Optakt: Alavés - Real Madrid, LaLiga, 31. spillerunde
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Tiden har vist mange gange, at i fodbold, kan du ikke udelukkende købe offensive stjerner, uden at fokusere på defensiven og balancen på holdet, og så vinde og spille god fodbold. Vi så det i Galactico tiden, vi så det i 2009, hvor vi købte de største stjerner, men ikke spillede ret god fodbold (jeg er klar over at vi gik mange point og scorede mange mål den sæson, men spillemæssigt haltede det, i min optik).
Psg prøvede på det ved at hente store stjerner, men det fungerede heller ikke.
Da vi mistede Alonso og Kroos kom ind i stedet, manglede der også en balance spiller i den defensive del af spillet. Da Modric blev skadet i 2015, røg hele sæsonen på gulvet. For mig at se, er det et tegn på, at du kan have de alle bedste angribere i verden, men hvis ikke du har styr på defensiven og balancen på holdet, så holder det ikke. Vi skiftede Kroos ud med Mbappe samtidig mistede vi Nacho der lappede huller alle steder. Det var dømt til at gå galt.
Jeg savner Pepe :(
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Så ja, der var da helt klart et par spørgsmålstegn til det her hold, men Ancelotti har jo slet, slet ikke formået at svare dem heller. Det tror jeg en anden træner kunne have gjort meget bedre. Jeg synes 90% af problemerne falder tilbage på ham. Hvad jeg gerne ville have set var at man hentede noget ind i vinter. Det svært at forudse to korsbåndsskader i forsvaret, men man kunne da have reageret på det da man så vidste det. Så den manglende ageren i vinter må også falde tilbage på Perez. Det kunne have været fedt ikke at skulle spille Lucas så meget.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Det er nogle fine pointer du kommer med, det er rigtigt, vi havde brug for Mbappe, eller ihvertfald en angriber. Men han var så dyr, at der ikke var råd til at hente garderinger til forsvaret (jeg går ud fra det er derfor, ingen blev hentet), og derfor ved jeg ikke om det var det værd at hente Mbappe. Jeg havde ikke forudset at Carvajal blev korsbåndsskadet, men det er en spiller der har været ramt af mange skader, så en habil back up til ham, det havde jeg forventet. Det er en gigantisk fejl, stadigvæk at bruge Vasquez som back up, det er flovt at Real Madrid, verdens største klub, spiller med Vasquez . Derudover mangler vi også en god venstreback. Der er jo ingen andre top klubber der ville kunne bruge de backs vi har spillet med i år, udover Carvajal selvfølgelig.Lars1991 post=184712 skrev: Jeg er uenig. Man havde jo faktisk brug for Mbappe, da vi ikke have erstattet Benzema året før. Selvfølgelig var det ikke en 100% komplet trup, men det er der altså ikke så mange hold der har. Det kan ikke blive en undskyldning for at være så elendige som os i år. Og man skulle finde en lidt anden måde at spille på uden Kroos, men det har man slet ikke lykkedes med. Efter min mening var der masser af muligheder for at spille Brahim og/eller Arda meget mere, da de kunne gøre lidt op for det, selvom de spiller længere fremme. I stedet har man meget tit valgt at spille med tre udfordrende og direkte typer oppe foran der ofte sætter bolden på spil, og det hjælper ikke ligefrem midtbanen med at holde lidt på bolden og kontrollere kampen. Derudover er de tre også nogen af dem i Europa der arbejder mindst tilbage i banen, hvilket heller ikke hjælper på kontrollen. Ancelotti har satset på at deres individuelle kvaliteter ville kunne carry os igennem sæsonen. Men det har altså ikke været nok...
Så ja, der var da helt klart et par spørgsmålstegn til det her hold, men Ancelotti har jo slet, slet ikke formået at svare dem heller. Det tror jeg en anden træner kunne have gjort meget bedre. Jeg synes 90% af problemerne falder tilbage på ham. Hvad jeg gerne ville have set var at man hentede noget ind i vinter. Det svært at forudse to korsbåndsskader i forsvaret, men man kunne da have reageret på det da man så vidste det. Så den manglende ageren i vinter må også falde tilbage på Perez. Det kunne have været fedt ikke at skulle spille Lucas så meget.
