Midtbanen! Xabi ud, XXX ind???
Afstemning: Ny mand i midten?
| Vidal? |
|
4 | 8% |
| Pogba? |
|
17 | 34% |
| Gündogan? |
|
5 | 10% |
| Xabi bliver/ en fjerde? |
|
24 | 48% |
| Antal stemmer: 50 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: RasmusKring skrev:
Vi har dog brug for en forstærkning på den centrale midtbane (8'er positionen), så længe Isco ikke træder i karakter. Vores manglende bredde blev i den grad udstillet i onsdags. En midtbane, der indeholder både Illarra og Xabi Alonso, mangler simpelthen dynamik.
Er det nu også fair, at sige vores bredde blev udstillet og duoen Alonso-Illarra mangler dynamik, når vi først og fremmest producerede 4-5 store scoringsmuligheder, inden holdet blev frustreret? Du er hamrende ligeglad med vores skader til Khedira og Jesé, samt Di María sad ude med en karantæne, i know, men hvad nytter Vidal, hvis bredden så alligevel ville hedde Illarra eller Alonso på bænken?
Vi havde mange muligheder for at afgøre tingene som sædvanlig, men manglende skarphed var igen problemet.
Faktisk spillede vi en fantastisk kamp lige indtil Alonso dummede sig, hvor vores spil var rigtig positivt med masser af boldbesiddende dominans, og chancer manglede vi altså heller ikke. Havde Marcelo været på sit normale niveau, så havde han ramt bare 1 af sine holdkammerater i hans 3-4 forsøg hvor han var spillet helt fri på kanten omkring feltet.
At han (red. Di María) spiller centralt i denne sæson er ikke ensbetydende med, at han er en central midtbanespiller. Han er bedre end Isco, men for at være helt ærlig, så er Di Maria ikke i nærheden af hverken Vidals, Pogbas eller Gündogans niveau, hvis man har brug for en 8'er på midtbanen, der kan lidt af hvert. Hvis folk er uenige i dette, så uddyber jeg det gerne.
Og ja, hvad er det helt præcis du mener med at Di María ikke er midtbanespiller, selvom han spiller derinde nu? Jeg siger ikke han er bedre end de nævnte, men er Ramos så også stadig højreback i dine øjne, selvom han spiller inde centralt? Det er ingen hemmelighed, at Bale altid har været tiltænkt rollen som fast mand på højrekanten, men grundet hans mange udsving samt skader, og en bedre spillende Di María, så fik han chancen på kanten. Tanken har dog alle dage været, at Di María skulle agere backup alle steder på banen, men faktum er nu også, at Di María rent faktisk har slået igennem på den centrale midtbane. Han har mangler ja, men det har Pogba godt nok også, hvis man ser på hans spil. Ligheden for dem begge er, at det er noget begge meget hurtigt kan lære.
Vi havde tydeligivis problemer med skader og karantæne i kampen mod Sevilla, men hvis man ikke kan klare en skade og en karantæne på midtbanen uden at det svækker holdet betydeligt, så har vi problemer, ihvertfald i mine øjne. Måske ikke alvorlige problemer, men alvorlige nok til at vi taber kampen. Vi tabte meget klart kampen om midtbanen. Prøver du at sige, at Xabi og Illarra er en dynamisk duo på midtbanen? Den har jeg meget svært ved at se.
I forhold til Di Maria, så er det som sagt en diskussion, som jeg gerne tager, hvis folk er uenige i mit synspunkt. I mine øjne er det dog vigtigt at påpege, at han ikke nødvendigvis er en verdensklasse midtbanespiller blot fordi han er vores bedste mand på pladsen i denne sæson. Der er lidt kausalitetsproblemer for folk. Man er ikke nødvendigvis verdens bedste midtbanespiller, fordi man spiller på den centrale midtbane for et af verdens stærkeste hold. Men han er indiskutabelt bedre end Isco i denne sæson. Jeg tager som sagt gerne diskussionen op, hvis der er nogen, som for alvor er uenige med mig, men det tror jeg ikke, at du er, Dios. Di Maria har uden tvivl overraskest mig og udviklet sig rigtig meget som central midtbanespiller, men han er adskillige klasser bedre på kanten, og vi kan hente en central spiller til sommer, der er bedre.
Hvis du eller har hørt efter, Dios, så vil du lægge mærke til, at jeg aldrig har argumenteret for, at vi skal hente Pogba. Jeg er fortaler for, at vi henter en forstærkning til midtbanen, men Pogba er langt fra mit første valg. Han har mange mangler, og netop derfor vil jeg hellere se Vidal i Real Madrid.
I forhold til effiktiviteten i angrebet, så var det i mine øjne kun en af grundene til, at vi tabte forleden. Holdet var dårligt i samtlige faser, inklusiv midtbanen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Vi havde tydeligivis problemer med skader og karantæne i kampen mod Sevilla, men hvis man ikke kan klare en skade og en karantæne på midtbanen uden at det svækker holdet betydeligt, så har vi problemer, ihvertfald i mine øjne. Måske ikke alvorlige problemer, men alvorlige nok til at vi taber kampen. Vi tabte meget klart kampen om midtbanen. Prøver du at sige, at Xabi og Illarra er en dynamisk duo på midtbanen? Den har jeg meget svært ved at se.
Vi har problemer med skader i truppen og specielt Khedira og Jesé's skader er fandens uheldige, og desværre er Isco ikke rigtig faldet til som man havde kunne håbe på, men vi er alligevel solidt med i kampen om 3 titler. Så du mener, at vores bænk er skyld i nederlaget, og ikke Benzema's 2 halv store afbrændere, Ronaldo's 2 afbrændere, Marcelo's 5 elendige forsøg på at ramme en fri medspiller over 5-7 meter, som ville have ført til 2-4 tap-ins, og Bale's meget sløje skud lige udenfor feltet?
Tabte vi kampen om midtbanen? Ej nu stopper galskaben altså. Illarra og Modric spillede fantastisk og spillede holdet frem til store chancer, som der bare skulle scores på, og det eneste vi tabte var kampen om manglende koncentration i opdækninger og afslutninger. Rakitic spillede fantastisk, og det kan man ikke tage fra ham, men han kørte rundt med vores forsvar.
Jeg har på ingen måder nævnt at Illarra og Alonso er en dynamisk duo, men du nævner den manglende dynamiske duo er en af grundene til vores nederlag.
I forhold til Di Maria, så er det som sagt en diskussion, som jeg gerne tager, hvis folk er uenige i mit synspunkt. I mine øjne er det dog vigtigt at påpege, at han ikke nødvendigvis er en verdensklasse midtbanespiller blot fordi han er vores bedste mand på pladsen i denne sæson. Der er lidt kausalitetsproblemer for folk. Man er ikke nødvendigvis verdens bedste midtbanespiller, fordi man spiller på den centrale midtbane for et af verdens stærkeste hold. Men han er indiskutabelt bedre end Isco i denne sæson. Jeg tager som sagt gerne diskussionen op, hvis der er nogen, som for alvor er uenige med mig, men det tror jeg ikke, at du er, Dios. Di Maria har uden tvivl overraskest mig og udviklet sig rigtig meget som central midtbanespiller, men han er adskillige klasser bedre på kanten, og vi kan hente en central spiller til sommer, der er bedre.
Hvem har nævnt han er verdensklasse? Og hvorfor bliver du ved med at sammenligne ham med Isco? Tror jeg kommer til at skuffe dig slemt nu Rasmus hehe, for det tyder på jeg er dybt uenig med dig. For adskillige klasser bedre på kanten? Det er netop en af grundene til jeg aldrig har været fan af ham, og altid har set ham blive solgt, medmindre han kunne agere backup. Di María på kanten vil alle dage være et dårligere valg end Ronaldo, Bale, Jesé og endda også Marcelo og Benzema hvis du spørger mig.
Jeg er blevet fan af Di María på den centrale midtbane, men der ikke sagt, at han på nogen måder er verdens bedste, eller han ingen mangler har. Jeg har modsat dig en tålmodighed og forståelse for tilvænning, og igen så glemmer det faktum, at Khedira er tilbage indenfor en måned, og han rent faktisk var tiltænkt en fast start plads, før hans uheldige skade.
Vores midtbane omkring Juve kampene, hvor Ancelotti endelig bestemte sig for 4-3-3 systemet hed: Alonso, Modric og Khedira, og reserverne dertil var Illarra, Isco og Casemiro, og nu kan vi tilføje Di María til den position.
Hvis du eller har hørt efter, Dios, så vil du lægge mærke til, at jeg aldrig har argumenteret for, at vi skal hente Pogba. Jeg er fortaler for, at vi henter en forstærkning til midtbanen, men Pogba er langt fra mit første valg. Han har mange mangler, og netop derfor vil jeg hellere se Vidal i Real Madrid.
