Real Madrid - Villarreal
- Raúl 7
- Gæst
-
FigoJensen skrev:
LukasModrik19 skrev: Vi kommer vagud mod et hold, der ligger på vores niveau. Vi kæmper os tilbage, men kan ikke helt afgøre det.
Godkendt kamp
Du må da være blæst.
Don't feed the troll.
BBB skrev:
Raúl 7 skrev:
ElMadrid skrev: Hvordan pokker kan den idiot der kalder sig dommer får det til kun at blive 3 min.Manden var jo helt væk!
Det er hjernedødt. De 3 ekstraminutter gik jo med tidsudtrækning.
Det er surt, men vi havde 90 andre minutter, hvor vi skulle have afgjort det.
synes faktisk at vi prøvede. Jeg så ikke meget af 1. halvleg, men de havde jo næsten ikke bolden i hele 2. halvleg. Jeg væmmes ved den måde de trækker tiden ud allerede i starten af 2. halvleg.
I forhold til de tidligere kampe, så synes jeg faktisk at vi spillede godt (igen så kun 50-55 min. af kampen).
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: OFF TOPIC: Hvad sker der lige for alle de bandlysninger, synes godt nok der er mange?
Vi søger saglighed, også selvom man er frustreret. Det gælder såvel på forum som på chatten :-)
- Administrationen
-
- Administrator
-
I virkeligheden burde vi have sat ind og gjort noget tidligere, men vi har haft gang i mange andre tiltag, hvorfor det har været nedprioriteret. Forhåbentlig forstår alle nu budskabet i, at vi fremadrettet ønsker et højere niveau herinde.
Og har man kommentarer til ban, retningslinjerne eller andre brugere, så kan de smides privat til denne bruger.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
madrid2000 skrev: Set i backspejlet skulle vi have investeret i Carvalho fra Sporting. Vores spil afhænger utroligt meget af en defensiv midtbane spiller og her havde Carvalho passet perfekt ind. Han kunne have delt den defensive post med Casimero. Det var helt tydeligt, at Villarreal havde nemt spil på midtbanen, hvor det var utroligt svært at erobrer bolde for Kroos, James og Kovacic.
Jeg er uenig, vores spil har været ligeså dårligt i resten af kampene, og Villarreal er faktisk det hold vi har givet færrest chancer til, måske bortset fra Sociedad. Det er enheden den er galt med, og derfor synes jeg heller ikke vi kan skylde skylden på de enkelte spillere. Hvis der er en plan og en identitet som hold, bør en mangel på en defensiv midtbanemand ikke være et problem i en kamp som denne. Vi kan desværre ikke købe os ud af det her, håber der bliver tænkt grundigt over det af vores trænerstab.
elle44 skrev:
madrid2000 skrev: Set i backspejlet skulle vi have investeret i Carvalho fra Sporting. Vores spil afhænger utroligt meget af en defensiv midtbane spiller og her havde Carvalho passet perfekt ind. Han kunne have delt den defensive post med Casimero. Det var helt tydeligt, at Villarreal havde nemt spil på midtbanen, hvor det var utroligt svært at erobrer bolde for Kroos, James og Kovacic.
Jeg er uenig, vores spil har været ligeså dårligt i resten af kampene, og Villarreal er faktisk det hold vi har givet færrest chancer til, måske bortset fra Sociedad. Det er enheden den er galt med, og derfor synes jeg heller ikke vi kan skylde skylden på de enkelte spillere. Hvis der er en plan og en identitet som hold, bør en mangel på en defensiv midtbanemand ikke være et problem i en kamp som denne. Vi kan desværre ikke købe os ud af det her, håber der bliver tænkt grundigt over det af vores trænerstab.
Jeg er enig så langt som at der er noget galt med enheden. Ove Christensen skrev en fremragende DBU afhandling på et tidspunkt om blokforsvar, hvor essensen egentlig 'bare' er at bevæge sig som en enhed, og at en duel altid skal suppleres op af en ekstra forsvarsspiller, hvis modstanderens angriber kommer i ubalance (men stadig er på vej forbi).
Det er simpelthen ikke muligt at gøre for Real Madrid, når der er 40 meter fra forsvar til angreb. Længe har jeg ment, at det var angribernes fejl, men hver gang jeg sætter mig for at fokusere på vores defensive spil, så er det vores defensive geledder, der irriterer mig. Vores offensive spillere presser 'tilstrækkeligt' (de er ikke Suarez), men midtbanen lunter rundt og dækker huller, der ikke eksisterer. Jeg blev specielt sur på Kroos og Kovacic i dag, men også James. James' presspil var faktisk ikke dårligt i dag, men det kommer til at se dårligt ud, når der kan vandre en spiller på tværs af banen uden at Kroos eller Kovacic følger ham.
De mange meter mellem vores bagerste og forreste mand betyder, at midtbanen ikke har et defineret område, hvor de kan bruge deres kræfter. De skal rationere dem, fordi de skal løbe på et ekstra stort område - de skal løbe dumme meter. Hvis vi kan få vores forreste og bagerste linje 10 meter tættere på hinanden i længderetningen, så skal vores midtbanespillere løbe på et område, der er 680 m2 mindre*. Det er et ret stort område, som de ikke længere skal dække af!
*Midtercirklen er 262 m2. Med tre midtbanespillere skal den enkelte midtbanespiller altså dække, hvad der svarer til lidt mindre end midtercirklen hver, MINDRE end nu.
