Asencio ude i 4 til 6 uger

1 måned 2 uger siden #61 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Asencio ude i 4 til 6 uger
Jeg tvivler også på, at klubben overhovedet ville være interesseret i at sende ham ned på Castilla, også selv hvis det både var inden for reglerne og etisk uproblematisk (ifølge alle).

I Asencios tilfælde er det jo ikke som med Mendy. Klubben vil formentlig stadig gerne tjene en mønt for ham, og det gør man næppe ved at degradere ham til reserveholdet.

Hvis man endelig var så desperat efter at komme af med ham, kunne man jo bare lade ham gå gratis. Der skal nok være klubber, som både er interesserede og kan matche hans løn hvis han er gratis. Og hvis ikke, vil der sikkert også være muligheder for et lejeophold.

For mig at se er det slet ikke i klubbens interesse at degradere ham, helt andre årsager end regler og etik.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jakobsif555, NadaMás, Dragam
Emnet er blevet låst.
1 måned 2 uger siden #62 af Mafia233
Besvaret af Mafia233 på emne Asencio ude i 4 til 6 uger
øh nej jeg er ikke dum men jeg synes ikke der noget forkerte på hvad de siger og nej jeg er kloger end du er) Mat
Emnet er blevet låst.
1 måned 2 uger siden #63 af Mafia233
Besvaret af Mafia233 på emne Asencio ude i 4 til 6 uger
det ville det sige at jeg er klogere end du er) Mat
Emnet er blevet låst.
1 måned 2 uger siden #64 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Asencio ude i 4 til 6 uger
​Handlinger har konsekvenser.
Real Madrid mente i sin tid, at han er god nok til at binde til klubben i fem år frem. Her er jeg sikker på at klubben har garanteret at han er en del af førsteholdet, lige som at de har givet en løn der matcher den forøgede arbejdsbyrde der følger med dertil. 
Så kan man ikke bare degraderer spilleren efter et år, fordi at man vil have en anden spiller.

Asencio er i sin gode ret til at blive og kæmpe for sin plads. Det må klubben leve med. En ung spiller som Asencio har en god markedsværdi, og der er meget lidt upside ved at degradere ham - Man får en yderligere plads i truppen, men et salgsbart aktiv mister stor værdi, man sender et enormt ærgerligt signal til omverden, inklusiv Castilla-spillere som i fremtiden kan have reservationer ved at underskrive kontrakter, samt potentiel uro i truppen og medierne.

Hvis så klubben absolut vil af med en spiller, der ikke vil skifte, velvidende at spilleren ikke kommer til at få minutter, er der som jeg ser det, ikke andre muligheder, end at forhandle om en kontraktophævelse. Real Madrid vil bryde en kontrakt med en spiller før tid, som har papir på en hvis sum penge over en årrække - Der må Real så betale.
Spilleren er ikke strid med sine forpligtelser, ved netop at ønske at blive og opfylde dem. Om det så er særligt sympatisk eller klogt, hvis klubben vil af med spilleren, er en helt anden snak.

Er der er etisk dilemma?
Nej, der er en medarbejder, som man har kontraktlige forpligtelser over for, lige som der er den anden vej rundt. Man kan lade vær med at bruge spilleren, men man har indgået en aftale om at han tilhøre førsteholdet under kontraktperioden - Det er jeg ikke er sekund i tvivl om. 
Gik hele Dani Olmo-fadæsen ikke bla. på, at han havde kontraktligt krav på førsteholdsregistrering? 
Jeg tror der er normen i spillerkontrakter, vel og mærke uden jeg nogensinde har set sådan en.

Etik er, som jeg ser der, en principiel guideline (som varierer fra individ til individ, institution til institution), om hvordan man træffer, typisk menneskeligt, korrekte beslutninger i gråzoner.

En degradering af Asencio er fandeme ikke en gråzone. Det er waaaay beyond.
Emnet er blevet låst.
1 måned 2 uger siden #65 af Siempre Madrid
​Jeg tillader mig at låse denne tråd, eftersom den er kommet ind i et dødvande, hvor der bliver diskuteret ting, der slet ikke kan lade sig gøre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum