Casillas bænkes mod Elche, sandt eller falsk?
Afstemning: Hvem bør stå på kassen nu og fremadrettet?
| Casillas? |
|
18 | 58.1% |
| Navas? |
|
13 | 41.9% |
| Antal stemmer: 31 | |||
| Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen | |||
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
JimmyBroe skrev:
Siempre Madrid skrev: Der skal ikke være tvivl om, at jeg også er modstander af Iker Casillas i Real Madrid, men Florentino Pérez og den sportslige ledelse valgte den lette løsning i sommer og det er vi alle sammen nødt til at leve med.
Derfor er jeg også af den opfattelse, at man nu skal forsøge at skabe ro om den målmandspost og det gør man ikke ved at skifte ud i en La Liga-kamp, for når alt kommer til alt, så har Iker Casillas ikke været kamp-afgørende til den negative side, altså været direkte skyld i, at vi har mistet points.
Han har så heller ikke været det til den positive side, hvor han har været skyld i, at vi har vundet, men den del skulle vi gerne være forbi, for det er efterhånden en del tid siden, at han var stærk nok til det.
Når man nu ikke valgte at starte helt fra 0 på målmandsposten med to helt nye målmænd - som nok havde været det mest fornuftige for alle parter - så må man vælge den løsning, som forekommer næstbedst og der får man nok mest ro ved at have Iker Casillas.
Imens må han - og vi andre - så leve med, at glansbilledet af ham krakelerer langsomt, men sikkert, dag for dag, uge for uge.
Jeg er enig et stykke af vejen. For ja, vi skulle så absolut ha' haft hentet endnu en målmand, eller helt have ladt vær, og så beholdt konstellationen fra sidste sæson. Jeg håber Casillas hæver niveauet eller også skal han skippes videre hurtigst muligt. Han har valgt forkert ved at blive i Madrid med det niveau han viser, eller mangel på samme.
Så hvis Lopez havde gjort det "lige så ringe" som Iker her de første kampe (altså ikke skyld i mål, men heller ik kampafgørende positivt), så var han blevet lagt for had. Det var dog det værste vrøvl!!! Min kritik af Lopez var der sidste år fordi jeg syntes han var relativt ordinær - men dog en ganske fin målmand som jeg ik var nervøs for at vi havde. Det samme ka man lidt sige Iker indtil videre viser sig som i år - men kritikken af ham fra flere sider er til gengæld sønderlemmende. Ifølge nogen, heriblandt åbenbart også dig, så er Iker jo nærmest elendigheden selv, omend jeg personligt har svært ved at se hva han gør galt ift de resultater vi har fået indtil nu - bortset fra at han helt sikkert ik skiller sig positivt ud eller lader til at udstråle og videregive sikkerhed til resten af defensiven. Og det er self skuffende og en klar forringelse fra dén Iker vi kendte før skaden for 1½ år siden. Men det har dog så absolut ik været dårligere på nogen som helst parametre ift hva Lopez bød ind med sidste sæson. Men sidste sæson var det åbenbart ik det store problem, da Lopez jo ik var den store onde Iker, men Jomfru Diego i egen høje person - selv med det cirkusnummer han lavede for Milan ku han vel være blevet bebrejdet hvis det var sket for Madrid.
Men jeg glæder mig da enormt til at se om ham Costa Ricaneren har noget at byde ind med på den store scene. Jeg er ik umiddelbart utryg ved ham, men jeg har ingen som helst forhåbning om at vi i ham har fundet noget der minder om en kommende førstekeeper
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Uanset hvem Ancelotti vælger, så er jeg nødt til at tro på, at det er den rigtige løsning. For vi ved ikke hvad der sker uden for banen og hvilke menneskelige hensyn der skal tages. Rent sportsligt synes jeg ikke at Casillas har spillet sig af, men måske kan Navas bringe en ny energi, som kan gavne hele forsvaret.... Vi finder måske ud af det i morgen:)
Siempre fiel skrev:
JimmyBroe skrev:
Siempre Madrid skrev: Der skal ikke være tvivl om, at jeg også er modstander af Iker Casillas i Real Madrid, men Florentino Pérez og den sportslige ledelse valgte den lette løsning i sommer og det er vi alle sammen nødt til at leve med.
