Optakt: Real Valladolid – Real Madrid, LaLiga, 21. spillerunde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
En flot periode han er inde i, men synes det er meget sigende at han pludselig blomstre op, når Vini ikke spiller. (Det er ikke en kritik af Vini, men bare en stadfæstning af at Vini-Mbappe-Rodrygo modellen ikke fungere, Kylian har brug for at spille i en taktik der spiller ham god)Lars1991 post=182235 skrev: Og så er Mbappe pludselig kun et mål bagved Lewandowski på topscorer listen. Den skal han nok tage!
Donde está la biblioteca?
DeLaRed post=182236 skrev:
En flot periode han er inde i, men synes det er meget sigende at han pludselig blomstre op, når Vini ikke spiller. (Det er ikke en kritik af Vini, men bare en stadfæstning af at Vini-Mbappe-Rodrygo modellen ikke fungere, Kylian har brug for at spille i en taktik der spiller ham god)Lars1991 post=182235 skrev: Og så er Mbappe pludselig kun et mål bagved Lewandowski på topscorer listen. Den skal han nok tage!
Det jeg uenig i. Jeg synes han begyndte at blive meget bedre allerede i december efter Athletic kampen. Og siden da har det set bedre ud både med og uden Vini på banen.
Jeg synes rigtigt nok at vi spiller bedre generelt når Rodrygo ikke spiller på samme tid som Vini og Mbappe.
Det var det jeg prøvede at sige ;-) …Vini er som sådanne ikke problemet for Mbappe, men det at spille med begge brasilianere ved hans side på samme tid, har indtil videre kun fungere i sporadiske momenter, han er langt bedre når kun en af dem er på banen med ham. Imo handler det om;Lars1991 post=182237 skrev:
DeLaRed post=182236 skrev:
Det jeg uenig i. Jeg synes han begyndte at blive meget bedre allerede i december efter Athletic kampen. Og siden da har det set bedre ud både med og uden Vini på banen.
Jeg synes rigtigt nok at vi spiller bedre generelt når Rodrygo ikke spiller på samme tid som Vini og Mbappe.
1. at vi med hhv Brahim/Guler/Modric etc. Får en spiller mere der deltager i opspillet og kan sætte vores angribere bedre op,
2. At med en ekstra spiller der hjælper midtbanen i defensiven (hvilken ingen af VMR gør) har vi mere kontrol over kampen + Det frigøre Belligham til at komme længere med frem.
3. At med kun 2 “angribere” samles modstander holdet ikke komplet omkring eget felt, hvilket naturligt skaber mere plads til de to angribere + plads til vores 2-kæde kan lave flere løb ind i feltet
…alt dette kommer Mbappe til gode…derfor kan man håbe at Ancelotti snart indser at VMR angrebet skal lægges på hylden!
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Gæst
-
Efter 21 runder har Real Madrid 49 points og Barcelona har 39 (måske 42).
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Præcis, i fodbold kan det hele vende på kort tid, så lad os ikke dvæle for meget ved det.9eren post=182239 skrev: Efter 12 runder havde Barcelona 33 points og Real Madrid 24.
Efter 21 runder har Real Madrid 49 points og Barcelona har 39 (måske 42).
Jeg savner Pepe :(
- 9eren
- Gæst
-
Alt det der var med Hazard, har Mbappe da aldrig nogensinde været i nærheden af.
Var personligt bange for, at han var i gang med en fysisk deroute som Hazard var i. Kylian virkede ikke så hurtig og stærk. Han virkede også som lidt ud af position, da han ikke har en klassisk 9’er at læne sig opad, som han tidligere har haft.
Men det har bare vist sig at have noget med psyken at gøre. Man har vel lov til at vænne sig til et nyt hold og miljø. Han har jo det hele og mere til!
Tror også det har hjulpet, at Bellingham nu står lidt længere fremme på banen. Englænderen er virkelig(!) god for tiden. Hans fysisk og kombinationsspil løser rigtig mange ting for holdet. Cracks.
- 9eren
- Gæst
-
Så er der selvfølgelig spillet på banen og nye kollegaer, det tager tid at lande et nyt sted. Det så vi også fra Zidane og andre spillere. Men det er en process der er overstået. Nu ser vi hvilken fantastisk spiller han er.