Madridista.dk mener: Du skal tænke dig om, Florentino.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Det siger også mere om resten af holdet...Estadio Santiago Bernabéu post=189812 skrev: “hAn BlEv kUn VmS tOpScOrER oG vOrES beDStE sPiLLeR” :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er enig i det hele her. Det er svært at få øje på en Real Madrid spiller som har vist verdensklasse på nær Mbappe. Det er kun fordi han har været verdens bedste fodboldspiller at vi har vundet så meget. Og selvfølgelig også Courtois.madrid2000 post=189811 skrev:
nono post=189798 skrev: Jeg er enig i, at Vinicius kan rejse i morgen med den attitude han lægger for dagen, men på den anden side synes jeg også at rønnebærrene begynder at se små-sure ud ift. Alonso. Resultaterne har for sin vis været ok, men hvor er hans vision og system for det her hold? Vi var mange der var helt oppe at køre ved udsigterne til et nyt spil-system og de første takter vi se til CWC med 3-5-2 formationen, men første gang spillerne (angiveligt) brokkede sig efter PSG-kampen røg hans vision ud med badevandet.
Nu disker han nærmest op med en ny formation hver gang spillerne løber på banen. Den ene kamp er presspillet vidunderligt, det næste ikke-eksisterende. Mbappe og Güler har blomstret under ham, men ellers synes jeg at formkurven er nedafgående for stort set alle andre - herunder Huijsen, Trent, Vinicius, Valverde, Tchouameni, Camavinga, mfl. mens Bellingham stadig ligner en mand hvor man endnu har til gode at finde hans ideelle position. Alt i alt ser det hele alt, alt for VÆVENDE ud - fra valg af Once de Gala, til system, formation, håndtering nøglespilleres position.
Xabi Alonso er nødt til at vågne op og HANDLE før problemerne får lov til at sætte sig fast. Når man lader skimmel få frit spillerum, breder det sig stille, næsten umærkeligt, indtil det pludselig har ødelagt hele fundamentet. Det gælder især i Spanien: Hvis man ikke adresserer problemerne i tide, vil medierne fungere som fugt og varme - de perfekte betingelser for, at det hele vokser ud af kontrol og bliver umuligt at kontrollere.
Jeg savner kort og godt at se nogle cojones fra Alonso. Der er fandme mere Lopetegui end Guardiola over ham lige nu i hvert fald og uden Mbappe så var han givetvis allerede på blokken hos Perez.
Glem spillestilen, identiteten og alle de fine ord..
Er der nogle af vores spillere, der er blevet bedre i denne sæson, på nær Mbappé? Alle de spillere, han har satset på, har ikke virket.
Er Güler virkelig så imponerende? Han får rigtig meget spilletid, men enhver anden spiller havde gjort det mindst lige så godt. Personlig synes jeg han er ret middelmådig i de fleste kampe.
Han viste meget tillid til Mastantuono, men manden har vel ikke spillet en god kamp?
Vores midterforsvar er middelmådigt, og hvem er egentlig vores bedste forsvarsspillere?H
vem er egentlig vores ideelle midtbane?
Hvem har spillet godt denne sæson? Det er jo ikke fordi alle spillere stråler, og at det kun er Vinícius, der er dårlig.
Sådan en som Endrick er slet ikke kørt i stilling til en skid. Er det tegn på en god træner?
Rodrygo har også været dårlig. Han har brugt en hel masse tid på bænken og virker slet ikke i form, hvor spilletiden er gået til andre, som har spillet som en pose lort.
Havde Mbappé ikke været flyvende, og vi ikke havde hentet nogle smalle sejre, så havde Alonso jo været på røven.
Så Ja. Hvis Florentino vælger Alonso fremfor Vini, så begynder alle andre at flyve. Vi ser bare hver gang Vini er på bænken, så ser man ikke rigtig en forbedring af holdet.
Carreras og Huijsen har først og fremmest være gode indkøb. Unge spillere der har vist et utrolig højt niveau, selvom det selvfølgelig også har svinget lidt.
