Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Afstemning: Er Cristiano Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Ja
32 50.8%
Nej
31 49.2%
Antal stemmer: 63
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
  • Barça
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #37 af Barça
Besvaret af Barça på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Hej Barça
Tak for dit svar. Dejligt med en fin tone mellem rivaliserende fans :-)

Det er vigtigt, hvis man skal begå sig herinde som Barcafan :)!

Vi kan vist alle være enige i, at det er en kæmpe fordel for Messi at han har spillet sammen med Xavi og Iniesta i så mange år

Bestemt, men hans individuelle kvaliteter kan man ikke tage fra ham. Hans boldkontrol, evne til at slå gode afleveringer og ikke mindst hans evne til at sætte en mand af med kropsfinter. De ville leve uanset hvor han spiller, med mindre - som set nogengange - at et hold virkelig forstår at pakke ham ned. Men den "nedpakning" som Messi, og Ronaldo for den sags skyld, bliver udsat for, er der ingen der kan gøre noget ved. Der må man bare rose modstanderholdet, når det lykkes.

. "Som f.eks. Messi og Pirlo". Messi vil aldrig gå historien for hans frispark. det gør Pirlo tilgengæld. Jeg synes ikke at Messi hører til her. Jeg er af den overbevisning at Ronaldo har så mange værktøjer, når det handler om frispark at han kan tillade sig at prøve lidt af hvert, uden at det går over kvaliteten, hvor de andre spiller typisk kun har 1-2 varianter.

Det skulle ikke lyde som om at jeg siger at Messi er en frisparkslegende. Påpegede bare at han skyder på samme måde som Pirlo - eller endnu mere præcist: Skyder på samme måde som størstedelen af frisparksudøvere. Engang så vi Ronaldo udføre hans "Ronaldo frispark" uanset hvor han stod. Han har nok lært at det ikke kan betale sig hvis han står for tæt på mål, da bolden ikke når at dykke.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• falle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #38 af falle
Besvaret af falle på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?
Jeg har selvfølgelig svaret 'ja'.

Kigger man på det personlige plan, så er Ronaldo også en klar vinder foran Messi. Sidstnævnte har ingen personlighed. Han er ligeså interessant at høre på som at se maling tørre.

11 år 1 måned siden #39 af Real-Laudrup

falle skrev: Jeg har selvfølgelig svaret 'ja'.

Kigger man på det personlige plan, så er Ronaldo også en klar vinder foran Messi. Sidstnævnte har ingen personlighed. Han er ligeså interessant at høre på som at se maling tørre.

Har du svaret ja på grund af hvad der sker på banen eller på grund af at Messi spiller for Barca og Ronaldo spiller for Real Madrid?
Følgende bruger(e) sagde tak: falle

• falle
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #40 af falle
Besvaret af falle på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Real-Laudrup skrev:

falle skrev: Jeg har selvfølgelig svaret 'ja'.

Har du svaret ja på grund af hvad der sker på banen eller på grund af at Messi spiller for Barca og Ronaldo spiller for Real Madrid?

Jeg har takket dit indlæg fordi det fik mig til at le.
Jeg har givet nok udtryk for overalt at Ronaldo er verdens bedste. Hvis Messi spillede i Madrid, så ville Ronaldo stadig være det bedste.

11 år 1 måned siden #41 af El Rojo

Gribben skrev: Nu er der vel ret beset ikke gået nogen stemmer til Messi. Der er gået knap 50% af stemmerne til Ronaldo, mens godt 50% har stemt på et andet resultat. Disse godt 50% kan være fordelt på Messi, en anden spiller samt (og her tror jeg der ligger mange stemmer) at man ikke mener, at den ene er bedre end den anden eller at de er umulige at sammenligne. Det vil i hvert fald være sidstnævnte, som jeg selv ville stemme, og jeg ville derfor ikke sætte kryds ved Ronaldo (og ej heller ved Messi)

Tror du at der er mange af dem der har svaret nej, mener at det er en tredje spiller (udenfor Messi vs. Ronaldo-debatten) der er verdens bedste? Det ville virkelig overraske mig. Jeg tror ikke der er mange andre end Dios der er kontroversielle nok til at have sådan en holdning. For mig er det fuldstændig håbløst at nævne Ribery på samme niveau som de to andre, og derfor også en joke at han vandt ballonen. Det der med, at verdens bedste spiller skal komme fra en bestemt klub, bare fordi de vinder the Treble giver jo ingen mening. Ballon d'Or er en individuel pris, og at hævde at Ribery er en bedre fodboldspiller end Messi, og endda Ronaldo, mener jeg må være tegn på at man er overordentligt træt af de to førstnævnte, og kigger lidt udover rent fodboldmæssige kvaliteter. Bayern vandt jo, som flere andre nævner, netop på det fabelagtige kollektiv, og ikke pga. Ribery.

At Ronaldo skulle være en bedre afslutter end Messi kan jeg slet ikke forholde mig til. Han kan sparke hårdere, naturligvis, men Messi rammer fucking altid målet, og han er sikkerheden selv med sine små ulækre lob henover målmanden. Bedste afslutter i verden imo, og nej, han behøver ikke højre ben.

Jeg synes, at det er voldsomt at 50% mener at Ronaldo er verdens bedste, for mig er det voldsomt at det overhovedet er en diskussion. Jeg tror jeg har set Messi spille én eller to decideret dårlige kampe i hans liv, og der var han (i hvert fald i den ene) skadet og spillede mod verdens bedste hold. Jeg er selv noget så træt af Messi, og fuldstændig enig, manden har ingen personlighed. Derfor vil han, forhåbentlig, gå i glemmebogen inden der er gået alt for mange årtier. Historiske karakterer skal have mere kant, lille Leo.
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved El Rojo.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #42 af Storken
Besvaret af Storken på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?
@El Rojo

Ribery vandt UEFA player of the Year foran Messi og Ronaldo. Ballon d'Or uddeles først engang i starten af januar, så vidt jeg husker.

11 år 1 måned siden #43 af El Rojo

Storken skrev: @El Rojo

Ribery vandt UEFA player of the Year foran Messi og Ronaldo. Ballon d'Or uddeles først engang i starten af januar, så vidt jeg husker.

Du har selvfølgelig ret, my bad. Pointen er dog den samme, det er en individuel pris :)

Leveret af Kunena Forum