Midtbanen! Xabi ud, XXX ind???
Afstemning: Ny mand i midten?
| Vidal? |
|
4 | 8% |
| Pogba? |
|
17 | 34% |
| Gündogan? |
|
5 | 10% |
| Xabi bliver/ en fjerde? |
|
24 | 48% |
| Antal stemmer: 50 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
Tænkte at det ville være sjovt, at se hvad der er stemning for, når og hvis vi skal ud og kaste med kontanter til sommer.
Jeg har indtryk af, at folk hælder mest til Vidal i denne debat, så det ville være fint at få sat lidt tal på.:)
Udover de nævnte, har også Verratti været nævnt samt Bayerns Javi Martinez. Men der var ikke mulighed for flere valg, desværre.
I må meget gerne begrunde Hvis i mener Alonso skal blive. Det kunne være spændene hvis folk kunne hive nye spillere op af hatten, og begrunde et køb af "deres" spiller som en god investering, fordi?
Jeg er med på at vi har været igennem debatten før. Så hvis ikke man føler for en dybdegående begrundelse, så fair nok. -Jep, i skulle lige have lov af mig først.:P Haha
Sæt igang!!
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvem der så evt. skulle erstatte Alonso, er jeg meget i tvivl om. Gündogan, på papiret, ville jeg mene er ideel, men en spiller med 1 ligakamp på bagen i indeværende sæson er langt fra så ideel som hans kvaliteter ellers berettiger. Jeg har efterhånden fået nok af alle de skadesplagede spillere...
Så mit svar må være, at jeg ikke har noget svar ;) Jeg synes at der er begrænset med kvalitetsspillere på den position der realistisk set kan hentes. Verratti er et bud, men i forlængelse af lederskabsdebatten i den anden tråd, så ved jeg ikke hvor gavnligt det er, at få endnu en "grøn" og utilregnelig spiller til truppen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
I Sevilla kampen virkede han træt, ligesom han gjorde sidste sæson på dette tidspunkt. Dette er ikke et mangel på kvalitet som sådan, men et tegn på at han bliver ældre.
De to dårlige kampe kampe ændre heller ikke ved at Alonsos tilbagekomst til startelleveren startede de 31 kampe ubesejret.
Alonso har en vigtig indflydelse i truppen, for de unge (især Illarra), da han kommer med en stor erfaring og fordi han er vellidt og samtidig fungere Alonso som en spillende assistenttræner for Ancelotti.
Så ja, selvfølgelig skal han blive - han skal dog ikke nødvendigvis spille to gange om ugen, uge efter uge som han hidtil har gjort. Illarra viste endnu engang i Sevilla-kampen at han kan spille på den midtbane, og han skal have flere chancer både for hans og Alonsos skyld.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Du har ret, det er ikke særlig tydeligt.:) For nej der menes nødvendigvis ikke en direkte afløser til Alonsos plads, men mere en afløser til en af de tre pladser på midtbanen. Grunden til jeg nævner Alonso er, at det er på den plads der højst sandsynligt først skal skiftes ud inden for de næste par år.
Jeg er her stadig XOXO
Jeg har flere gange prøvet og give min mening til kende omkring emnet, men bruger gerne lige små 10 min. for debattens skyld :)
Balancen på holdet er i den grad blevet sat på prøve i den senere tid, og jeg er enig med de mange som mener den er blevet bedre end sidste år, men i mine øjne langtfra god nok til en top 3 klub i verden. Det er yderst sjældent vi vinder slaget på midtbanen, og det skyldes, tror jeg, at vi ingen decideret defensiv midtbanespiller har. Alonso er en offensiv playmaker som ligger dybt, og selvom han med årene har vist bedre defensive kvaliteter end førhen, så er han på ingen måde en verdensklasse defensiv midtbanespiller, hvor fokus og kompetencer er i defensiven.
Når han skal erstattes, og det mener jeg faktisk allerede han skal nu, så er det bedste bud Illarramendi. Han er en fantastisk balancespiller, som er god med bolden. Sammenlignet med Alonso, så er han langtfra ligeså god til at fordele spillet nedefra, men han skaber en anderledes ro, og jeg er specielt begejstret for hans placeringsevne. Derudover, så synes jeg han har vist fantastisk fremgang med hans måde og fordele boldene fremad på.
