Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Afstemning: Er Cristiano Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

Ja
32 50.8%
Nej
31 49.2%
Antal stemmer: 63
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
11 år 1 måned siden #13 af nono
Jeg skal dog tilføje at det ikke er det springende punkt for mig.
Ronaldo er en fantastisk repræsentant for Real Madrid og jeg ville ikke bytte ham med nogen spiller i verden, end ikke Messi.
Lad bare dem have den bedste spiller - så længe vi har det bedste hold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 1 måned siden #14 af DarioGomez
Fedt måske vi bagefter kan blive enige om, hvad der er vejer tungest - et kilo bly eller argumenterne i debatten her?

(Cristiano er genial, Messi er genial, Ribery er genial, Pirlo er genial, Iniesta er genial, Bale er genial, Ramos er genial, Mata er genial, El Kun er genial, Costa er også genial, og David Silva, og Yaya Toure, og .., og ..., og ... --- good luck med at blive enige her!)

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Jelle

11 år 1 måned siden #15 af Vildfaren

Stickylemonjuice skrev: Noget der irritere mig helt åndsvagt er når folk siger Messi er en holdspiller, bevares det er han også. MEN modsat Ronaldo så løber han fandme ikke ned i sit eget felt hver gang der er dødbolde. Noget Ronaldo gør HVER gang. For så at tage sprinten op i den anden ende.

Hvad fanden skulle Messi også løbe med hjem på dødbolde for??? Han kan jo kun lige snige sig op på 1,52m, hvis han skifter til de lange skrueknopper.. ;P

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Vildfaren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

11 år 1 måned siden #16 af Jaken

Dios skrev: Jeg synes hverken Messi eller Ronaldo er verdens bedste...

Den vil jeg lige give dig en mulighed for at uddybe, inden en anden gør ;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

11 år 1 måned siden #17 af Stickylemonjuice
Vildfaren:
Det var ikke pointen ;) Læs hele afsnittet!

\o/
Sidste redigering: 11 år 1 måned siden ved Stickylemonjuice.

11 år 1 måned siden #18 af Real-Laudrup
For at være ærlig, så synes jeg ikke engang at Ronaldo er i nærheden af Messi. For mig er Messi den bedste spiller NOGENSINDE. Ja ja kontroversielt, jeg ved det. Men det er min ærlige mening.

11 år 1 måned siden #19 af El Rojo

Daniel skrev: [Generelt får Ronaldo alt for lidt anerkendelse qua sin attitude på banen; visse fodboldfans (Barcelona-fans?) og snævresynede såkaldte fodboldeksperter (Barcelona-fans?) mener jo, at han har for meget karisma på denne. Jeg finder til gengæld portugiserens vinderinstinkt uovertruffen, om end dette er medvirkende til, at han i visse tilfælde virker en smule arrogant...... i hvert fald for dem (Barcelona-fans?), der hylder Janteloven!

Her er jeg helt enig. Jeg synes hans ærgerrighed er beundringsværdig, og noget som alle angribere/målscorere bør tage ved lære af. Han er simpelthen aldrig tilfreds. Hans arrogante attitude, sleske hår (og ja, syge overkrop) er også alt sammen en del af det der giver ham en stor personlighed. Det er jeg vild med. Hans attitude på banen indebærer dog også, at han, til tider, slår op i banen når det går imod ham, har en mangel på selvindsigt hvis han har begået fejlene osv. Det påvirker i min mening hans spil negativt, og jeg mener godt der kan laves om på det, uden at man fjerner den førnævnte ærgerrighed.

Samme argument har jeg tidligere brugt til at argumentere for, at Messi ikke vil gå over i historien på samme niveau som Maradona, Pele etc. Han er simpelthen for kedelig. Ingen attitude, ingen personlighed, ingen vildskab. Bare en lille maskine der er født til at spille fodbold, åbenbart. Det med at han ikke går over i historien, bliver jeg ganske sandsynligt til at trække tilbage, men pointen for mig er stadigvæk valid - du bliver ikke et ikon gennem historien, hvis du har en personlighed som en 12-årig genert pige.