Derfor er jeg også af den opfattelse, at man nu skal forsøge at skabe ro om den målmandspost og det gør man ikke ved at skifte ud i en La Liga-kamp, for når alt kommer til alt, så har Iker Casillas ikke været kamp-afgørende til den negative side, altså været direkte skyld i, at vi har mistet points.
Han har så heller ikke været det til den positive side, hvor han har været skyld i, at vi har vundet, men den del skulle vi gerne være forbi, for det er efterhånden en del tid siden, at han var stærk nok til det.
Når man nu ikke valgte at starte helt fra 0 på målmandsposten med to helt nye målmænd - som nok havde været det mest fornuftige for alle parter - så må man vælge den løsning, som forekommer næstbedst og der får man nok mest ro ved at have Iker Casillas.
Imens må han - og vi andre - så leve med, at glansbilledet af ham krakelerer langsomt, men sikkert, dag for dag, uge for uge.
Jeg er enig et stykke af vejen. For ja, vi skulle så absolut ha' haft hentet endnu en målmand, eller helt have ladt vær, og så beholdt konstellationen fra sidste sæson. Jeg håber Casillas hæver niveauet eller også skal han skippes videre hurtigst muligt. Han har valgt forkert ved at blive i Madrid med det niveau han viser, eller mangel på samme.
Så hvis Lopez havde gjort det "lige så ringe" som Iker her de første kampe (altså ikke skyld i mål, men heller ik kampafgørende positivt), så var han blevet lagt for had. Det var dog det værste vrøvl!!! Min kritik af Lopez var der sidste år fordi jeg syntes han var relativt ordinær - men dog en ganske fin målmand som jeg ik var nervøs for at vi havde. Det samme ka man lidt sige Iker indtil videre viser sig som i år - men kritikken af ham fra flere sider er til gengæld sønderlemmende. Ifølge nogen, heriblandt åbenbart også dig, så er Iker jo nærmest elendigheden selv, omend jeg personligt har svært ved at se hva han gør galt ift de resultater vi har fået indtil nu - bortset fra at han helt sikkert ik skiller sig positivt ud eller lader til at udstråle og videregive sikkerhed til resten af defensiven. Og det er self skuffende og en klar forringelse fra dén Iker vi kendte før skaden for 1½ år siden. Men det har dog så absolut ik været dårligere på nogen som helst parametre ift hva Lopez bød ind med sidste sæson. Men sidste sæson var det åbenbart ik det store problem, da Lopez jo ik var den store onde Iker, men Jomfru Diego i egen høje person - selv med det cirkusnummer han lavede for Milan ku han vel være blevet bebrejdet hvis det var sket for Madrid.
Men jeg glæder mig da enormt til at se om ham Costa Ricaneren har noget at byde ind med på den store scene. Jeg er ik umiddelbart utryg ved ham, men jeg har ingen som helst forhåbning om at vi i ham har fundet noget der minder om en kommende førstekeeper
Søde Siempre Fiel, nu skriver jeg ingen steder at Casillas er elendig. Jeg vil gå så langt som at sige at han har begået nogle elendigheder i starten af sæsonen. Selvfølgelig er manden ikke elendig. Manden er en glimrende keeper. Men der har været så mange tosserier omkring Iker, nogen måske selvforskyldt andre er kommet andetsteds fra. Men for klubbens bedste mener jeg ikke at den kan være sig selv bekendt eller for den sags skyld Iker bekendt, at beholde ham. Han har udtjent sin værnepligt, er færdig som gårdsanger og danset sin sidste dans. Det er synd at høre den flok som buh'er af vores kaptajn det er ikke værdigt, men dette virak omkring Iker har skadet klubben. Den forsvinder ikke med tiden, men med Iker. Navas håber jeg kan være en løsning 1-2 sæsoner, til der forhåbentlig kommer et navn op som har det vi har brug for.
Jeg udelader at fordybe mig i spørgsmålet om Lopez, da han ikke er en del af debatten. Men ja selvfølgelig havde jeg ment Lopez skulle bænkes hvis jeg ellers havde syntes at han underpræsterede. Det gav jeg såmænd også udtryk for sidst på sæsonen, noget i stil med: "Casillas bør få chancen snart". Da Lopez var faldet gevaldig i kadence imo.
Men det handler jo ikke bare om at bænke for at bænke, der skal jo selvfølgelig være en tanke bag. Man bænker jo kun en spiller hvis man mener, ham der i forvejen sidder på bænken, kan gøre det bedre. Eller ihvertfald byde ind med noget positivt på en anden måde. Det mente jeg personligt ikke var en mulighed på målmandsfronten, i sidste sæson, det mener jeg dog er en mulighed i denne.
Jeg er her stadig XOXO
- RealTobias
- Gæst
-
JimmyBroe skrev:
RealTobias skrev: Casillas skal være 1 målmand og længere er den ikke. Jimmy det kunne klæde dig, hvis du lod være med at være efter Casillas hele tiden. Han har ikke lavet et eneste drop i denne sæson.
Hold nu op med det pjat, jeg er efter Casillas af en grund, manden Casillas har jeg intet mod, spilleren Casillas synes jeg dog er faldet ikke bare 1 men 2 niveauer i forhold til for bare få sæsoner siden. Jeg er tilhænger af holdet, og hvis en spiller ikke præstere over en længere periode så skal denne bænkes ASAP, og det er uanset tidligere meritter. Alt skal selvfølgelig tages i betragtning, alder, rolle på holdet, omskoling, osv.
Måske har han ikke lavet drop som har ført til mål men han har set uheldig ud flere gange. Rigtig som BBB skriver, jeg er også sikker på at hvis det havde været førstekeeperen fra sidste sæson, der havde lukket så mange mål ind på 4 kampe i streg, så var han blevet public enemy no. 1 for halvdelen af fansne.
Jeg kan jo i samme omgang stille spørgsmålet: blev Diego Lopez på noget tidspunkt passeret lige så mange gange over 4 kampe?
Jeg mener jo jeg har en sag og det viser statestikken jo også. Det viser ihvertfald en uenighed blandt os fans, og sådan noget skaber oftest debat. Er det ikke det vi er her for Tobias? Jeg vælger jo ikke "side" i selve oplægget:)
Edit: dette skulle slet ikke handle om Diego Lopez.
Jeg er villig til at give Casillas til jul, men hvis ikke der sker en ekstraordinær opadgående udvikling så skal der altså ske noget, helst allerede i Januars vindue.:)
Du kan seriøst ikke samligne målene fra de første 4 kampe i denne sæson og ligeledes sidste sæson. Den må du altså længere ud på landet med.!!
Som sagt, Casillas har ikke lavet en fejl, drop eller hvad man skal kalde det, forsvaret har set ringe ud, som det altid gør.
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Lige nu synes jeg ikke Casillas gør det godt nok. Jeg er helt på linje med flertallet i at han hverken har lavet nogle store fejl eller mirakelredninger, samt til tider har set usikker ud. Og det er altså ikke godt nok i Real Madrid. Sidste sæson stod han dog ganske fint hvor han lavede det ene clean sheet efter det andet.
Jeg tror ikke det nytter noget at sætte ham på bænken. Det har vi prøvet. Så hvis han skal sættes derud, så skal det være fordi han har spillet sin sidste kamp. Dog kan han godt "spares" en enkelt kamp mod Elche. Jeg håber og tror at Ancelotti fortsætter med ham, men han skal ikke stå sæsonen ud hvis han ikke øger sit niveau.
Keylor Navas så imponerende ud sidste sæson, men det var altså også hans første gode sæson (som 27 årig). Cech eller Valdes virker derfor oplagte til vinter, hvis Casillas ikke kan stå distancen.
Jeg kan og vil imorgen lægge tal på hvordan de 3 spillere klarede det i sidste sæson i forhold til dueller i luften og i forhold til afleveringer.
Edit: Jeg har svært ved at finde stats fra Copa Del rey i sidste sæson, så det bliver svært at sammenligne de 3 spillere.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Vi ender med at vinde kampen 1-0 og Casillas bliver kampens spiller. Hvis og såfremt så vender bøtten fuldstændig og alle madridistas er endnu engang fans af vores keeper.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev: Det er lidt sjovt det her. For man ved bare, at der kun skal en enkelt pragtkamp til fra Ikers side for, at vende det hele på hovedet. Forestil Jer scenariet at vi spiller en tæt kamp mod Barca i første Clasico (Det er der vist ingen der for alvor tror på lige nu!) og at San Iker redder os gang på gang.
Vi ender med at vinde kampen 1-0 og Casillas bliver kampens spiller. Hvis og såfremt så vender bøtten fuldstændig og alle madridistas er endnu engang fans af vores keeper.
Tal for dig selv, der skal kontinuitet til.. Én kamp, om det er mod Barca eller Cordoba gør ingen forskel. Om han tager 5 100% chancer i den ene eller anden kamp er jo underordnet, i forhold til hvor god en præstation det er.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev:
Pelle skrev: Det er lidt sjovt det her. For man ved bare, at der kun skal en enkelt pragtkamp til fra Ikers side for, at vende det hele på hovedet. Forestil Jer scenariet at vi spiller en tæt kamp mod Barca i første Clasico (Det er der vist ingen der for alvor tror på lige nu!) og at San Iker redder os gang på gang.
Tal for dig selv, der skal kontinuitet til.. Én kamp, om det er mod Barca eller Cordoba gør ingen forskel. Om han tager 5 100% chancer i den ene eller anden kamp er jo underordnet, i forhold til hvor god en præstation det er.
Kontinuitet er vel ikke vejen frem, hvis det andet valg er dårligere, eller har jeg misforstået noget? Nu går det her lidt udover dig, men du trænger også til at blive banket lidt oven i hovedet hehe :P
Det sjove ved det hele er, at rollerne nu er byttet. Alle dem som er imod Casillas taler nu om, at Navas skal have en chance, og det er på tide at prøve noget nyt, og alt det selvom i erkender Casillas på ingen måder har spillet sig af holdet. Her kommer nøgleordene nemlig: Spillet sig af holdet! Det var det absolut stærkeste argument for en meget middelmådig Lopez fortsat skulle forblive førstevalg sidste sæson.
Det skal ikke hedde sig, at jeg er kæmpe Pro-Casillas, for det er jeg egentlig ikke. Der er vel ikke én herinde eller verden over, som med hånden på hjertet kan sige, at de er specielt sikre ved Casillas længere. Nuvel, så har han stadig mange verdensklasseredninger som sædvanlig, men han er blevet mere middelmådig de seneste 2 sæsoner. Vi skal også være opmærksomme på, at alt hvad Casillas gør bliver til en debat, og hver enkelt lille fejl bliver der lagt mærke til, for hvad har ændret sig ved Casillas's spil? Egentlig kun hans udstråling, usikkerhed og tendenser til drop, og alt det lyder i sig selv skræmmende, men har Casillas nogensinde været god med fødderne eller været den mest sikre mand i sine indgreb i luftspillet? Nej vel.
Der er kommet langt mere fokus på de dårlige ting end de gode ting, og specielt de gode ting synes jeg stadig vi ser meget af.
Jeg er ligesom sidste sæson med på, at give vores 2. målmand en chance, for ligesom jeg synes med Lopez sidste år, så er Casillas bare ikke fremragende længere, og det var noget jeg efterlyste af Lopez sidste sæson. Man skal ikke nødvendigvis spille sig af holdet IMO, men virkelig gå ind og levere og være toneangivende, som hverken Lopez størstedelen af sidste sæson var, eller Casillas denne sæson har været.
Jeg tror på ingen måder det vil gavne situationen, at Navas får lov til at stå i aften, men nu handler det nu engang om hvem der er bedst for Real Madrid, og ikke hvem man bedst kan lide.
