Real Madrid - Osasuna
Sahinovic skrev: Pelle skrev:
Det kan sagtens lade sig gøre at smide fedt, selv om din lean mass stiger. Det andet er noget vrøvl og en skrøne. Det handler udelukkende om, hvordan du tilrettelægger din kost og træning. Over 6 måneder smed jeg 11% fedt og tog 2,5kg på i lean mass. Og hvis jeg kan gøre det clean, tror jeg godt du kan satse på, at bodybuildere kan gøre det med alverdens medikamenter.
Hvis du smed 11% fedt, så fortæller det mig allerede her at din muskelmasse ikke var særlig høj og at det meste egentligt bare var fedt, hvilket jo ikke kan sammenlignes på nogen måder. Hvis man i forvejen har en stor muskelmasse, knap så meget fedt, og man dagligt indtager f.eks. 6000 kalorier om dagen, og man på et tidspunkt skal bytte det ud med en daglig indtagelse af 2000-2500 kalorier for at smide fedt, så vil din muskelmasse selvfølgelig skrumpe lidt, da du er i et kalorierunderskud.
Men hvis du virkeligt mener, at du kan smide fedt uden at miste en eneste gram muskelmasse, så synes jeg du skal kontakte samtlige professionelle bodybuildere, det kan du lynhurtigt blive rig på, for det er aldrig nogensinde sket før.
Jeg synes ikke dette er forummet at diskutere den slags i, men siden du skriver noget, der er så faktuelt forkert, så bliver jeg nødt til at rette dig. Du kan sagtens have en stor muskelmasse, selv om din bf% er tilsvarende høj. De to ting har intet med hinanden at gøre, og de udelukker bestemt ikke hinanden. Hvorfor tror du, at nogle af verdens stærkeste mænd har en stor portion fedt at bære rundt på også? Fedt er godt, når du skal være stærk.
Jeg troede - ligesom dig - heller ikke at det kunne lade sig gøre at smide fedt og undgå muskeltab. Men nu har jeg prøvet det på egen krop, og jeg har trods alt trænet i 15 år, så jeg vil mene, at jeg har opbygget en ganske fin muskelmasse. Men da jeg for alvor begyndte at fokusere på min kost, og på at hver træning skulle være et helvede at komme igennem, så kom resultaterne. Og du tror naturligvis ikke på det, men jeg har gjort det på stort set ingen kulhydrater. Jeg har kørt 90% LCHF, hvilket har bevirket, at min kost primært har bestået af grøntsager, fedtkilder og protein.
Din postulat med, at man pludselig vil ryge i kalorie-underskud viser bare, at du tror 1 kcal er det samme - uanset hvad du spiser. Dette er også faktuelt forkert. En kcal er IKKE bare en kcal.
Slutteligt er der optagelsen af maden. "Nem" mad optager du meget mere af end f.eks. svært fordøjeligt mad. Mandler og nødder er et godt eksempel. Spiser du 100g mandler, optager du måske kun 70-80% af dem. Spiser du derimod 100g chokolade, optager du måske 90-95% af dem.
Der er så mange faktorer, der spiller ind, og når du skriver så skråsikkert om emnet, viser det mig bare, at du ikke har et særligt stort kendskab til det, ud over hvad "ham den store" i træningscenteret har fortalt dig :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Florentino Pérez
Jeg troede - ligesom dig - heller ikke at det kunne lade sig gøre at smide fedt og undgå muskeltab. Men nu har jeg prøvet det på egen krop, og jeg har trods alt trænet i 15 år, så jeg vil mene, at jeg har opbygget en ganske fin muskelmasse. Men da jeg for alvor begyndte at fokusere på min kost, og på at hver træning skulle være et helvede at komme igennem, så kom resultaterne. Og du tror naturligvis ikke på det, men jeg har gjort det på stort set ingen kulhydrater. Jeg har kørt 90% LCHF, hvilket har bevirket, at min kost primært har bestået af grøntsager, fedtkilder og protein.
Den her må du meget gerne uddybe for mig privat hvis du har lyst? For det er godt nok et gennembrud der vil noget, hvis du har 15 års træning bag dig samtidig med du både kan formindske din fedt% og opbygge din masse. Jeg har selv omkring de 13 års erfaring indenfor faget. Ikke ens betydende med det er i streg, og noget siger mig du har holdt en god solid pause ligesom jeg selv gør til tider. For 11% i fedt er alligevel en del. Faktisk er det min fedt% år efter år i off-season på de 85-90kg. Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Raúl 7
- Gæst
-
- Brylle
- Gæst
-
Lige mod Osasuna kan Kovacic eller Kroos nok klare det. Jeg håber faktisk lidt på Kovacic, så man stadig får sat Kroos i en position, hvor han er lidt frigjort. Kovacic har alligevel ingen værdi i det offensive spil, så hvis han alligevel bare vil lege gemmeleg og være boldflytter, så lad ham da løbe rundt på 6'eren. Nacho håber jeg tager venstre back. Dog er jeg 100 procent sikker på, at jeg ikke får min vilje.Raúl 7 skrev: Marcelo, Casemiro og James alle ud af truppen til kampen pga. opslidende landskampe. Så endnu en kamp med alternativ opstilling. Skal Carvajal eller Danilo spille venstreback? Og hvem skal være 6'er? Formentlig Kroos og så Kovacic ved siden af Modric. Isco er jo også ude.