Jeg er enig med dig i at vores måde at spille på, vores formation og vores taktik, det er fuldt ud Ancelottis ansvar. Han skulle være gået med 4midtbane spillere og to angribere, som han havde stor succes med sidste år. Ancelotti er blevet udstillet mange gange i denne sæson (også sidste sæson), så forhåbentlig er han fortid snart, men jeg mener stadig at det lå i kortene det skulle gå galt denne sæson, når Mbappe er den eneste der kommer ind, og ud gik Nacho og Kroos.
- NachoFernández
- Væk
- Guld bruger
-
Er det ikke mere vores små-arrogante holdning til truppen og markedet (nok mere end små-arrogant), hvor vi nærmest siger at uanset hvor tyndt vi er besatte eller hvor dårlige alternativerne er, så "stoler vi på spillerne" og lader Ancelotti om at løse det og så henter vi kun spillere, hvis der er en spiller derude, som enten er det kæmpe navn, vi jagter, eller det store talent som vi tror på. Eksempelvis var der meget fokus på Yoro som det næste store talent og da han valgte en anden vej, så droppede vi ALT om en forsvarsspiller. Det fortæller mere mig, at vi var i markedet efter Yoro og ikke decideret for at styrke noget i forsvaret, hvis det giver mening.Madridista02 post=184714 skrev:
Det er nogle fine pointer du kommer med, det er rigtigt, vi havde brug for Mbappe, eller ihvertfald en angriber. Men han var så dyr, at der ikke var råd til at hente garderinger til forsvaret (jeg går ud fra det er derfor, ingen blev hentet), og derfor ved jeg ikke om det var det værd at hente Mbappe. Jeg havde ikke forudset at Carvajal blev korsbåndsskadet, men det er en spiller der har været ramt af mange skader, så en habil back up til ham, det havde jeg forventet. Det er en gigantisk fejl, stadigvæk at bruge Vasquez som back up, det er flovt at Real Madrid, verdens største klub, spiller med Vasquez . Derudover mangler vi også en god venstreback. Der er jo ingen andre top klubber der ville kunne bruge de backs vi har spillet med i år, udover Carvajal selvfølgelig.Lars1991 post=184712 skrev: Jeg er uenig. Man havde jo faktisk brug for Mbappe, da vi ikke have erstattet Benzema året før. Selvfølgelig var det ikke en 100% komplet trup, men det er der altså ikke så mange hold der har. Det kan ikke blive en undskyldning for at være så elendige som os i år. Og man skulle finde en lidt anden måde at spille på uden Kroos, men det har man slet ikke lykkedes med. Efter min mening var der masser af muligheder for at spille Brahim og/eller Arda meget mere, da de kunne gøre lidt op for det, selvom de spiller længere fremme. I stedet har man meget tit valgt at spille med tre udfordrende og direkte typer oppe foran der ofte sætter bolden på spil, og det hjælper ikke ligefrem midtbanen med at holde lidt på bolden og kontrollere kampen. Derudover er de tre også nogen af dem i Europa der arbejder mindst tilbage i banen, hvilket heller ikke hjælper på kontrollen. Ancelotti har satset på at deres individuelle kvaliteter ville kunne carry os igennem sæsonen. Men det har altså ikke været nok...
Jeg er enig med dig i at vores måde at spille på, vores formation og vores taktik, det er fuldt ud Ancelottis ansvar. Han skulle være gået med 4midtbane spillere og to angribere, som han havde stor succes med sidste år. Ancelotti er blevet udstillet mange gange i denne sæson (også sidste sæson), så forhåbentlig er han fortid snart, men jeg mener stadig at det lå i kortene det skulle gå galt denne sæson, når Mbappe er den eneste der kommer ind, og ud gik Nacho og Kroos.
