Optakt: Real Madrid – Real Oviedo, LaLiga, 36. spillerunde
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tvivler på at nogen bliver forlader klubben, udover de "nemme ofre" som Alaba, Ceballos, Carvajal og måske endda Camavinga.Matamoro post=196707 skrev: Der er to fraktioner. Den franske og den sydamerikanske. Til sommer ryger den franske ud af døren.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jeg har intet til overs for sådanne en omgang barnligt brokkeri, især ikke fra en spiller der mildest talt har været ekstremt skuffende på banen de sidste 3-4 måneder.
Og det er ikke kun Mbappe der er problemet her, vi har imo tydeligvis skabt en trup fyldt af pattebørn der føler at verden og klubben skylder dem noget, ud over de gigantsike beløber der vælter ind på deres konto og den kæmpe berømmelse de har fået verden over.
Om det er et Madrid specifikt problem eller om det bare er den her nye generation af offer-rolle teenagere vi har med at gøre, kan jeg ikke blive klog på, men dette er aldrig sket før i de 25 år jeg har fuldt klubben. Jeg husker tydeligt den gang Beckham ragede uklar med Capello og blev bænket i en periode, Beckham gik ikke ud i pressen og bad om som MOOOAAAARRRR, derimod trænede han hårdt, gjorde det han blev bedt om og mere til og så fik han arbjedet sig ind på holdet. Sammenlign det med Ceballos der bliver sur og bare beder om at sidde derhjemme i sofaen og spise tudekiks, HVAD FANDEN SKER DER! (I Ceballos' tilfælde er jeg naturligvis glad for at han ikke rør et græs strå for Madrid mere, men hold nu kæft et pattebarn!)
Det var så lige mit rant, det er på ingen måde et forsvar at Præsidenten (som tydeligvis har ødelagt denne trup...jeg har kontinuerligt henvist til et hav af de fejl man har lavet med truppen igennem mange år og har haft ret i 90% af tilfældene) og det er heller ikke et forsvar af Arbeloa som jo på mange måder er en katalysator for den her egoistiske offer-stemning der er i klubben, omend det på ingen måde er ham det er startet ved.
Jeg acceptere at mange Real fans har en anden holdning end mig på dette punkt og det har min respekt, men jeg har bare ikke mere til overs for de synspunkter der beskytter den her børnehave af en trup vi har...og jeg garantere at hvis det problem i sig selv ikke bliver løst asap (Mou ligner pt mit bedste bud, omen jer er i tvivl omkring om han overhovedet er stærk nok til at klare den opgave), så går vi mange smertefulde år imøde!
Savner 00'erne hvor der var et tydeligt hierarki i klubben og en respekt for at være iblandt de meget få udvalgte der fik lov til at bære den kongelige hvide trøje!
Donde está la biblioteca?
Et hold der kritiserer træner og virker lallende ligeglad.
Nøj jeg savner nogle autoriteter som ramos, Kross, Modric eller Ronaldo.
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
Derudover har jeg meget svært ved at se det problematiske i hans opførsel på det seneste. At han tager et smut til Italien, når han er skadet, kan jeg virkelig ikke hidse mig op over. At han tager et billede, hvor han ser El Clasico kan jeg heller ikke se problemet i. Og at man har fanget et billede af ham på vej fra træning, hvor han griner, og så atuomatisk kobler det til, at han griner af hele situationen omkring Valverde og Tchouameni, det synes jeg er langt ude. Som om man ikke må blive set smile eller grine i en uge efter, fordi så vil det blive betragtet som respektløst.
At han så nærmest ender med at blive gjort til den største skurk i den her sæson, synes jeg er ekstremt ærgerligt, specielt fordi han netop var en af dem der sprudlede under Alonso, og som tydeligvis har bakket ham op. I min verden er det uden sammenligning, de spillere der gik forrest for at få Alonso ud, der bærer ansvaret for den her miserable sæson, og det er også dem jeg får meget svært ved at tilgive.
