Hvem er højrekanten?

• jakobfink
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #1 af jakobfink
Hvem er højrekanten? blev oprettet af jakobfink
Hejsa,

Forudtaget at Benitez vælger at spille 4-2-3-1 med Ronaldo på toppen og Benzema bliver solgt, hvem ender med at blive højrekant?

Ronaldo
Bale - James - ?
Kroos - Modric
Marcelo - Ramos - Pepe/Varane - Carvajal/Danilo

Sterling er blevet nævnt en del i pressen, men er der virkelig ikke bedre alternativer?
Hazard er åbenlyst bedre, men en handel ser umulig ud.
Aguero kunne være spændende, men han har tidligere udtalt at han aldrig vil med for en klub, der starter med 'R', derudover er hans største idol Messi.
Kunne Reus passe ind på højre, eller vil han ende op med at være ligeså utilpasset som Bale?
Depay ville efter min mening have været en kanon transfer, men der var United hurtige.

Alternativer:
1. Jesé. Giv ham chancen og vis at man stoler og tror på ham 100%. Han var fantastisk inden han blev skadet.
2. James. Og så smid Isco op på den offensive. James har dog svært ved at true via fart, men han har uden tvivl bedre forudsætninger for at kunne gå ind i banen end Bale har vist.
Sidste redigering: 11 år 3 måneder siden ved jakobfink.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 3 måneder siden #2 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Hvem er højrekanten?
Jeg kunne godt være fristet til at smide James på højrekanten. Isco i 10'er rollen vil være oplagt, men jeg kunne også godt tænke mig at se Modric forsøge sig deroppe.
Kroos og Verratti/Casemiro til de bagerste midtbanepositioner.

Min idealopstilling på nuværende tidspunkt vil hedde:

De Gea
Danilo/Carvajal - Varane - Ramos - Marcelo
Verratti Kroos
James Modric/Isco Bale
Ronaldo

"Maybe they hate me because I'm too good."

• jakobfink
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #3 af jakobfink
Besvaret af jakobfink på emne Hvem er højrekanten?
Fint input med Modric som 10'er, dog synes jeg det vil være en skam, idet han efter min mening har udviklet sig til at være verdens bedste centrale midt.
Han er formidabel når han har mange folk foran sig fordi, han "tør" lave de svære afleveringer til folkene længere fremme.

Hvis James ender på kanten, så ville en målfarlig 10'er vel også være ønskværdig? Ikke Modrics stærkeste side, så hellere Isco/Kroos.

For mig at se så er James en idéel 10'er. Han er målfarlig men med godt blik for medspillerne, men hvis alternativet er at vi giver 500 mio. Danske for Sterling, så vil jeg selvfølgelig hellere have James på Kanten.

11 år 3 måneder siden #4 af Pelle
Lige nøjagtig. Sterling vil være et fejlkøb af dimensioner, han har ganske enkelt ikke niveauet til Real Madrid.
Skulle vi have en højrekant, kunne det være Reus eller Hazard. Begge virker dog rimelig urørlige.

Modric er netop manden - sammen med Isco - der kunne være genial i de små rum, som et kompakt forsvar giver os i 9/10 kampe. James er også ideel, men jeg kan ikke se, hvem der skal kunne overtage den højrekant. Bale er selvskrevet til venstrekanten. Går det ikke, skal han sælges. Går det godt, så er det bare fantastisk.

Følgende bruger(e) sagde tak: jakobfink

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #5 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Hvem er højrekanten?
Både Reus, Hazard og Depay har udgangspunkt i venstre side, og er målfarlige spillere. Ingen af dem er traditionelle kantspillere der løber ned af kanten og laver et indlæg. De er alle tre højrebenede. Det vil isolere dem at sætte dem i højre side.

• jakobfink
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #6 af jakobfink
@Moohh: Så hvad er dit bud?

11 år 3 måneder siden #7 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Hvem er højrekanten?
Reus er opnåelig uden tvivl og klart den bedste ving kandidat.

Hazard kommer ikke. Jese ender nok på leje aftale.

James skal spille som 10'er eller på højre kant.

