Officielt: Luka Modric forlader Real Madrid

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 2 måneder siden #13 af Madridista02

Figo-10 post=186050 skrev:

Aesir post=186048 skrev: Sikker en spiller. Du bliver trist at se ham forlade klubben.
Modric er for mig måske den bedste Midt nogensinde, det er ikke mange som har haft hvad han havde

Så er han et klasse eksempel på en spiller som udviklede sig lidt sent måske men som bare blev ved med at ligge på sit spil år efter år

Han vil blive savnet, MEN det er også på tide at sige farvel.

Det er nye tider i madrid og det vil give plads til nye folk på midtbanen. Det vil give plads til en güler f.eks kanfå de minutter Modric fik til sidst i kampene. Vi har brug for nyt blod og det passer fint med indgangen af en ny træner

Nu skal vi bare af med
Lucas, Fran, Rodrigo, Alaba og så have købt en midtbanespiller der kan ligge nogle fremadgående afleveringer og sætte tempoet i kampen.
Jeg ser gerne vi bringer ind holdspiller ind. Vi har ikke brug for wirtz, lad ham tage til Bayern.

​Godt du ikke hørte Stolpe Ind podcast i den her uge så (hvis Modric er den bedste)   - jeg er i øvrigt enig med dig. Men Falktoft, den lille mand, sad og lukkede lort ud om at han aldrig skulle have haft Balon d'Or osv. Han er simpelthen en skændsel. Jeg var nødt til at spole forbi det, men som journalist har man simpelthen et ansvar. 

Men for et par uger siden sagde de også at Ødegaard er bedre end Mbappe, som de har en hetz mod. 

​Falktoft som i Peter Falktoft? Hvad gør han berettiget til at kalde sig selv ekspert i fodbold? :D 

Jeg savner Pepe :(

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #14 af Fondo_Sur
Modric er den største spiller for mig i denne trøje. Talent, professionalisme, intelligens, mentalitet, personlighed og… ydersiden, langskudene. Han havde ikke lyst til at skifte tilværelsen i Real Madrid ud med noget andet. Han ville bare spille for klubben, og det er rørende. Han bliver nok træner for klubben på et tdispunkt.

Og hent nu Angelo Stiller ind som et slags plaster, der kan sættes på sårede madridistas.

1 år 2 måneder siden #15 af NadaMás
​Noget andet man kan synes er ærgerligt, er jo at nyheden kom ud et pr. dage før Modric´ sidste kamp på Bernabeu. 
Med Kroos havde vi langt tilløb, og var forberedte på nyheden. 

Det har bestemt ikke været Modric´ ønske, og en stor del af mig synes at det er direkte dumt, at lade en sådan klublegende gå, der var forberedt på at tage imod en lavere løn og mindre spilletid, og afslutte karrieren efter en sidste sæson i Real Madrid, og næste sommers VM. Der findes ikke en lige så god spiller, som er klar til at tage en lige så perifær rolle.

Med det værende sagt, skal man også passe på med at være for sentimental. Modric har været der for alle de unge spillere, i det generationsskifte der er sket siden Ronaldo-æraen. Det kunne have været smukt at forsætte, specielt hvis Alonso har efterspurgt det som forlydenhederne fortæller - Men kommer en ny playmaker ind, ala Stiller, så bliver Modric rolle på banen også i tiltagende grad overflødige. Hvis man har vurderet at Ceballos er svær at komme af med, eller at man gerne vil beholde ham, skal en ny tilføjelse på midten desværre ske på Modric´ bekostning.

Har Modric fortjent sådan en afsked? Bestemt ikke. Han var villig til at indrette 100% efter klubbens vilkår. 
Med det værende sagt, har omklædningsrummet ledere, og holdet har brug for en yngre playmaker.

1 år 2 måneder siden #16 af -#7-

NadaMás post=186055 skrev: ​Noget andet man kan synes er ærgerligt, er jo at nyheden kom ud et pr. dage før Modric´ sidste kamp på Bernabeu. 

Det har bestemt ikke været Modric´ ønske, og en stor del af mig synes at det er direkte dumt, at lade en sådan klublegende gå, der var forberedt på at tage imod en lavere løn og mindre spilletid, og afslutte karrieren efter en sidste sæson i Real Madrid, og næste sommers VM. Der findes ikke en lige så god spiller, som er klar til at tage en lige så perifær rolle.

Med det værende sagt, skal man også passe på med at være for sentimental. Modric har været der for alle de unge spillere, i det generationsskifte der er sket siden Ronaldo-æraen. Det kunne have været smukt at forsætte, specielt hvis Alonso har efterspurgt det som forlydenhederne fortæller - Men kommer en ny playmaker ind, ala Stiller, så bliver Modric rolle på banen også i tiltagende grad overflødige. Hvis man har vurderet at Ceballos er svær at komme af med, eller at man gerne vil beholde ham, skal en ny tilføjelse på midten desværre ske på Modric´ bekostning.