I forhold til effiktiviteten i angrebet, så var det i mine øjne kun en af grundene til, at vi tabte forleden. Holdet var dårligt i samtlige faser, inklusiv midtbanen.
Nu var det bare for at statuere et eksempel om den mest hypet midtbanespiller i verden netop nu, Pogba. Ingen af os 2 er specielt glade for ham, og foretrækker Vidal, hvis det endelig skulle være for mit vedkommende.
Jeg er dog total uenig med dig i, at holdet var dårlige i samtlige faser, for jeg var godt nok tilfreds og sikker på vi ville vinde kampen overlegent lige indtil Alonso dummede sig.
Sevilla skabte intet i første halvleg, hvor vi skabte chance på chance, men desværre manglede den sidste skarphed i afslutningerne, og jo længere vi skred frem i kampen, desto mere desperate blev vi for en scoring, og det kostede, da Ronaldo og Bale bare trykkede på mål hvergang de fik bolden.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- JJ-86
- Gæst
-
Modric, Alonso, Di Maria, Isco, Khedira, Illarramendi, Casemiro.
Jeg har stemt at man skal beholde Alonso, han bidrager stadig til holdet trods nogle sløve præstationer på det sidste. Man har også lige forlænget med ham, så tror næppe han er væk til sommer.
Illarramendi er formentlig Alonso's arvtager, men det vil tiden vise sig om han kan klare presset. Illarramendi er en langsigtet plan og man beholder ham ligeledes.
Modric er et sikkert kort på midtbanen, ham kan de andre ikke slå af. (lige pt.) Han bliver også til næste sæson.
Jeg glæder mig til Khedira vender tilbage og håber han kommer op i niveau, for han er en god arbejdshest defensivt. Han er også en del af det tyske landshold som er stærkt. Khedira bliver også til næste sæson.
Real Madrids nye formation gør at Isco ikke passer helt perfekt ind, men han får dog spilletid og for det meste som indskifter. Isco skal blive og give det en chance for næste sæson og arbejde hårdt.
Di Maria kan der stilles lidt spørgsmåltegn til. Han var jo kant spiller men er blevet omskolet til at spille på midtbanen og gør det fint ifølge mig. Jeg synes vi skal beholde og tror han er tilfreds med at spille på midtbanen, sålænge han får spilletid.
Unge Casemiro skal lejes ud. Han er sorteper og har brug for spilletid og det er begrænset i Real Madrid. Vi bør leje ham ud.
Men min pointe med oplægget er at vi stadig vil have følgende spillere på midtbanen, efter man har lejet Casemiro:
Modric, Alonso, Illarramendi, Khedira, Di Maria, Isco.
6 midtbane spillere til tre pladser. Jeg tror ikke der er plads til indkøb mere, medmindre der er en som bliver solgt/lejet, som vil være højt sandsynligt Isco pga. manglende spilletid eller Di Maria pga. han spiller på en uvant plads.
Jeg synes hellere vi skal investere i en angriber/kant spiller (men det er en anden historie).
Men alt kan ske i fodbold transferes, og det er det spændende ved det.
- Mcmanaman
- Gæst
-
Det er især defensivt at midtbanen står rigtig dårligt, i og med at Xabi Alonso er utrolig let at spille forbi. Det er ikke noget vi taktisk kan spille os ud af, mod et stærkt hold i ligaen eller europæisk. Der skal hentes en spiller for at kunne forstærke midtbanen, men der skal heller ikke sælges nogen. Casemiro kan blive lejet ud.
Xabi skal ikke længere spille de store kampe, og jeg synes man efterhånden skal give ham færre minutter på banen, og overlade det til de yngre spillere. Et indkøb af Pogba, hvilket jeg er for skal kunne give os de store sejre og titler i hus. For lige nu ser jeg at vores chancer ikke er særlig store i år for titler, netop på grund af vores midtbane problem. Vi er godt nok i en finale, men ligaen ser meget tabt ud, og jeg tror ikke vores chancer mod Bayern, Paris SG og Barcelona/ Atletico Madrid, er store for at nå finalen, på grund af vores midtbane problem.
Det er i det fremadrettede spil, og i de defensive situationer som jeg ser vores svagheder i. Eksempelvis mod Dortmund gjorde tyskerne en kæmpe indsat, i at presse Xabi og Modric så langt tilbage på banen som muligt. Det gav os problemer, og vi måtte spille bolden på tværs det meste af første og anden halvleg. Også defensivt var det samme syn.