Hans kritikere kritisere ham for, at der findes bedre midtbanespillere derude, og jeg er helt enig, men for mig handler det ikke om, at Illarra ikke er i blandt verdens bedste midtbanespillere, men at han passer på den profil holdet har brug for.
Kan spillere som Vidal og Pogba gøre det ligeså godt som Illarra som den bagerste defensive spiller? Nej det tror jeg ikke, og derfor synes jeg at de er total fejlplaceret i denne sammenhæng.
Derfor så skal Alonso erstattes med Illarramendi, men af den grund kan Alonso stadig være et kæmpe aktiv for os, og derfor skal han ikke sælges.
Modric er selvskrevet, og afløseren for ham hedder Isco, og den er faktisk ikke længere!
Khedira er det helt store spørgsmålstegn, og det er netop her Vidal, Pogba, Gündoğan etc. skal dukke op. Jeg beskrev i et tidligere indlæg, at det kunne få nogle offensive konsekvenser og bytte Illarra ud med Alonso, da al kreativitet så skal komme fra Modric af, og det kan blive et problem, da hverken Bale eller Ronaldo skaber spillet. Jeg har aldrig været fan af Di María, men han har overbevist mig om, at han kan få en vigtig rolle for holdet på den centrale midtbane. Der skal arbejdes godt og grundigt med ham, men allerede nu viser han store fremskridt, og jeg synes faktisk han er lige hvad vi mangler.
Jeg er stadig stor fortaler for Khedira, men han har store mangler i det offensive spil, og selvom hans dybdeløb er fantastiske, så er han bare ikke god nok til at afslutte dem, om det så er med en aflevering eller afslutning på mål.
Jeg har utrolig meget tiltro til Illarra, Modric, Isco og Khedira. Di María mangler stadig at bevise han kan holde niveauet over en længere periode, for indtil videre er det blot en stime, så derfor tør jeg ikke og sætte min lid til ham, men det tør jeg godt med Khedira. Jeg håber Di María kan vokse med opgaven, for med hans offensive spil, samt bedre defensivt spil, så vil det være den bedste signing af alle IMO. Han har præcis de kompetencer jeg søger, hvis det bliver en kende for defensivt med Khedira, men jeg mangler stadig hans positionering og overblik bliver langt bedre, men det kan blot være tilvænning og en god mængde træning.
Min foretrukne opstilling ville så således ud:
Illarramendi
Modric Khedira.
Med backup fra Alonso, Isco, Di María og Casemiro. Den kloge mand vil nok kunne se, at der ikke er nogle tilføjelser, og sådan har jeg det også.
Jeg har stor tiltro til holdets nuværende midtbanespillere, og skulle jeg skille mig af med 1 af dem for at finde plads til en forbedring, så ville det være Khedira i stedet for Vidal eller Gündoğan.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Cristiano
- Gæst
-
Jeg håber bare han får en pause af og til i næse sæson så det kan undgås at han bliver slidt op ved sæsonens afslutning.
Jeg tror at en midtbane med Illarra, Modric og DiMaria kan godt blive spændende - Eller Illarra, Modric og Khedira hvis det skal være mindre offensivt.
Men men men men men jeg gad nu godt alligevel at have en midtbanespiller (Di Maria er for mig ikke en midtbanespiller men en winger etc) som kan SCORE mindst 10 mål per sæson… Det kan Modric, Illarra, Alonso, Khedira ikke…Tilsammen har de scoret kun 5 mål i denne sæson (Modric 2, Illarra 2, Alonso 0 og Khedira 1) de andre holde har midtbanespillere der kan score pænt mange mål f.eks Vidal, Gerrard, Yaya Toure…
Det ville være fedt at have en midtbanespiller der kan score mål, så vi er ikke SÅ AFHÆNGIG af vores BBC :-)
- Brylle
- Gæst
-
Og det har vi i Di Maria. Han spiller på midten = midtbanespiller.Cristiano skrev: Selvfølgelig bliver Xabi Alonso.