11 år 3 måneder siden #8 af Neye
Besvaret af Neye på emne Hvem er højrekanten?
James som højrekant
Isco som 10´er
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7

• jakobfink
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #9 af jakobfink
@asp3200: Reus er uden tvivl enormt dygtig som venstrewing og angriber, men som højrekant? Jeg må indrømme at jeg aldrig har set ham spille i højre.
Håber også personligt på at James kan få lov til at blive centralt, idet jeg tror han vil kunne blive verdens bedste på den position.

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #10 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Hvem er højrekanten?
Umiddelbart ville jeg nok sige James eller Jese, da ingen af de spillere du foreslår passer til det, enten er de venstrekanter, ellers har de ikke niveauet til Real Madrid (Sterling)
Jese er lidt et sats, for er han virkelig nået så langt at han skal til at være fast højrekant på Real Madrids førstehold? Det synes jeg ikke. Men hvem ved? Måske er næste sæson hans.
Jeg kan rigtig godt lide James derude, og vores efterår viser meget godt at han fungerer derude. Fart har vi i Bale og Ronaldo. Med Isco og James på banen på samme tid kompenserer vi for de to superstjerners mangler.
I det scenarie du har stillet op vil jeg nok vælge James.
Ellers kunne jeg godt tænke mig Bale i en 4-4-2/4-4-1-1 med Ronaldo, hvor Bale får en lidt mere fri rolle som han havde i sin bedste Premier League sæson. Så kan han jo komme ud på venstre, inde centralt og også højre, liggende bag en Ronaldo på toppen, hvis det er planen. Og bag dem er der så igen den succesfulde midtbane fra efteråret med Isco - Kroos - Modric - James.
Og en sidste bemærkning: Modric er ikke en 10'er og han skal heller ikke spille der. Hans første flop sæson var netop fordi han blev brugt der, men Modric har alle dage været en 8'er.

• jakobfink
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 måneder siden #11 af jakobfink
@Moohh: Enig i at Modric ikke er 10'er. Tvivler på at Benitez vil fravige 4-2-3-1. James til højre og Isco som 10'er nævnte jeg selv som et alternativ i indledningen, og det synes efterhånden som den bedste løsning.
Så bliver det bare spændende at se om Perez kan lade være med at skulle brænde 500-700 mil. dkk af på én spiller.

Hvis James ender med at blive højrekant så skal man helt sikkert beholde Jesé, ellers ender truppen med at blive for smal deroppe. Kroos/Modric kan vel bruges i rotation som 10'er, hvilket vil efterlade plads til Casemiro, Illaramendi og måske Danilo på den centrale. Men dette bør kun være som rotation.

11 år 3 måneder siden #12 af Pelle

Moohh skrev: Umiddelbart ville jeg nok sige James eller Jese, da ingen af de spillere du foreslår passer til det, enten er de venstrekanter, ellers har de ikke niveauet til Real Madrid (Sterling)
Jese er lidt et sats, for er han virkelig nået så langt at han skal til at være fast højrekant på Real Madrids førstehold? Det synes jeg ikke. Men hvem ved? Måske er næste sæson hans.
Jeg kan rigtig godt lide James derude, og vores efterår viser meget godt at han fungerer derude. Fart har vi i Bale og Ronaldo. Med Isco og James på banen på samme tid kompenserer vi for de to superstjerners mangler.
I det scenarie du har stillet op vil jeg nok vælge James.
Ellers kunne jeg godt tænke mig Bale i en 4-4-2/4-4-1-1 med Ronaldo, hvor Bale får en lidt mere fri rolle som han havde i sin bedste Premier League sæson. Så kan han jo komme ud på venstre, inde centralt og også højre, liggende bag en Ronaldo på toppen, hvis det er planen. Og bag dem er der så igen den succesfulde midtbane fra efteråret med Isco - Kroos - Modric - James.
Og en sidste bemærkning: Modric er ikke en 10'er og han skal heller ikke spille der. Hans første flop sæson var netop fordi han blev brugt der, men Modric har alle dage været en 8'er.

Så Bale, Ronaldo, James og Isco fremme. Modric og Kroos til de defensive pligter? Mener du, at det er stærkt nok defensivt?

Leveret af Kunena Forum