transfer

13 år 8 måneder siden #13 af BBB
Besvaret af BBB på emne transfer

Hugol skrev: Fremtidens Real Madrid trænes af Michel, Toril eller anden spansk træner.

Opstilling hvilket inkluderer indkøb af Carvajal og Silva. Hvis ikke Silva så Juan Mata.
Salg Kaká og Essien

4-3-3

Iker
Carvajal Pepe Ramos Marcelo
Xabi Alonso Khedira
Silva
Benzema Morata Cristiano

Bænk
Jesus F
Higuain
Özil
Modric
Di Maria

Varane
Coentrao
3 målmand fra egen avl.
Nacho
Alex Fernandes
Callejón
Arbeloa
Jesé
Albiol

Det er godt nok vildt, at du smider Morata på toppen, Benzema på kanten og mindst fire spillere på bænken, som alle er bedre end Morata. Ved simple rotationer vil de alle kunne erstatte ham. Benzema/Higuain kan tage toppen, di Maria/Silva på kanten og Özil/Modric som offensiv midt. di Maria kunne i princippet også spille playmakerrollen, for vi har trods alt set hvordan han har et godt blik for spillet, samt nogle rigtig vilde afleveringer.

Derudover tror jeg en bytning af Ramos og Carvajal, samt indskiftning af Varane vil give mere, hvis man endelig vil have Arbeloa på bænken. Lad nu Carvajal få sine to år i Tyskland, hvor han får meget spilletid (og en god fodboldopdragelse).

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 8 måneder siden #14 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne transfer

BBB skrev:

Hugol skrev: Fremtidens Real Madrid trænes af Michel, Toril eller anden spansk træner.

Det er godt nok vildt, at du smider Morata på toppen, Benzema på kanten og mindst fire spillere på bænken, som alle er bedre end Morata. Ved simple rotationer vil de alle kunne erstatte ham. Benzema/Higuain kan tage toppen, di Maria/Silva på kanten og Özil/Modric som offensiv midt. di Maria kunne i princippet også spille playmakerrollen, for vi har trods alt set hvordan han har et godt blik for spillet, samt nogle rigtig vilde afleveringer.

Derudover tror jeg en bytning af Ramos og Carvajal, samt indskiftning af Varane vil give mere, hvis man endelig vil have Arbeloa på bænken. Lad nu Carvajal få sine to år i Tyskland, hvor han får meget spilletid (og en god fodboldopdragelse).

Cristiano Benzema og Morata skal alle spille som dicideret angribere og deltage i det opbyggende spil men længere fremme på banen end de gør nu. Som jeg har skrevet tidligere så står de for langt tilbage på banen i en 4-2-3-1.
Carvajal har været klar til første holdet i lang tid, jeg har fulgt ham længe og har set ham spille en del kampe live. jeg har også set en del kampe med ham i Leverkusen, og nu hvor vi står og mangler en højre back så er det dejlig skidt at vi har lejet vores bedste ud. Han skal købes tilbage hurtigst muligt.

Endvidere er der tale om et generelt problem i Madrid som handler om rotation. Det skal dyrkes og derfor kan der ske ændringer på alle pladser. Jeg har også tidl udtalt at de unge skal ha chancen langt mere end de får nu, og derfor skal spillere som Alex F, Carvajal, Morata, Jesé osv osv ha langt flere muligheder.. Det er derfor ikke en endegyldig start opstilling, men et argument for at alle skal være en del af holdet og alle skal respekteres, som de ikke er blevet under Mourinho.

Har valgt at takke af på forum!
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Hugol.

13 år 8 måneder siden #15 af Dios
Besvaret af Dios på emne transfer
Hugol #11.

Har du på noget tidspunkt tænkt på harmoni? Nu elsker jeg selv og spille Fm, men bænken er jo ren Fm stil, og det vil aldrig kunne lade sig gøre i virkeligheden. Og Morata foran Higuain? Jeg ved godt det er en ønskeopstilling, men lidt realistisk må man altså godt være.

Rotation siger du, men med en ny træner, nye taktikker og ny måde og spille fodbold på, så hjælper det ikke noget og have 25 mand i truppen, også regne med titler.
Hvornår er det lige vi skal give talenterne spilletid? Vi har et halvt hold siddende på bænken, som nærmest forventer fast spilletid, og der er ikke tale om 20-30 min. Men nærmere 70 hvis ikke alle 90 min.