Jeg håber bare han får en pause af og til i næse sæson så det kan undgås at han bliver slidt op ved sæsonens afslutning.
Jeg tror at en midtbane med Illarra, Modric og DiMaria kan godt blive spændende - Eller Illarra, Modric og Khedira hvis det skal være mindre offensivt.
Men men men men men jeg gad nu godt alligevel at have en midtbanespiller (Di Maria er for mig ikke en midtbanespiller men en winger etc) som kan SCORE mindst 10 mål per sæson… Det kan Modric, Illarra, Alonso, Khedira ikke…Tilsammen har de scoret kun 5 mål i denne sæson (Modric 2, Illarra 2, Alonso 0 og Khedira 1) de andre holde har midtbanespillere der kan score pænt mange mål f.eks Vidal, Gerrard, Yaya Toure…
Det ville være fedt at have en midtbanespiller der kan score mål, så vi er ikke SÅ AFHÆNGIG af vores BBC :-)
- RasmusKring
- Gæst
-
Vi har dog brug for en forstærkning på den centrale midtbane (8'er positionen), så længe Isco ikke træder i karakter. Vores manglende bredde blev i den grad udstillet i onsdags. En midtbane, der indeholder både Illarra og Xabi Alonso, mangler simpelthen dynamik.
En stor del af grunden til, at jeg ønsker en forstærkning på midtbanen er, at Di Maria har nogle betydelige svagheder som central midtbanespiller. Forstå mig ret, lige nu er han klart vores bedste spiller til pladsen, men det siger ikke ret meget, når hans eneste konkurrent er Isco, der virker fuldkommen uden selvtillid og moral. Det har sine klare fordele at have en mand med Di Marias fart og offensive evner nede på den centrale midtbane, men i kampen imod Barcelona blev hans defensive disciplin udstillet. Han laver meget energiske defensive løb i det første presspil, men tager sig nogle gevaldige blundere i det etablerede defensive spil.
At han spiller centralt i denne sæson er ikke ensbetydende med, at han er en central midtbanespiller. Han er bedre end Isco, men for at være helt ærlig, så er Di Maria ikke i nærheden af hverken Vidals, Pogbas eller Gündogans niveau, hvis man har brug for en 8'er på midtbanen, der kan lidt af hvert. Hvis folk er uenige i dette, så uddyber jeg det gerne.
Gundogan ville jeg foretrække som en erstatning for Xabi (hvis Gundogans rygskade ikke er noget alvorligt) også heller ikke flere da vi så har en midtbane bestående af Xabi, Khedira, Modric, Di Maria, Isco, Illarra og Gundogan. Ved ikke om jeg kan regne med om Casemiro bliver.
Florentino Pérez
- Brylle
- Gæst
-
Det kreative har vi allerede i flere af vores centrale midtbanespillere som Di Maria og Modric, og jeg glæder mig allerede til at se endnu mere til Di Maria, nu hvor han spiller på den position, hvor han er bedst. Med Ancelottis indflydelse skal det nok blive mere fantastisk end det allerede er nu.
Vi har dog brug for en forstærkning på den centrale midtbane (8'er positionen), så længe Isco ikke træder i karakter. Vores manglende bredde blev i den grad udstillet i onsdags. En midtbane, der indeholder både Illarra og Xabi Alonso, mangler simpelthen dynamik.
Er det nu også fair, at sige vores bredde blev udstillet og duoen Alonso-Illarra mangler dynamik, når vi først og fremmest producerede 4-5 store scoringsmuligheder, inden holdet blev frustreret? Du er hamrende ligeglad med vores skader til Khedira og Jesé, samt Di María sad ude med en karantæne, i know, men hvad nytter Vidal, hvis bredden så alligevel ville hedde Illarra eller Alonso på bænken?
Vi havde mange muligheder for at afgøre tingene som sædvanlig, men manglende skarphed var igen problemet.
