transfer
- realkolding
- Emne forfatter
- Gæst
-
Har i nogen transfer ønsker for januar? Evt sommeren med.
Hvis det nu ender med Ronaldo exit? Hvem ku være en afløser?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- nocture
- Gæst
-
Endvidere håber jeg inderligt at de forlænger med Ronaldo, da jeg forventer han kommer til at spille på sit gamle niveau, når Marcelo kommer tilbage!
På papiret så behøver vi jo egentligt ikke at hente nogle ind, men problemet er bare at spillerne har spillet langt under niveau i denne sæson og for mig at se, så er det trænerens job at holde spillerne motiveret.
Jeg tror stadig på mourinho, men hvis det bliver ved på denne måde, så er vi næsten nødt til at skaffe os en ny træner.. Dog har jeg en fornemmelse om, at spillet bliver kraftigt forbedret i 2013, så jeg glæder mig.. I øjeblikket så skal der ihvertfald ikke skiftes træner.
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
Jeg vil give Mourinho sæsonen ud. Tror virkelig han kan give os La Decima. Det kan godt være han ikke er en Madridista, men han tænker helt klart på at pynte videre på sit CV.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- RAUL
- Gæst
-
Jeg har nu fulgt real i tykt og tyndt siden 1988, og er mildest talt ikke tilfreds med tingenes tilstand. I sommerens transfer kommer jeg med denne lidt provokerende indstilling.
Lad Mourinho flyve til England, han er en super træner med rigtig gode resultater bag sig og vi har i den grad brug for stabiliteten på trænerposten. MENNNNNNNNNNNNNNNN han har fra start tydeligt givet udtryk for at ønske alt muligt andet end at træne madrid, men hele tiden sagt det på en måde der aldrig er helt konkret og derfor giver tvivl. Han har været med til at skabe så meget uro ot det lige nu ikke virker til der er nogen i klubben der har overblikket( hele ledelsen skal selvfølgelig bebrejdes). Jeg ønsker en træner der elsker real madrid og bare viser det hele tiden.
I min verden ligner Mourinho, en mand der har taget en post, der bare er alt for stor for ham. En post der har overrasket selv den grundige Mou.
Hvem det skulle være: No fucking idea. ( Michel måske)
Ronaldo synes jeg skal væk.
Efter min mening stopper han flowet i spillet og bruger alt for mange kræfter på egne chancer og håbløse skud. Har set så mange kampe, hvor Ronaldo har jagtet målene og glemt der er ti andre på banen. Jeg kritiserer som sådan ikke hans arbejdsindsats, da han trods alt hjælper til i denne kæmpe spillemæssige krise vi pt er i.
Og at sammenligne ham med messi er fuldstændig vanvittigt i min verden. Verdens bedste spiller desværre i Barcelona.
Jeg ser erstatningen som et valg mellem tre spillere(hvis jeg må vælge selv, he he)
Bale, Gõtze eller Neymar. Hælder dog mest til Bale.
Jeg mener også salg af Pepe, Kaka, alonso, coentrao skal kraftigt overvejes. Alonso gør ondt at skrive, men han ser desværre langsom ud og bliver mere og mere usynlig for mig plus han snart har kontraktudløb og stadig er attraktiv for mange andre klubber
Hent Carvajal mangler den ekstra back
Desuden synes jeg også man skal begynde at vurdere hvorvidt man er bedst stillet med eller uden Ronaldo på sigt. Han er trist og klubben har ikke formået at forbedre denne situation. Måske den bedste løsning er at lade ham forlade klubben til næste sommer 2014, hvor man stadig kan hente penge ind på ham?
Hvad angår træneren synes jeg man skal overveje Laudrup. Han har et image som er svært at hamle op med i Spanien. Spanierne elsker ham for hans bedrifter, men også for hans personlighed. Det bliver et stilskifte ift. Mou - et som er længe ventet!
Nogle mener at Alonso er færdig, men personligt synes jeg stadig han er fantastisk. Han er den ideelle general centralt på banen. At han mister hurtighed kan man kompensere for ved at ligge Modric ned på den centrale midtbane, så man spiller med Khedira, Alonso og Modric.
Selvom Ronaldo forlader os er der muligheder (som selvfølgelig ikke er af samme kvalitet), i form af Falcao, Gotze, Neymar eller Bale. Derudover kan man supplere med en Isco eller Munain.
Truppen kunne indeholde følgende spillere på sigt:
(Farvel til: Carvalho, Coentrao, Kaka, //Ronaldo)
Casillas
Carvajal, Arbeloa, Marcelo, Varane, Ramos, Albiol,
Alonso, Khedira, Essien, Sahin, Modric,
Ozil, Di Maria, Callejon, Neymar/Gotze/Bale, Isco/Muniain
Higuain/Benzema, Falcao/Higuain, Jese/Morata
Trænerteam: Laudrup, Karanka (assistent)
- RAUL
- Gæst
-
Drømmen er Perez kysser fødderne på Del Bosque og giver ham lige hvad han vil. Han kommer bare aldrig tilbage, hvilket er helt forståeligt med den behandling han har fået.
Alonso er en super spiller og god for madrid, men hvis ikke han ønsker at forlænge er det nok til sommer han skal væk. Holder nok lidt fast i min yngling Redondo, der i den grad kunne dirigere tropperne fra midtbanen, evner som også Alonso har. Hele holdet spiller svagt, så måske derfor alonso ikke kommer til sin ret. Tænker også kun salget af ham som en overvejelse. Ideelt set så jeg gerne en midtbane med khedira, modric, alonso, sahin(eller en anden kreativ) med muligheder for at hive et par unge op fra Castilla, hvis det kræves.
Ønsker bare nyt blod oppe foran, da jeg synes vi i mange kampe har virket tamme og uden ideer. Skader til Higuain, benzema og marcelo har dog også været med til at ødelægge rytme og kreativitet.
Bale ser jeg som enestående og Gõtze bliver det.
Med en Bale på holdet vil der komme indlæg og benzema, higuain kan bruge deres fysik meget bedre. Det er yderst sjældent ronaldo fyrer mod baglinien og knalder et indlæg ind. Ved godt det ikke er det Mourinho vil have, ellers havde di maria og ronaldo nok byttet plads.
Munian og isco ville være spændende, uden tvivl. Jeg har ikke nævnt dem, da jeg tvivler på bilbao sælger til madrid og isco skal være grundstenen i malaga, men man ved aldrig.
- unrectify
- Gæst
-
Ud:
Kaka: Han har haft alle chancer, og aldrig slået til. Hvis vi skal have bare en lille sjat penge for ham, så skal han 100% væk til sommer, han har intet at gøre i klubben længere.
Carvalho: Er gammel og langsom, Varane og Albiol er over ham.
Coentrao: Stærkt overvurderet og ikke pengene værd. Han vil aldrig være en seriøst konkurrent til Marcelo.
Sahin: Skal tilbage til Dortmund, så han forhåbentlig kan genstarte sin ellers lovende karrierer.
Pedro Leon: Kan sælges til Getafe på en permanent aftale, hvis de ellers vil beholde ham.
Essien: Retur til Chelsea - har ingen fremtid på holdet.
Ronaldo: Kan muligvis blive en realitet, hvis han selv ønsker at komme væk.
Ind:
Isco: En ung spansk stjerne, som vi i den grad skal fokuserer på at hente. Han har længe gjort det fantastisk i Malaga, og Real Madrid må blive næste trin. Hvis handlen fejler, vil Götze være optimalt, da vi sikkert kan få i en byttehandel som omfatter Götze mod fx €15-20 mio. og Sahin permanent.
Neymar: Selvom han altid er blevet kædet sammen med Barcelona, så tror jeg ikke på at vi skal give op i jagten på denne spiller. Han vil være en oplagt afløser til Ronaldo. Alternativet kan være at hente Bale - hvis Barcelona - som ventet - render med Neymar.
Carvajal: Skal ind og konkurrerer med Arbeloa om højreback-pladsen, da han har gjort det fantastisk i Tyskland indtil videre.
Umiddelbart kan jeg ikke se hvem vi skal have ind og udfordrer Marcelo på venstreback, men ellers kan vores kommende træner vel satse på Nacho.
- Storken
- Gæst
-
Hvilken slags fodbold er det helt nøjagtig I vil have Real Madrid til at spille? Og hvordan passer den nuværende trupsammensætning med denne spillestil?
Hvis I hentede Wenger, ville I blive meget boldfokuserede, hvor I med Klopp ville få en masse hårdt arbejde og intensitet. Löw's helt store passion er boldomgangen. Det er ikke nødvendigvis hurtige omstillinger eller possesion fodbold, men det er tempo, tempo og tempo. Mourinho er organisation og omstillinger. Laudrup er traditionel spansk fodbold med teknik, afleveringer og minimal organisation.
I har mange muligheder, men det kræver seriøse overvejelser at finde den rigtige.
Eksempel:
Hvis det blev Klopp ville man se radikale ændringer i truppen og spillestilen. Özil ville med alt sandsynlighed være fortid i klubben, da han evner hverken disciplinen eller løbearbejdet til et konstant genpres. Alonsos manglende mobilitet og tvivlsomme tacklinger ville nok også gøre ham overflødig. Ronaldos manglende defensive arbejde ville ligeledes betyde en radikal attitude ændring eller en Portugiser mindre i klubben. Man vil nok være nødsaget til at hente Götze som playmaker. Reus er mulighed i stedet for Ronaldo, hvor Di Maria bliver smidt på venstrekanten og Reus på højre. Modric ville kunne tage over efter Alonso som central styrmand. Carvajal vil blive hentet tilbage som erstatning for en aldrende Arbeloa. Hummels ville muligvis finde sin vej til klubben som erstatning for Pepe. Det ville blive et tysk korstog med hårdt arbejde og intense kampe.
Mulig opstilling:
Casillas
Carvajal - Ramos-Hummels-Marcelo
Khedira-Modric
Götze
Reus-Benzema-Di Maria
Dette er selvfølgelig meget hypotetisk, men ikke helt urealistisk.
Mvh
Anders
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Storken skrev: I burde stille jer selv to spørgsmål:
Hvilken slags fodbold er det helt nøjagtig I vil have Real Madrid til at spille? Og hvordan passer den nuværende trupsammensætning med denne spillestil?
Hvis I hentede Wenger, ville I blive meget boldfokuserede, hvor I med Klopp ville få en masse hårdt arbejde og intensitet. Löw's helt store passion er boldomgangen. Det er ikke nødvendigvis hurtige omstillinger eller possesion fodbold, men det er tempo, tempo og tempo. Mourinho er organisation og omstillinger. Laudrup er traditionel spansk fodbold med teknik, afleveringer og minimal organisation.
I har mange muligheder, men det kræver seriøse overvejelser at finde den rigtige.
Eksempel:
Skåret væk, ellers bliver tråden så lang :)/quote]
Rart med et lidt mere gennemtænkt indlæg. Det er netop hele problemet ved mange af diskussionerne om Madrid lige pt. Navne nævnes i øst og vest, bedst illustreret ved to af de populære navne Isco og Muniain, som ofte nævnes ved at man kan hente en af dem, helt uden at tænke på trænernavnet, trupmanglerne, positioner, spilletyper, personligheder, pris og resten af de aspekter et indkøb indebærer.
Jeg ved godt det er et online debatforum og man ikke kan forvente at ethvert indlæg er gennemtænkt til fineste detalje, men man kan ikke bare sige at Mourinho skal fyres og én tilfældig af Klopp, Laudrup, Del Bosque, Wenger eller Löw skal hentes. Der er kæmpe forskel på dem, og endnu større forskel på, hvad de forlanger af truppen.
Jeg er stor tilhænger af tyskernes fodbold, men jeg kan godt have min tvivl i forhold til, om de vil kunne klare det enorme pres i Madrid. Et pres som ikke er mindre, hvis man skal tage over efter Mourinho. På det punkt vil et mere hærdet trænernavn eksempelvis være at foretrække.
Opstilling hvilket inkluderer indkøb af Carvajal og Silva. Hvis ikke Silva så Juan Mata.
Salg Kaká og Essien
4-3-3
Iker
Carvajal Pepe Ramos Marcelo
Xabi Alonso Khedira
Silva
Benzema Morata Cristiano
Bænk
Jesus F
Higuain
Özil
Modric