Asencio ude i 4 til 6 uger

11 timer 15 minutter siden #1 af Benzeron
Raúl Asencio har fået en...

Raúl Asencio har fået en ærgerlig start på sin optaktssæson med Real Madrid, idet han er løbet inde i en muskelskade, der kommer til at holde ham ude i fire til seks ugers tid.

Asencio spillede ellers første halvleg af tirsdagens venskabskamp imod Leganés, men nu kan han altså først være tilbage igen, når sæsonen ruller.

Asencio er på rygtebasis en af de spillere, Real Madrid forsøger at sælge for at frigøre plads i truppen og eventuelt forstærke sig med en mere profileret centerback, hvor især Inters Bastoni har været nævnt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 timer siden #2 af Mas
Besvaret af Mas på emne Asencio ude i 4 til 6 uger
Hm, det kan selvfølgelig sagtens være rigtigt.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke, at spillere nogle gange kan have en interesse i at gøre sig sværere at sælge.

Det virker i hvert fald lidt belejligt i Asencios situation: Han vil gerne blive, klubben vil gerne af med ham, og nu gør skaden det meget sværere at gennemføre et salg.

8 timer 41 minutter siden #3 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Asencio ude i 4 til 6 uger
Han blev hentet op fra Castilla i et nødstilfælde. Nu vil vi gerne have nye folk ind.

Hvorfor skal det være så svært? Smid ham ned på Castilla igen.

Han skal da ikke optage en plads i 1. holds truppen. Ses.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

7 timer 22 minutter siden #4 af NachoFernández

Mas post=198686 skrev: Hm, det kan selvfølgelig sagtens være rigtigt.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke, at spillere nogle gange kan have en interesse i at gøre sig sværere at sælge.

Det virker i hvert fald lidt belejligt i Asencios situation: Han vil gerne blive, klubben vil gerne af med ham, og nu gør skaden det meget sværere at gennemføre et salg.

​Han kan vel bare sige nej tak til alle henvendelser? Med en skade, så ryger muligheden for at spille sig på mens de andre er på ferie. Jeg har svært ved at følge den logik at han skulle spekulere i en skadespause.

6 timer 4 minutter siden #5 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Asencio ude i 4 til 6 uger
​At man bare kan smide en spiller tilbage på reserveholdet, tror jeg sgu ikke bare er sådan lige til, slet ikke når spilleren har et fast nummer og registrering på førsteholdet, som tilfældet er med Asencio. Uagtet alt det juridiske og kontraktuelle, så synes jeg heller ikke det er en måde man som klub bør opføre sig på, den slags beskidte metoder kan de beholde i Barcelona.

Jeg har sagt det før herinde, men det er helt vildt at Real Madrid har så store problemer med at komme af med spillere. Det er da helt sikkert en fed klub at være i, men det siger måske også lidt om mentaliteten, og hvorfor de ikke helt slår igennem, at spillere som Asencio og Camavinga hænger i med næb og kløer, uagtet at deres karriere bliver "spildt". Så forstår jeg ikke hvorfor agenten ikke bare skaffer en guldrandet kontrakt i oliestaterne, hvis man alligevel er så ligeglad med at spille fodbold. 

DC19

5 timer 56 minutter siden #6 af Ramos4

-#7- post=198693 skrev: ​At man bare kan smide en spiller tilbage på reserveholdet, tror jeg sgu ikke bare er sådan lige til, slet ikke når spilleren har et fast nummer og registrering på førsteholdet, som tilfældet er med Asencio. Uagtet alt det juridiske og kontraktuelle, så synes jeg heller ikke det er en måde man som klub bør opføre sig på, den slags beskidte metoder kan de beholde i Barcelona.

