Hvem er højrekanten?
- Moohh
- Gæst
-
Nu har jeg også prøvet at sætte tingene op på en lidt anden måde
Hvordan kunne vi stille op i en evt. CL-finale i en rigtig slem skadessituation? Altså det næsten det værst realistisk tænkelige. Det kan selvfølgelig se anderledes ud, men nu har jeg bare prøvet at stille et realistisk men meget slemt scenarie op.
Hvis nu vi antager at De Gea (som næsten er så godt som købt) er skadet. Så har vi enten Casillas eller Navas som back up, afhængig af hvem der bliver og hvem der bliver solgt.
I forsvaret antager vi at hovedpersonerne Ramos og Marcelo begge to ikke er til rådighed. Der har vi Pepe/Varane til at tage over, afhængig af hvem der har pladsen og hvem der sidder på bænken. Coentrao eller et (forhåbentlig) kompetent ny indkøb kan tage over for Marcelo mens vi, i højre side, kan vælge mellem Danilo og Carvajal.
På midtbanen mangler vi hele kernen, Kroos og Modric. Flere medier melder at Casemiro vender hjem. Hvis vi igen antager at Verratti bliver hentet til Madrid, så kan de to overtage pladserne. Den sidste midtbane plads får Isco, hvorfor bliver forklaret længere nede.
I offensiven mangler vi både Bale og Benzema. James overtager højrekanten og det gør plads til Isco på midten. På toppen har vi Ronaldo som ikke er skadet. Og så kan Jese overtage hans plads på venstrekanten.
Altså stiller vi op med:
Casillas/Navas
Carvajal/Danilo, Pepe, Varane, Coentrao/ny venstreback
James, Verratti, Casemiro, Isco
Ronaldo, Jese
Som kan stilles op som en 4-3-3 eller den berømte 4-4-2 fra efteråret 2014 med James og Isco.
Hvordan vurderer i sådan en startopstilling til en Champions League finale? Mod en utrolig svær modstander, hvor Barcelona kunne være et godt eksempel.
Mit indlæg er baseret på 2 indkøb. De Gea, den åbenlyse og Verratti, den ønskede. Og så Casemiros tilbagevenden.
Min egen personlige mening er at startopstillingen er helt fin. Jeg synes det ser stærkt nok ud, i noget der kunne ligne den værste skadessituation i fodboldens historie. Altså at have 7 stamspillere ude på en gang. Bænken vil dog være tyndt besat med disse indkøb. Tilbage vil sidde, Pacheco, Nacho, Carvajal/Danilo og et par talenter fra egne rækker.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg skal se, om jeg kan finde kilden! Det er nogle uger siden, jeg læste det.
Jeg synes dog, at du gør Modric langt dygtigere defensivt end han reelt er. Samtidig negligerer du lidt Verrattis defensive kompetencer. Vi kan vel godt blive enige om, at Verratti er en dygtigere 6'er end Modric?
Umiddelbart har jeg også kun set 10-12 kampe med PSG i denne sæson. Verratti har imponeret mig stort set hver gang. Han har et uhyggeligt højt bundniveau. Jeg ser slet ikke det her Di Maria raid ned gennem banen, som du gør - men sådan ser vi jo kampe så forskelligt :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Sahinovic skrev: Dios skrev:
Jeg kender til Verratti, men skal være ærlig og indrømme, at jeg max. har set 10 kampe med ham denne sæson. Jeg synes dog der er kommet en tendens til, at gøre ham 70% bedre defensivt end hvad jeg synes han er. Han knokler, løber nogle meter og kaster sig ned i glidende, men det gør ham jo ikke til en god defensiv spiller. Jeg synes også vi skal købe Verratti, men det er ikke hans defensive kvaliteter jeg mener han skal købes for. Umiddelbart kan jeg bare ikke se Verratti som løsningen på det scenarie du sætter op. For Verratti spiller jo stort set Modric position, og skulle jeg vælge imellem verdens bedste midtbanespiller og Verratti, så ville det ikke være svært :) Pointen er, at jeg mener Modric bidrager med mere kloghed i hans defensive aktioner, som oftest er i kollektivets tegn, hvor Verratti godt kan minde lidt mere om Di María raseriet. Det ser godt ud, og man lægger altid mærke til det, men det sælger også holdet i mange tilfælde. Som sagt, så har jeg ikke set ham nok til at vurdere det, men det er ihvertfald mine observationer omkring ham :)
Jeg har set mange af Paris' kampe denne sæson for at følge Zlatan og Veratti - som er en af mine yndlings midtbanespillere - og er en smule i chok over din beskrivelse af ham.
Grunden til at jeg blev forelsket i Veratti er fordi han er i besiddelse af en intelligens jeg ikke har set meget længe. Han er netop en midtbanespiller som bidrager med kloghed i hans defensive aktioner og ikke bare løber det ene vanvidsløb efter det andet som f.eks. en Di Maria. Når han så endeligt erobrer bolden fra sin modstander så er han knivskarp til at sætte en bold igang fremadrettet, absolut ingen panik, og udover det så er han god til at skabe det rum som han har brug for i svære situationer. Så hans defensive arbejde minder egentligt meget om Modric's bare med en lidt mere aggressiv tilgang, og derfor synes jeg han passer perfekt ind bag Kroos og Modric.
Jeg er selv fan af Verattis arbejdsraseri og terrier attitude , som er kendetegnende for hans spil, og mener han på mange måder ville være fremragende i Madrid.
Man skal dog omvendt heller ikke være bleg for at erkende, at den attitude samtidig er en af hans svagheder - nemlig rigtig mange kort(manglende disciplin) og manglende koncentration. Så man kan godt frygte ham lidt ved dødbolde til modstanderen samt andre defensive aktioner i selskab med Ramos, Marcelo og undertiden Pepe. Men okay...han er også kun 22 år. Det kan blive bedre.