Hvem er højrekanten?
- Moohh
- Gæst
-
Pelle skrev:
Moohh skrev: Umiddelbart ville jeg nok sige James eller Jese, da ingen af de spillere du foreslår passer til det, enten er de venstrekanter, ellers har de ikke niveauet til Real Madrid (Sterling)
Jese er lidt et sats, for er han virkelig nået så langt at han skal til at være fast højrekant på Real Madrids førstehold? Det synes jeg ikke. Men hvem ved? Måske er næste sæson hans.
Jeg kan rigtig godt lide James derude, og vores efterår viser meget godt at han fungerer derude. Fart har vi i Bale og Ronaldo. Med Isco og James på banen på samme tid kompenserer vi for de to superstjerners mangler.
I det scenarie du har stillet op vil jeg nok vælge James.
Ellers kunne jeg godt tænke mig Bale i en 4-4-2/4-4-1-1 med Ronaldo, hvor Bale får en lidt mere fri rolle som han havde i sin bedste Premier League sæson. Så kan han jo komme ud på venstre, inde centralt og også højre, liggende bag en Ronaldo på toppen, hvis det er planen. Og bag dem er der så igen den succesfulde midtbane fra efteråret med Isco - Kroos - Modric - James.
Og en sidste bemærkning: Modric er ikke en 10'er og han skal heller ikke spille der. Hans første flop sæson var netop fordi han blev brugt der, men Modric har alle dage været en 8'er.
Så Bale, Ronaldo, James og Isco fremme. Modric og Kroos til de defensive pligter? Mener du, at det er stærkt nok defensivt?
Du kan vel kigge på efterårets resultater/målscorer og så selv vurdere det. Jeg mener ikke at huske at vi lukkede forfærdelig mange mål ind med den opstilling. Både Bale, Isco og James hjælper til, de står for genpresset. Ellers så skift da bare Casemiro ind hvis du vil have en lidt mere defensiv spiller. Jeg svarede egentlig mest på det med højre kanten og hvordan det skulle løses længere fremme.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- jakobfink
- Emne forfatter
- Gæst
-
Jeg ved godt at Busquets lagde som defensiv, men Kroos og Modric er begge noget bedre defensive end Iniesta og Xavi.
Det handler om genpres, men jeg er enig i at det ser offensivt ud på papiret.
Genpres er én ting, og der hjælper både Isco og James rigtig meget. Men vi har også behov for noget fysisk dominans, det er der ingen af disse midtbaner, der byder ind med, som jeg ser det.
Jakobfink: Nu er Busquets jo også ret defensivt anlagt. Han går stort set kun med frem for at spille bolden til siden. Han er dog en fænomenal defensiv midtbanespiller - lidt den type, jeg synes vi har brug for.
Kunne en boldsikker type som Isco klare sig på højrekanten? I denne sæson har han jo fået meget plads ude på venstrekanten, når Ronaldo har trukket ind centralt.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Moohh
- Gæst
-
Pelle skrev: Jeg synes bare, at man er nødsaget til at tage hele konstellationen med, når man snakker denne opstilling. Eller alle opstillinger for den sags skyld. Jeg kan ikke se os undvære hverken Modric eller Kroos. Omvendt kan jeg heller ikke kun se de to sammen spille på den defensive.
Genpres er én ting, og der hjælper både Isco og James rigtig meget. Men vi har også behov for noget fysisk dominans, det er der ingen af disse midtbaner, der byder ind med, som jeg ser det.
Jakobfink: Nu er Busquets jo også ret defensivt anlagt. Han går stort set kun med frem for at spille bolden til siden. Han er dog en fænomenal defensiv midtbanespiller - lidt den type, jeg synes vi har brug for.
Kunne en boldsikker type som Isco klare sig på højrekanten? I denne sæson har han jo fået meget plads ude på venstrekanten, når Ronaldo har trukket ind centralt.
Det har du også helt ret i at man er nødsaget til. Men igen kan du også se at lige meget hvordan du vender og drejer, så skal du fjerne enten Modric, Kroos eller Isco/James for at sætte en mere defensiv spiller ind, eller rykke rundt på det så fx Kroos spiller 10'eren og Casemiro så overtager 6'eren eventuelt.
Moohh skrev:
Pelle skrev: Jeg synes bare, at man er nødsaget til at tage hele konstellationen med, når man snakker denne opstilling. Eller alle opstillinger for den sags skyld. Jeg kan ikke se os undvære hverken Modric eller Kroos. Omvendt kan jeg heller ikke kun se de to sammen spille på den defensive.
Det har du også helt ret i at man er nødsaget til. Men igen kan du også se at lige meget hvordan du vender og drejer, så skal du fjerne enten Modric, Kroos eller Isco/James for at sætte en mere defensiv spiller ind, eller rykke rundt på det så fx Kroos spiller 10'eren og Casemiro så overtager 6'eren eventuelt.
Jep. En 4-2-3-1 vil hvert fald give os nogle dilemmaer. Men lad os håbe på den rotation, som Benitez er så kendt for.
Det er klart, at han som udgangspunkt nok hælder til hans foretrukne formation, men nu tror jeg ikke rygtet om Benzema har nogen former for hold i sig, og tanken om Ronaldo alene på toppen får jeg ondt i maven over. Og faktisk lidt mere end det.
Uanset hvilken formation der bliver brugt, så er det stadig konceptet og ideen det hele falder tilbage på, og her er jeg utrolig enig med Benitez, som har sagt de helt rigtige ting siden hans ankomst. Holdet er det samme, og min favorit er stadig den samme.
Jeg forstår heller ikke hvorfor folk er så skråsikre på, at Bale nu er og finde på venstrekanten?
Sker det at Bale fortsat er i klubben, og han ender på venstrekanten, så er der ingen tvivl om, at James skal på højrekanten, og Hazard så skal hentes til næste sommer, når Ronaldo højst sandsynligt forlader klubben, da jeg stort set ingen tiltro har til Bale på venstrekanten. Meget kan ændre sig, men tror det næppe.
@Pelle.
Jeg er ikke helt enig med dig i, at vi skal have noget fysisk dominans. Så længe vi spiller bolden hurtigt nok rundt, så vil jagthundene løbe i cirkler og trekanter. Det var bla. også derfor Barcelona var så fantastiske under Pep. De boldsikre typer skal hele tiden placere sig rigtigt ift. hinanden, da det er dem som skal spille os ud af presset, for at frigøre pladsen til vores raketter. Men nok om det :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Alt indikerer, at Bale ikke vil nogle steder. Ydermere har klubben udtalt, at man gerne vil beholde ham. Det har jo været helt tydeligt det sidste halve år, at han ikke fungerer ordentligt med den spillestil, vi har praktiseret, når han ligger på højrekanten. Både Bales agent og den walisiske landstræner har udtalt, at han gerne vil flyttes over på venstrekanten. Det er naturligvis bare gisninger, jeg ved ikke om det er noget Rafa har i støbeskeen, det forestiller jeg mig bare :-)
Mht. Den fysiske dominans af en defensiv midtbane. Jeg er fuldstændig enig med dig i, at vi skal have et genpres. Det skal starte allerede ved de forreste. Det er jo noget, vi to har skreget på i evigheder. Jeg kunne ikke forestille mig, at vi pludselig får det nu, men jeg håber. Der hvor jeg ser, at vi har behov for noget fysik på den defensive midt er når genpresset ikke fungerer. Når modstanderne kommer stormende mod vores mål, som de ofte gjorde i sidste sæson, fordi vores midtbane og forsvar var knækket fuldstændig over.
Du siger det jo selv. 8 offensive spillere til 11 startpladser. Det er jeg helt enig i, det er ganske enkelt for voldsomt. Derfor håber jeg meget på en Verratti-type.
Jeg tror også Bale bliver, men når man læser indlæggene igennem, så tyder alt jo på han er at finde på venstrekanten næste sæson. Faktisk er det mere end sikkert :) Har du evt. ikke nogle links til Bale's agents udtalelser? Ikke fordi jeg ikke tror dig, men har bare aldrig hørt det før.