Jeg er målløs over hvordan nogle folk tror det fungere. Men ja ja hver vores mening :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

13 år 8 måneder siden #16 af Hugol

Dios skrev: Hugol #11.

Har du på noget tidspunkt tænkt på harmoni? Nu elsker jeg selv og spille Fm, men bænken er jo ren Fm stil, og det vil aldrig kunne lade sig gøre i virkeligheden. Og Morata foran Higuain? Jeg ved godt det er en ønskeopstilling, men lidt realistisk må man altså godt være.

Rotation siger du, men med en ny træner, nye taktikker og ny måde og spille fodbold på, så hjælper det ikke noget og have 25 mand i truppen, også regne med titler.
Hvornår er det lige vi skal give talenterne spilletid? Vi har et halvt hold siddende på bænken, som nærmest forventer fast spilletid, og der er ikke tale om 20-30 min. Men nærmere 70 hvis ikke alle 90 min.

Jeg er målløs over hvordan nogle folk tror det fungere. Men ja ja hver vores mening :)

Jeg ser ikke noget FM over bænken. Vi bytter trods alt Kaka ud med Silva og Essien ud med Carvajal. Det er de eneste ændringer, samt skal jeg vel ikke nævne to gange for dig at min opstilling er et eksempel på hvad jeg har snakket om de seneste dage. Og det kan godt ske at Nacho skifter klub og vi så ender ned på 22 mark spillere, eller vi kun har 2 målmænd i truppen. Så truppen i alt består af 23 mænd. Jesé kan man også stadig bruge på Castilla dog langt mere effektivt end man har gjort med Morata.

Rotationen kan sagtens køres igennem, og så har vi haft glimrende eksempler på i år at skader ikke er noget vi undgår. Dog har Morata ikke fået lov til at spille og er direkte blevet holdt væk fra Castilla af Mourinho.

13 år 8 måneder siden #17 af Steen
Besvaret af Steen på emne transfer
Min holdning, hvis Ronaldo skal sælges:
Jeg har fulgt Tottenham meget de sidste 3 sæsoner og Bale har gjort det fantastisk , især i denne sæson hvor han har været hjertet af Tottenham's spil, men for mig er der tre ting der står i vejen.

1: hans pris. I sommers forlængede han sin kontrakt til 2016, hvilket gør Tottenham kan kræve fuld pris for ham. I medierne bliver der nævnt en pris mellem 400-600 Millioner, og som vi så med Modric, er Daniel Levy ikke en nem mand at forhandle med.

2: Hans spillestil. Han er en venstrefodet venstre midtbane, og spiller meget ude på kanten, hvor han laver både høje og lave indlæg, men med de to angriber vi har er det ikke optimalt, specielt ikke med Benzema som trækker mere ned i banen, derfor mener jeg at et køb af Bale også kræver et køb af en angriber.
Llorente er gratis til sommer, og vi kan allerede sikre ham om et par dage, hvor han er fri til at forhandle med andre klubber. Falcao ser mange som den perfekte tilføjelse til holdet, og jeg er enig, ham og Bale kunne danne et godt makkerpar, men Falcao koster ca. 450 Millioner, så et køb af de to samtidig ser jeg værende yderst usandsyneligt.

3 : Jese. Hvad skal der ske med ham? Et køb af Bale udelukker Jesé fuldstændigt, og hvilken signal sender det? Hvis selv Jese ikke kan slå igennem for førsteholdet, hvem skal så? Han har gjort det godt for et amputeret Castilla hold, og står noteret for 10 mål og 4 assist, hvilket bestemt er godkendt. Hvis vi så antager, at vi også skal have en ny angriber, hvad så med Morata?

Jeg håber Cristiano Ronaldo forlænger, og Jesé stille og roligt kan spilles ind på holdet, og tage over for Ronaldo

Et lille spørgsmål:
Hvorfor er det at nogen ser Michel som en mulighed? Ja han kender klubben mere end nogen anden, men det han har vist i Sevilla og i Getafe, har ikke været godt, der skal mere til for at kunne træne verdens største klub.
Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Steen.