Ellers vil jeg sige Tchouameni og Arda har været de to spillere der har bevist deres talent på et højere niveau end nogensinde under Alonso. Mbappe har også lagt på. Hvis man tager de sidste 3 kampe fra, så synes jeg faktisk også Vini har været en del bedre end sidste år, selvom det stadig ikke rigtig er tæt på at peak niveau.
Hvem er dalet i niveau? Jeg vil egentlig sige at det kun er Valverde. Man kan nok også godt tage Asencio med i den ligning, selvom han har en opadgående formkurv (minus sidste kamp).
Resten er cirka hvor de var sidste sæson. Militao, Carvajal, Courtois og Bellingham er ligeså gode som de altid har været. Camavinga op og ned med en masse småskader som altid. Rodrygo ligeså intetsigende som han længe har været, og er endelig kommet på bænken (Tak Alonso!). Brahim ligeså anonym som sidste sæson.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Alonsos fejl er efter min mening at han overhovedet ikke er konsekvent eller fremstår stærk. Det bedste eksempel er efter Vinis baby show i El Classico. Hvor er konsekvensen? Han har næsten været urørlig siden selvom han spiller helt elendigt. I starten havde jeg en god ide om hvad han ville men det er falmet fuldstændig og han er nærmest gået væk fra de spillere som havde tur i den. Om det er for at behage toppen af hierarkiet ved jeg ikke, men der sættes ikke hold ud fra præstation eller fordi bestemte spillere passer til det vi gerne vil (hvad det så end er efterhånden)
Jeg er ret sikker på, at Alonso kan lykkes, men han skal gøre alt for at presse sine ideer igennem og gøre det med de spillere som han tror på skal være en del af det. Føjer han sig for Perez eller bestemte spillere, så ryger han alligevel ud når resultaterne har været sløje længe nok. Så tag nu den chance og giv Vinicius splinter i røven. Få Gonzalo i gang som i sommers og få genpresset og den stabile mid block i gang ligesom i Leverkusen. De taktiske ideer er der jo og materialet bør være godt nok hvis bare han tror på at det skal handle om typerne.
Som sagt tror jeg ikke han klarer den selvom jeg synes, at han er god nok. Som minimum håber jeg, at det går op for Perez, at en trup med så meget magt nærmest er lig en klub i forfald.
En større udrensning af stjerner kan bliver nødvendig. Heldigvis vil nærmest alle spille for Real Madrid så vi skal nok klare os.
Det bliver useriøst, når du er så biased omkring Gonzalo. Nej han scorede ikke "nogle mål til en sommerturnering". Han blev topscorer til Klub VM med 4 mål + 1 assist i en turnering, som de fleste hold faktisk tog ret seriøst. Derudover havde han tredjesidste fod på en eller to scoringer, som jeg husker det.madrid2000 post=189810 skrev:
Du drømmer om at sælge Vini og spille Gonzalo Garcia som 9'er. Det er useriøst.Sebberg post=189797 skrev: Virkelig god 'leder' - og meget enig.
Det er helt generelt en meget spændende - nærmere nervepirrende - tid i Real Madrid lige nu. Det er ufatteligt, at vi for lidt over en måned siden var i en position, hvor det meste pegede fremad, vi havde en nogenlunde identitet og pointene kom relativt sikkert ind. Og så til nu hvor vi spiller Ancelotti-bold, en gruppe spillere er utilfredse og sædet muligvis brænder en smule under Alonso.
For dem, der kender mig bare nogenlunde, så ved I naturligvis, hvad jeg drømmer voldsomt om: Et farvel til Vini. Jeg gentager mig selv: Vinicius er en ultimativ spiller. Hans ypperste kompetence er, at han kan (kunne) sætte sin direkte modspiller nærmest hver gang pga. eksplocitet, timing og så videre. Den evne er ligger begravet et eller andet sted under Bernabeus græstæppe. De ekstreme Vini-fortalere hiver i deres forsvar ofte hans tal op som argument... og ja: naturligvis formår han at lave en vis andel mål og assists, men faktum er, at han på absolut ingen måde er den samme magtfaktor som dribler. Han blev sat på plads af Conor Bradley, hvorefter man en uge senere kunne se Jeremy Doku sætte Liverpool-spilleren fem gange på én halvleg. Når man så ovenikøbet medregner Vinicius nye evne - en ekstrem trang til tab af bold, fejlafleveringer, dumme beslutninger - så er han slet ikke i en position til at té sig sådan her. Derfor er jeg helt på linje med holdningen om, at det her helst skal ende med et salg.