Jeg kan bare ikke forestille mig Rafa benytte Ronaldo på toppen alene mand. Det tror jeg heller ikke selv han vil, da det vil kræve en helt anderledes tilgang til tingene, hvor plads nu er noget han selv skal skabe, og ikke kan løbe ind i. Sat på spidsen, men du forstår det vel? :)
Jeg kender til Verratti, men skal være ærlig og indrømme, at jeg max. har set 10 kampe med ham denne sæson. Jeg synes dog der er kommet en tendens til, at gøre ham 70% bedre defensivt end hvad jeg synes han er. Han knokler, løber nogle meter og kaster sig ned i glidende, men det gør ham jo ikke til en god defensiv spiller. Jeg synes også vi skal købe Verratti, men det er ikke hans defensive kvaliteter jeg mener han skal købes for. Umiddelbart kan jeg bare ikke se Verratti som løsningen på det scenarie du sætter op. For Verratti spiller jo stort set Modric position, og skulle jeg vælge imellem verdens bedste midtbanespiller og Verratti, så ville det ikke være svært :) Pointen er, at jeg mener Modric bidrager med mere kloghed i hans defensive aktioner, som oftest er i kollektivets tegn, hvor Verratti godt kan minde lidt mere om Di María raseriet. Det ser godt ud, og man lægger altid mærke til det, men det sælger også holdet i mange tilfælde. Som sagt, så har jeg ikke set ham nok til at vurdere det, men det er ihvertfald mine observationer omkring ham :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Jeg kender til Verratti, men skal være ærlig og indrømme, at jeg max. har set 10 kampe med ham denne sæson. Jeg synes dog der er kommet en tendens til, at gøre ham 70% bedre defensivt end hvad jeg synes han er. Han knokler, løber nogle meter og kaster sig ned i glidende, men det gør ham jo ikke til en god defensiv spiller. Jeg synes også vi skal købe Verratti, men det er ikke hans defensive kvaliteter jeg mener han skal købes for. Umiddelbart kan jeg bare ikke se Verratti som løsningen på det scenarie du sætter op. For Verratti spiller jo stort set Modric position, og skulle jeg vælge imellem verdens bedste midtbanespiller og Verratti, så ville det ikke være svært :) Pointen er, at jeg mener Modric bidrager med mere kloghed i hans defensive aktioner, som oftest er i kollektivets tegn, hvor Verratti godt kan minde lidt mere om Di María raseriet. Det ser godt ud, og man lægger altid mærke til det, men det sælger også holdet i mange tilfælde. Som sagt, så har jeg ikke set ham nok til at vurdere det, men det er ihvertfald mine observationer omkring ham :)
Jeg har set mange af Paris' kampe denne sæson for at følge Zlatan og Veratti - som er en af mine yndlings midtbanespillere - og er en smule i chok over din beskrivelse af ham.
Grunden til at jeg blev forelsket i Veratti er fordi han er i besiddelse af en intelligens jeg ikke har set meget længe. Han er netop en midtbanespiller som bidrager med kloghed i hans defensive aktioner og ikke bare løber det ene vanvidsløb efter det andet som f.eks. en Di Maria. Når han så endeligt erobrer bolden fra sin modstander så er han knivskarp til at sætte en bold igang fremadrettet, absolut ingen panik, og udover det så er han god til at skabe det rum som han har brug for i svære situationer. Så hans defensive arbejde minder egentligt meget om Modric's bare med en lidt mere aggressiv tilgang, og derfor synes jeg han passer perfekt ind bag Kroos og Modric.
Florentino Pérez
- jakobfink
- Emne forfatter
- Gæst
-
Bale - Ronaldo - James
Kroos - Veratti - Modric
Marcelo - Ramos - Pepe - Carvajal
De Gea
Tror ikk den formation vil gøre meget godt. Savner dynamik og dybe løb fra den midtbane.
De 3 er alle sindssyge gode, men deres styrker ligger også i at aflevere til folkene længere fremme.
En felt-felt som Vidal vil passe godt ind, men nu er vi jo ude på et sidespor.
Lad os i stedet for bruge de gode spillere vi har.
Verratti er kun interessant fordi han på glimrende måde går ind og supplerer en i forvejen fantastisk midtbane i et tænkt rotationssystem, fordi vi ikke har bredde nok på holdet.