13 år 8 måneder siden #18 af Hugol
Michel har rigtig nok ikke haft resultaterne med sig, men det er tydeligt at se at han står for offensivt fodbold, ønsker at angribe fra start, og har en fin rød trød kampene igennem. Sevilla har trods alt også haft dommerne imod sig denne sæson. Senest var Reyes der fik sit andet gule kort for at sparke til bolden ved et frispark mod mål, på trods af dommeren havde givet ham tilladelse til at skyde. Helt groteske dommerfejl der sker i den spanske liga.

Anyway, Michel har haft to super resultater i år og er også med i pokalen, med et Sevilla mandskab der er langt fra hvad de har været.
Sevilla-Real madrid 1-0
Sevilla-Betis 5-1
Disse to resultater betyder meget for klubben og har nok holdt Michel fra at blive fyret.

Men jeg er sikker på at Michel kan få vores mandskab til at spille meget bedre offensivt med bolden på egne fødder det meste af kampen.

13 år 8 måneder siden #19 af Dios

Jeg ser ikke noget FM over bænken. Vi bytter trods alt Kaka ud med Silva og Essien ud med Carvajal. Det er de eneste ændringer, samt skal jeg vel ikke nævne to gange for dig at min opstilling er et eksempel på hvad jeg har snakket om de seneste dage. Og det kan godt ske at Nacho skifter klub og vi så ender ned på 22 mark spillere, eller vi kun har 2 målmænd i truppen. Så truppen i alt består af 23 mænd. Jesé kan man også stadig bruge på Castilla dog langt mere effektivt end man har gjort med Morata.

Rotationen kan sagtens køres igennem, og så har vi haft glimrende eksempler på i år at skader ikke er noget vi undgår. Dog har Morata ikke fået lov til at spille og er direkte blevet holdt væk fra Castilla af Mourinho.

Higuain, Özil, Modric og Di Maria på bænken? Det sker kun i en træningskamp/Cdr kamp eller i Fm. Der er rundt regnet spillere for 1 milliard siddende på bænken. Det er fint du måske kun bytter 2 spillere ud, men det er 2 ligegyldige spillere der forlader klubben, og henter en af verdens bedste fodboldspillere (Silva), og skubber 2 af de bedste spillere i truppen ud på bænken, og giver endda en total uprøvet mand chancen foran en af de skarpest angribere i verden.

Det er da kun i Fm det kan lykkes. Men du svarede ikke på mit spørgsmål, hvornår skal talenterne få chancen? I køen foran dem er de ovennævnte og Varane.

13 år 8 måneder siden #20 af Hugol
Dios.
jeg kunne også ha valgt at sætte opstillingen således og mit svar vill ha været det samme til dig.

Jesus F
Carvajal Varane Ramos Coentrao
Alex Khedira
Özil
Di Maria Cristiano Callejón

Det er et eksempel som kommenterer hvad jeg har sagt de seneste dage omkring hvordan jeg ser vi skal opnå vores mål, det har intet at gøre med stærkeste opstilling eller at vælge nogen frem for andre. Du kan kalde det FM eller hvad du har lyst til. Det er simpelthen ikke værd at debattere videre om når du konstant vil hænge dig i flueknepperi.

Jeg har også allerede forklaret dig at via rotation skal talenterne nok få spilletid. Sådan var det også under Del Bosque. Der vil altid være spillere der vil få mere spilletid end andre. I princippet er der kun et problem om hvem der skal spille mellem Özil og Silva. i øvrigt kan du også regne med at flere af vores udlændinge vil ryge. Sådan har det været i mange år på spiller fronten og sådan vil det blive ved med så længe vi henter udlændinge til truppen. Så det vil også langsom rette op, så rotationen bliver mere effektiv.

13 år 8 måneder siden #21 af Dios
Hugol.

Men det ændre jo stadig ikke på, at du har 4-5 verdensklasse spillere på bænken til hver kamp. Det er helt fint du vil rotere, og det er jeg da også for, men stammen på holdet skal gå igen til hver kamp stort set. Det nytter ikke noget, at samtlige pladser i offensiven er forskellig til hver kamp. Det vil tage flere år så, og få bygget en spilleforståelse op. Det er jo netop derfor jeg gentagende gange nævner Fm. For der kan du have 4-5 verdensklassespillere på bænken til hver kamp, og du har et total sammenspillet hold efter én sæson.

