Optakt: Getafe - Real Madrid, LaLiga, 9. spillerunde
Lige præcis. Og jeg forstår stadig heller ikke at vi igen i denne sæson står med tre venstrekanter på banen samtidig, og ja, ingen kontrollerende midtbanespiller. Det er tydeligt at se at vi har problemer med at kontrollere og styre kampene, det bliver alt for kaotisk til tider.Matamoro post=188811 skrev: Hverken Bellingham eller Guler suger spillet til sig og binder holdet sammen. De skaber chancer, hvilket er noget helt andet. Vi har kun en spilfordeler på holdet og det er Ceballos og han er ikke engang topklasse. Tchouameni og Camavinga har det heller ikke i sig. Det bliver desværre nok definerende for sæsonen at vi ikke hentede Zubimendi.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Ej nu stopper det. Güler laver ikke andet end at suge bolde til sig, gå dybt for at hjælpe holdet ud af pres og sørge for at holde kommer ud af presset. Forskellen på Güler og Ceballos er at Güler kan suge til sig for fordele i alle faser mens Ceballos udelukkende ligger og spiller lige foran forsvaret og har meget svært ved at bidrage til at fastholde under pres.Matamoro post=188811 skrev: Hverken Bellingham eller Guler suger spillet til sig og binder holdet sammen. De skaber chancer, hvilket er noget helt andet. Vi har kun en spilfordeler på holdet og det er Ceballos og han er ikke engang topklasse. Tchouameni og Camavinga har det heller ikke i sig. Det bliver desværre nok definerende for sæsonen at vi ikke hentede Zubimendi.
Når Güler har fordelt foran forsvaret, så finder man ham bagefter i små områder tættere på angriberen og når bolden ender i feltet, så kan man typisk også finde Güler omkring bolden her. Det er sgu en styrmand.
Men okay. Güler fik ikke engang debut før dit tog begyndte at buldre afsted med hate på ham uanset præstationer.
Güler SKAL spille og han SKAL mest muligt på bolden. For så er vi bedst.
Jeg er 100% med på at en spiller som Zubimendi havde været ha ske udmærket at tilføje når vi har så lidt kvalitet på bolden centralt. Men det er ikke jordens undergang.
Lad os se hvad der sker på søndag eller for den sags skyld mod alle andre tophold i denne sæson.
Vi får ualmindeligt svært ved at dominere spillet uanset hvilken midtbaneopstilling vi kommer med. Det skyldes at hverken Guler, Bellingham, Tchouameni eller Camavinga kan løfte den opgave.
Ikke dermed sagt at vi ikke kan vinde. Det bliver bare på omstillinger.
Jeg laver nogle gange den øvelse og siger ”hvordan havde jeg reageret, hvis det var sket på Lamine Yamal?” for ikke at været alt for bias. Jeg kan se han og Real Madrid bliver (uretfærdigt) hakket ned på diverse forums. Men var det sket på Yamal, så havde jeg nok alligevel også tænkt at det var noget billigt.
Men så sort/hvid er det måske ikke? Jeg tænkte straks da Nyom kom ind at det vil være skidt nyt for os. Han plejer at have godt styr på Vini og den type han er, har Vini ofte svært ved at stå overfor. Og der er ingen tvivl om, at han har fået at vide, at han bare skal ind og gå til stålet mod Vini og være efter ham fysisk og mentalt. Derfor er det også befriende, fra en ellers skandaløs dommer (historisk), at det rent faktisk bliver dømt. Men jeg synes den er hård om end det er fuldstændig forudsætteligt og derfor måske faktisk rimeligt? Jeg modsiger mig selv meget og netop derfor jeg er splittet.
Men når jeg skal lave min egen konklusion, så ender jeg nok på rimelig, men det er et rødt kort eller måske to, som sker med et historisk perspektiv, synes jeg. Var det ikke med Vini impliceret og alt det støj der er om ham, så var det måske ikke blevet dømt.
Hvad der virker urimeligt, er dog den hetz han pt. Modtager, Vini. Den er igen usmagelig og jeg synes faktisk han holdt en god attitude i går og gjorde sit til ikke at tænde det helt af. Han trækker to røde og det bare super flot. Konstant en trussel og han lykkedes eller ej.
Hvad tænker i?
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Men Nyoms synes jeg er et rødt kort. Det at han slynger armen med ud i hoved højde, med fuldt overlæg, for at stoppe Vini er grunden til at der ikke kan være så meget tvivl.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
DC19
Og så mht Güler så tror jeg altså det stadig er vigtigt at huske på, at han har spillet den her rolle i kun en tredjedel af en sæson. Han kommer til at have masser af udfald endnu, men det er vel tydeligt, at han har potentialet til at blive rigtig, rigtig god på den position. Hvis han rammer dagen mod Barca kan han være nøglen til at straffe deres offside fælde ved at sende Vini og Mbappe dybt. Jeg har stadig masser af tiltro til ham på den plads.
Xabi Alonso: “Yes, not only because of where they come from, but also because of the quality they both have.”
“I'd say he's a mix between Özil and Guti, because Guti also had that quality to play a bit closer to the build-up, but also close to the striker - to give that final pass and see the pass that isn't easy to find.”
“I also really enjoyed playing with Mesut. And yes, with Arda, the more he's involved and the more we find him, the better the team usually plays and what happens afterward tends to improve.”
“We have to keep pushing him, keep supporting him, but we're very happy with Arda's performance, with the maturity he's gaining, and with the influence he's starting to have on the game. Everything around him is also very important.”