Optakt: Villarreal - Real Madrid, LaLiga, 28. spillerunde
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Der er vigtige points på spil, når Real Madrid i aften møder Villarreal på La Cerámica.
Det er kun 67 timer siden, at Real Madrid var ude i et 120 minutters hårdt drama, men det spanske fodboldforbund føler fortsat ingen trang til at beskytte spillerne, som har spillet 21 kampe på kun 69 dage og det er et Real Madrid-mandskab med tydelige træthedstegn, som i aften er tvunget til at vinde for at holde sig tæt inde i kampen om det spanske mesterskab. Til sammenligning er Villarreal i samme periode kun spillet otte kampe, altså hele 13 kampe færre end Real Madrid.
Til aftenens kamp må Real Madrid undvære Ferland Mendy, som er skadet, mens Vinícius ventes at starte på bænken, fordi han netop døjer med muskelproblemer oven på et hårdt program.
Sidste år endte kampen 4-4 på et målshow af Alexander Sørloth, som ikke længere er i klubben, men det kan sagtens ende i noget lignende i aften, for Villarreal er det tredjemest scorende hold i LaLiga, men samtidig også det hold i den øvre halvdel af tabellen, som indkasserer flest mål og det skal Real Madrid forsøge at udnytte mod et hold, der i forgangne runde tabte til Alavés og dermed missede vigtige points i bestræbelserne på at komme ud og spille i Europa i den kommende sæson.
I front har Villarreal to spanske landsholdsspillere i Ayoze og Fede Valverdes gode ven, Álex Baena. Førstnævnte er den næstmest scorende spanier i LaLiga med 11 mål, mens Baena har stået for syv assists indtil nu i denne sæson, så det er særligt vigtigt for Real Madrid at få lukket ned for de to. Og så skal man heller ikke glemme Yeremy Pino på den anden fløj, som sandsynligvis også vil holde Fran García beskæftiget.
Til at støtte op om forsvaret vil Tchouaméni og Camavinga få en stor rolle. Sidstnævnte spillede en stor kamp mod Atlético Madrid, da han blev skiftet ind og forhåbentlig kan det bringe ham ud af et miserabelt forår, hvor han med afstand har været Real Madrids ringeste spiller.
Real Madrid er tvunget til at vinde på et stadion, hvor man ikke har vundet de syv seneste LaLiga-opgør, men i den forbindelse må det være en trøst, at Villarreal ikke har kunnet slå nogle af de hold, der ligger over dem i denne sæson, samt at man henter flere points på udebane end på hjemmebane.
Der er kampstart kl. 18.30 og kampen vises på TV2 Sport X.
Real Madrids forventede hold: Courtois, Fede Valverde, Asencio, Rüdiger, Fran García, Tchouaméni, Camavinga, Bellingham, Rodrygo, Brahim, Mbappé.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bliver spændende at se om Brahim, Rodrygo og Mbappe kan få det til at spille. Lidt overrasket over at det er Vini, der bliver sparet og ikke Mbappe som jeg tænker spiller med en skade?
Bliver også interessant at se om Camavinga kan følge op på sit gode indhop i onsdags.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Vini udgik fra sidste træningssession, så vidt jeg husker.Lars1991 post=184146 skrev: Jeg havde troet at Alaba ville starte igen, men det måske en for svær kamp for ham pt?
Bliver spændende at se om Brahim, Rodrygo og Mbappe kan få det til at spille. Lidt overrasket over at det er Vini, der bliver sparet og ikke Mbappe som jeg tænker spiller med en skade?
Bliver også interessant at se om Camavinga kan følge op på sit gode indhop i onsdags.
VIgtigt Camavinga kommer i god form, da Tchouameni er ude i første kamp mod Arsenal!
Jeg savner Pepe :(
Ancelottis rovdrift på de store stjerner kunne nemt være en forklaring på hvorfor han trods alt ikke har vundet flere liga-titler end han har.
DC19
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Hvor mange gange skal Dragam minde os om det??!!
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
for Villarreal altså :)JesperThomsen post=184150 skrev: det var den kamp..
DC19
- NachoFernández
- Ekspert bruger
-
HAN HAR KUN SIN HURTIGHED!!!Ramos4 post=184153 skrev: MBAPPÈ KAN BARE IKKE SPILLE 9'er!
Hvor mange gange skal Dragam minde os om det??!!
Og noget med ACL osv