Vi har en start 11'er, og 7 reservespillere til hver kamp. Lad os nu tage udgangspunkt i din første holdopstilling. Jesus, Varane, Coentrao, Modric, Özil, Di María og Higuain er alle spillere som ikke vil tolerere og blive siet fra til én kamp, og derfor altid skal indgå som reserver til en kamp, hvis de overhovedet kan tolerere og agere reserver. Derudover har vi stadig spillere som Arbeloa, Albiol og Callejon som vel betragter sig selv som bedre end træningskegler, og når de i forvejen får begrænset af spilletid, så vil de nok ikke klappe i deres små hænder, hvis vores talenter i bruttotruppen bliver valgt foran dem. Derfor kan jeg ikke se hvornår talenterne skal have chancen.

Mandskabspleje og god harmoni i truppen er utrolig vigtigt.

Under Del Bosque havde du en klar opdeling. Du havde verdensstjernerne som altid startede. Du havde breddespillerne, som fik rigeligt med spilletid, og talenterne som aldrig rigtig fik spilletid, og ikke var i nærheden af de andre i truppen. Filmen knækkede, da verdensstjernerne blev halv gamle, og breddespillerne ligepludselig var talenterne, og de nye talenter var endnu dårligere end de første.

Forstår ikke hvor du vil hen med de udlændinge?

Sidste redigering: 13 år 8 måneder siden ved Dios.

13 år 8 måneder siden #22 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne transfer
Det er så fint og romantisk med 'talenterne skal have chancen'-tanken. I en situation, hvor man er under et enormt pres og konstant kæmper for at holde trit med Barcelona, er det dog ikke bare en anelse naivt, men på grænsen af tåbeligt. Hvad er det der gør, at Morata kan kæmpe med spillere som starter inde på henholdsvis Argentina og Frankrigs landshold? Morata har optrådt på førsteholdet 11 gange og scoret ét mål. Han skal givetvis have flere chancer fra bænken, men det er jo direkte latterligt at ville bruge ham foran Benzema og Pipita. Det ville tage omtrent 20 minutter inden deres agenter var igang med at finde en ny klub, hvis det var tilfældet.

Det samme kan siges om Alex Hernandez, og resten af de talenter du nævner, hvorfor skal de have spilletid foran etablerede spillere, når de på intet tidspunkt har gjort sig fortjent til tiden? Selvfølgelig skal spillere have chancen, men det skal ikke være fordi de er fra La Fabrica, det skal være fordi de har niveauet.

Og så henviser jeg ellers til mit tidligere indlæg omkring trænernavnet, når man skriver "Fremtidens Real Madrid trænes af Michel, Toril eller anden spansk træner."

Det er direkte tåbeligt og uden overhovedet at forholde til noget som helst, når man bare vil have en spansk træner. Når man så endda sætter truppen uden at forholde sig til trænerens foretrukne spillestil, spillertyper, personligheder og resten af de faktorer som spiller ind, så udviser man i min optik total mangel på forståelse for, hvordan man opbygger et succesfuldt fodboldhold. Man har måske nok stillet den rette diagnose, når man ser på fortidens fejl(omend jeg også her kan have min tvivl i forhold til Hugols indlæg), men indlæggene viser med al ønskelig tydelighed, at man på ingen måde har den rette medicin.

13 år 8 måneder siden #23 af Hugol
Kongen. Så du siger altså at Del Bosque er romantisk ?
Del Bosque kunne ikke vælge et dårligere tidspunkt at bruge Casillas på da han tog ham ind til sin debut. Vi var meget dårligt placeret i ligaen, dårligere end vi er nu. Så ja du kan råbe og skrige så højt du vil, om hvor tåbeligt tingene kan være, men du har altså eksempler på at det kan lade sig gøre.

I øvrigt "har Mourinho ikke lige gjort det samme i forbindelse med Casillas/Adan". Ikke at det lykkedes at holde burdet rent for Adan, det tror jeg nu heller ikke det havde gjort for Casillas den dag.

"Det samme kan siges om Alex Hernandez, og resten af de talenter du nævner, hvorfor skal de have spilletid foran etablerede spillere, når de på intet tidspunkt har gjort sig fortjent til tiden? Selvfølgelig skal spillere have chancen, men det skal ikke være fordi de er fra La Fabrica, det skal være fordi de har niveauet."

