Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Afstemning: Er Cristiano Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Ja
32 50.8%
Nej
31 49.2%
Antal stemmer: 63
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
11 år 1 måned siden #1 af El Rojo
Meget simpel afstemning. Mit spørgsmål skal ses i den kontekst, at både han og Messi er i topform.

Det kan godt være, at jeg primært ser det på facebook "RONALDO, VERDENS BEDSTE" men jeg er af det indtryk, at mange vil svare ja, også på baggrund af Madridista.dk's seneste post derinde.

Jeg hader Messi, og jeg håber tit at dårlige ting sker for ham, men for mig kan der simpelthen ikke være nogen tvivl. Ronaldo scorer fantastisk mange mål, og man er selvfølgelig nødt til at elske ham, men han ødelægger samtidig åhh så meget for sit fodboldhold. Ikke-eksisterende defensive aktioner, utallige boldtab, åndssvage driblinger, elendige afleveringer... Visse aftener, og det er sket mere end et par gange, føler jeg, at han er en af de dårligste på Real Madrid holdet. Han kan simpelthen falde igennem, og faktisk trække holdets niveau ned. Sandsynligvis scorer han i løbet af de omtalte aftener en kasse eller to, og det er jo vanvittigt at det kan lade sig gøre, men for mig kan man bare ikke spille så mange sløje kampe og samtidig være verdens bedste fodboldspiller.

Jeg ved godt at denne tråd grænser til det blasfemiske, og at mange brugere garanteret er trætte af denne her Messi vs. Ronaldo snak, men jeg er ret nysgerrig i at høre hvor mange der egentlig ser ham som verdens bedste.

Rojo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #2 af Daniel
Er Ronaldo verdens bedste mest komplette fodboldspiller? Ja.

Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller? Ikke nødvendigvis.

Jeg vil ikke deltage i den vedvarende og til tider ganske umoden debat om, hvorvidt Ronaldo er den bedre af ham og Messi, men jeg vil dog forholde mig til det faktum, at Ronaldo formentlig er den mest seriøse atlet verden nogensinde har vidnet og det er inspirerende og beundringsværdigt!

Generelt får Ronaldo alt for lidt anerkendelse qua sin attitude på banen; visse fodboldfans (Barcelona-fans?) og snævresynede såkaldte fodboldeksperter (Barcelona-fans?) mener jo, at han har for meget karisma på denne. Jeg finder til gengæld portugiserens vinderinstinkt uovertruffen, om end dette er medvirkende til, at han i visse tilfælde virker en smule arrogant...... i hvert fald for dem (Barcelona-fans?), der hylder Janteloven!

Her har Messi formået at snige sig let og elegant uden om, men han er heller ikke nem at se ;-)

Ronaldo er selvbevidst og selvkritisk, og det er ganske godkendt, i min bog. Det er i orden at ærgre sig over, at man brænder et straffespark, også ved stillingen 5-2. Det er blot et udtryk for, at man som fodboldspiller ikke accepterer middelmådighed. Jeg beundrer Ronaldo, han er fandeme ikke kommet sovende til sin succes, tværtimod. Jeg kommer til at fremstå lidt (Læs: Meget) klam nu: "Men så I ikke Ronaldos overkrop i lørdags?" Jeg tillader mig at stå måbende tilbage (jeg er også bare en blegfed ganske ordinær dansker). Og her er vi igen tilbage ved ordet, selvbevidst!
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, rezamadridista, Real Madrid 7, El Rojo

11 år 1 måned siden #3 af Real Madrid
Heller ikke en diskussion jeg vil gå for meget ind i, dog er det tankevækkende, hvor "lidt" Messi gør i løbet af en kamp, kommentatorerne siger det jo ofte selv, men til tider går han jo bare rundt på banen, han er jo langtfra den dominerende kampen igennem, og ud af ingenting laver han så noget spetakulært og afgør kampene. Så på det parameter, så er Ribery altså Ronaldo og Messi overlegen. Derudover så er det jo uhyggeligt hvor afgørende Ronaldo er i hver eneste kamp qua hans mange mål og det gælder La Liga, Copa del Rey, Champions League på landsholdet. I min optik må Messi og Ronaldo være historiens største målscorer alt i alt. Tager i betragtning, at spillet går langt hurtigere og spillerne har mindre plads end set tidligere. Nogle gange tager man det lidt for givet, men når det gælder mål, så er Ronaldo og Messi jo Henry, Ronaldo Lima, Shevchenko, Van Persie, Van Nistelrooy, Raul, Del Piero og hvad de ellers hedder overlegne.

Hvis i spørg mig, så foretrækker jeg klart en Ronaldo, der scorer 50 mål pr. sæson, men måske har nogle mangler andre steder. Fremfor en spillere, der måske spiller mere "spansk"/elegant og kun laver 15-20 mål pr. sæson og en masse assist.