11 år 1 måned siden #20 af ElMadrid
For mig er der INGEN tvivl. Ronaldo er verdens bedste og mest komplet fodboldspiller fordi:

1- Folk glimmer en vanvittig vigtig detalje, når de sammenligner de to. Ronaldo har først spillet i England og derefter i Spanien, hvor Messi har spillet hele sit fodboldliv (næsten) med samme hold. Det betyder utrolig meget, når vi sammenligner de to spiller og når konkurrencen er så hård, som den er mellem de to.
Ronlado har måtte vænne sig til mange forskellige spilstil, holdkammerater og sågar trænere end Messi.

2- Messi har spillet på et bedre hold (Sorry Guys) end Ronlado i de fleste tilfælde. Hans holdkammerater kender hans løbebane/mønstre og omvendt, derfor er det lidt "nemmer" for ham at lave flere mål og flere assists og i det hele taget fremstår som være mere i spillet end Ronaldo. Jeg er også 100 % sikker på at Barcelona gør ham bedre end han reelt er.
Se blot på Messi på landsholdet. Der gik flere år, hvor han var skyggen af sig selv!! Med tanke på andre Barca spiller, som alverdens mediere ellers roste til skyerne og gjord dem til kommende stjerner og som viste sig som fiaskoer (Læs Bojan osv) så kan jeg ikke lad være med at tænke på, at Barcelona som holdet, gør sine spiller små procenter bedre. Her er Messi ingen undtagelse.

3- Som fodboldspiller er Ronlado uden tvivl mere komplet. Jeg vil faktisk hævde at det er Messi, som efteraber Ronaldo og ikke omvendt, som den danske presse ellers elsker at fremhæve. Hvad bygger jeg det på? Ronaldo har "næsten" altid været kendt for sit eminent frispark, noget som Messi først har udviklet sidste år eller året inden. Ronaldo har ALTID været kendt for at vre super professionel til træninger - den første der kommer og den sidste der går - Igen noget man i Barcelona har forsøgt at fremhæve ved Messi for et par siden.

Desuden er den måde, hvor Ronaldo springer efter en bold og bliver hængende i lufter, næsten uden lige. For slet ikke at snakke om at han sparker godt på begge ben, noget Messi overhovedet ikke gør.

Til dem der mener at Messi er mere en holdspiller: Find èn i Barcelona, der ikke er holdspiller??! Min pointe er at det er noget, de har trænet til næsten nær perfektion. Allesammen...

Om Messi er født til at være Nr. 1. Sikke noget vås. Der er ingen der når toppen med bare talent. Jeg behøver vel ikke at uddybe.

Ovenstående skal ikke tage noget fra Messi for han er absolut en fremragende fodboldspiller. Han er bare ikke bedre end Ronaldo, men han har spillet på et bedre hold, desværre.

• Pepe
  • Gæst
  • Gæst
11 år 1 måned siden #21 af Pepe
Besvaret af Pepe på emne Er Ronaldo verdens bedste fodboldspiller?

ElMadrid skrev: For mig er der INGEN tvivl. Ronaldo er verdens bedste og mest komplet fodboldspiller fordi:

1- Folk glimmer en vanvittig vigtig detalje, når de sammenligner de to. Ronaldo har først spillet i England og derefter i Spanien, hvor Messi har spillet hele sit fodboldliv (næsten) med samme hold. Det betyder utrolig meget, når vi sammenligner de to spiller og når konkurrencen er så hård, som den er mellem de to.
Ronlado har måtte vænne sig til mange forskellige spilstil, holdkammerater og sågar trænere end Messi.