Jeg håber det bedst for klubben i denne sæson, og jeg håber at vi vinder nogle titler. Især håber jeg at vi får vendt tingene i ligaen. Til næste sæson, skal der så bare købes en midtbane spiller, og jeg håber det bliver Pogba. Det er ikke det eneste indkøb jeg gerne ser klubben gøre, men jeg ønsker kun at fokusere på midtbanen på nuværende tidspunkt.
- RasmusKring
- Gæst
-
Indlæg fra den anden tråd:
Forkert (til en kommentar om, at Busquets er alt hvad vi ønsker, at Xabi Alonso skal være). Busquets har en evne til at dække er enormt defensivt område, hvilket Xabi Alonso ikke kan. Men Xabi Alonso har nogle offensive kvaliteter, som Real Madrid har været meget afhængige af, siden han kom til klubben. Så nej, Busquets er ikke den spiller, som vi alle ønsker Xabi Alonso skal være.
Xabi Alonso har nogle klare begrænsninger meget lig Andrea Pirlo. De mangler begge fart, så selvom de som udgangspunkt ligger på den dybe "defensive" midtbane, så er de ikke i stand til at dække det område, som en klassisk defensiv midtbanespiller ala Busquets. Til gengæld kan man bygge et hold op omkring deres offensive kvaliteter. Det kræver dog andre typer på midtbanen, der kan overtage en del af de defensive pligter. I Juventus spiller Pirlo sammen med Vidal, Marchisio og Pogba. De er alle tre meget kompette midtbanespillere, der tilbyder rigtig meget defensivt. Det ser betydeligt anderledes ud i Real Madrid, hvor Xabi Alonso spiller sammen med Modric, Isco og Di Maria. De er alle tre mere offensive og mangler i den grad defensive kvaliteter sammenlignet med Juventus' midtbane. De udstiller Xabi Alonsos manglende evne til at dække et stort område, hvorimod Pirlo bliver hyldet for sine offensive kvaliteter. I mine øjne er der ikke stor forskel på de to spillere, men holdkammeraterne og systemerne gør en kæmpe forskel.
Så spørgsmålet er, om vi skal droppe Xabi Alonso til fordel for den mere defensive Illarra, så vi fortsat kan spille med to små offensive spillere på de andre midtbanepladser, eller om vi skal skabe et system, hvor Xabi Alonso kan fungere bedre. For vi helt enige om, at midtbanen mangler balance i øjeblikket. At få Khedira tilbage ville hjælpe Xabi rigtig meget.
Lige nu tager vi Xabi Alonso offensive kvaliteter for givet. Når han engang ikke længere er fast mand vil vi komme til at savne de aspekter på midtbanen.
- Mcmanaman
- Gæst
-
Xabi Alonso er ikke den spiller som åbner et kompakt forsvar op, ej er han heller en spiller som laver den afgørende aflevering længere. Xabi Alonso er blevet boldflytter, og dermed er hans betydning faldet drastisk for holdet. Det er Di Maria og Modric der bringer offensiv kvalitet til holdet. Se blot den aflevering Di Maria lavede til Morata i går, eller den Modric lavede til Cristiano mod Dortmund. Kunne Real Madrid erstatte Xabi med Illarramendi eller Pogba, så tror jeg at vi vil stå meget bedre defensivt og offensigt, med en god balance og fart på midtbanen.
Jeg fortrækker en midtbane med disse spillere, Pogba, Di Maria, Modric, Illarra, Khedira, Isco og eventuelt Xabi Alonso som backup.
- RasmusKring
- Gæst
-
Mcmanaman skrev: RasmusKring.
Xabi Alonso er ikke den spiller som åbner et kompakt forsvar op, ej er han heller en spiller som laver den afgørende aflevering længere. Xabi Alonso er blevet boldflytter, og dermed er hans betydning faldet drastisk for holdet. Det er Di Maria og Modric der bringer offensiv kvalitet til holdet. Se blot den aflevering Di Maria lavede til Morata i går, eller den Modric lavede til Cristiano mod Dortmund. Kunne Real Madrid erstatte Xabi med Illarramendi eller Pogba, så tror jeg at vi vil stå meget bedre defensivt og offensigt, med en god balance og fart på midtbanen.
Jeg fortrækker en midtbane med disse spillere, Pogba, Di Maria, Modric, Illarra, Khedira, Isco og eventuelt Xabi Alonso som backup.
