Optakt: Talavera - Real Madrid, Copa del Rey, 1/16-finale

6 måneder 3 uger siden #73 af El Siete

Matamoro post=191155 skrev: Kampen i går viste også hvad der er Xabis problem. Han står med en række individualister: Mbappe, Vinicius, Bellingham, Rodrygo og Valverde. Ingen af dem er skolet til at spille i et koncept. Tværtimod består deres unikke kvaliteter i at spille på intuition. Så kommer Xabi og vil have dem til at agere i et system. Det har de tydeligvis svært ved. Måske er der også en del modstand i forhold til at indordne sig. Selv om jeg nu stadig synes at de mest konspirationsteoretiske herinde, totalt overdriver den påståede modstand.

Problemet for Xabi er bare, at når han kigger på alternativerne: Guler, Mastantuono, Endrick, Gonzalo, så kan han godt se, at han er helt afhængig af individualisterne som har svært ved at indordne sig hans system. Derfor har han for længst opgivet systemet. Nu er det bare ren overlevelse fra kamp til kamp. Xabi lever på individualisternes nåde fordi hvis Mbappe ikke scorer, Vini ikke lykkes med en dribletur til baglinjen, hvis Bellingham eller Valverde ikke med en soloaktion på midtbanen bryder linjerne, så vinder holdet bare ikke fodboldkampe.

Kampen i går har kun bekræftet den afhængighed. Han gav chancen til alternativerne og de viste ham at han ikke overlever længe som træner hvis de får for mange chancer fra start.

​Men det er bare bemærkelsesværdigt at vi spillede bedre og vandt stort set alle kampe, mens Xabi fuldt ud implementerede sit system og sin startellever, og efter han har givet op - efter El Clasico -, og vi er gået tilbage til Ancelotti-bold og fuldt ud har overgivet magten til spillerne, så er det hele faldt sammen? 

Som Ramos skrev igår, Xabi er dead man walking, han har ikke kunnet klare presset og det er blot et spørgsmål om tid før han er væk. Han ser også helt blank ud i blikket, hvis der er en der har brug for juleferie, så er det ham. 

Det store problem med Xabi er at han er en fantastisk træner, men han mangler evnerne til at håndtere og pleje en trup af divaer, noget Ancelotti excellerer i og noget enhver Real Madrid-træner skal kunne, og man skulle tro at klubben havde gjort sit hjemmearbejde inden de ansatte ham, men det er så åbenbart for meget at forlange. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 6 måneder 3 uger siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 3 uger siden #74 af Matamoro
Vi spillede ikke efter Xabis koncept i starten. Vi spillede 4-3-3. Det eneste som fungerede var at vi pressede højt. Men målene var stadig soloaktioner. Der var ikke noget etableret angrebsspil med faste mønstre. Der var bare højt pres. Det er ikke et taktisk koncept.
​I den periode som du refererer til vandt vi en masse kampe mod dårlige hold på vores hjemmebane. Vi mødte to kvalitetsmodstandere. Atlético og Barca. Den ene tabte vi 4-0 og den anden vandt vi overbevisende. Men vi vandt ikke på grund af Xabis koncept. Xabi rystede posen lidt med Camavinga på kanten og for resten af pengene var det spillernes ærgerrighed og fightervilje der gjorde forskellen. Xabi har kun vist Xabi-bold i den lille sommerturnering. 
Sidste redigering: 6 måneder 3 uger siden ved Matamoro.

6 måneder 3 uger siden #75 af El Siete

Matamoro post=191157 skrev: Vi spillede ikke efter Xabis koncept i starten. Vi spillede 4-3-3. Det eneste som fungerede var at vi pressede højt. Men målene var stadig soloaktioner. Der var ikke noget etableret angrebsspil med faste mønstre. Der var bare højt pres. Det er ikke et taktisk koncept.
​I den periode som du refererer til vandt vi en masse kampe mod dårlige hold på vores hjemmebane. Vi mødte to kvalitetsmodstandere. Atlético og Barca. Den ene tabte vi 4-0 og den anden vandt vi overbevisende. Men vi vandt ikke på grund af Xabis koncept. Xabi rystede posen lidt med Camavinga på kanten og for resten af pengene var det spillernes ærgerrighed og fightervilje der gjorde forskellen. Xabi har kun vist Xabi-bold i den lille sommerturnering. 