2- Messi har spillet på et bedre hold (Sorry Guys) end Ronlado i de fleste tilfælde. Hans holdkammerater kender hans løbebane/mønstre og omvendt, derfor er det lidt "nemmer" for ham at lave flere mål og flere assists og i det hele taget fremstår som være mere i spillet end Ronaldo. Jeg er også 100 % sikker på at Barcelona gør ham bedre end han reelt er.
Se blot på Messi på landsholdet. Der gik flere år, hvor han var skyggen af sig selv!! Med tanke på andre Barca spiller, som alverdens mediere ellers roste til skyerne og gjord dem til kommende stjerner og som viste sig som fiaskoer (Læs Bojan osv) så kan jeg ikke lad være med at tænke på, at Barcelona som holdet, gør sine spiller små procenter bedre. Her er Messi ingen undtagelse.

3- Som fodboldspiller er Ronlado uden tvivl mere komplet. Jeg vil faktisk hævde at det er Messi, som efteraber Ronaldo og ikke omvendt, som den danske presse ellers elsker at fremhæve. Hvad bygger jeg det på? Ronaldo har "næsten" altid været kendt for sit eminent frispark, noget som Messi først har udviklet sidste år eller året inden. Ronaldo har ALTID været kendt for at vre super professionel til træninger - den første der kommer og den sidste der går - Igen noget man i Barcelona har forsøgt at fremhæve ved Messi for et par siden.

Desuden er den måde, hvor Ronaldo springer efter en bold og bliver hængende i lufter, næsten uden lige. For slet ikke at snakke om at han sparker godt på begge ben, noget Messi overhovedet ikke gør.

Til dem der mener at Messi er mere en holdspiller: Find èn i Barcelona, der ikke er holdspiller??! Min pointe er at det er noget, de har trænet til næsten nær perfektion. Allesammen...

Om Messi er født til at være Nr. 1. Sikke noget vås. Der er ingen der når toppen med bare talent. Jeg behøver vel ikke at uddybe.

Ovenstående skal ikke tage noget fra Messi for han er absolut en fremragende fodboldspiller. Han er bare ikke bedre end Ronaldo, men han har spillet på et bedre hold, desværre.

et 100 procent enige. Han har spillet på et hold hvor alt har fungeret rigtigt godt.

11 år 1 måned siden #22 af Real-Laudrup

ElMadrid skrev: For mig er der INGEN tvivl. Ronaldo er verdens bedste og mest komplet fodboldspiller fordi:

Ronaldo er ikke en komplet spiller. Han er en komplet atlet, stor forskel
Hans overblik, kreativitet, pasningsspil er faktisk ringe for en spiller af hans kaliber.
Ronaldo er ikke i nærheden af Messi. Men det er Pele og Maradonna heller ikke. Så god er han og han er kun 26!

Følgende bruger(e) sagde tak: El Rojo

11 år 1 måned siden #23 af Raul7777

Daniel skrev: Er Ronaldo verdens bedste mest komplette fodboldspiller? Ja.

Der mener jeg at du tager fejl. En komplet fodbold spiller skal kunne alle aspekter af fodbold. Yaya Toure er en komplet spiller men ikke Ronaldo. Yaya Har spillet i forsvaret, endda i en champions league finale, har spillet defensiv midt, og nu spiller han mere offensiv i City, og han kan desuden score mål. Dét er at være komplet.

11 år 1 måned siden #24 af Dios

Real Madrid skrev:

Dios skrev: Jeg synes hverken Messi eller Ronaldo er verdens bedste, men der er ingen tvivl om, at Ronaldo er den mest komplette, men Messi ganske enkelt er en bedre fodboldspiller. Ronaldo er en individuel spiller, og Messi er en holdspiller med samme individuelle kvaliteter som Ronaldo. Det skal forstås på den måde, at Messi er langt bedre med bolden, kan assistere sine holdkammerater, har et langt større overblik og er langt bedre i duelspillet.

Zlatan siger det egentlig meget godt: Messi is natural and Ronaldo is a product of training.

www.tribalfootball.com/articles/why-real...-311035#.UlLK9GRJX0U

Hvad er din pointe? :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum