Er Zidane klar til opgaven?

Afstemning: Er Zinedine Zidane klar til at stå i spidsen for Real Madrid?

Ja
16 57.1%
Nej
12 42.9%
Antal stemmer: 28
Kun registrede brugere kan deltage i afstemningen
10 år 8 måneder siden #1 af Siempre Madrid
I Marca mener 57% nej, mens 43% mener ja. Hvad mener vi herinde?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 8 måneder siden #2 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Er Zidane klar til opgaven?
Jeg mener, at det ikke er noget vi fans kan mene noget om.

Ingen af os har nogen som helst forudsætninger for, at vide hvad Zidane kan og tænker, og hvad det rent fagligt vil sige at være træner på dette niveau. Det er derfor at Real Madrid har ansat folk til, at vurdere den slags.

Om de så har vurderet rigtigt, må tiden vise;-)

10 år 8 måneder siden #3 af Siempre Madrid

M_linding skrev: Det er derfor at Real Madrid har ansat folk til, at vurdere den slags.

Har Real Madrid da det!?

Men selvfølgelig kan vi mene noget om det.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

10 år 8 måneder siden #4 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Er Zidane klar til opgaven?
Et klart nej herfra.

Jeg ved intet om Zidane som træner, men blandt de ti andre dygtige trænere vi har haft, så ved jeg ikke hvorfor det lige er ham, som skal kunne gøre forskellen.

Florentino Pérez

10 år 8 måneder siden #5 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Er Zidane klar til opgaven?
Nej

10 år 8 måneder siden #6 af real89
Besvaret af real89 på emne Er Zidane klar til opgaven?
Ja.

Han har faktisk alt på hans side lige PT, Det er den bedste forudsætning for en god start. Hvilke er noget en Benitez IKKE havde fra start. Så allerede her, er vi lang vejs i min optik. Det fundamentale her ER spillerne. Deres attitude, deres spil ond, deres glæde, kommunikationen, koncentration, respekten og hård arbejde for hinanden for holdet og klubben.
Kan han få dem til dette eller bare 80 % af det til at starte på, så ja. helt sikkert.

Det er trods alt spillerne der i sidste ende spiller kampene, træneren skal være god til sit forarbejde, til at vise hans ideer så de forstår at eksekver dem. Vise dem glæden og samarbejdet igen. Og her tror jeg Zidane er klar. han har en atmosfære omkring ham, der virker opløftende og positiv.
Og vigtigt også, så ved Zidane hvad spillerne og klubben vil have = Smukt fodbold, som er seværdig, med intensitet, hurtig spil, med glæde og masse af mål.
Og det er jo også den type fodbold Zidane står for. Det er i hverfald det han fortæller er hans plan for holdet.

Jeg er mega positiv allerede nu og støtter op om det fra start. Jeg magter simpelthen ikke flere nederlag og negativ snak, hele tiden. Det har vi sku nok af for tiden.
Det er en ny kapitel, vi ku faktisk ikke komme længere ned, end vi var. Rent moral. Det er tid til en oprejsning af de store. Tid til at stå sammen og kæmpe for holdet, også os som fans.
Og her på Madridista.dk ser jeg utroligt meget pessimisme for tiden. Man bliver så nedtrykt af at læse manges kommentar, om hvordan de så at holdet skulle skrues sammen, med alle de spiller man gerne vil have væk fra klubben, og træneren og præsidenten osv. nogen har decideret en hetz kørende mod nogle spiller, hele tiden.

Det sku tid til at man kigger på de positive dele af de spiller vi har. Og som fans burde vi støtte op om dem alle, i de svære tider, som vi gøre i de gode tider. Alle spilller har dårlige tider, men vi har mange gange set dem på deres bedste også, og vi VED hvad de kan.
Og lige nu og her, i denne nye kapitel, er den bedste tid at vi står sammen om en ny start. En frisk start..

Står ved Zidane 100%
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

10 år 8 måneder siden #7 af FranciscoISCO
Jeg mener helt sikkert, at der er muligheder og logik i dette valg. Dog synes jeg, at timingen er uheldig.

Det er en god pointe, som jeg her blot genopfrisker, at en af de allervigtigste kvaliteter, hos en Real Madrid-træner, er mandskabspleje. Det er der efterhånder et par eksempler på i den nyere historie. Jeg tror, at Zidane kan tilbyde den mandskabspleje, lige præcis dette hold har brug for. Disse spillere er allesammen luksus spillere; de kan bedst, når de er glade. Zidane vil komme ind som et særdeles frisk pust. Han tilbyder den filosofi, frihed og glæde, som spillerne har brug for. Jeg kan nemt se for mig, hvordan holdet kommer stormende ind til de næste par kampe. Vil han være for 'mild' en træner, overfor en spillertrup der i forvejen er kendt for at te sig, som de snot forkælede møgunger, de dybest set er? Jeg tror det ikke. Bare hans navn indgyder kæmpe respekt. Jeg tror at spillerne vil gå rigtig langt for Zidane... Modsat Benitez. Den potentielle kemi mellem træner og spillertrup er bestemt noget man bør tage seriøst, når der overvejes trænernavne. I bagklogskabens lys, så kunne man godt have tænkt sig lidt bedre om, da man satte en mand som Benitez sammen med den nuværende trup. Personlighedsmæssigt, der er Zidane det perfekte match til ligenøjagtig denne spillertrup, det er jeg fuldstændig overbevist om.

Når det så er sagt. Vi kender til personen, Zidane, men vi ved kun meget lidt om træneren. Hans manglende erfaring kan godt give mig et par panderynker. Optimalt havde han først fået et par sæsoner på et noget højere niveau, end det han kommer fra nu. Det er mildest talt et kæmpe spring, han lige har taget. Jo jo, han har i efterhånden mange år været en kendt skikkelse i klubbens korridorer, han har lært af nogle af de største trænere i fodboldverdenen, men har han den 'coolness' der skal til i kampens hede? Har han det taktiske overblik, når der er allermest brug for det? Grundet den manglende erfaring, så kan jeg desværre godt tvivle.

Derimod er det ikke et problem for mig, at han kommer ind halvvejs i sæsonen. Det vanskelige i denne situation kan jeg kun forstille mig, at man har forståelse for. Reelt set kan vi først for alvor begynde at bedømme Zidane-effekten fra næste sæson af. Det er man forhåbentligt enige i på ledelsesgangene, så vel som på tilskuerpladserne og i presselogen.

Alt i alt så er jeg positiv stemt. Benitez' skæbne var sørgelig, og den kan jeg kun have medfølelse tilovers for. Han havde mange omstændigheder imod sig, men jeg synes efterhånden også bare, at det blev svære og svære at løbe fra, at han generelt ikke var den rigtig mand for Real Madrid. Trods alt, så føler jeg, at Zidane er et noget bedre match. Er han klar til opgaven? Det er svært, hvis ikke umuligt, for mig at svare på. Mit hoved siger én ting, mens min mave siger noget andet. Men eftersom jeg lige nu allermest bare har brug for at være jubeloptimist, så bliver det et ja herfra!

Altid Real Madrid.
Sidste redigering: 10 år 8 måneder siden ved FranciscoISCO.

10 år 8 måneder siden #8 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Er Zidane klar til opgaven?
Jeg synes, det er et lidt mærkeligt spørgsmål. Hvordan skal det forståes?
Er Zidane klar til opgaven - i forhold til hvad?

Skal spørgsmålet forståes som om, at Zidane er den rigtige træner for Real Madrid de næste 5-10 år? Nej, det mener jeg ikke, han er. Dertil er hans erfaring ganske enkelt for mangelfuld.