Alex Fernandez kan sagtens blive fremtidens spiller i Real Madrid, det finder vi vel ikke ud af ved at blokerer ham vejen, ved at købe spillere der koster 30 millioner euro og som er ude mellem 2 og 3 sæsoner efter. Så giv ham nu den nødvendige spilletid. Samme gælder Morata. De har sørget for at Castilla er i segunda B og selv i en svær periode arbejder de hårdt. Selvf har de fortjent tiden og det havde Carvajal også.

"Det er direkte tåbeligt og uden overhovedet at forholde til noget som helst, når man bare vil have en spansk træner. Når man så endda sætter truppen uden at forholde sig til trænerens foretrukne spillestil, spillertyper, personligheder og resten af de faktorer som spiller ind, så udviser man i min optik total mangel på forståelse for, hvordan man opbygger et succesfuldt fodboldhold. Man har måske nok stillet den rette diagnose, når man ser på fortidens fejl(omend jeg også her kan have min tvivl i forhold til Hugols indlæg), men indlæggene viser med al ønskelig tydelighed, at man på ingen måde har den rette medicin."

Nå, så hvis Michel skulle blive ansat, så skal han ikke forholde sig til den trup han har. Michel ønsker at spille offensivt, og det kan han med den trup han har i Real Madrid. At han så måske ikke er fortaler for en 4-3-3, det aner jeg ikke. Men det er nu den trup vi har og jeg vil helt klart mene at en 4-3-3 ligger bedst med den trup vi har nu. Så kan han langsom ændre på den.

Edit. Barcelona har siden år 2000 bygget deres trup op til der hvor de er nu. De måtte tage nogle nederlag, men nu har de da fuld kontrol over la liga på trods af sidste sæson ikke gik så godt. De har bygget en stamme op af unge talenter som vi har kunne at ha gjort for lang tid siden. Men det overvæld af udlændinge der er i truppen har ødelagt en masse og nu hvor selv Cristiano kan være på vej væk, ser det ud til at flere kan falde fra når Mourinho tager sin taske tilbage til England.

PS. Du har Pipita der var på vej væk i sommers men han blev. Det kan sagtens ske at han også ryger til sommer. Higuain gør det rigtig godt på det argentinske landshold, men har altså virkelig tabt niveauet i Real Madrid. Så jeg ser intet problem i at de unge får lov til at udfordre de store. Dog er der selvf en grænse når man sætter verdens bedste målmand af holdet til fordel for en man ikke har gidet i 2½ år.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

13 år 8 måneder siden #24 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne transfer

Hugol skrev: PS. Du har Pipita der var på vej væk i sommers men han blev. Det kan sagtens ske at han også ryger til sommer. Higuain gør det rigtig godt på det argentinske landshold, men har altså virkelig tabt niveauet i Real Madrid. Så jeg ser intet problem i at de unge får lov til at udfordre de store. Dog er der selvf en grænse når man sætter verdens bedste målmand af holdet til fordel for en man ikke har gidet i 2½ år.

Det eksempel holder jo ikke helt. Fordi der er jo nærmest ingen, der har holdt niveau i denne sæson. Sidste sæson var han fremragende ligesom resten af holdet.

Så løsningen er ikke bare at sætte Morata ind, fordi han er af egen avl og ung. Jovist lavede han et fint mål mod levante, og spillede godt for castilla sidste år. Men castilla spillede i tredje bedste række, og springet til La Liga er kæmpe stort.

Jeg ser da hellere end gerne, at de unge slår til, men ligenu er tiden ikke til det, da der er så mange problemer i forvejen.

Der er det lettere i barcelona, hvor de flere gange har afgjort kampene ved pausen, og derfor kan få nogle spillere ind og snuse til førsteholdsfodbold. Desuden er spillerne i barcelona mere parate til at træde ind, da de gøre sammen filosofi og stil ned gennem rækkerne.

Og det er det jeg savner allermest i madrid - den røde tråd eller stil om man vil. Vi mangler en klar stil, hvorefter vi skal finde den rette træner, til at føre denne ud i livet, hvorefter du så kan tilpasse truppen til dette med de rette indkøb osv. I øjeblikket købes der i øst og vest uden nogen egentlig plan.

Leveret af Kunena Forum