Officielt: Luka Modric forlader Real Madrid

1 måned 2 uger siden #1 af Nicklas
Luka Modric stopper i Real...

Luka Modric stopper i Real Madrid efter VM for klubhold. Det har spilleren og klubben netop offentliggjort.

Det kroatiske geni kom til Madrid i 2012 fra Tottenham, og har lige siden da repræsenteret klubben på eksemplarisk vis, både på og udenfor banen. På lørdag spiller han så sin sidste kamp på Santiago Bernabéu, hvor folket får chancen for at hylde den bedste midtbanespiller i klubbens historie. Efterfølgende spiller han minimum tre kampe til VM. 

Han er med 28 trofæer klubbens mest vindende spiller nogensinde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #2 af DeLaRed
Kæmpe tab til næste season!

En af klubbens aller største. Gracias Luka!

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 måned 2 uger siden #3 af -#7-
​Svært at tro på dengang han kom til klubben som næsten 27-årig at det skulle ende sådan, især også med en ganske uimponerende første sæson. Sikke en rejse det har været, og Modric er i mine øjne klart den bedste midtbanespiller som spillet nogensinde har set. Den måde han bare kunne dominere en kamp på, og senere i karrieren komme ind og bare overtage spillet fuldstændig, har været magisk at være vidne til. Han har givet os mange flotte mål og endnu flere flotte oplæg, og jeg håber inderligt at han får en rolle i klubben på den ene eller anden måde om 10-15 år når spillerkarrieren er ved at lakke mod enden. 

Tak er et fattigt ord i den her sammenhæng, og det er lidt svært at forstå at han stopper i Real Madrid lige om lidt. Den sidste musketer fra tiden med Casemiro, Kroos og Modric er nu officielt ved at nå vejs ende. Av og øv. 

DC19
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, NadaMás

1 måned 2 uger siden #4 af NadaMás
​Der kommer mange store spillere ind og ud af døren i Real Madrid.
Nogen falder helt i gennem for presset i verdens største klub, mange har hæderlige karriere i klubben og vinder trofæer, få bliver legender som er definerende for klubben i deres tid - Og så er der Luka Modric. Man må bare bøje sig i støvet over den karriere han har haft. Han kunne ikke have fået en dråbe saft mere ud af den citron. Han har givet alt han havde at give af til klubben, han oser af klasse, oser af Madridista. 
Historiens mest vindende spiller i Real Madrid. Historiens ubestridt bedste midtbanespiller i Real Madrid moderne historie, hvis ikke altid. Ballon D´or-vinder. Der er ikke det, Lukita ikke formåede i Real Madrid-trøjen. Som Ronaldinho ejer elastikfinten, og Zizou ejer rouletten, vil Modric altid eje ydersideafleveringen. En fryd for øjet, og en af de få spillere, som er elsket af alle - I et selvskab med spillere som Iniesta, Maldini, Raúl, Buffon, Totti, Gerrard osv. 

Kæmpe legende der takker af.

Han kunne sagtens have taget en sæson mere, for han har tydeligvis stadig niveauet, men alderen begyndte trods alt at indhente ham de sidste 2-3 sæsoner. For holdet, er det måske bedre at få hentet en yngre midtbanespiller ind.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin, El Siete

1 måned 2 uger siden #5 af Hamid8210
Tak for alt legende - det må vel betyde vi køber en kontrollerende midtbanemand. Vi har ingen pt

1 måned 2 uger siden #6 af mohbar
​mange tak for alt til en kæmpe legende. Stoppede heldigvis i tide på toppen, hvilket er et kæmpeplus.

Han første tid i klubben var ikke specielt god, hvilket kan give os et mega hint om at vi skal have tillid til de midtbanespillere som enten har eller får tilført hvadenten det er Tchouameni som bliver bedre og bedre på 6'ern eller Arda som potentielt kan overtage stafetten fra denne klublegende - får han tiden og tilliden.

Svært tab men logisk, alderen og hans fysik taget i betragtning. Forhåbentlig bliver han en del af staben.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved mohbar.

1 måned 2 uger siden #7 af SeQueda
​Så er det med sørgebind på arbejde i morgen. Modric og Kroos. Det bliver ikke smukkere på en midtbane i vores tid. 