Der findes to spillere i verdenen, der er værd at diskutere som verdens bedste fodboldspillere og det er Messi og Ronaldo. I Ronaldo's tilfælde er han spilmæssig måske ikke den dygtigste, men alt i alt så griner jeg lidt af dem, der nævner andre end Messi og Ronaldo. Ribery vinder heller ikke ballon d'or, ligesom Iniesta heller ikke vandt sidste år. Og igen vil det stå mellem Ronaldo og Messi, hvor jeg er optimistisk for, at Ronaldo vil vinde prisen i år. 5 mål i Champions League efter to kampe? med lidt optimisme, så har han 11 kampe igen, hvor han kan score mål - tror dette, målmæssigt, blir hans største sæson nogenside.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid 7

• Åberg
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #4 af Åberg
Besvaret af Åberg på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?
Vil du ikke definere hvad du mener der gør en spiller bedst? Skal man være offensiv ? Ikke mange mesterskaber bliver vundet på grund af en godt angreb... Her skal du nok kigge mod forsvaret og så er Ronaldo jo ikke den bedst. Hvis det angår teknik og kreativitet så tror jeg nok samtlige eksperter har udtalt sig de sidste 4- 5 år . Ronaldo er god, super for den sags skyld men stop nu snakken... Det er rart med alle de små subjektive synspunkter, men det bliver han bare ikke bedre af. Der er højt til loftet hvad angår egoer, attitude i den professionelle fodboldverden, så hvis han var den bedste havde han nok vundet prisen. Messi vinder altså ikke fordi han er sød, rar, lille, bleg eller for den sags skyld løber rundt med en trøje der stå UNICEF på.

bleg eller f

11 år 1 måned siden #5 af Siempre fiel

Åberg skrev: Ikke mange mesterskaber bliver vundet på grund af en godt angreb... Her skal du nok kigge mod forsvaret og så er Ronaldo jo ikke den bedst. .

Tror måske det er en sandhed med modifikationer. Barca beviser da vist udmærket at man sagtens ka vinde spandevis af titler med et allerhøjst ordinært forsvar. Og vinde overlegent endda :-)

11 år 1 måned siden #6 af Real Madrid 7
Alle hved jo hvem der er verdens bedste fodboldspiller (Ronaldo) så hvorfor diskuterer vi det :)

11 år 1 måned siden #7 af Deucex
Udfra de offensive parametre Ronaldo såvel som Messi skal bedømmes på, som mål, en mod en, assists m.fl., så desværre nej.

Der er desværre, hvis man ser helt objektivt, nok ikke meget Ronaldo er bedre til end Messi på de opstillede parametre. Måske kun at lave særlige sjove finter der dog sjældent bringer noget med sig.

Men verdens bedste spiller er jo en mærkelig størrelse, for hvad drejer det sig egentlig om. Bedst til lave mål, assist, forsvare, tackle, hurtigst eller måske mest komplet der kan dække mange pladser? Så er ingen af de to verdens bedste. Så sku Luis Enrique (for dem der i gl. dage spillede cm2) være verdens bedste i flere år :-) måske Bale idag - back, fløj, off. midt, angriber??

11 år 1 måned siden #8 af Dios
Jeg synes hverken Messi eller Ronaldo er verdens bedste, men der er ingen tvivl om, at Ronaldo er den mest komplette, men Messi ganske enkelt er en bedre fodboldspiller. Ronaldo er en individuel spiller, og Messi er en holdspiller med samme individuelle kvaliteter som Ronaldo. Det skal forstås på den måde, at Messi er langt bedre med bolden, kan assistere sine holdkammerater, har et langt større overblik og er langt bedre i duelspillet.

Zlatan siger det egentlig meget godt: Messi is natural and Ronaldo is a product of training.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Dios.

11 år 1 måned siden #9 af Real Madrid

Dios skrev: Jeg synes hverken Messi eller Ronaldo er verdens bedste, men der er ingen tvivl om, at Ronaldo er den mest komplette, men Messi ganske enkelt er en bedre fodboldspiller. Ronaldo er en individuel spiller, og Messi er en holdspiller med samme individuelle kvaliteter som Ronaldo. Det skal forstås på den måde, at Messi er langt bedre med bolden, kan assistere sine holdkammerater, har et langt større overblik og er langt bedre i duelspillet.

Zlatan siger det egentlig meget godt: Messi is natural and Ronaldo is a product of training.

www.tribalfootball.com/articles/why-real...-311035#.UlLK9GRJX0U

No solo soy perfecto, también soy Madridista

11 år 1 måned siden #10 af Raul7-2880
Messi har simpelthen spillet på et umenneskeligt niveau de seneste 4 år (det har Ronaldo også, men ikke ikke på samme niveau)
Ronaldo er god men Messi er KLART nummer 1.

Pånær Real-venlig hjemmesider er jeg sikker på, at Ronaldo ikke ville få hele 40 % af stemmerne i en afstemning.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Raul7-2880.

11 år 1 måned siden #11 af Stickylemonjuice
Lige nu og her, ville jeg ikke smide ham ind på #1 og det er sagt af en KÆMPE fan af ham. Han har virkelig haft en sløj sæsonstart men alligevel scorer han målene, det imponere mig helt sindsygt. (Jeg er tilgengæld ikke i tvivl om det ændre sig ligeså snart Madrids spil begynder at hænge lidt sammen)

Noget der irritere mig helt åndsvagt er når folk siger Messi er en holdspiller, bevares det er han også. MEN modsat Ronaldo så løber han fandme ikke ned i sit eget felt hver gang der er dødbolde. Noget Ronaldo gør HVER gang. For så at tage sprinten op i den anden ende. Til mit bedste kendskab udgør det vel også en holdspiller. Han cleare altså ekstremt mange qua hans styrke i luften.

Når det er sagt, så ville jeg da egentlig hellere at han gjorde som Messi og Barcelona og blev oppe i cirklen og jagtede boldene derfra.

\o/

11 år 1 måned siden #12 af nono
Desværre, Nej.

Klart verdens nummer 2, men Messi kan jo, hvis man tager Real Madrid-brillerne af tryllebinde som ingen andre.

Leveret af Kunena Forum