Arbeloa: ”Hvis nogen er ansvarlig for nederlaget, så er det mig”
Hver gang du taber en debat, så griber du efter et nyt halmstrå i en ny tråd.Matamoro post=192197 skrev: Jeg ved godt at det ikke passer ind i Xabi-kultens verdensbillede. Men nevermind. Der er også den mulighed at Xabis primære problem var, at der ikke var sammenhæng mellem hans taktiske krav og spillernes fysiske formåen. At spille kontinuerligt med højt pres handler ikke alene om taktik, det handler mindst ligeså meget om fysiologi. Det virker ærlig talt ikke som om spillerne var i den rette fysiske forfatning. Selv i starten af sæsonen, hvor vi vandt en masse kampe via det høje genpres, måtte vi slippe tøjlerne omkring midten af anden halvleg. Da vi mødte Atletico, var det tydeligt, at vi ikke kunne matche deres intensitet.
Så kan man mene, at det er forståeligt nok, at vi gradvist skal blive bedre til at holde det høje genpres over hele kampen. Problemet var bare, at vi gradvist blev dårligere. Man kan selvfølgelig abonnere på den analyse, at det alt sammen hænger sammen med Vinicius' pinlige optræden i Clasico.
En efter min mening mere sober analyse peger på, at Xabis stab ikke evnede at få spillernes fysiske formåen til at matche de taktiske planer. Det er nok også derfor man hentede Pintus tilbage, hvilket Xabi åbenbart ikke kunne forliges med.
Nu ved jeg godt at i det helt fastlåste skema for helte og skurke, er Ancelotti en skurk, men en af grundene til at han er klubbens mest vindende træner, er at hans hold var mere atletisk end de andre. Hvorfor vandt man på remontadas? Kunne det handle om fysiologi?
Af samme årsag er jeg optimistisk omkring Arbeloa. Han var om nogen optaget af den fysiske form som spiller og jeg tror og håber at han overfører det til holdet.
Det virker mere som om, det er dig der absolut VIL have et narrativ igennem.
Dit seneste skud på stammen: At vi var et bedre hold rent fysisk under Ancelotti - er dog et af de ringeste argumenter indtil videre.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tak for at bevise min pointeRamos4 post=192199 skrev:
Hver gang du taber en debat, så griber du efter et nyt halmstrå i en ny tråd.Matamoro post=192197 skrev: Jeg ved godt at det ikke passer ind i Xabi-kultens verdensbillede. Men nevermind. Der er også den mulighed at Xabis primære problem var, at der ikke var sammenhæng mellem hans taktiske krav og spillernes fysiske formåen. At spille kontinuerligt med højt pres handler ikke alene om taktik, det handler mindst ligeså meget om fysiologi. Det virker ærlig talt ikke som om spillerne var i den rette fysiske forfatning. Selv i starten af sæsonen, hvor vi vandt en masse kampe via det høje genpres, måtte vi slippe tøjlerne omkring midten af anden halvleg. Da vi mødte Atletico, var det tydeligt, at vi ikke kunne matche deres intensitet.
Så kan man mene, at det er forståeligt nok, at vi gradvist skal blive bedre til at holde det høje genpres over hele kampen. Problemet var bare, at vi gradvist blev dårligere. Man kan selvfølgelig abonnere på den analyse, at det alt sammen hænger sammen med Vinicius' pinlige optræden i Clasico.
En efter min mening mere sober analyse peger på, at Xabis stab ikke evnede at få spillernes fysiske formåen til at matche de taktiske planer. Det er nok også derfor man hentede Pintus tilbage, hvilket Xabi åbenbart ikke kunne forliges med.
Nu ved jeg godt at i det helt fastlåste skema for helte og skurke, er Ancelotti en skurk, men en af grundene til at han er klubbens mest vindende træner, er at hans hold var mere atletisk end de andre. Hvorfor vandt man på remontadas? Kunne det handle om fysiologi?
Af samme årsag er jeg optimistisk omkring Arbeloa. Han var om nogen optaget af den fysiske form som spiller og jeg tror og håber at han overfører det til holdet.
Det virker mere som om, det er dig der absolut VIL have et narrativ igennem.
Dit seneste skud på stammen: At vi var et bedre hold rent fysisk under Ancelotti - er dog et af de ringeste argumenter indtil videre.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Vi vandt ikke pga. fysikken. Vi vandt pga. vijlen. Remontadas kom pga mentalitet og momenter af individualiteter.Matamoro post=192197 skrev: Jeg ved godt at det ikke passer ind i Xabi-kultens verdensbillede. Men nevermind. Der er også den mulighed at Xabis primære problem var, at der ikke var sammenhæng mellem hans taktiske krav og spillernes fysiske formåen. At spille kontinuerligt med højt pres handler ikke alene om taktik, det handler mindst ligeså meget om fysiologi. Det virker ærlig talt ikke som om spillerne var i den rette fysiske forfatning. Selv i starten af sæsonen, hvor vi vandt en masse kampe via det høje genpres, måtte vi slippe tøjlerne omkring midten af anden halvleg. Da vi mødte Atletico, var det tydeligt, at vi ikke kunne matche deres intensitet.
Fysisk blev vi udspillet i de fleste kampe mod de andre større klubber. Vi spillede lort mod City indtil vi udlignede og vandt i forlængelsen.
Finalen mod Liverpool i Paris blev vi udspillet, men havde heldigvis Courtois i målet den aften.
Liverpool havde 23 skudforsøg og vi havde 3.
Skal vi fortsætte den vej? Bliver udspillet pga. frie tøjler til spillerne og en outdated 4-3-3 system, håbe på individualisme og remontadas? Ja det gav CL titler, men ikke flere copa del rey titler, ingen back to back liga mesterskab.
Vi får ihvertfald kæmpe problemer den dag Courtois stopper :-)
I dag har vi hverken fysik til remontadas eller holde stand.
Det skyldes dels at Ancelotti slap tøjlerne i sin sidste sæson og at Xabi ikke har rettet op på det.
Med dét sagt, så kan det jo sagtens være sandt, intet ville egentlig overraske mig, men jeg har flere gange taget mig selv i at tænke “ej men det er da også for galt og det kan ikke passe”, og så bagefter tænkt at det vel lige præcis er den reaktion som der kan koges allermest suppe på lige nu.
DC19
BREAKING: Real Madrid have asked the Grada Fans to NOT boo the players tomorrow at the Bernabéu. @tjcope
---
Kan klubben stoppe med at være pinlig bare én dag?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Hvad er der sket med vores klub?
Ej, man ved aldrig hvad der er rigtigt eller ikke, men de der rygter lugter godt nok langt væk. Jeg tror på der har været et møde imellem en repræsentant fra klubben og en fra fanklubben, hvor man fra klubbens side hellere vil have at fans støtter klubben i stedet for at være efter dem.