Jeg har sagt det før herinde, men det er helt vildt at Real Madrid har så store problemer med at komme af med spillere. Det er da helt sikkert en fed klub at være i, men det siger måske også lidt om mentaliteten, og hvorfor de ikke helt slår igennem, at spillere som Asencio og Camavinga hænger i med næb og kløer, uagtet at deres karriere bliver "spildt". Så forstår jeg ikke hvorfor agenten ikke bare skaffer en guldrandet kontrakt i oliestaterne, hvis man alligevel er så ligeglad med at spille fodbold. 

​Men hvorfor egentlig?

Fordi han har fået en dyrere kontrakt? Man hev ham op af nødvendighed. Nu har man ikke brug for hans services mere. Tilbage til Castilla. Med en rigtig god hyre endda.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

5 timer 40 minutter siden #7 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Asencio ude i 4 til 6 uger
​På grund af registreringsreglerne i Spanien. Jeg er ret sikker på at jeg læste noget om en bestemt artikel i regelsættet, dengang Mastantuono blev hentet, om lige præcis det scenarie. Jeg kan selvfølgelig ikke finde det længere, så du må tage mig på ordet :-D

Og igen, uanset om man kan eller ej, eller om det er en gråzone, så synes jeg rent moralsk ikke at man bør gøre sådan, det sender ikke nogle gode signaler, slet ikke i en tid hvor klubben i forvejen halter lidt bagefter sådan rent PR-mæssigt. 

Men vær ikke i tvivl, jeg så også helst Asencio et andet sted end i Real Madrid. 

DC19

5 timer 32 minutter siden #8 af Ramos4
Hvis reglerne er sådan i Spanien, jamen so be it.

Men jeg kan virkelig ikke se det etisk forkerte i, at hente en spiller op fra akademiet fordi der er brug for ham en kort overgang, og så sende ham tilbage igen.

Hvad er det man er forpligtet til rent etisk? At beholde ham som førsteholdsspiller indtil hans kontrakt løber ud eller indtil han bliver solgt?

Det virker da helt skudt.

2 timer 1 minut siden #9 af Estadio Santiago Bernabéu
​Hvis man bare kan smide en spiller tilbage til Castilla bare fordi han oprindeligt kommer derfra så kan man argumentere for det samme med en spiller som f.eks Vinicius eller Rodrygo.

Så det argument holder vel ikke.

Asencio har ikke spillet en måned på førsteholdet. Han har spillet halvandet år på førsteholdet. Jeg synes det er uetisk at sende ham ned igen.

1 time 59 minutter siden #10 af NachoFernández

Estadio Santiago Bernabéu post=198718 skrev: ​Hvis man bare kan smide en spiller tilbage til Castilla bare fordi han oprindeligt kommer derfra så kan man argumentere for det samme med en spiller som f.eks Vinicius eller Rodrygo.

Asencio har ikke spillet en måned på førsteholdet. Han har spillet halvandet år på førsteholdet. Jeg synes det er uetisk at sende ham ned igen.

​Kunne det ikke være meget lækkert at sende Vinicius ned på Castilla, nu du nævner det...

1 time 53 minutter siden #11 af Ramos4

Estadio Santiago Bernabéu post=198718 skrev: ​Hvis man bare kan smide en spiller tilbage til Castilla bare fordi han oprindeligt kommer derfra så kan man argumentere for det samme med en spiller som f.eks Vinicius eller Rodrygo.

​Og hvorfor er det uetisk at sende Vinicius ned på Castilla?
Man garanterer vel ikke en spiller hverken spilletid eller trupstatus i en kontrakt.

Hvis man mener at det er det bedste for Real Madrid, hvorfor skal man så ikke måtte det? Vi skylder da ikke spillerne en skid.
De får deres løn for at spille for klubben. Må man ikke smide dem på reserveholdet hvis man vil?

1 time 52 minutter siden #12 af Ramos4
At sige noget er uetisk er rimelig flyvsk.

Hvori præcis ligger det uetiske ved at rykke en spiller ned på andetholdet?

Det sker da hver dag rundt om i divisionerne.

Leveret af Kunena Forum