Står Navas noget der minder om en fantastisk kamp idag, så er målmandsdebatten for alvor plusset op igen, og derfor mener jeg ikke det er et klogt valg af Ancelotti, hvis han vil bevare roen omkring målmandsdebatten, selvom jeg på alle mulige måder forstår valget, da det nu engang handler om holdets bedste. Alt det er sagt i tro om, at Casillas er førstevalg uanset hvordan Navas gør det idag.
Alt i alt, så har Casillas på ingen måder spillet sig af holdet, men i mine øjne skriger det langt væk af hykleri, når man går mod sine principper af "personlige" årsager.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Det der Dios, det var altså ikke en banken i hovedet, men et blid klappen;-)
Nuuj, Hvor har jeg dog glædet mig til du gav dit besyv på målmandsdebatten:) Haha SKØNT!
Ja, du har misforstået noget (som sædvanlig):) jeg mente selvfølgelig at Casillas, skal præstere over en længere periode, og ikke kun i én kamp.
Jeg er en af dem som mener, at en målmand skal spille sig af holdet. Det mente jeg ikke Lopez gjorde sidste sæson, før til slut på sæsonen. Det gav jeg også udtryk for dengang. At Casillas burde få chancen.
Denne sæson er anderledes, fordi at jeg på ingen måde føler mig sikker på Casillas. Stort set samtlige af hans aktioner ser usikre ud. Selvfølgelig har han stadig sine gode momenter, og klasse redninger. Men det er altså slet ikke så markant en del af hans spil som tidligere og som i gør det til, i denne sæson har jeg ikke set noget ekstraordinært målmands spil.
Lopez var stabil og sikker, Casillas virker hverken til at være det ene eller det andet. Jeg føler han er en lottokupon hver gang, at modstanderholdet, får en chance på mål af den ene eller anden form. Jeg sidder på intet tidpunkt (når vores modstander får en chance) med tanken "den her tager han sgu". Først når den enten er ude af banen eller på modstanderens banehalvdel kan jeg slappe af. -Overdrivelse fr...... You get it.
Mht. Casillas manglende færdighed i luftrummet og med fødderne. Så ja, det har altid været sådan. Men luftspillet er blevet væsentligt dårligere over de sidste to sæsoner, end det har været hidtil. Før det har han kunnet kompensere med sine fænomenale feberredninger og reaktionsevne. Men selv det er jo også blevet middelmådigt.
Som jeg har skrevet tidligere, så er Casillas ikke ene om sin nedtur, flere faktorer spiller ind, som jeg tidligere har nævnt. Men det jeg tror, er det væsenligste problem nu er hans psyke. Han er ramt, og han kommer ikke op på hesten igen, ikke i Madrid ihvertfald. Det har simpelthen for stor indflydelse på hans præstationer til at vi som klub kan være rolige omkring dette. Og nej han har ikke været skyld i nederlag, endnu. Men der er bare tendenser til, at før eller siden kommer det til at koste dyrt.
Mange talte sidste sæson om, at Casillas havde fremragende styr på sit forsvar. Det har jeg aldrig ment, men har folk det stadig på samme måde?
Du skriver vi ser mange af de gode ting? Vil du uddybe det?
Jeg tror faktisk at vi kan blive enige om en ting, for du og andre har muligvis fat i den lange ende, når vi taler om aftenens kamp. Det vil være uhensigtsmæssigt at blusse målmandsdebatten op. Jeg vil gå med til at give Casillas "snor" til og med jul som førstemålmand. Ikke et sekund mere, og jeg mener næsten uanset hvad. Det eneste jeg mener vil kunne redde ham til, at blive i klubben for good, er hvis der ikke kommer nogen seriøse kvalitetskeepere til salg, at hele målmanddebatten glemmes i medierne, og især på Bernabeu. Og ikke mindst at Casillas finder sit gamle niveau frem.
Jeg ved godt at jeg står forholdsvis alene med den her, men jeg er sikker på at jeg har noget at ha' det i.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: @Dios
Det der Dios, det var altså ikke en banken i hovedet, men et blid klappen;-)
Nuuj, Hvor har jeg dog glædet mig til du gav dit besyv på målmandsdebatten:) Haha SKØNT!