I min optik er Illarramendi en boldflytter, og Xabi Alonsos spillestil står i stærk kontrast til det. Han fordeler bolden sikkert, men hvis der er mulighed for det, så slår han den afgørende aflevering. Desuden er han blandt de bedste i verden til at lave hurtige sideskift. Han er måske ikke manden, der bryder et organiseret og tætpakket hold ned, da han ligger for langt tilbage på midtbanen til at gøre det. Men han slår gode aggressive afleveringer, når han har mulighed for det, modsat en boldflytter ala Illarramendi. Det skal ikke ses som en kritik af Illarramendi. De er bare meget forskellige typer.
- Mcmanaman
- Gæst
-
- RasmusKring
- Gæst
-
Mcmanaman skrev: Hvis Xabi Alonso slår den afgørende aflevering stadig i din optik, hvorfor har han så kun lavet en assist i år ?
Ronaldo fører holdet i assists. Gør det ham til vores bedste playmaker?
Begge tal er til en hvis grad tilfældige. Hvis man spillede sæsonen en gang til villa Xabi Alonso garanteret få flere assists. Desuden er assists i sig selv en overvurderet statistik. En god stikning er god, uanset om der bliver scoret på den eller ej. Jeg har ikke på noget tidspunkt i denne sæson tænkt, at Xabi Alonso har misset nogen mulighed for at lægge bolden i dybden.
- Mcmanaman
- Gæst
-
Har du lagt mærke til at Xabi Alonso på sin vis er skyldig i alle 4 mål mod Barcelona, fordi han ikke giver nok defensiv fylde på midtbanen ?
Når Xabi har så vigtig en rolle på midtbanen, hvis han ikke længere bringer det vi har brug for i offensiven, så skal han jo stadig have en vigtig rolle i defensiven. Den bringer han ikke på grund af sin manglende hurtighed, og satsninger i at vinde nærkampene som han tit misser.
Nej det gør ikke Ronaldo til playmaker, men det gør ham fandens vigtig. Det kan man ikke sige om Xabi Alonso, der i den grad ikke bringer samme til vores offensiv, som Di Maria og Modric.
- RasmusKring
- Gæst
-
Mcmanaman skrev: Sorry, glemte at tilføje en vigtig ting.
Har du lagt mærke til at Xabi Alonso på sin vis er skyldig i alle 4 mål mod Barcelona, fordi han ikke giver nok defensiv fylde på midtbanen ?
Når Xabi har så vigtig en rolle på midtbanen, hvis han ikke længere bringer det vi har brug for i offensiven, så skal han jo stadig have en vigtig rolle i defensiven. Den bringer han ikke på grund af sin manglende hurtighed, og satsninger i at vinde nærkampene som han tit misser.
Nej det gør ikke Ronaldo til playmaker, men det gør ham fandens vigtig. Det kan man ikke sige om Xabi Alonso, der i den grad ikke bringer samme til vores offensiv, som Di Maria og Modric.
Lad os tage det fra en ende af. Xabi Aonso er ikke skyld i alle 4 mål:
Ved det første mål kommer vi i undertal på midtbanen, fordi Di Maria flyver frem i presspillet og derefter slipper sin mand.
Ved det andet mål er der bare dårligt forsvarsspil over det hele. 2 eller 3 dårlige clearinger i træk, så skal man få problemer.
Ved det tredje mål står Ramos forkert og Marcelo lader sig løbe i ryggen. Xabi Alonso sidder måske ikke helt tæt nok på Messi, men det meste af ansvaret må gå til de to andre.
Det sidste mål er klodset lavet af Xabi. Han giver dommeren mulighed for at fløjte. Jeg mener dog stadig, at det var meget tvivlsomt.
At give ham skylden for alle 4 mål er altså en stærk overdrivelse, som jeg ser det. Vi er dog enige om, at Xabi Alonso ikke kan dække det store område, der opstår på venstre side af midtbanen, når Isco(Di Maria løber forvirrede rundt og Ronaldo bliver fremme. Spørgsmålet er dog, om det er Xabi Alonsos skyld eller om hans holdkammerater stiller for store krav til hans evner.
Som jeg tidligere har skrevet, så tager vi Xabi Alonsos kvaliteter for givet og kritisere ham for hans mangler. Ligesom det var tilfældet i starten af sæsonen, så kommer vi til at mangle hans kvaliteter, når han ikke er inde, så jeg har meget svært ved at forstå det store ønske om at skille sig af ham eller sætte ham på bænken.