Optakt: Real Madrid – Real Oviedo, LaLiga, 36. spillerunde
Men han kan vel kritisere Arbeloa for ikke at have spillestil og struktur, eller også er det bare en generel observation, at de som hold mistede det. Han nævner jo også at han selv har fejlet ved ikke at vinde nogle trofæer.Ramos4 post=196716 skrev:
Men det er jo ikke Arbeloas skyld at Xabi blev fyret.El Siete post=196704 skrev: Mbappe havde jo også en bedre halvsæson under Alonso, så kan da godt forstå han er mobset over at det blev saboteret. Nu er det jo skiftet til at det et gået bedre for Vinicius og Valverde under Arbeloa i denne halvsæson, men holdet er faldet helt sammen. Så hvem har ret?
Så hvorfor er Kylian så mobset på Arbeloa? Det eneste han opnår med det her, er at hans sviner klubben til.
Til gengæld roste han Perez i sit interview. Jamen kære ven, hvem tror du fyrede Arbeloa? Din mormor?
0 hjeneceller. Præcis lige så hjernedød som Vinicius - dog mere velartikuleret.
Men synes jeg det gør noget godt at han snakker til pressen om de her ting, og skaber mere rod? Nej. Det hele er et shitshow og sæsonen skal bare slutte, og så skal der gigantiske ændringer i gang over hele linjen.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Om han har ret eller ej er et andet spørgsmål. Men at man i Real Madrid accepterer at spillere går imod trænere, kritiserer trænere og den slags, det er godt nok en glidebane. Og mangel på ledelse og konsekvens.
Foretil jer hvis nogen havde gjort det i Mourinhos tid. Eller under Alex Ferguson i United. De ville være ude af døren før de kunne nå at få deres fede fingre til at taste noget på SoMe.
At styre en spillertrup i dag er åbenbart som at drive en børnehave.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Meget modent.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- AmorMadrid
- Væk
- Guld bruger
-
Jeg er principielt også enig i, at man ikke skal gå imod trænerne og særligt i offentligheden. Grunden til at jeg så alligevel ikke hidser mig så meget op over netop Mbappes udtalelser, hænger nok mest af alt sammen med, at jeg er helt enig i hans betragtninger, og at jeg godt kan forstå hans behov for at minde folk om, hvad der har været det egentlig problem i den her sæson, og hvor det hele startede.Ramos4 post=196723 skrev: Kan godt være tiderne skifter og jeg er gammel og Roy Keane-agtigt, men at en spiller så ublu stiller sig op og kritiserer klubbens beslutninger er godt nok nye tider. Ustraffet vel at mærke.
Om han har ret eller ej er et andet spørgsmål. Men at man i Real Madrid accepterer at spillere går imod trænere, kritiserer trænere og den slags, det er godt nok en glidebane. Og mangel på ledelse og konsekvens.
Foretil jer hvis nogen havde gjort det i Mourinhos tid. Eller under Alex Ferguson i United. De ville være ude af døren før de kunne nå at få deres fede fingre til at taste noget på SoMe.
At styre en spillertrup i dag er åbenbart som at drive en børnehave.
Nu er fokus rykket over mod ham, og jeg vil give dig og andre ret i, at meget af kritikken af ham er berettiget. Men det er ikke desto mindre den gruppering, der gik mod Alonso, som både har formået at skabe den største splid i truppen og samtidig sørget for at vi ikke er i nærheden af nogle trofæer.
Jeg ser ikke Mbappes attitude som værende Reals største problem lige nu, og jeg tror heller ikke vi ville have stået et meget bedre sted, hvis Mbappe havde ageret anderledes.
Jeg er da iøvrigt enig i, at det ser dårligt ud, at han kommer kørende med et stort grin efter den træning, men der er bare så mange større problemer i klubben pt. at jeg har svært ved at hidse mig op over, at Mbappe timer sine grin dårligt.
Og at han nu hopper med på vognen af dårlig opførsel, falder jo tilbage på ledelsen igen-igen. Det er Florentino der ser spillerne som vores "børn" og lader dem slippe ustraffet for alting.
Mbappé er blevet smittet af den virus, der hærger Real Madrids omklædningsrum. Han glemte mundbindet.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
For mig handler det ikke om de to fraktioner men spillernes opførsel over en træner - Alonso.
Vinicius og Valverde er med i anførerteamet og begge to har hhv. opført sig respektløst overfor Alonso og Tchouameni.
Valverde er åbenbart ikke mr. nice guy - manden ventede på en modstander i parkeringskælderen engang og blev “heldigvis” frikendt. Men tacklede spilleren hårdt en kamp og fik rødt. Vel bevidst.
Så provokerede han Tchouameni.
Arbeloa kom ind og sørgede for at Vinicius blev glad igen (og sjældent bliver udskiftet) og det samme med Valverde som ikke skulle spille højreback igen.
Men resten gik i opløsning og vi spillede lort under Arbeloa samt taber flere kampe MEEEN Vinicius scorer igen og er glad!
Dog er det allesammen Mbappés og de andre franksmænd skyld at vi vinder ingenting.
Nej, det var pga. Vini, Valverde & co der gik mod Alonso.
Jeg har hvert fald svært ved at se hvad Tchouameni har gjort galt.Cristiano7 post=196732 skrev: Jeg væmmes mig over dem som synes at den “franske fraktion” skal ud pga. Tchouameni vs Valverde.
For mig handler det ikke om de to fraktioner men spillernes opførsel over en træner - Alonso.
Vinicius og Valverde er med i anførerteamet og begge to har hhv. opført sig respektløst overfor Alonso og Tchouameni.
Valverde er åbenbart ikke mr. nice guy - manden ventede på en modstander i parkeringskælderen engang og blev “heldigvis” frikendt. Men tacklede spilleren hårdt en kamp og fik rødt. Vel bevidst.
Arbeloa kom ind og sørgede for at Vinicius blev glad igen (og sjældent bliver udskiftet) og det samme med Valverde som ikke skulle spille højreback igen.
Men resten gik i opløsning og vi spillede lort under Arbeloa samt taber flere kampe MEEEN Vinicius scorer igen og er glad!
Dog er det allesammen Mbappés og de andre franksmænd skyld at vi vinder ingenting.
Mbappé begynder at irritere mig lidt.
Men det er klart, hvis vi skal vælge mellem Vini og Valverde klanen vs. f.eks. den franske, så må det være førstnævnte der ryger.
Den måde Vini skaber sig på og den måde Valverde bærer nag på - det klæder ikke to anførere.
Hvis Mourinho vil statuere et eksempel får han langt mere ud af at smide Vini og Valverde ud. De har også langt større inflydelse end Tchouameni og Mbappé.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Enig.Ramos4 post=196734 skrev:
Jeg har hvert fald svært ved at se hvad Tchouameni har gjort galt.Cristiano7 post=196732 skrev: Jeg væmmes mig over dem som synes at den “franske fraktion” skal ud pga. Tchouameni vs Valverde.
Mbappé begynder at irritere mig lidt.
Men det er klart, hvis vi skal vælge mellem Vini og Valverde klanen vs. f.eks. den franske, så må det være førstnævnte der ryger.
Den måde Vini skaber sig på og den måde Valverde bærer nag på - det klæder ikke to anførere.
Hvis Mourinho vil statuere et eksempel får han langt mere ud af at smide Vini og Valverde ud. De har også langt større inflydelse end Tchouameni og Mbappé.
Jeg har svært ved at se klubben sælge Vini og Valverde pga. deres omdømme i klubben mht CHL trofæer…selvom de har fortjent at blive solgt.
Men klubbens latterlige anfører tradition skal slutte; og der skal findes en ny anførerteamet som træneren eller truppen bestemmer. Vini og Valverde skal absolut ikke bære bindet, og jeg tænker hellere ikke på Mbappé.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det er vel heldigvis også kun en enkelt troll der siger det. Tilgengæld skriver ham 15.000 opslag med det samme indhold, så det fylder en hel del.Cristiano7 post=196732 skrev: Jeg væmmes mig over dem som synes at den “franske fraktion” skal ud pga. Tchouameni vs Valverde.
Som jeg ser det, har vi en gruppe spillere der slagtede et virkelig lovende projekt fordi det ikke var som det plejede og når man først har underminerede én træner, så ryger respekten automatisk når man rykker en træner op fra egne rækker. Så kan man tillade sig langt mere. Og ved siden af har vi så en spansk gruppe spillere, som er blevet set ret systematisk bort fra og jo også har fundet ud af, at det er okay at lave ballade. Og så er det også tydeligt, at Mbappe er totalt opgivende og ligeglad. Det kunne sagtens komme af mytteriet mod Alonso, men uanset hvad er det meget uskønt at se på en spiller lave så mange fejl, være så egoistisk og se ud til at være så ligeglad. Læg dertil pressemødet hvor han nærmest smider sin træner under bussen og halvt gør grin med de andre spillere.
Det er jo bare et splittet omklædningsrum uden en skid respekt for det fantastiske og stolte sted som de har fået privilegiet af at præsentere. Desværre er det slet ikke så stort som det har været, når man kan opføre sig som en kæmpe taber uden konsekvenser og underminere hele klubben men stadig være på holdet weekenden efter.
Jeg kan ikke se det blive bedre med Mourinho. Tværtimod tror jeg bare at han rager sig uklar med flere spillere på ny uden mandatet til at sende dem ud af truppen og med spillere der ved at det er okay at lave ballade.