Optakt: Betis - Real Madrid, LaLiga, 4. spillerunde
Det er kun Mbappé vi reelt kan stole på. Det kunne vi så bare ikke i går.
Og Bellingham har sine kampe og momenter men derudover kommer der jo ikke mange andre løb i feltet fra resten af midtbanen.
Og højrekanten er ikke oppe at køre - endnu.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi underperformer på xG igen ja.Lars1991 post=200327 skrev: Jeg synes ikke kampen var så forfærdelig igen, selvfølgelig især på grund af første halvleg, hvor vi gør det virkelig godt. Her brænder både Vini og Mbappe på frit mål, og så det sgu også svært at score. Jeg føler generelt det er lidt en freak-kamp, som vi vinder 8-9 ud af 10 gange, også fordi vi holder Betis væk, og de heldige med at få et mål. Med det sagt, er det desværre blevet en tendens at vi underpræsterer vores xG, og det er bekymrende. Det var samme sidste sæson.
Anden halvleg var til gengæld virkelig dårlig, og det er igen den samme tendens med at vi kun kan præstere halvdelen af kampen (også selvom det egentlig burde have været nok). Vi holder stadig Betis fra at blive farlige, men vi giver dem en del mere plads, og vi skaber intet selv. Indtil slutningen hvor vi må sige vi igen er virkelig uheldige. Der burde selvfølgelig være dømt omspark, men på den anden side burde Mbappe også bare have scoret. Og så er VAR bare ulækkert og tager et stort moment fra Espi, som ingen på nogle af holdene synes var unfair.
+ Vi dominerer 1. halvleg
+ Udover hjørnesparksmålet holder vi Betis fra chancer hele kampen.
+ Arda var vild igen de første 45 minutter
+ Huijsen gør det godt dernede både med og uden bold
+ Vini har faktisk en ret god kamp, udover han brænder på frit mål.
- Vi falder lidt fra hinanden i 2. halvleg (fortsat tendens)
- Underpræsterer xG (fortsat tendens)
- Mbappe skylder især
- Dumfries, Konate (med bolden) og Camavinga med svage kampe
- Hårdt med decideret minus, men Bellingham var ikke ligeså god som de andre kampe imo
Omvendt scorer Barcelona 5 når de har en xG på 2,3.
Jeg ved ikke hvad forskellene skyldes og om man kan læse mere ind i det. Udover at vi er for uskarpe selvfølgelig.
Men jeg tænker der må ligge noget i, at vi er så utroligt meget sat op til, at Mbappé skal afslutte alle angreb.
Han tager også over-gennemsnittet mange skud, også fra uden for feltet.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Enig. Det bliver lidt en freak kamp hvor vi bare skal lukke den i første halvleg. I øvrigt er vi langt bedre i første halvleg mod et hold der også spiller rigtig godt. Jeg forstår godt hvorfor Mourinho meget stålsat har udtalt efterfølgende at han ikke forstår hvorfor vi tabte og at det er svært at forklare. For vi skulle bare lukke den. Begge hold falder så drastisk i anden halvleg. For vores vedkommende synes jeg at især Mbappe smider nogle underlige bolde væk og bliver ved med at skulle gøre noget kompliceret i stedet for at holde flow. Og så er det svært at bevare kontrol. Havde det været en eksamen, havde han ligget på et klart 00 i går.Lars1991 post=200327 skrev: Jeg synes ikke kampen var så forfærdelig igen, selvfølgelig især på grund af første halvleg, hvor vi gør det virkelig godt. Her brænder både Vini og Mbappe på frit mål, og så det sgu også svært at score. Jeg føler generelt det er lidt en freak-kamp, som vi vinder 8-9 ud af 10 gange, også fordi vi holder Betis væk, og de heldige med at få et mål. Med det sagt, er det desværre blevet en tendens at vi underpræsterer vores xG, og det er bekymrende. Det var samme sidste sæson.
Anden halvleg var til gengæld virkelig dårlig, og det er igen den samme tendens med at vi kun kan præstere halvdelen af kampen (også selvom det egentlig burde have været nok). Vi holder stadig Betis fra at blive farlige, men vi giver dem en del mere plads, og vi skaber intet selv. Indtil slutningen hvor vi må sige vi igen er virkelig uheldige. Der burde selvfølgelig være dømt omspark, men på den anden side burde Mbappe også bare have scoret. Og så er VAR bare ulækkert og tager et stort moment fra Espi, som ingen på nogle af holdene synes var unfair.
+ Vi dominerer 1. halvleg
+ Udover hjørnesparksmålet holder vi Betis fra chancer hele kampen.
+ Arda var vild igen de første 45 minutter
+ Huijsen gør det godt dernede både med og uden bold
+ Vini har faktisk en ret god kamp, udover han brænder på frit mål.
- Vi falder lidt fra hinanden i 2. halvleg (fortsat tendens)
- Underpræsterer xG (fortsat tendens)
- Mbappe skylder især
- Dumfries, Konate (med bolden) og Camavinga med svage kampe
- Hårdt med decideret minus, men Bellingham var ikke ligeså god som de andre kampe imo
Jeg er overordnet ret enig i dine betragtninger. Det er kun lige på Camavinga hvor vi ser to vidt forskellige kampe, men fred være med det. Konaté er vanvittig når vi faktisk skubber højt og genpresser. Ham og Hujsen vinder altså bare sine dueller og vi kan virkelig mose på.
Hujsen er min klare MOTM. 88 afleveringer og 97,7% afleveringspræcision i en kamp hvor han tænker så meget fremad og får så mange bolde mellem kæderne eller ud til 1v1 situationer på venstre er bare vildt imponerende. Kæmpe autoritet og overskud. Det er super fedt at have Hujsen tilbage i topform og med det niveau han lægger for dagen, så er der ingen forsvarsspillere i verden som jeg vil bytte ham ud med.
- Madrid1998
- Væk
- Platin bruger
-
Konate har også været god.
Hvis vi kan få styr på højrekanten, og få smidt bare minimum en af Valverde/Vini på bænken, så tror jeg på forbedring.
Havde det været en enlig svale, så kunne det jo nok gå. Man taber fodboldkampe nogen gange, ja - også selvom man er bedst.
Og det er ikke hver dag at Mbappé er så uskarp, nej.
Men jeg kan bare ikke se nogen forbedring fra de seneste to år.
Vini er blevet klart langsommere.
Mbappé bliver stadig dårligere og dårligere i kampe, hvor han ikke lige lykkes. Det er jo ikke noget nyt at han falder ned og pludselig skal drible og pis og lort, i stedet for at holde flowet.
Vi er absurd dårlige i modgang. Vi taber mere og mere fatningen og sammenholdet og idéerne jo længere kampene skrider frem.
Vi vinder stadig på individuel klasse det meste af tiden.
Han burde stille op med:
Espi
Diomande Bellingham Guler
Giv Diomande en time inden Mbappe kommer ind.