Derfor kan jeg også godt forstå, at han har behov for at sige noget i et interview efter kampen. Der har nærmest ikke været nogen udtalelser fra ham hele sæsonen, også selvom alt er smuldret omkring holdet, og så ender han med at blive piftet af på den måde. Det må da være frustrerende at blive gjort til skurken, når han dagligt har fulgt med i hvordan Alonso er blevet presset ud af visse spillere, for at holdet så spiller dybt forfærdeligt efter, og så er der tilmed flere spillere, der går ud og roser Arbeloa, fordi nu har de fået deres vilje igen. Hvis man synes det var frustrerende at være vidne til som fan, så må det da være helt uudholdeligt som spiller.
Derfor synes jeg også det er et forkert signal at sende, at der laves underskriftindsamling omkring at få solgt Mbappe, og at han bliver buhet så kraftigt af, da han kom på banen igår. Hvis det ender med, at man sælger ham til sommer og så til gengæld beholder Vinicius, og hvis en af de store "signings" til sommer tilmed er en kontraktforlængelse til Vini, så kan jeg næsten ikke holde det ud. I så fald er det kun det uundgåelige drama mellem Mourinho og Vinicius, der oprigtigt vil kunne motivere mig til at følge med næste sæson.
Derfor synes jeg det var rart at høre Mbappe faktisk sige noget man kunne høre han mente, og der adresseret nogle af de problemer i klubben.
Og nej, det ikke en god ting generelt, der skal man netop stå sammen, og ikke snakke om interne problemer osv. Men i den tilstand klubben er i pt, hvor der tydeligvist allerede en kæmpe splittelse, kan man nærmest ikke gøre tingene værre alligevel, så hvorfor ikke tage bladet fra munden. Der er ikke noget bedre tidspunkt end nu.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Det er faktisk nogle gode observationer. Mbappe ender med at blive den store skurk af en eller anden årsag, når det i stedet brude dreje sig om de spillere der gik bag om ryggen på Alonso og skabte sig som små børn. Og især burde det handle om Diktator Perez som jo er en kæmpe katastrofe og har smadret hele Reals flotte ry og fodboldhold.AmorMadrid post=196713 skrev: Er lidt splittet omkring Mbappe. Hans attitude er langt fra optimal og han spiller i høj grad for sig selv, men jeg synes faktisk ikke det er noget, der smitter meget af på banen. Måske er det bare fordi han er en bedre fodboldspiller, men f.eks. dør spillet jo slet ikke på samme måde når han får bolden, som når Vinicius får den. Samtidig er han også langt mindre udtalt både på banen og i pressen (bortset fra seneste udtalelse her efter Oviedo kampen). Synes ikke han virker som typen, der skaber store problemer, men det kan godt være jeg undervurderer den side af ham. Han minder jo lidt om Ronaldo i sin måde at spille på, idet han godt ved han er den bedste på holdet, og derfor også er ekstra fokuseret på sit eget spil og i nogen grad spiller for sig selv. Dog mangler han Ronaldos vindergen, men det kan jeg næsten ikke komme i tanke om hos nogen anden fodboldspiller.
Derudover har jeg meget svært ved at se det problematiske i hans opførsel på det seneste. At han tager et smut til Italien, når han er skadet, kan jeg virkelig ikke hidse mig op over. At han tager et billede, hvor han ser El Clasico kan jeg heller ikke se problemet i. Og at man har fanget et billede af ham på vej fra træning, hvor han griner, og så atuomatisk kobler det til, at han griner af hele situationen omkring Valverde og Tchouameni, det synes jeg er langt ude. Som om man ikke må blive set smile eller grine i en uge efter, fordi så vil det blive betragtet som respektløst.
At han så nærmest ender med at blive gjort til den største skurk i den her sæson, synes jeg er ekstremt ærgerligt, specielt fordi han netop var en af dem der sprudlede under Alonso, og som tydeligvis har bakket ham op. I min verden er det uden sammenligning, de spillere der gik forrest for at få Alonso ud, der bærer ansvaret for den her miserable sæson, og det er også dem jeg får meget svært ved at tilgive.
Derfor kan jeg også godt forstå, at han har behov for at sige noget i et interview efter kampen. Der har nærmest ikke været nogen udtalelser fra ham hele sæsonen, også selvom alt er smuldret omkring holdet, og så ender han med at blive piftet af på den måde. Det må da være frustrerende at blive gjort til skurken, når han dagligt har fulgt med i hvordan Alonso er blevet presset ud af visse spillere, for at holdet så spiller dybt forfærdeligt efter, og så er der tilmed flere spillere, der går ud og roser Arbeloa, fordi nu har de fået deres vilje igen. Hvis man synes det var frustrerende at være vidne til som fan, så må det da være helt uudholdeligt som spiller.
Derfor synes jeg også det er et forkert signal at sende, at der laves underskriftindsamling omkring at få solgt Mbappe, og at han bliver buhet så kraftigt af, da han kom på banen igår. Hvis det ender med, at man sælger ham til sommer og så til gengæld beholder Vinicius, og hvis en af de store "signings" til sommer tilmed er en kontraktforlængelse til Vini, så kan jeg næsten ikke holde det ud. I så fald er det kun det uundgåelige drama mellem Mourinho og Vinicius, der oprigtigt vil kunne motivere mig til at følge med næste sæson.
Jeg savner Pepe :(
Men det er jo ikke Arbeloas skyld at Xabi blev fyret.El Siete post=196704 skrev: Mbappe havde jo også en bedre halvsæson under Alonso, så kan da godt forstå han er mobset over at det blev saboteret. Nu er det jo skiftet til at det et gået bedre for Vinicius og Valverde under Arbeloa i denne halvsæson, men holdet er faldet helt sammen. Så hvem har ret?
Så hvorfor er Kylian så mobset på Arbeloa? Det eneste han opnår med det her, er at hans sviner klubben til.
Til gengæld roste han Perez i sit interview. Jamen kære ven, hvem tror du fyrede Arbeloa? Din mormor?
0 hjeneceller. Præcis lige så hjernedød som Vinicius - dog mere velartikuleret.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Uenig i at spillet ikke dør omkring Mbappé. Han trækker alt for ofte ned på midtbanen for at få ligegyldige touches og lave finter.AmorMadrid post=196713 skrev: Er lidt splittet omkring Mbappe. Hans attitude er langt fra optimal og han spiller i høj grad for sig selv, men jeg synes faktisk ikke det er noget, der smitter meget af på banen. Måske er det bare fordi han er en bedre fodboldspiller, men f.eks. dør spillet jo slet ikke på samme måde når han får bolden, som når Vinicius får den. Samtidig er han også langt mindre udtalt både på banen og i pressen (bortset fra seneste udtalelse her efter Oviedo kampen). Synes ikke han virker som typen, der skaber store problemer, men det kan godt være jeg undervurderer den side af ham. Han minder jo lidt om Ronaldo i sin måde at spille på, idet han godt ved han er den bedste på holdet, og derfor også er ekstra fokuseret på sit eget spil og i nogen grad spiller for sig selv. Dog mangler han Ronaldos vindergen, men det kan jeg næsten ikke komme i tanke om hos nogen anden fodboldspiller.
Og vi spiller alt for tit uden nogen angriber i feltet.
Han stiller sig ikke i holdets tjeneste overhovedet.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
This is the thing that HURT him the most, and the main reason why he went ALL OUT publicly. @marca
--
Det er jo præcis det der er problemet. Alle spillere går højere op i deres image end at lukke røven og spille for den klub, der betaler dem en fyrstelig gage.
Når du udtaler dig efter en kamp i mix-zone, så er du Real Madrid spiller og udtaler dig i klubbens miljø.
Hvis du vil tude over trænerens beslutninger, så lav et interview når sæsonen er slut og prøv at sige tingene på en nuanceret måde, hvis du så gerne vil af med noget galde. Det plejer Mbappé faktisk også at være god til. Han er meget velartikuleret i sine interviews normalt.
Men han er åbenbart blevet smittet af det her rådne miljø.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Sådan er vi så forskellige. Kylian Mbappé er så ikke i en kategori, hvor det bekymrer ham synderligt og det var jo heller ikke ham det gik ud over, så han kunne jo være ligeglad.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.