Og hvad så? Det åbenlyse svar er tid. Jeg håber dog også, at Alonso bliver lidt mere modig. Få Gonzalo Garcia mere i spil - lad os i de svære tider have en decideret 9'er. Du skal ikke fortælle mig, at Mbappé ikke kan skabe ravage og score lige så mange mål med udgangspunkt i venstre side.
Garcia er fandme middelmådig. Han er slet ikke bevist en skid. Ja ja han lavede nogle mål til en sommerturnering, men det er også bare det. Han kan måske prikke den ind, hvis han står det rigtig sted i feltet, men så kan han heller ikke mere.
Mbappe trækker jo ned i banen fordi vores midtbane ikke formår at sætte sig igennem og flytte bolden op omkring modstanderens felt.
Vi kan dog godt blive enig om, at Vini nok har toppet og det er kun gået en vej og det er ned.
"Han kan måske prikke den ind, hvis han står det rigtige sted i feltet...". Nej, han kan også lave en super lækker vasaline over keeperen, som vi så til VM. Derudover scorede han på hovedet til VM og så sent som for en lille uge siden, scorede han på et flot løb ind i feltet for Spaniens U21-hold. Derudover kan han også lægge bolden videre til sine holdkammerater, når han trækker dybt ned i banen, som vi OGSÅ så til VM.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Helt enigRamos4 post=189821 skrev:
Det bliver useriøst, når du er så biased omkring Gonzalo. Nej han scorede ikke "nogle mål til en sommerturnering". Han blev topscorer til Klub VM med 4 mål + 1 assist i en turnering, som de fleste hold faktisk tog ret seriøst. Derudover havde han tredjesidste fod på en eller to scoringer, som jeg husker det.madrid2000 post=189810 skrev:
Du drømmer om at sælge Vini og spille Gonzalo Garcia som 9'er. Det er useriøst.Sebberg post=189797 skrev: Virkelig god 'leder' - og meget enig.
Det er helt generelt en meget spændende - nærmere nervepirrende - tid i Real Madrid lige nu. Det er ufatteligt, at vi for lidt over en måned siden var i en position, hvor det meste pegede fremad, vi havde en nogenlunde identitet og pointene kom relativt sikkert ind. Og så til nu hvor vi spiller Ancelotti-bold, en gruppe spillere er utilfredse og sædet muligvis brænder en smule under Alonso.
For dem, der kender mig bare nogenlunde, så ved I naturligvis, hvad jeg drømmer voldsomt om: Et farvel til Vini. Jeg gentager mig selv: Vinicius er en ultimativ spiller. Hans ypperste kompetence er, at han kan (kunne) sætte sin direkte modspiller nærmest hver gang pga. eksplocitet, timing og så videre. Den evne er ligger begravet et eller andet sted under Bernabeus græstæppe. De ekstreme Vini-fortalere hiver i deres forsvar ofte hans tal op som argument... og ja: naturligvis formår han at lave en vis andel mål og assists, men faktum er, at han på absolut ingen måde er den samme magtfaktor som dribler. Han blev sat på plads af Conor Bradley, hvorefter man en uge senere kunne se Jeremy Doku sætte Liverpool-spilleren fem gange på én halvleg. Når man så ovenikøbet medregner Vinicius nye evne - en ekstrem trang til tab af bold, fejlafleveringer, dumme beslutninger - så er han slet ikke i en position til at té sig sådan her. Derfor er jeg helt på linje med holdningen om, at det her helst skal ende med et salg.
Og hvad så? Det åbenlyse svar er tid. Jeg håber dog også, at Alonso bliver lidt mere modig. Få Gonzalo Garcia mere i spil - lad os i de svære tider have en decideret 9'er. Du skal ikke fortælle mig, at Mbappé ikke kan skabe ravage og score lige så mange mål med udgangspunkt i venstre side.