Så Mbappe eller ej: Jeg tror ikke der var hentet noget ind til pladser hvor vi har 2 pr position og jeg tror derfor ikke, at Mbappe har stået i vejen for et køb.
Den "strategi" er jeg selvsagt ikke enig i. Jeg er langt mere enig med dig i, at der er godt med huller i vores trup, fordi nogle spillere enten ikke har niveauet eller passer ind.
Jeg synes ligesom Lars1991, at det er i høj grad falder tilbage på en tilgang fra trænerstaben, som forårsager, at vi ingen plan eller taktik kan læne os op ad. Der er en tilbagelænet holdning om, at Vini og Mbappe er fritaget fra defensive pligter og vi knækker ofte over som hold fordi der er for meget luksus og for få der for alvor arbejder. Jeg kunne personligt godt tænke mig, at vi spillede som en enhed med en fælles plan, og det tror jeg faktisk kunne løse mange udfordringer, især hvis en del af den plan var, at alle deltog i et pres og at vi faktisk udnytter vores hurtige bagkæde og aggressive, dynamiske midtbanespillere ved altid at stå højt og presse i stedet for de mange sekvenser, hvor vi død og pine skal stå foran eget felt... Måske det også ville løse store dele af Vini-Mbappe-Rodrygo problematikken, selvom jeg er enig i, at 4 på midtbanen eller Brahim/Arda er rigtig gode løsninger.
Og hvis Mbappe/Vini ikke mener, at de skal arbejde hårdt uden bold, så har der vel før siddet lige så store stjerner på bænken i Real Madrid uden at det har ødelagt det store. Det er nok dér hvor jeg er pt i forhold til, hvad jeg drømmer om kommer til at ske til sommer. Et fælles kollektiv hvor alle kæmper for logoet i stedet for, at man går og er lidt ligeglad.
DC19
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
Det er godt nok en mild straf, jeg savner lidt en klar linje i de karantæner der bliver givet. Vidner om at niveauet den spanske dommerstand halter gevaldigt.-#7- post=184719 skrev: 1 kamps karantæne får Mbappe. Deeeet.. Så tænker jeg ikke at Real Madrid TV behøves at tude mere lige foreløbig.
Det er jo vanvittigt. Han skulle uden tvivl har haft flere dage i skammekrogen i det mindste for at sende et signal om at beskytte spillerne mod evt. Lignende tacklinger.-#7- post=184719 skrev: 1 kamps karantæne får Mbappe. Deeeet.. Så tænker jeg ikke at Real Madrid TV behøves at tude mere lige foreløbig.
Karantænen afhænger vidst af dommerens rapport i kampen, som fortolkede den som en utilsigtet stempling. Det er heller ikke en situation, der er så klar igen. Dommeren kan fortolke den anderledes end vi andre gjorde, da vi så tv billederne, hvor det klart lignede, at Mbappé fik en slags Pepe kortslutning. Dommerstanden eller hvad det hedder burde nok have trådt ind og givet Mbappé mindst 3 dages karantæne, men igen så kender vi ikke helt processen, hvis dommeren er for stolt og ikke vil rykke ved sin vurdering. En dommer der i øvrigt ikke holdte med os i løbet af kampen, taget i betragtning af det annullerede mål og masser af tynde Alaves frispark.ElMadrid post=184721 skrev:
Det er jo vanvittigt. Han skulle uden tvivl har haft flere dage i skammekrogen i det mindste for at sende et signal om at beskytte spillerne mod evt. Lignende tacklinger.-#7- post=184719 skrev: 1 kamps karantæne får Mbappe. Deeeet.. Så tænker jeg ikke at Real Madrid TV behøves at tude mere lige foreløbig.
La Liga er sku en mærkelig liga, og det er der så mange beviser for. Et hav af tynde frispark, men ingen hård dom, når hård dom skal gives.
Det er jo helt væk.....