1 måned 2 uger siden #8 af Figo-10
En af de største. Glemmer aldrig hans ryk over midten af banen mod United for senere at sparken den i krogen. The rest is history.

Han kunne snildt have taget en sæson mere og være Alonso' øjne og øre på banen. Men sådan blev det ikke.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 måned 2 uger siden #9 af Madridista02
Medmindre det er Modric' egen beslutning, så er det en kæmpe falliterklæring, at lade ham gå. Vi har ikke en spiller i truppen, der minder bare en smule om Modric. Han kunne stadig gøre en forskel i denne sæson, det har vi set. Udover det, så er han en holdspiller uden stjernenykker, og den type, mangler vi meget for tiden synes jeg.

Jeg savner Pepe :(

1 måned 2 uger siden #10 af Aesir
Sikker en spiller. Du bliver trist at se ham forlade klubben.
Modric er for mig måske den bedste Midt nogensinde, det er ikke mange som har haft hvad han havde

Så er han et klasse eksempel på en spiller som udviklede sig lidt sent måske men som bare blev ved med at ligge på sit spil år efter år

Han vil blive savnet, MEN det er også på tide at sige farvel.

Det er nye tider i madrid og det vil give plads til nye folk på midtbanen. Det vil give plads til en güler f.eks kanfå de minutter Modric fik til sidst i kampene. Vi har brug for nyt blod og det passer fint med indgangen af en ny træner

Nu skal vi bare af med
Lucas, Fran, Rodrigo, Alaba og så have købt en midtbanespiller der kan ligge nogle fremadgående afleveringer og sætte tempoet i kampen.
Jeg ser gerne vi bringer ind holdspiller ind. Vi har ikke brug for wirtz, lad ham tage til Bayern.

The world knows that i am a madridista by heart
White until the death

1 måned 2 uger siden #11 af Jona
​Det er rimelig åbenlyst ikke Modric's beslutning. Nogle aviser melder endda at han var villig til at gå rigtig langt for at blive i klubben. Ned i løn, accepterer mindre spilletid etc etc. Jeg forstår det slet ikke. Den eneste grund jeg kan finde er at man har tænkt sig at forstærke sig markant på midtbanen og endten tror mere på ceballos eller har vurderet at man ikke kan slippe af med ceballos. Vi har jo flere gange set RM ha' det svært med at sælge spillere som man ikke vil ha i klubben. Så var det nemmest bare at la' Modric kontrakt rende ud. Tjah eller også vil man af med både ceballos og Modric og virkelig handle ind.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Jona.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

1 måned 2 uger siden #12 af Figo-10

Aesir post=186048 skrev: Sikker en spiller. Du bliver trist at se ham forlade klubben.
Modric er for mig måske den bedste Midt nogensinde, det er ikke mange som har haft hvad han havde

Så er han et klasse eksempel på en spiller som udviklede sig lidt sent måske men som bare blev ved med at ligge på sit spil år efter år

Han vil blive savnet, MEN det er også på tide at sige farvel.

Det er nye tider i madrid og det vil give plads til nye folk på midtbanen. Det vil give plads til en güler f.eks kanfå de minutter Modric fik til sidst i kampene. Vi har brug for nyt blod og det passer fint med indgangen af en ny træner

Nu skal vi bare af med
Lucas, Fran, Rodrigo, Alaba og så have købt en midtbanespiller der kan ligge nogle fremadgående afleveringer og sætte tempoet i kampen.
Jeg ser gerne vi bringer ind holdspiller ind. Vi har ikke brug for wirtz, lad ham tage til Bayern.

​Godt du ikke hørte Stolpe Ind podcast i den her uge så (hvis Modric er den bedste)   - jeg er i øvrigt enig med dig. Men Falktoft, den lille mand, sad og lukkede lort ud om at han aldrig skulle have haft Balon d'Or osv. Han er simpelthen en skændsel. Jeg var nødt til at spole forbi det, men som journalist har man simpelthen et ansvar. 

Men for et par uger siden sagde de også at Ødegaard er bedre end Mbappe, som de har en hetz mod. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Figo-10.

Leveret af Kunena Forum