Jeg er mere spændt på, hvad der sket helt oppe foran. Asensio og Morata har fået en rigtig god start, men nu er flere af de store drenge tilbage i truppen og måske i bedre form end før landskampspausen, så hvordan går den kabale op? Går de direkte ind, eller bliver det til et indhop på et allerede svækket mandskab?
Brylle skrev: [...] Kovacic har alligevel ingen værdi i det offensive spil, så hvis han alligevel bare vil lege gemmeleg og være boldflytter, så lad ham da løbe rundt på 6'eren.
Say whaaaaat?
I mine øjne er han eksplosiv og meget hurtig på de første meter - noget alá det vi kender fra Modric når han sætter tempoet. Derudover kan Kova både afslutte og ligge dybe pasninger. Han har i indeværende sæson givet smag på dette, via (indtil nu) 2 lobs henover forsvaret fra kanten af feltet, som begge havde været fuldkommen eminente assists - hvis afslutningerne havde været tæt på niveauet i de stikninger. Jeg kan også komme på flere situationer, hvor han har afdriblet 1-2-3 spillere, så drible kan han også.
Hvor har du "ingen værdi i det offensive spil" fra? :-D
Jeg er med på, at vi ikke har set det bedste fra Kova i Real Madrid endnu, men jeg tør næsten garantere, at dit syn på hans offensive færdigheder vil være anderledes om nogle måneder, hvis han får den spilletid, som en mand med hans talent kræver.
Når det er sagt, så bliver det super interessant at se holdet i morgen, med både Marcelo og Casemiro ude. Mon ikke det bliver Danilo og Kroos som overtager de respektive roller. I tilfælde af, at Zidane i morgen - mod forventning - ser væk fra 6'er positionen, kan spillere som Bale og Asensio jo også placeres på 10eren, lige foran Kroos og Modric. - virker hver gang i FM! Ville dog være besynderligt at spille med en 10er, når nu to af de absolut bedste 10ere i ligaen er utilgængelige. Lad nu bare de næste 23 timer gå stærkt så vi kan se!
- Brylle
- Gæst
-
Jeg er helt enig. Han viste i Inter, at han har et flot drive med bolden og virkelig kan bryde gennem kæderne med bolden for fødderne. Jeg kan dog ikke genkende din "flere situationer", for jeg synes virkelig ikke, at jeg har set noget af det, han tidligere viste. Hvis bare han gav et par prøver på sine færdigheder, så ville jeg kunne se noget perspektiv i ham, men lige nu kan jeg ikke se ham være den spiller, som skal lukke et forsvar op, hvis ikke Ronaldo, Bale og Benzema finder plads. Så jeg er ikke uenig i, at han kan noget, men jeg skal bare se det, før jeg stoler på, at han mod Osasuna kan fremvise nogle af de ting, som en offensivt indstillet midtbanespiller i Real Madrid skal kunne. Jeg føler heller ikke, at han viser den her vilje til at ville have bolden og hjælpe sit hold ud af problemerne. Jeg forventer meget mere fra ham, hvis jeg skal se ham have en rolle på holdet i fremtiden.Mathiaska skrev:
Brylle skrev: [...] Kovacic har alligevel ingen værdi i det offensive spil, så hvis han alligevel bare vil lege gemmeleg og være boldflytter, så lad ham da løbe rundt på 6'eren.
Say whaaaaat?
I mine øjne er han eksplosiv og meget hurtig på de første meter - noget alá det vi kender fra Modric når han sætter tempoet. Derudover kan Kova både afslutte og ligge dybe pasninger. Han har i indeværende sæson givet smag på dette, via (indtil nu) 2 lobs henover forsvaret fra kanten af feltet, som begge havde været fuldkommen eminente assists - hvis afslutningerne havde været tæt på niveauet i de stikninger. Jeg kan også komme på flere situationer, hvor han har afdriblet 1-2-3 spillere, så drible kan han også.
Hvor har du "ingen værdi i det offensive spil" fra? :-D
Jeg er med på, at vi ikke har set det bedste fra Kova i Real Madrid endnu, men jeg tør næsten garantere, at dit syn på hans offensive færdigheder vil være anderledes om nogle måneder, hvis han får den spilletid, som en mand med hans talent kræver.
Når det er sagt, så bliver det super interessant at se holdet i morgen, med både Marcelo og Casemiro ude. Mon ikke det bliver Danilo og Kroos som overtager de respektive roller. I tilfælde af, at Zidane i morgen - mod forventning - ser væk fra 6'er positionen, kan spillere som Bale og Asensio jo også placeres på 10eren, lige foran Kroos og Modric. - virker hver gang i FM! Ville dog være besynderligt at spille med en 10er, når nu to af de absolut bedste 10ere i ligaen er utilgængelige. Lad nu bare de næste 23 timer gå stærkt så vi kan se!
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Ved godt det er starten af sæsonen osv, men jeg havde forventet en langt bedre forventningsafstemning spillerne imellem.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
- AmorMadrid
- Væk
- Guld bruger
-