​Og efter har vi også mødt to kvalitetshold, Liverpool og City, som vi begge tabte. Og nej det kan godt være det ikke var Xabi-ball som i Leverkusen, men det var meget mere på hans præmisser. Vi spillede ikke kun 4-3-3, men flere forskellige systemer, vi spillede op gennem midten ved Huijsen og ved at Guler og Tchouameni trak meget dybere, meget bedre pressystem, som du også er inde på, klare spillerinstrukser, Mastantuono startede alle kampe og arbejdede som en hest, og spillere som Gonzalo og Brahim, kom tidligere ind i kampene fordi Xabi traf bedre beslutninger i løbet af kampene. Skift til nu hvor vi spiller på indlæg og Vini død og pine skal have 90 min, mens Xabi ikke tør foretage sig noget i kampen før til allersidst. 

Jeg medgiver det ikke var 100% som man havde forventet, langt fra, men det var work in progress og det ville have set bedre og bedre ud, hvis ikke han fejlede i at håndtere truppen. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

6 måneder 3 uger siden #76 af Matamoro

El Siete post=191158 skrev:

Matamoro post=191157 skrev: Vi spillede ikke efter Xabis koncept i starten. Vi spillede 4-3-3. Det eneste som fungerede var at vi pressede højt. Men målene var stadig soloaktioner. Der var ikke noget etableret angrebsspil med faste mønstre. Der var bare højt pres. Det er ikke et taktisk koncept.

​Og efter har vi også mødt to kvalitetshold, Liverpool og City, som vi begge tabte. Og nej det kan godt være det ikke var Xabi-ball som i Leverkusen, men det var meget mere på hans præmisser. Vi spillede ikke kun 4-3-3, men flere forskellige systemer, vi spillede op gennem midten ved Huijsen og ved at Guler og Tchouameni trak meget dybere, meget bedre pressystem, som du også er inde på, klare spillerinstrukser, Mastantuono startede alle kampe og arbejdede som en hest, og spillere som Gonzalo og Brahim, kom tidligere ind i kampene fordi Xabi traf bedre beslutninger i løbet af kampene. Skift til nu hvor vi spiller på indlæg og Vini død og pine skal have 90 min, mens Xabi ikke tør foretage sig noget i kampen før til allersidst. 

Jeg medgiver det ikke var 100% som man havde forventet, langt fra, men det var work in progress og det ville have set bedre og bedre ud, hvis ikke han fejlede i at håndtere truppen. 

​Jeg synes at han gav op første gang på sit system allerede i den lille sommerturnering.  Det skete da vi mødte PSG i semifinalen. Han er som du påpeger dårlig til at håndtere spillere men han er heller særlig klippefast i sin tro på sit eget koncept. 

6 måneder 3 uger siden #77 af NachoFernández
​Det kunne være fint at se mere til Endrick sammen med Mbappe. Det ligner at han har et godt blik for ham og så tog han en masse modne beslutninger i går i stedet for blot at sparke på alt. Lad os få ham i gang 
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

6 måneder 3 uger siden #78 af El Siete

Matamoro post=191159 skrev:

El Siete post=191158 skrev:

​Jeg synes at han gav op første gang på sit system allerede i den lille sommerturnering.  Det skete da vi mødte PSG i semifinalen. Han er som du påpeger dårlig til at håndtere spillere men han er heller særlig klippefast i sin tro på sit eget koncept. 

​Der var klart mere koncept over det i den turnering, enig, ved ikke om skyldes ledelsens indflydelse på spillet eller tvivlen på egne evner, da sæsonen startede. Men mærkeligt er det i hvert fald. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

6 måneder 3 uger siden #79 af Ramos4

Matamoro post=191153 skrev: Fair nok. De er unge og de bør få nogle flere chancer, men den manglende spilletid hænger nok også sammen med den manglende kvalitet. Det ligner mere at Real Madrid har købt dem på grund af den hype der var omkring dem. Jeg synes ærlig talt at vores transferstrategi har spillet fallit. "Vi køber fremtidens verdensstjerner." Det lyder godt men nok umuligt at gøre i praksis.

​Så hvad er alternativet?
Kun at købe dyre verdensstjerner, der *har* bevist sig selv? Ligesom Hazard? Der er ingen plan, der er fejlfri tænker jeg.

Jeg gad da godt have Hakimi, Mendes, Vitinha og Haaland, men vi får dem aldrig vristet fri af deres olieklubber. Not gonna happen. Jeg gad også godt have erstattet Kroos og Modric med De Bruyne, da han var på toppen - det kunne heller ikke lade sig gøre.

Hvem er det der er bedre end Güler, der er realistisk at hente?

Vini har scoret 2 mål i to UCL-finaler og kan videresælges for mere end han blev købt for. Det er vel en fin handel. Selvom han hænger mig langt ud af halsen pt. Rodrygo kan der også tjenes på. 

Der er sindssygt langt mellem at man opdager den nye Pelé eller Messi eller Cristiano. Det sker once in a blue moon. Estevao kommer nok heller ikke til at blive den nye Maradona - men mindre kan også gøre det!

Hvis Güler bliver nogenlunde lige så god som Özil er det vel ret godt. Selvom han ikke bliver den nye Messi. Det handler om at have et komplet hold. Vi har verdens bedste spiller i Mbappé - det er allerede mere end de fleste andre kan bryste sig af. Jude har potentialet til at blive verdens bedste midtbanespiller. Vi har verdens bedste keeper. Det ville være vildt hvis vi havde flere af verdens bedste spillere på deres position end det - det er meget få hold forundt.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: NachoFernández

6 måneder 3 uger siden #80 af Estadio Santiago Bernabéu
​Matamoro du skal seriøst stoppe med at tro at du ved hvad andre folk tænker. Læn dig tilbage og læs (lyt) i stedet for. Du kunne lære noget!

Nyt, nyt, nyt er ikke altid bedre. Nogle gange kan det bedre betale sig at bygge videre på det, man har i forvejen. Er du gal en succes vi har haft med den mentalitet da vi over en periode på mange år byggede videre på en stamme af Ramos, Varane, Casemiro, Kroos, Modric, Ronaldo, Benzema og Bale selvom de hver især havde dårlige periode på forskellige tidspunkter i deres karriere. Undtaget Ronaldo selvfølgelig :)

Du kan ikke vide hvordan Arda Güler kommer til at udvikle sig men jeg vil gerne slå hånden på hjertet og udtrykke at jeg ikke synes han faldt igennem i de store kampe. Det var faktisk tværtimod resten af holdet der solgte ham. Både mod PSG, Atlético og Liverpool.

Og Mastantuono har imponeret mig. Ikke for hans mange mål men for hans arbejdsraseri. Vi vinder bare når han spiller og det er ikke tilfældigt.

6 måneder 3 uger siden #81 af Ramos4
Jeg synes ikke at man udelukkende skal fokusere på unge talenter fra Sydamerika. Så hvis det er anken, så er vi enige.

Vi har lige lovlig meget fokus på det næste nye talent og for lidt fokus på at få nogle mellemledere ind som Zubimendi.

Men det ene udelukker ikke det andet. Eller det bør det hvert fald ikke.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 måneder 3 uger siden #82 af Estadio Santiago Bernabéu
Vi skulle nok have købt Zubimendi. Men vi har altså købt nogle ikke-helt-unge-talenter (læs: Etablerede stjerner eller i hvert fald en slags mellemledere).

I rækkefølge:

Tchouaméni
Bellingham
Mbappé
Carreras

6 måneder 3 uger siden #83 af Ramos4
Vores problem er 90% af tiden, at vi køber til de forkerte positioner.

6 måneder 3 uger siden #84 af NachoFernández
​Jeg synes at vores rekruttering er super fin i forhold til forudsætningerne. Vi har jo ikke et system at købe ind til og vi har ikke en uendelig pengetank som f.eks. Chelsea der kan købe til en trup på 40 spillere og satse på at 30% er gode nok. 

Vi rammer ofte nogle spillere som kommer ind og har en stor værdi og er med til store triumfer. Der er således langt mellem fuldkommen fejlskud. 

Selv vores udskældte spillere har været pengene værd. Alaba var lederen bagved i en flot Champions League kampagne og var med til at skubbe Militao i gang. Selv Ceballos har genfundet sig selv 2 gange og var også en vigtig indskifter i samme CL sæson. Bare for at nævne to udskældte 

Og så tager vi fornuftige chancer med unge talenter som Güler, Vini, Rodrygo, Mastantuono, Endrick og Camavinga. Alle har hver især sat sit præg på noget og de nyeste af dem er super spændende.

Når man tager chancen med så unge spillere SKAL der sommetider være fejlskud som Reinier og ærgerlige cases som Kubo og Ødegaard hvor det bare ikke er et godt match.

Og så har Ramos4 en solid pointe i at vi firsømmer at hente på nogle positioner. En ung og talentfuld højre back med lav skadesfrekvens ville pynte. Da vi missede Lenny Yoro kunne det være gået galt med den rolige hånd hvis ikke Asencio var dukket op og viste sig at være meget solid. Nu har vi hentet Hujsen som det unge håb og jeg er glad for at der har været plads til ham. 

Men hele denne snak om indkøb er desværre startet af en super underlig rant af vores indkøb af 3-4 megatalenter som nærmest var no brainers målt på pris og potentiale. 

Vi skal ikke have et 12-tal men jeg synes at vi navigerer sindssygt godt i et møg besværligt marked med kæmpe rift om talenterne. Jeg har ikke tal for det men jeg tror at vi har en meget høj hit rate på indkøb sammenlignet med andre topklubber. Og det er vigtigt i vores position uden oliepenge og voldsomme underskud som andre klubber vælger at leve med.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991, Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum