Optakt: Real Madrid - Barcelona, LaLiga, 10. spillerunde
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- MR 800M84571C
- Ekspert bruger
-
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det nærmest lidt skuffende at vi ikke får flere mål, men man kan vel dårligt brokke sig. En god og super fortjent sejr. Og nogle af de bange anelser efter Atletico kampen er væk igen!
Vini skylder en undskyldning både til holdet og offentligt. En ellers rigtig god kamp (og især første halvleg) af ham.
Mange positive ting. Xabi ramte rigtigt med opstillingen og min bekymring blev gjort til skamme. Vi pressede højt når det var nyttigt og trak os og var solide når det var nødvendigt.
God tænding. Men ingen var overtændte. Spillerne var opsatte og det overraskede mig faktisk lidt.
Så Xabi brillierede både taktisk og ved at sætte spillerne perfekt op. Kæmpe ros. Selvom vi spiller lidt for direkte i 2. halvleg igen-igen for min smag. Men det er småting.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Vi slipper lidt kontrol til sidst men de bliver aldrig helt farlige når vi står i den lave blok.
Meget stor ros til Alonso for at sætte det perfekt sammen. Der var en bruger der dømte ham færdig i løbet af sæsonen inden kampen og det skriger jo bare til himlen :)
Jeg var lidt undrende overfor beslutningen om at starte med Camavinga, men det var jo også bare sat helt perfekt og han lykkedes på stort set alle parametre. Imponerende at han holdt så længe. Jude fra højre når vi havde bolden var også rigtig godt set. Jeg synes det var forfriskende at vi faktisk kunne angribe fra begge sider, så jeg håber det giver noget inspiration fremadrettet at vi ikke behøver lægge alle til venstre.
Ærgerligt at Vinicius sikkert stjæler en forside eller to på det stunt. Alonso bestemmer og alle på holdet skal kæmpe for det logo som er på brystet. At man skaber uro i en El Classico når man er foran 2-1 med 15 minutter tilbage, er sgu ikke okay og jeg håber og forventer at han undskylder offentligt.
Ellers bliver det spændende at se efterspillet. Kan Alonso undgå at sende et signal i så fald, hvis der ikke kommer et statement? Indskiftningen af Rodrygo gav absolut ingenting og Vinicius spillede en god kamp, men det er fuldstændig underordnet. Vi har råbt og skreget på en træner med et system og en åben konkurrence hvor præstationerne tæller mere end populariteten, og derfor må man ikke se for let på dette.