Real Madrid - Villarreal
Det er simpelthen ikke muligt at gøre for Real Madrid, når der er 40 meter fra forsvar til angreb. Længe har jeg ment, at det var angribernes fejl, men hver gang jeg sætter mig for at fokusere på vores defensive spil, så er det vores defensive geledder, der irriterer mig. Vores offensive spillere presser 'tilstrækkeligt' (de er ikke Suarez), men midtbanen lunter rundt og dækker huller, der ikke eksisterer. Jeg blev specielt sur på Kroos og Kovacic i dag, men også James. James' presspil var faktisk ikke dårligt i dag, men det kommer til at se dårligt ud, når der kan vandre en spiller på tværs af banen uden at Kroos eller Kovacic følger ham.
De mange meter mellem vores bagerste og forreste mand betyder, at midtbanen ikke har et defineret område, hvor de kan bruge deres kræfter. De skal rationere dem, fordi de skal løbe på et ekstra stort område - de skal løbe dumme meter. Hvis vi kan få vores forreste og bagerste linje 10 meter tættere på hinanden i længderetningen, så skal vores midtbanespillere løbe på et område, der er 680 m2 mindre*. Det er et ret stort område, som de ikke længere skal dække af!
*Midtercirklen er 262 m2. Med tre midtbanespillere skal den enkelte midtbanespiller altså dække, hvad der svarer til lidt mindre end midtercirklen hver, MINDRE end nu.
Jeg er helt enig i, at forsvaret sejler. Jeg er bare ikke enig i, at vores forreste presser tilstrækkeligt. Så skulle det dog være tilstrækkeligt dårligt, men det er en smagssag.
Jeg er tildels enig i, at vi skal have kæderne tættere på hinanden, men det er her jeg mener det er BBC og Kroos der fejler og ikke den defensive organisation. Vi spiller generelt med en ret høj bagkæde, så hvis de skal skubbes længere frem, så skal linjen være omkring starten af midtercirklen på egen banehalvdel. Jeg regner med vi taler når vi ikke har bolden, for ellers er der tale om en offside regel du ikke kender til :D
Det er godt nok risky, hvis det er det du mener?
Fejlen som jer ser det kommer her. I et godt pres så skal presset altid holdes på boldholder, og hans spilmuligheder. Allerede her knækker filmen. Ronaldo deltager aldrig i et sådan pres. Benzema kommer oftest 2-4 sekunder forsent, og Bale tager det forkerte løb ned i banen. Så gør Kroos ofte det, som i alle andre klubber er fantastisk, men i Real Madrid vælter det korthuset. Han lægger det første pres, og fordi BBC aldrig er med på det pres, så bliver han gjort til en let kegle at spille udenom, og her opstår det giga hul centralt som modstanderen altid udnytter.
Uden BBC's deltagelse, så får vi aldrig et godt organiseret pres op at køre, og det kræver simpelthen at forreste mand af BBC presser boldholder, og de 2 andre dækker deres backs. Så kan James/Isco, Kroos eller begge skubbe frem og dække deres midtbanespillere som søger ned samtidig med vores 1-2 centrale midtbanespillere holder presset og sidder tæt på modstanderens centrale folk, så de ikke kan modtage bolden og have 1-2 sekunder på bolden før vores mænd sidder tæt på dem.
Får vi et sådan pres, så vil modstanderen enten slå bolden langt, som vores forsvarskæde gerne skulle tage sig af, ellers prøver de at kombinere sig igennem og forhåbentlig mister den, fordi vi sidder tæt og alle spilmuligheder omkring dem er dækket af.
I mine øjne kræver det egentlig ikke, at kæderne skal stå tættere på hinanden. Det kræver egentlig bare noget løbearbejde, som kun Kroos er god til IMO.
På den måde tror jeg også vi vil få langt større glæde af BBC, da Ronaldo og Bale kan bruges deres styrke i omstillingsspillet, hvor man hurtig efter en erobring kan sende dem afsted mod mål, så vi andre ikke skal pines med at se dem bruge deres kreative sider, eller mangel på samme :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.