Efter en forfærdelig kedelig og uinspirerende første halvleg, blev der, navnlig i de første 15-20 minutter af anden halvleg, endelig skubbet mere op, presset mere aggressivt og spillet mere ihærdigt i længderetningen med bolden. Ovenstående problematik herskede dog stadig, og så hjælper det slet ikke at hele BBC er så håbløst ubevægelige. Der manglede i den grad dynamik inde på banens sidste tredjedel, hvorfor jeg overhovedet ikke kan forstå at Morata, nok engang, var forvist til bænken. Hans aggressivitet og bevægelighed havde i den grad været kærkommen (og er generelt).
Den her kamp skreg på Isco og Morata. Morata af ovennævnte årsager, og Isco til at placere sig i det gigantiske hul inde centralt og være en spilmulighed for kanterne og angriberen, så de mange indlæg kunne forhindres og gøre spillet mere varierende og uforudsigeligt.
Vil dog også lige hurtigt rose Ramos for, straffesparket til trods, at spille en stor anden halvleg, hvor han netop gjorde meget af det holdet manglende; skubbede forsvaret op, gik selv frem på de rigtige tidspunkter for at bryde modstanderens spil, var aggressiv, gik ind i duellerne, tog nogle risici, spillede hurtigt med bolden og tog endda nogle dybdeløb når muligheden bød sig.
Opspillet er bare så utrolig statisk og forudsigeligt. Alt for ofte opstår situationen hvor for mange spillere med det samme søger rummet ude på kanterne, så midtbanen er fuldstændig evakueret og der ingen mulighed er for at spille bolden hurtigt fremad og give boldholderen flere muligheder end bare indlæg. Når bolden er ude på kanterne mangler der også alt for ofte nogle overlap og at angriberne placerer sig mere varieret og hhv. står ved bagerste stolpe, løber i dybden og tilbyder sig, i stedet for bare allesammen at stille sig i feltet med hænderne i siden og vente på et indlæg.
Ifht. Zidane og holdet, er jeg vild med roen, rotationerne og mandskabsplejen, men jeg håber virkelig fremadrettet at holdet tager nogle flere risici, skubber noget højere op, spiller mere centralt, tager nogle løb for boldholderen og slipper bolden noget hurtigere. Og især at BBC stopper med at være fredet, så Morata ikke skal starte hver kamp på bænken, når der tydeligvis er behov for noget dynamik.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Synes ikke det i sig selv er problematisk med indlæg, der er mange der kan dominere feltet, men ofte mangler der et overlap eller flow inden bolden bliver slået, så er det svært
- LukasModrik19
-
- Junior bruger
-
Jaken skrev: Generelt spiller holdet utrolig påpasseligt, står for lavt, har ikke nok offensive løb, søger de brede positioner for meget og har slet, slet ikke nok spillere inde centralt til at kunne binde spillet sammen og få bolden hurtigt videre gennem kæderne og mod målet. Det er som om at holdet (og Zidane) skal have kniven for struben før de skubber højere op på banen, risikerer noget mere og spiller hurtigere.
Efter en forfærdelig kedelig og uinspirerende første halvleg, blev der, navnlig i de første 15-20 minutter af anden halvleg, endelig skubbet mere op, presset mere aggressivt og spillet mere ihærdigt i længderetningen med bolden. Ovenstående problematik herskede dog stadig, og så hjælper det slet ikke at hele BBC er så håbløst ubevægelige. Der manglede i den grad dynamik inde på banens sidste tredjedel, hvorfor jeg overhovedet ikke kan forstå at Morata, nok engang, var forvist til bænken. Hans aggressivitet og bevægelighed havde i den grad været kærkommen (og er generelt).
Den her kamp skreg på Isco og Morata. Morata af ovennævnte årsager, og Isco til at placere sig i det gigantiske hul inde centralt og være en spilmulighed for kanterne og angriberen, så de mange indlæg kunne forhindres og gøre spillet mere varierende og uforudsigeligt.
Vil dog også lige hurtigt rose Ramos for, straffesparket til trods, at spille en stor anden halvleg, hvor han netop gjorde meget af det holdet manglende; skubbede forsvaret op, gik selv frem på de rigtige tidspunkter for at bryde modstanderens spil, var aggressiv, gik ind i duellerne, tog nogle risici, spillede hurtigt med bolden og tog endda nogle dybdeløb når muligheden bød sig.
Opspillet er bare så utrolig statisk og forudsigeligt. Alt for ofte opstår situationen hvor for mange spillere med det samme søger rummet ude på kanterne, så midtbanen er fuldstændig evakueret og der ingen mulighed er for at spille bolden hurtigt fremad og give boldholderen flere muligheder end bare indlæg. Når bolden er ude på kanterne mangler der også alt for ofte nogle overlap og at angriberne placerer sig mere varieret og hhv. står ved bagerste stolpe, løber i dybden og tilbyder sig, i stedet for bare allesammen at stille sig i feltet med hænderne i siden og vente på et indlæg.
Ifht. Zidane og holdet, er jeg vild med roen, rotationerne og mandskabsplejen, men jeg håber virkelig fremadrettet at holdet tager nogle flere risici, skubber noget højere op, spiller mere centralt, tager nogle løb for boldholderen og slipper bolden noget hurtigere. Og især at BBC stopper med at være fredet, så Morata ikke skal starte hver kamp på bænken, når der tydeligvis er behov for noget dynamik.
Det er også ligesom om, spillerne tror, de kun kan komme igenmme midten ved at drible. Det er måske også derfor, de generelt tager så mange berøringer.
"Hvis alle var lige så dårlige som mig, ville vi ligge nummer 20" - Cristiano Ronaldo