Ja, du har misforstået noget (som sædvanlig):) jeg mente selvfølgelig at Casillas, skal præstere over en længere periode, og ikke kun i én kamp.
Jeg er en af dem som mener, at en målmand skal spille sig af holdet. Det mente jeg ikke Lopez gjorde sidste sæson, før til slut på sæsonen. Det gav jeg også udtryk for dengang. At Casillas burde få chancen.
Denne sæson er anderledes, fordi at jeg på ingen måde føler mig sikker på Casillas. Stort set samtlige af hans aktioner ser usikre ud. Selvfølgelig har han stadig sine gode momenter, og klasse redninger. Men det er altså slet ikke så markant en del af hans spil som tidligere og som i gør det til, i denne sæson har jeg ikke set noget ekstraordinært målmands spil.
Lopez var stabil og sikker, Casillas virker hverken til at være det ene eller det andet. Jeg føler han er en lottokupon hver gang, at modstanderholdet, får en chance på mål af den ene eller anden form. Jeg sidder på intet tidpunkt (når vores modstander får en chance) med tanken "den her tager han sgu". Først når den enten er ude af banen eller på modstanderens banehalvdel kan jeg slappe af. -Overdrivelse fr...... You get it.
Mht. Casillas manglende færdighed i luftrummet og med fødderne. Så ja, det har altid været sådan. Men luftspillet er blevet væsentligt dårligere over de sidste to sæsoner, end det har været hidtil. Før det har han kunnet kompensere med sine fænomenale feberredninger og reaktionsevne. Men selv det er jo også blevet middelmådigt.
Som jeg har skrevet tidligere, så er Casillas ikke ene om sin nedtur, flere faktorer spiller ind, som jeg tidligere har nævnt. Men det jeg tror, er det væsenligste problem nu er hans psyke. Han er ramt, og han kommer ikke op på hesten igen, ikke i Madrid ihvertfald. Det har simpelthen for stor indflydelse på hans præstationer til at vi som klub kan være rolige omkring dette. Og nej han har ikke været skyld i nederlag, endnu. Men der er bare tendenser til, at før eller siden kommer det til at koste dyrt.
Mange talte sidste sæson om, at Casillas havde fremragende styr på sit forsvar. Det har jeg aldrig ment, men har folk det stadig på samme måde?
Du skriver vi ser mange af de gode ting? Vil du uddybe det?
Jeg tror faktisk at vi kan blive enige om en ting, for du og andre har muligvis fat i den lange ende, når vi taler om aftenens kamp. Det vil være uhensigtsmæssigt at blusse målmandsdebatten op. Jeg vil gå med til at give Casillas "snor" til og med jul som førstemålmand. Ikke et sekund mere, og jeg mener næsten uanset hvad. Det eneste jeg mener vil kunne redde ham til, at blive i klubben for good, er hvis der ikke kommer nogen seriøse kvalitetskeepere til salg, at hele målmanddebatten glemmes i medierne, og især på Bernabeu. Og ikke mindst at Casillas finder sit gamle niveau frem.
Jeg ved godt at jeg står forholdsvis alene med den her, men jeg er sikker på at jeg har noget at ha' det i.
Forstår ikke helt.. du af den holdning at målmanden selv skal spille sig af holdet, men alligevel mener du Iker skal ud? Kan vi ikke snart alle blive enige om at Iker på ingen måde har præsteret dårligere i den her sæson end hvad Lopez gjorde sidste sæson?
Og i det hele taget forstår jeg ikke man hentede Navas, hvis man absolut vil have en konkurrent til Iker. Han har hverken alderen med sig eller vist sig som en der kan hoste op med de sindsygeste redninger over flere sæsoner. Det har kun De Gea, Cortouis og Nueuer.
Ja, fordi jeg mener Iker netop er ved at spille sig af holdet?
Jeg er af en anden opfattelse, jeg mener ikke Lopez viste ringe niveau eller usikkerhed før sidst på sæsonen.
Jeg er her stadig XOXO