transfer

13 år 8 måneder siden #25 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne transfer
Gåser.

Der er mange gode pointer i dit indlæg.

Jeg vil dog sige at dine pointer for at det ikke er tid til at sætte Castilla spillere ind på holdet og give dem mere spilletid, samt at springet er for stort, er netop årsagen til at vi aldrig får nogle på holdet (Folk ser negativt på Castilla i stedet for at se udvikling). Der er ingen der tør tage chancen, heller ikke Mourinho. Men det har aldrig været et problem førhen, og for det meste har det givet success. Ligaen er i øvrigt blevet dårligere siden Raul, Guit, Dani, Iker osv osv var en del af Real Madrid. Endvidere har du ret i at vi køber i øst og vest, og det er netop der hele problemet ligger i forhold til vores Castilla spillere. Der er ikke plads til dem, og de elendige indkøb vi foretager os fjerner pladsen fra dem.

Men vores succes bliver ikke andet en nogle mesterskaber hist og her. Jeg tror ikke på at klubben får samme succes som Barcelona har haft de seneste 6 år med 3 CHL og en del mesterskaber/copa del rey (the treble to gange), så længe vi kører vores træner/spiller politik på den måde vi gør nu. Jeg ved udmærket godt at Castilla og los canteranos har set sin tid i Real Madrid. Det er en død afdeling i klubben, der er ingen tillid til dem, og derfor er mit ønske romantisk og fint. Men den rette vej at satse hovedsageligt på egne og spanske spillere.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Hugol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #26 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne transfer
Jeg vil en stor del hen af vejen give Hugol ret. Og man skal bare ind i vores legende-sektion for at finde ud af, at Castilla har fremskaffet stort set alle de legender der er artikler om derinde.
Nogle vil nok mene, at tiden var anderledes og det var den, men man skal blot se mod nord for, at se at det stadig kan lade sig gøre.

Det er ikke Barcelonas ungdomsstjerner der har skaffet dem alle deres triumfer, men de har været med. Men vigtigere endnu er, at de står klar i kulisserne, når de aldrende skal på nedtrapning. Det kræver lidt nosser at spille dem ind, men det har FCB.

Det med de aldrende ser jeg faktisk som, et af vores største problemer i truppen. Der er ingen der skal aflastes, ingen der kan lære de yngre de madrilenske dyder, ingen de unge kan støtte sig op af. De unge vi får ind er mere eller mindre etablerede stjerner, der ikke får lært de madrilenske dyder.
Det er ikke helt rigtigt det jeg skriver men...
Har Mourinho ikke efterhånden fået pillet pynten af fuldstændigt af San Iker.
Arbeloa er vel i virkligheden ikke god nok til at være læremester.

Fremadrettet mener jeg, at vi ALTID skal være ved forhandlingsbordet, når de største spanske stjerner bliver handlet.
Ikke dermed sagt de skal købes, men det skal forsøges.
Og når der kommer internationale stjerner som er for store til at gå udenom, skal vi selvfølge være med der også.
Men vi skal tænke spansk og vi skal kun købe de internationale stjerne hvis de passer ind i vores system og kan tilpasses madrilenske dyder.

Og til sidst skal vi tillægge os en spillestil, hvor vi er mere komfortable med bolden og kun bruger kontrabold, når chancen er der.
Og ikke som nu, hvor det er en spillestil.
Og det skal der købes efter.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Vildfaren.

13 år 8 måneder siden #27 af Dios
Besvaret af Dios på emne transfer
Men den Madridismo alle taler om, er den ikke ved og dø? Real Madrid er stadig en af verdens største klubber, men har pengene og forretningerne ikke taget over? Madridismoen handler jo ikke om hvilket land du kommer fra, eller om du er fra La Fabricia, eller ej, men hvordan du vil forsvarer klubben, kongetrøjen og at klubben er langt større end noget andet. Kursen vi har sat idag (og de seneste 10 år) er udelukkende baseret på resultater, og kun resultater. Den høst og ros der florere omkring Barcelona nu, den høst og ros tilhørte i den grad Real Madrid, og det gør den stadig. Vi sejler bare den forkerte vej.

Det bedste eksempel er jo hungren efter La Decima. Den titel betyder åbenbart langt mere end selve klubben. For klubbens ry er total smadret. Klubben er stadig respekteret verden over, men kun fordi vores historie er så unik og magtfuld i sig selv.
Mourinho udtaler: Jeg vil ikke forlade klubben, Jeg vil vinde min 3. Chl titel. Og selvom problemerne eskalerede langtid før Mourinho, så er det netop mit budskab. For hvem kæmper for klubben, og ikke bare sig selv?

Det er utrolig få i truppen som kæmper for Real Madrid. Udlænding eller ej, så er det et af de helt store problemer. Alle taler om en træner som kender klubben, og dens værdier. Men problemet stikker jo langt dybere. Der skal ske en kæmpe revolution i klubben, og ikke kun på førsteholdet. Stilen og vejen til succes skal defineres på en måde, så alle er indforstået med det.
Om træneren hedder Zidane, Raúl, Hierro, Del Bosque eller Mourinho, Benitez, Lippi og Ancelotti, så vil det ikke ændre noget som helst. Succes skal alle nok få, for se bare på truppen. Spørgsmålet er bare hvor langtid man vil have succesen skal vare.

Fortsætter vi i samme stil, så regn ikke med, at succes vil være noget man hører 2 sæsoner i træk!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Dios.

13 år 8 måneder siden #28 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne transfer
Dios.
Det var på tide du endelig så hvad jeg havde skrevet i de seneste indlæg. :-)
Cruyiff sagde det samme for et par dage siden.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 8 måneder siden #29 af Dios
Besvaret af Dios på emne transfer
Hugol.

Jeg aner stadig ikke hvilke tidligere indlæg du snakker om Hehe :).

Hvis du er enig i mit tidligere indlæg, så er vi enige, men du lægger vægt på ting som ikke giver mening synes jeg. Specielt spillertruppen, og din evige snak om udlændinge. Men fair nok :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #30 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne transfer
Hugo

Selvfølgelig er det årsagen til det, men da klubben har været så presset de seneste sæsoner, så har der bare ikke rigtig været plads til at få kørt nogle ind.
Noget andet er også, at truppen indeholder så mange stjerner og etablerede spillere, at det er svært at få en castillaspiller ind foran i køen, fordi det vil skabe stor utilfredshed. Som det ser ud nu har spillere som Jesé og Morata jo utrolige svære betingelser, fordi truppen indeholder så mange offensive profiler, at der bare ikke er plads til dem.
Jeg undrer mig dog over, at Morata ikke har fået flere minutter imens Pipita har siddet ude med skade.

Men vil give dig ret i, at det ville gavne holdet, hvis der blev satset mere spansk.

Der er ihvertfald noget helt galt med truppen, og tror det bunder en del i de grupperinger, der eftersigende skulle være i truppen. De spanske spillere, som forsøger, at fastholde de gamle madrid-dyder, samt god sportsmanship i forhold til at give hånd efter kampene mod barcelona, fordi der trods alt er mange venner og landsholdskammerater.

Efter Mourinhos ankomst er der nærmest erklæret krig mod Barcelona, og atmosfæren omkring kampene er kvalmende. Mourinho har også fået opbygget sin hær af portugisere, hvor jeg synes man tydeligt kan mærke, at han tager deres parti.

Derfor ønsker jeg en stor oprydning både på trænerbænken og i truppen. Ud med Mourinho senest til sommer, samt Pepe.
Tror det vil gavne Ronaldo, hvis han bliver skilt fra Mourinho.

Leveret af Kunena Forum