Garcia er fandme middelmådig. Han er slet ikke bevist en skid. Ja ja han lavede nogle mål til en sommerturnering, men det er også bare det. Han kan måske prikke den ind, hvis han står det rigtig sted i feltet, men så kan han heller ikke mere.
Mbappe trækker jo ned i banen fordi vores midtbane ikke formår at sætte sig igennem og flytte bolden op omkring modstanderens felt.
Vi kan dog godt blive enig om, at Vini nok har toppet og det er kun gået en vej og det er ned.
"Han kan måske prikke den ind, hvis han står det rigtige sted i feltet...". Nej, han kan også lave en super lækker vasaline over keeperen, som vi så til VM. Derudover scorede han på hovedet til VM og så sent som for en lille uge siden, scorede han på et flot løb ind i feltet for Spaniens U21-hold. Derudover kan han også lægge bolden videre til sine holdkammerater, når han trækker dybt ned i banen, som vi OGSÅ så til VM.
Og skåret helt ud så er vi vel pt i en situation hvor Gonzalo skal erstatte en spiller som nærmest saboterer spillet med så mange uprovokerede boldtab målt med de få chancer som bliver skabt. Så alene at skubbe Vinicius (og Rodrygo) ud mod at få et bedre flow og hurtigere boldomgang er et win.
Jeg er dog i tvivl om det er det rette at fjerne Mbappe fra angriberen. Jeg tror bare han bliver den nye mand som rammer en dobbelt opdækning tæt på kridtet… Og det bryder jeg mig ikke om når han faktisk er god til at finde plads i midten af banen.
Men jeg kan sagtens tage fejl og jeg synes, at det er værd at prøve. Især hvis vi får Gonzalo ind for han kan jo ikke gøre meget mere i kampene end han har gjort for at gøre sig fortjent til mere spilletid. Så må han bare gribe chancen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Jeg gad godt at Alonso prøvede med Mbappé til venstre, GG på toppen og Bellingham til højre.
Det efterlader tre på midten som bør være Tchouaméni, Arda og enten Valverde, Camavinga eller Ceballos alt efter form.
Så har Trent noget at slå bolden ind til. Mbappé har en makker at spille 1-2 med.
Bare to kampe i streg please Mister.
Nogen gange handler ikke det ikke om, at finde den bedste spiller. Nogen gange handler det om at finde den rette mand til positionen.
Gonzalo er ikke verdensklasse (endnu). Men det er måske heller ikke nødvendigt, hvis han kan være den brik der får det hele til at gå op i en højere enhed. Hvis Gonzalos tilstedeværelse i feltet gør at Trent har noget at ramme. Hvis Gonzalos link-up spil, gør at Bellingham og Arda kan kombinere sig igennem midten.
Lige nu er der ingen af vores offensive folk, der gør hinanden gode. En uselvisk spiller som Gonzalo kan måske med sin profil alene, binde det hele sammen. Ikke fordi han er en Gudsbenådet fodboldspiller...men fordi han er den rette type.
Jeg tror desuden at vores tre stjernekokke fordærver maden. Bellingham, Mbappé og Vinicius. Det er for meget af det gode. De vil alle sammen drive bolden frem. De vil alle sammen afgøre angrebene. Jeg tror vi er nødt til at ofre en af dem og det bliver jo så Vini.
Jeg vil anbefale alle at bruge otte minutter på at se Gonzalos højdepunkter fra VM. Gør jer selv den tjeneste.
Først set din besked nu, men nej - jeg drømmer ikke om at sælge Vinicius og spiller GG som top. Jeg drømmer MEGET om at sælge Vinicius og få en anden 9'er, der er verdensklasse.. med GG som reserve. Vil dog gerne have, at han bliver brugt mere nu.madrid2000 post=189810 skrev:
For mig er det helt åbenlyst, at Kylians bedste position vil være en venstrekant, ligesom Ronaldo spillede de sidste mange år i Real.