Skal spørgsmålet forståes som om, at Zidane er den rigtige træner her og nu bedømt på de seneste 6 måneder? Ja, det er jeg fuldt ud overbevist om. Zidane vil vise sig som en større gevinst end Rafa nogensinde kunne drømme om.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

10 år 8 måneder siden #9 af real89
Besvaret af real89 på emne Er Zidane klar til opgaven?
Men hvis Zidane klare de her 6 måneder rigtig godt, og vi endda måske vinder en 1 pokal endda.
Mener du så ikke at han måske kan være den rette mand?? Også selvom han måske ikke har så meget træner erfaringer?? For hvem siger at man er en god træner bare fordi man har været træner på høtplan i 20 år.. det er der ingen garanti for.

10 år 8 måneder siden #10 af Dios
Besvaret af Dios på emne Er Zidane klar til opgaven?
Jeg har svaret ja, fordi hans status giver ham længere snor. Man søger hele tiden den idiotiske sammenligning med Barcelona og Pep, og det tror jeg vil give ham tid til at sætte sit præg på holdet, fordi drømmen vil overskygge realiteten. Han er træner i Real Madrid, og vil derfor sjældent komme ud for de helt store udfordringer, da vi jo stort set på forhånd vil vinde 6 point imod 10 af holdene i ligaen, hvis ikke flere. Vores hold er simpelthen for stærkt til ikke at vinde.
Jeg tror dog Zidane vil komme til kort, når modstanderne udstiller os taktisk. For har Zidane timingen og visionen til at lave et modtræk? Det tror jeg ikke han har nu, men på sigt, så kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle kunne det. Om Real Madrid er en for stor klub måde tiden vise, men hvis han kan skabe et godt fundament og få nogle gode sejre imod de lidt større modstandere, så vil han få den ro som Benitez f.eks. ikke fik, da man ville finde fejl uanset spil og resultater.

Mange synes timingen er dårlig, men falder det i virkeligheden ikke ud til hans fordel? Holdet har været inde i en kæmpe krise, og forventningerne er helt nede. Det kunne stort set ikke blive værre, og Benitez har skabt et hul imellem Real Madrid og Barcelona på 6 point. Havde Zidane derimod fået sommeren med, så ville han allerede blive dømt på samme tid som Benitez. Altså her i januar måned. Der vil jo hele tiden være en undskyldning med, at Zidane ikke fik den vigtige tid med som træner, nemlig pre-season.

Jeg tror på Zidane, men jeg tror ikke på Perez. Det kan blive problematisk!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

10 år 8 måneder siden #11 af FranciscoISCO
Synes måske også det er lidt mærkeligt at sige, at Zidane ikke er den rette mand de næste 5-10 år, grundet erfaring... Hvis han er her i 5-10 år, så optjener han jo erfaringen undervejs? Hvis han er her i 5-10 til år, og Perez i samme periode er præsident, så må det være fordi, at Zidane har åbenbaret sig som den absolut bedste træner i verden! :O

Hvis Zidane gør det rigtig godt i de kommende måneder, og de følgende sæsoner, så er han selvfølgelig den rette mand. På den måde kunne starten på hans trænerkarriere meget vel komme til at minde lidt om Del Bosques'.

Altid Real Madrid.

10 år 8 måneder siden #12 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Er Zidane klar til opgaven?

FranciscoISCO skrev: Synes måske også det er lidt mærkeligt at sige, at Zidane ikke er den rette mand de næste 5-10 år, grundet erfaring... Hvis han er her i 5-10 år, så optjener han jo erfaringen undervejs? Hvis han er her i 5-10 til år, og Perez i samme periode er præsident, så må det være fordi, at Zidane har åbenbaret sig som den absolut bedste træner i verden! :O

Hvis Zidane gør det rigtig godt i de kommende måneder, og de følgende sæsoner, så er han selvfølgelig den rette mand. På den måde kunne starten på hans trænerkarriere meget vel komme til at minde lidt om Del Bosques'.

Fair nok - læs det sådan her: Baseret på Zidanes nuværende erfaring, ser jeg ham ikke som manden, man skulle have ansat for de næste 5-10 år :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: FranciscoISCO

Leveret af Kunena Forum