Faktisk spillede vi en fantastisk kamp lige indtil Alonso dummede sig, hvor vores spil var rigtig positivt med masser af boldbesiddende dominans, og chancer manglede vi altså heller ikke. Havde Marcelo været på sit normale niveau, så havde han ramt bare 1 af sine holdkammerater i hans 3-4 forsøg hvor han var spillet helt fri på kanten omkring feltet.
At han (red. Di María) spiller centralt i denne sæson er ikke ensbetydende med, at han er en central midtbanespiller. Han er bedre end Isco, men for at være helt ærlig, så er Di Maria ikke i nærheden af hverken Vidals, Pogbas eller Gündogans niveau, hvis man har brug for en 8'er på midtbanen, der kan lidt af hvert. Hvis folk er uenige i dette, så uddyber jeg det gerne.
Og ja, hvad er det helt præcis du mener med at Di María ikke er midtbanespiller, selvom han spiller derinde nu? Jeg siger ikke han er bedre end de nævnte, men er Ramos så også stadig højreback i dine øjne, selvom han spiller inde centralt? Det er ingen hemmelighed, at Bale altid har været tiltænkt rollen som fast mand på højrekanten, men grundet hans mange udsving samt skader, og en bedre spillende Di María, så fik han chancen på kanten. Tanken har dog alle dage været, at Di María skulle agere backup alle steder på banen, men faktum er nu også, at Di María rent faktisk har slået igennem på den centrale midtbane. Han har mangler ja, men det har Pogba godt nok også, hvis man ser på hans spil. Ligheden for dem begge er, at det er noget begge meget hurtigt kan lære.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Dios skrev: RasmusKring skrev:
Er det nu også fair, at sige vores bredde blev udstillet og duoen Alonso-Illarra mangler dynamik, når vi først og fremmest producerede 4-5 store scoringsmuligheder, inden holdet blev frustreret? Du er hamrende ligeglad med vores skader til Khedira og Jesé, samt Di María sad ude med en karantæne, i know, men hvad nytter Vidal, hvis bredden så alligevel ville hedde Illarra eller Alonso på bænken?
Vi havde mange muligheder for at afgøre tingene som sædvanlig, men manglende skarphed var igen problemet.
Faktisk spillede vi en fantastisk kamp lige indtil Alonso dummede sig, hvor vores spil var rigtig positivt med masser af boldbesiddende dominans, og chancer manglede vi altså heller ikke. Havde Marcelo været på sit normale niveau, så havde han ramt bare 1 af sine holdkammerater i hans 3-4 forsøg hvor han var spillet helt fri på kanten omkring feltet.
At han (red. Di María) spiller centralt i denne sæson er ikke ensbetydende med, at han er en central midtbanespiller. Han er bedre end Isco, men for at være helt ærlig, så er Di Maria ikke i nærheden af hverken Vidals, Pogbas eller Gündogans niveau, hvis man har brug for en 8'er på midtbanen, der kan lidt af hvert. Hvis folk er uenige i dette, så uddyber jeg det gerne.
Og ja, hvad er det helt præcis du mener med at Di María ikke er midtbanespiller, selvom han spiller derinde nu? Jeg siger ikke han er bedre end de nævnte, men er Ramos så også stadig højreback i dine øjne, selvom han spiller inde centralt? Det er ingen hemmelighed, at Bale altid har været tiltænkt rollen som fast mand på højrekanten, men grundet hans mange udsving samt skader, og en bedre spillende Di María, så fik han chancen på kanten. Tanken har dog alle dage været, at Di María skulle agere backup alle steder på banen, men faktum er nu også, at Di María rent faktisk har slået igennem på den centrale midtbane. Han har mangler ja, men det har Pogba godt nok også, hvis man ser på hans spil. Ligheden for dem begge er, at det er noget begge meget hurtigt kan lære.
Især noget Di María kan lære hurtigt, hvis han forsætter med at spille positionen, i Real Madrid og på landsholdet, som set den seneste tid. Di María har potentialet til at blive en vanvittig spændende/dygtig central midtbanespiller.
No solo soy perfecto, también soy Madridista