra første til sidste minut var kampen ikke god. Med en mand i overtal var vi ikke i stand til at finde løsninger. Jeg er ked af kampen som helhed. Jeg kan ikke tage noget positivt med fra den, undtagen Mbappés præstation, der scorede et flot mål efter et godt træk. Vi er nødt til at glemme resten og se fremad.

Szczesnys udvisning:
- Da han blev udvist, tænkte jeg, at vi kunne forsøge at kæmpe os tilbage. Jeg tænkte ikke på andet. Vi er nødt til at forsvare godt for at vinde denne kamp. Vi forsvarede dårligt, og Barcelona fortjente at vinde. De forsvarede bedre end os.

Om de talrige individuelle fejl:
- Jeg vil ikke pege nogen ud. Det var et kollektivt problem. Vi forsvarede ikke godt, hverken i forsvaret eller på midtbanen. Holdet var ikke kompakt, og vi skal finde tilbage til at forsvare bedre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 6 måneder siden #2 af Matamoro
Nu har vi med rette været meget kritiske i forhold til Ancelottis dispositioner som træner. Men problemerne bunder i noget mere dybereliggende. Vi har de seneste år valgt en strategi hvor Juni Calafat sidder ved bordenden og bestemmer at vi kun skal hente unge, meget atletiske spillere. Eksempelvis Vinicius, Valverde, Camavinga ogTchouameni. Det er gået fantastisk. Vi har vundet champions league to gange hvor netop disse unge superatleter har været bærende spillere. Men vi glemmer måske at atleterne var suppleret med spillere som primært havde det tekniske og taktiske som fortrin. Her tænker jeg især på Kroos og Modric og Benzema. Det virker som om at Calafats transferstrategi skal udfordres. Nu er der behov for at klubben igen har fokus dygtige spilfordelere som kan tage ejerskab over en kamp. Vi har virkelig ikke behov for endnu et muskelbundt på midtbanen eller angrebet (læs: Endrick)
Nu så vi hvordan Girona spillede fantastisk fodbold sidste år. Baseret på tekniske og taktiske færdigheder. På intet tidspunkt har det været på tale at hente en spiller derfra. Miguel Gutierrez eller Aleix Garcia er da teknisk og taktisk meget bedre end nogen af de andre som vi har på midtbanen. (Modric undtaget) Men de kommer jo fra den lille klub Girona. Så er det ikke godt nok. 
Sidste redigering: 1 år 6 måneder siden ved Matamoro.

1 år 6 måneder siden #3 af Fondo_Sur
Tænk hvis vi får Alonso snart. Det ville være første gang, at Real Madrid ville få en moderne træner. En som rent faktisk ved, hvad der foregår rent taktisk og ikke bare, efter det andet store El Clasico nederlag, siger: “vi pakkede os ikke godt nok ned i eget felt, og derfor tabte vi”. Det er simpelthen bare så afslørende.

Javel, Real Madrid forsvarede sig dårligt, men er han ikke træneren? Ved han ikke også, at hvis man lægger et pres på Barca, så ville man også forsvare sig på den måde? Det må altså snart være den sidste sæson med den gamle charmør. Det har jeg lidt en fornemmelse af, at det bliver. Selv hvis vi ender med de store trofæer.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Siempre fiel, El Siete

1 år 6 måneder siden #4 af Aesir
​Det er jo også helt hen i vejret at have Tchoumani og lord "er stadig ikke back) i forsvaret og så stå en lav blok imod Barca. Det vil aldrig fungere og det er direkte pinligt at han har troede det kunne og ikke rev tchoumani ud i 1. Halvleg 

The world knows that i am a madridista by heart
White until the death

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 6 måneder siden #5 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Ancelotti: Holdet var ikke kompakt
For mig ligger skylden mest på spillerne

1 år 6 måneder siden #6 af Lars1991

Aesir post=181782 skrev: ​Det er jo også helt hen i vejret at have Tchoumani og lord "er stadig ikke back) i forsvaret og så stå en lav blok imod Barca. Det vil aldrig fungere og det er direkte pinligt at han har troede det kunne og ikke rev tchoumani ud i 1. Halvleg 

Hmm, men alle målene kom da vi stod højt? Udover straffesparket.

Jeg tænker at en lav blok ville have hjulpet, når man har spillere der er dårlige til at forsvare, og man ikke kan finde ud af at presse højt. Vi havde et elendigt restforsvar og Tchouameni, Lucas og Mendy blev hele tiden fanget af deres dårlige positionering. Hvis man bare havde stået i en lav blok ville man ikke blive fanget så let hele tiden.

Alternativt kunne man spille med en forsvarsspiller (Asencio) der er trænet i hvordan man spiller positionen, og så Valverde på backen der kan maskere hans positioneringsfejl med hans ekstreme fysik.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 6 måneder siden #7 af 9eren
Lucas vs Mendy

som jeg sagde, det havde ikke gjort noget hvis vi havde opgraderet i sommers på backpladserne

Det bliver der til sommer.

1 år 6 måneder siden #8 af El Siete

9eren post=181783 skrev: For mig ligger skylden mest på spillerne

​Det er bare ikke spillerne selv der sætter holdet og taktikken, og Ancelottis taktiske oplæg (det samme som i oktober endda) var så katastrofalt at hvis det ikke havde været for Szczęsny’s røde kort, så var det blevet en historisk afklapsning på 10-1 måske. Spillerne har også en del af skylden, klart, men det er jo Ancelotti der sætter to mand i forsvaret, i Vasquez og Tchouameni (og nok også Mendy), der er ude af stand til positionere sig korrekt og følge deres opdækninger, og han sætter også fire mand i offensiven, mod et pasnings- og kontrastærkt hold, som nemt spiller sig forbi vores ikke-eksisterende pres og så fanger forsvaret ude af position. 

Hvis det 100% er spillerens skyld, så betyder det de ikke følger Ancelotti instrukser overhovedet - og faktisk ikke har hele sæsonen, da det er de samme problemer hver kamp - og den er også på træberstaben. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 6 måneder siden #9 af 9eren
Det er fandme ikke Carlo As skyld at Camavinga begynde at praktisere Silat i straffesparks feltet og at Rodrygo levere sukker bolde til Barcelonas front trio ved eget hjørnespark.

Ligeledes bør spillerne tage mere ansvar og det gør de jo ikke ved nogen af målene.

Sidste redigering: 1 år 6 måneder siden ved 9eren.

1 år 6 måneder siden #10 af El Siete

9eren post=181802 skrev: Det er fandme ikke Carlo As skyld at Camavinga begynde at praktisere Silat i straffesparks feltet og at Rodrygo levere sukker bolde til Barcelonas front trio ved eget hjørnespark.

Ligeledes bør spillerne tage mere ansvar og det gør de jo ikke ved nogen af målene.

​Jeg erkender at skylden helt bestemt også ligger ved spillerne, men der er det lille billede, med fejl i spillet (og der er altid fejl) og så er der det overordnede billede, hvordan holdet står på banen. Vi kan f.eks alle brokke os over Vasquez’ fejl der koster mål, men i sidste ende er han ikke højreback, det er Anceotti der bliver ved med at spille ham der. Man kan også gå et niveau længere op og give skylden på ledelsen, der ikke har investeret i en ordentlig backup til Carvajal, eller gider gå ind i markedet på nuværende tidspunkt. 

Så jeg mener skylden ligger hele vejen igennem, fra spillere til ledelse, men tungest på Ancelotti, for som jeg skrev tidligere, det kunne have endt 10-1, og det er mindre på grund af Rodrygo-fejl og mere på hvordan Ancelotti satte holdet. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
1 år 6 måneder siden #11 af 9eren
Carvajal var jo også klart første valg og en af verdens bedste højre backs. Du kan ikke klandre nogen for at han mister knæet. Lucas V havde ikke spillet halvt så meget som back, hvis vi havde en fit Carvajal. Selvfølgelig skal vi ikke handle nu.

1 år 6 måneder siden #12 af El Siete

9eren post=181805 skrev: Carvajal var jo også klart første valg og en af verdens bedste højre backs. Du kan ikke klandre nogen for at han mister knæet. Lucas V havde ikke spillet halvt så meget som back, hvis vi havde en fit Carvajal. Selvfølgelig skal vi ikke handle nu.

​Jeg klandrer ikke nogen for skaderne, det kan ingen gøre for og det sker. Men man kan vise rettidig omhu og have en rigtig højreback som backup, eller lige så stille få kørt spillere som Fortea i stilling - Acensio var jo mere end klar til førsteholdet viste det sig. Det er heller ikke nogens skyld at Militao rammes af endnu en ACL, men man kunne jo have startet sæsonen med mere end to centerbacks, det er bare dårlig planlægning, synes jeg.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

Leveret af Kunena Forum