Har Modric fortjent sådan en afsked? Bestemt ikke. Han var villig til at indrette 100% efter klubbens vilkår. 
Med det værende sagt, har omklædningsrummet ledere, og holdet har brug for en yngre playmaker.

​Kroos annoncerede sit karrierestop den 21. maj 2024, 4 dage før sidste kamp på Bernabeu. Modric annoncerede sit stop i Real Madrid den 22. maj 2025, 2 dage før sidste kamp på Bernabeu. Jeg ser sgu ikke den store forskel, udover at Real Madrid skulle spille finalen i CL og så var der jo EM 2024 hvor Kroos var med. 

Jeg synes at klubben har truffet den korrekte beslutning, man kan ikke længere forsvare at en næsten 40-årig mand “stjæler” minutter fra nogen som man ser en større fremtid i, som foreksempel Arda. 

Fodbold er jo også benhård business, og jeg har ærligt talt svært ved at se at Modric ikke har fået en “værdig” afsked, som der har været snak i krogene om. Hvis vi skulle snakke uværdige afskeder, så kan vi snakke Hierro, Casillas, Raúl og Guti. Klubben og Perez har heldigvis rykket sig siden dengang. 

DC19

1 år 2 måneder siden #17 af Real HWL
​Jeg er knust over den her nyhed! Jeg håber det er en beslutning han selv har taget, og ikke klubben. Det bliver med tåre i øjnene når Modric løber ind på Bernabeu for sidste gang.
Følgende bruger(e) sagde tak: SeQueda

1 år 2 måneder siden #18 af NadaMás

-#7- post=186056 skrev:

NadaMás post=186055 skrev: ​Noget andet man kan synes er ærgerligt, er jo at nyheden kom ud et pr. dage før Modric´ sidste kamp på Bernabeu. 

​Kroos annoncerede sit karrierestop den 21. maj 2024, 4 dage før sidste kamp på Bernabeu. Modric annoncerede sit stop i Real Madrid den 22. maj 2025, 2 dage før sidste kamp på Bernabeu. Jeg ser sgu ikke den store forskel, udover at Real Madrid skulle spille finalen i CL og så var der jo EM 2024 hvor Kroos var med. 

Jeg synes at klubben har truffet den korrekte beslutning, man kan ikke længere forsvare at en næsten 40-årig mand “stjæler” minutter fra nogen som man ser en større fremtid i, som foreksempel Arda. 

Fodbold er jo også benhård business, og jeg har ærligt talt svært ved at se at Modric ikke har fået en “værdig” afsked, som der har været snak i krogene om. Hvis vi skulle snakke uværdige afskeder, så kan vi snakke Hierro, Casillas, Raúl og Guti. Klubben og Perez har heldigvis rykket sig siden dengang. 

​Det tager jeg dit ord på (kan ikke huske eksakte dato), men der er jo forskel på hvornår det officielt udmeldes, kontra rygterne og indtrykkene går på.
Kroos havde længe ´teaset´ for, at det var hans sidste sæson (i hvert fald, som jeg tolkede hans udmeldinger).  

1 år 2 måneder siden #19 af -#7-
​Nu undersøgte jeg det lige fordi jeg husker det helt anderledes. Og faktisk skrev Fabrizio Romano på Twitter den 27. marts at Kroos og Real Madrid var i direkte forhandlinger om en kontraktforlængelse indtil 2025, altså denne sæson. Så jeg tror simpelthen at du husker det forkert. Kroos havde som jeg husker det ganske rigtigt sagt at han ikke ønskede en lang karriere og at han ville slutte i Madrid, men det kom så vidt jeg lige husker det som noget af en overraskelse at det ville ske allerede den sommer sidste år. 

DC19

1 år 2 måneder siden #20 af NadaMás

-#7- post=186059 skrev: ​Nu undersøgte jeg det lige fordi jeg husker det helt anderledes. Og faktisk skrev Fabrizio Romano på Twitter den 27. marts at Kroos og Real Madrid var i direkte forhandlinger om en kontraktforlængelse indtil 2025, altså denne sæson. Så jeg tror simpelthen at du husker det forkert. Kroos havde som jeg husker det ganske rigtigt sagt at han ikke ønskede en lang karriere og at han ville slutte i Madrid, men det kom så vidt jeg lige husker det som noget af en overraskelse at det ville ske allerede den sommer sidste år. 

​Det er meget muligt jeg husker forkert! 
Synes bare ikke, det på nogen måde kom bag på mig i sin tid. Bevares!

Leveret af Kunena Forum