Heynckes er Plan B

13 år 2 måneder siden #13 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Heynckes er Plan B
Hmm. AVB er en god træner, men som Orange, så mener jeg altså han minder om Mou. Det er sjovt de altid har en absolut uundværlig spiller. Chelsea = Drogba, Inter = Sneijder og I Real er det Ronaldo. For AVB er det så Bale, alt handler om. Som jeg skrev tidligere. Jeg håber Mourinho udgiver en bog, jeg ville være meget nysgerrig omkring tiden i RM. Hvordan mistede han grebet. Sandheden? Er han virkelig så arrogant, eller bliver han fremstillet værre end han er. Han var kontroversiel, ja. Men jeg tror han tester loyaliteten hos forskellige personer. Perez har uden tvivl være Pro-Mou og er det stadig. Jeg var ikke den store fan af ham efter Tito(pito :P) episoden, men indrøm lige det er interessant! Jeg ved godt man kan spille ekspert og sige ting såsom; hans forhold til pressen, kulturchokket osv. Men sandheden er at han har været i FCB. Ikke som træner, men ikke desto mindre kendte han en smule til kulturen.
Tja, jeg fik det i hvert fald en smule bedre. :D
Dog håber jeg bare på en træner som får tid. En mand som ikke er kontroversiel. En mand som siger tak for kampen, når kampen er SLUT. Kan han skaffe os et ChL trofæ 3. År, med flot spil og godt manager-arbejde, kombineret med en god portion tillid til de unge.. Tja, så er jeg solgt. :-)
(Stavefejl skyldes STAVEKONTROL)
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Realmadrid94.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 2 måneder siden #14 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Heynckes er Plan B

juntospodemosmas skrev: Jeg mener, at jeg gjorde klart hvilke kompetencer jeg finder nødvendigt for at vi kan udvikle os som klub. Taktisk-forståelse, disciplin, forståelse for Madridismo, en leder som kan holde hovedet koldt når det nødvendigt, vel-respekteret af alle; Det er nogle af de ting, som jeg savner.

Jeg finder det lidt useriøst, at vi kun kan se hvilke personer, som har vundet titler og personlig prestige, uden egentlig at have udrettet en plan. Dette cirkus må snart stoppe, og metoden er ikke endnu en træner på tålt ophold. Lad os antage vi ansætter AVB, og han vinder the treble to sæsoner i træk, men formår at miste grebet i tredje sæson. Manden bliver fyret, og så starter hele showet.

Real Madrid har siden Del Bosque (hvor meget træner erfaring havde manden da han kom?) forsøgt, at købe de bedste fodboldspillere for at vinde og forsøgt at købe de bedste trænere med en konklusion: Fejlagtigt fordi det reelt ikke indeholdte en plan.

Det er på tide vi ser hvordan nogle klubber har stor succes med deres planer. Lad os tage et kig på Manchester, Barcelona, Arsenal, Dortmund, og Bayern. Alle klubber har forskellige strategier, men med samme udgangspunkt; De har alle udrettet en plan for hvordan de når toppen. Manchester United havde i de første fem år ingen succes, men tiden har så vist, at de gjorde det godt ved at beholde SAF. Dortmund var i kæmpe økonomisk krise, men ændrede strategien og ja resten er vi vel de bedste vidner til. Bayerns ledelse, som jeg mener burde være forbilleder for Perez og Co., har fastholdt deres strategi, og det viser sig på banen nu.
Arsenal er den eneste klub, som intet vinder pt, men ifølge ledelsen så er det med i planen, at man må ofre nogle år før man kommer tilbage til toppen af Engelske liga, og det er ikke ved at fyre Wenger, derimod at holde fast om ham!

Min idé er ligeså hamrende useriøs som de idéer, der udelukkende eksister på velkendte-navne og med flotte fyld-ord som; "titler, pokalskab, personlig-prestige, ung" osv.

Jeg er fuldstændig enig i alt det grundlæggende, dog har jeg lige en indvending: Jeg ser intet forbilledligt i Bayerns ledelse. Deres strategi har altid været; bruge mange penge, svække de værste konkurrenter og er sådan set et ligeså utålmodigt galehus som vi også har fået ry for.

Hvis jeg så også lige skal forholde mig til Raul-forslaget, så ser jeg et ret stort problemer ved det: at han (ret mig hvis jeg tager fejl) ingen træneruddannelse har. Jeg er enig i, at trofæskab og erfaring bestemt ikke skal være altafgørende, men snarere gode manerer, en god spilfilosofi og gerne et forhold og en forståelse for klubben. Så i mine øjne ville det være mere oplagt, på nuværende tidspunkt, at foreslå Toril og ikke Raul.

Hvis man så samtidigt også skal være realistisk, og vi er jo alle enige i at Raul er decideret umuligt og Toril højst usandsynligt, med Florentino og det nærtstående valg in mente, så er det mere Benitez der opfylder de kriterier. Han opfører sig pænt, dygtig taktisk, har en lang historik i klubben og vil også opfylde de krav Florentino har: erfaring fra store klubber, et pænt trofæskab og et stort navn.

Jeg foretrækker dog stadig Ancelotti, når vi skal være realistiske. Han opfører sig mindst ligeså pænt, også taktisk dygtig, endnu større erfaring, endnu større trofæskab og er et endnu større navn med en anerkendt form for mandskabspleje. Ydermere har han tidligere praktiseret en flottere type fodbold end Benitez.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Jaken.

13 år 2 måneder siden #15 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Heynckes er Plan B
Bare lige for endegyldigt at skyde Raúl ned - er det så overhovedet tilladt at træne et hold der spiller med i UEFAs turneringer, uden et UEFA-trænerlicens? Mener da at der var en tysk legende der var blevet ansat, men var væk i en periode fordi han først skulle have den krævede uddannelse.

At ansætte Raúl engang er jeg helt med på kan blive interessant, der er adskillige eksempler på tidligere spillere der har gjort et godt stykke arbejde i topklubber - Conte i Juve, RDM i Chelsea, Pep i Barca for at nævne et par stykker - men lige nu hungrer klubben efter succes og titler, og holdet er inde i en proces hvor altafgørende spillere som Ronaldo og Ramos vel er på toppen af deres karriere, og begge har spillet vidunderligt i den forgangne sæson. Det ville være sådan en skam hvis deres bedste år "spildes" fordi man overlader tøjlerne til en mand der ikke har erfaring til at styre omklædningsrummet.

Mourinho var ikke bange for at tage de interne magtkampe og var ligeglad med kritikken. Hvordan vil Raúl klare det enorme pres der vil komme udefra, hvis han benytter spillere der ikke præsterer? Hvis Ramos og Casillas kommer i formmæssig krise men alligevel spiller, er det så en vennetjeneste fra Raúl? Bærer han nag over for Perez? Man skal også have udskiftet Mourinhos personale, er det så vennetjenester at han bringer eksempelvis Morientes ind i en assistentrolle?

Du må vel kunne se at det ikke er det klubben har brug for lige nu, den kan vi tage engang når La Decima er i hus, og presset for at opnå netop denne titel ikke længere er så enormt, som det må siges at være lige nu. Lige nu har vi brug for en der kan tøjle store egoer, en alle har respekt for, og som kan håndtere presset i en storklub. Der er et massivt pres fra ledelsen, omgivelserne, medierne og vi skal have en mand der kan styre det hele. Det har Ancelotti bevist, det har Heynckes bevist, det har Andres Villas-Boas ikke bevist. Han overtog et velfungerende Porto-mandskab og opnåede flotte resultater, respekt for det, men han faldt helt igennem i Chelsea, ligesom han missede CL med Tottenham, der var den altoverskyggende målsætning for klubben, og det på trods af at holdet ifølge min subjektive vurdering var stærkere end det hold der i sidste sæson rent faktisk kvalificerede sig, men ikke kom med pga omstændighederne med Chelsea.

• Bugge
  • Gæst
  • Gæst
13 år 2 måneder siden #16 af Bugge
Besvaret af Bugge på emne Heynckes er Plan B
Er enig med ovenstående på de fleste punkter. Jeg synes imidlertid det er rigtig ærgeligt, hvis mentaliteten i klubben udelukkende kredser om at vinde den skide decima. Det er jo (i mine øjne) en desperat mentalitet, der udseender signaler om, at vi simpelthen ikke kan/tør få noget længerevarende op at stå, fordi vi skal have den skide pokal. Don't get me wrong - det ville være ovenud fedt at vinde Champions League igen, men det er simpelthen ikke sundt, at have det som kriterie for at opbygge et hold, det tror jeg ikke meget på.
I stedet burde man fokusere på at skabe, genskabe eller fastholde en bestemt fodboldfilosofi. Jeg går ud fra, at man i Real Madrid selv tror på, at deres tilgang til fodbold er den rigtige, og hvis den er den rigtige, hvorfor så ikke stole på den?
Personligt håber jeg på Ancelotti, men hvis det skulle fejle håber jeg oprigtigt på Toril. Ansætter de ham vil jeg med glæde se imellem fingre med et par lunkne sæsoner, hvis det betyder, at vi får opbygget en stærk filosofi og tilgang til fodbold (Ligesom eksemplet med Alex Ferguson).
Sidste redigering: 13 år 2 måneder siden ved Bugge.

13 år 2 måneder siden #17 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Heynckes er Plan B
Ja tak :)

13 år 2 måneder siden #18 af Dios
Besvaret af Dios på emne Heynckes er Plan B
Heynckes ville være et glimrende IMO. Om det er 2 eller 10 år er jeg lidt ligeglad med, bare efterfølgerne går i samme spor. Får vi et fast koncept, så ville det skaffe langt flere titler.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum