Madridista Karakterer

7 år 3 måneder siden #13 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Madridista Karakterer
Nye karakterer for måneden!

På en måske lidt billig baggrund har Ødegaard fået månedens spiller i november med et "snit" på 3,9. Blandt de mere faste spillere fik Kovacic det højeste, nemlig 3,6. Kovacic har også, delt med Ronaldo, fået flest MOTM (2). Spilleren med flest MOTM i sæsonen er stadig Morata med 4.

Ronaldo og Mariano deler den højeste karakter for måneden (4,8), mod henholdsvis Atletico Madrid og Leonesa.
Ronaldo har også formået at få laveste karakter for måneden, som faktisk også er den hidtil laveste karakter i sæsonen, nemlig 1,1 mod Legia Warzawa i Champions League.
Ronaldo har stadig ikke formået i de tre måneder han har spillet at få et gennemsnit der lå over holdets samlede gennemsnit. Senest i november fik han et snit på 2,8 hvor holdets snit ligger på 3,0.

Værd at nævne er det at Varane har et snit på 4,2 i de vigtige kampe indtil videre, hvor der dog kun er blevet spillet to (Dortmund, Atletico Madrid). Den eneste spiller som har et højere snit lige nu, er Isco på 4,7, det er dog kun på en kamp, som var mod Atletico Madrid. Og holdets samlede snit i de kampe ligger på 3,25 hvilket sat op imod holdets snit generelt på 2,89 må siges at være rimelig godt.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Lars1991, Zyconith, BBB

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #14 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Madridista Karakterer
Karakterer for december og første halvdel af sæsonen!

Kovacic blev månedens spiller, efter en november hvor han kun blev overgået af Tejero, Ødegaard og Enzo som kun havde spillet en kamp. Kovacic endte december med et gennemsnit på 3,7 for måneden, og han slutter også året af med det højeste gennemsnit i sæsonen på 3,34, igen er det kun trioen nævnt tidligere som har et højere snit.
I de vigtige/svære kampe er det nu Isco og Nacho der fører an, med henholdsvis 4,1 og 4,0.

BBC har stadig svært ved, at lægge sig i toppen, og de har faktisk næst efter Coentrao og Danilo de tre laveste gennemsnit. Hvor Ronaldo fører med et snit på 2,59. Det er stadig ikke lykkedes Ronaldo at bevare et snit igennem måneden som er højere end holdets. Senest i december havde han 2,7, mod holdets på 3,0.

Benzema havde sin klart bedste måned, hvor han i september og oktober havde et snit på 2,0, og et snit på 2,5 i november, er han nu nået op på 3,2 for december måned, hvilket faktisk gør at han ligger i toppen, og er kun overgået af Varane, Ramos, Kovacic og Modric.

Holdet ser ud til at spille bedst i de vigtige kampe, og har faktisk et samlet snit på 3,1 i de kampe, hvilket er bedre end snittet i Ligaen og snittet i CHL.
Der er blevet spillet 4 kampe som er blevet betegnet som vigtige indtil videre, Dormund (ude og hjemme), Atletico (ude), og Barca (ude).

Copa del Rey er stadig den turnering hvor de præsterer bedst (dog på et billigt grundlag), og holdet har således holdt 3,49 for sæsonen. Her er det kun Danilo, Coentrao og Casemiro som har formået at spille sig under godkendt (3).

I december lykkedes det holdet at vinde Club World Cup, og her endte Benzema med at blive turneringens spiller med et snit på 3,8, hvis man altså kun kigger på dem som spillede begge kampe. Eller fik James nemlig 4,0 i semi finalen, og efter som han ikke spillede i finalen, endte han så med den højeste karakter.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Lars1991, Zyconith, ChrillRM14, Jakobsif555

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #15 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Madridista Karakterer

AmorMadrid skrev: Karakterer for december og første halvdel af sæsonen!

Kovacic blev månedens spiller, efter en november hvor han kun blev overgået af Tejero, Ødegaard og Enzo som kun havde spillet en kamp. Kovacic endte december med et gennemsnit på 3,7 for måneden, og han slutter også året af med det højeste gennemsnit i sæsonen på 3,34, igen er det kun trioen nævnt tidligere som har et højere snit.
I de vigtige/svære kampe er det nu Isco og Nacho der fører an, med henholdsvis 4,1 og 4,0.

BBC har stadig svært ved, at lægge sig i toppen, og de har faktisk næst efter Coentrao og Danilo de tre laveste gennemsnit. Hvor Ronaldo fører med et snit på 2,59. Det er stadig ikke lykkedes Ronaldo at bevare et snit igennem måneden som er højere end holdets. Senest i december havde han 2,7, mod holdets på 3,0.

Benzema havde sin klart bedste måned, hvor han i september og oktober havde et snit på 2,0, og et snit på 2,5 i november, er han nu nået op på 3,2 for december måned, hvilket faktisk gør at han ligger i toppen, og er kun overgået af Varane, Ramos, Kovacic og Modric.

Holdet ser ud til at spille bedst i de vigtige kampe, og har faktisk et samlet snit på 3,1 i de kampe, hvilket er bedre end snittet i Ligaen og snittet i CHL.
Der er blevet spillet 4 kampe som er blevet betegnet som vigtige indtil videre, Dormund (ude og hjemme), Atletico (ude), og Barca (ude).

Copa del Rey er stadig den turnering hvor de præsterer bedst (dog på et billigt grundlag), og holdet har således holdt 3,49 for sæsonen. Her er det kun Danilo, Coentrao og Casemiro som har formået at spille sig under godkendt (3).

I december lykkedes det holdet at vinde Club World Cup, og her endte Benzema med at blive turneringens spiller med et snit på 3,8, hvis man altså kun kigger på dem som spillede begge kampe. Eller fik James nemlig 4,0 i semi finalen, og efter som han ikke spillede i finalen, endte han så med den højeste karakter.


Der er saftsusemig også nogle herinde der burde få bundkarakterer for deres vanvittige stædighed når det kommer til deres bedømmelser af holdet...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 2 måneder siden #16 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Madridista Karakterer

Zyconith skrev:

AmorMadrid skrev: Karakterer for december og første halvdel af sæsonen!

Kovacic blev månedens spiller, efter en november hvor han kun blev overgået af Tejero, Ødegaard og Enzo som kun havde spillet en kamp. Kovacic endte december med et gennemsnit på 3,7 for måneden, og han slutter også året af med det højeste gennemsnit i sæsonen på 3,34, igen er det kun trioen nævnt tidligere som har et højere snit.
I de vigtige/svære kampe er det nu Isco og Nacho der fører an, med henholdsvis 4,1 og 4,0.

BBC har stadig svært ved, at lægge sig i toppen, og de har faktisk næst efter Coentrao og Danilo de tre laveste gennemsnit. Hvor Ronaldo fører med et snit på 2,59. Det er stadig ikke lykkedes Ronaldo at bevare et snit igennem måneden som er højere end holdets. Senest i december havde han 2,7, mod holdets på 3,0.

Benzema havde sin klart bedste måned, hvor han i september og oktober havde et snit på 2,0, og et snit på 2,5 i november, er han nu nået op på 3,2 for december måned, hvilket faktisk gør at han ligger i toppen, og er kun overgået af Varane, Ramos, Kovacic og Modric.

Holdet ser ud til at spille bedst i de vigtige kampe, og har faktisk et samlet snit på 3,1 i de kampe, hvilket er bedre end snittet i Ligaen og snittet i CHL.
Der er blevet spillet 4 kampe som er blevet betegnet som vigtige indtil videre, Dormund (ude og hjemme), Atletico (ude), og Barca (ude).

Copa del Rey er stadig den turnering hvor de præsterer bedst (dog på et billigt grundlag), og holdet har således holdt 3,49 for sæsonen. Her er det kun Danilo, Coentrao og Casemiro som har formået at spille sig under godkendt (3).

I december lykkedes det holdet at vinde Club World Cup, og her endte Benzema med at blive turneringens spiller med et snit på 3,8, hvis man altså kun kigger på dem som spillede begge kampe. Eller fik James nemlig 4,0 i semi finalen, og efter som han ikke spillede i finalen, endte han så med den højeste karakter.


Der er saftsusemig også nogle herinde der burde få bundkarakterer for deres vanvittige stædighed når det kommer til deres bedømmelser af holdet...


haha :D Snart indføres der karakterer til brugerne ;)

Casemiro har et snit for sæsonen på 2,7. Det synes jeg egentlig er sådan okay... Han har ikke været sprudlende som sidste sæson. Kovacic har imponeret ligeså meget, som Case imponerede sidste sæson.

Karakterne, vi giver, bunder jo i en implicit fastsættelse af forventninger og krav for hvert enkelt spiller og så, om dette bliver indfriet eller ej. De store spillere med mange år på bagen har flere forventninger knyttet deres præstationer, de unge spillere færre. Kovacic har ikke før denne sæson overbevist mig synderligt om sit talent. Siden har han fuldstændig imponeret mig. Han har ikke spillemæssigt været bedre end Modric - isoleret set - men har et højere snit, da der muligvis ikke var forventet det helt samme.
Scorer Mariano hattrick mod Granada d. 7 får han sgu nok 5 i snit. Ronaldo får måske 3, hvis ikke han ellers spiller overjordisk ;)

Ej, spøg til side: Jeg er personligt enig i 'stort set' alle gennemsnitstal (Marcelo under 3??? Eh?). For at få over 3 i snit over 25 kampe, så skal man have spillet rigtig rigtig godt. Det synes jeg, tallene reflekterer godt.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 1 måned siden #17 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Madridista Karakterer
Karakterer for Januar! (Lidt sent, I know)

James blev månedens spiller, dette var dog kun ud fra 2 af de 7 kampe. Han havde et snit på 3,9 og efter ham lå Varane og Nacho med 3,3, hvor Nacho spillede 5 og Varane spillede 4 af de 7 kampe.

De bedste præstationer gik til Varane mod Sevilla i første del af Copa Del Rey 1/8-finalen, med en karakter på 4,5. Og til Isco mod Granada i La Liga også med en karakter på 4,5.

Top 3 dårligste præstationer gik alle sammen til Benzema, som fik 1,1 mod Malaga i ligaen, 1,1 mod Celta Vigo i første del af kvartfinalen, og 1,2 i anden del. I de seneste 5 kampe har han fået et snit på 1,22. Og har som følge af det også fået månedens laveste karakter, og faktisk også sæsonens laveste månedlige gennemsnit, nemlig 1,5.

Holdet havde ikke overraskende dets næstdårligste måned, med en samlet karakter på 2,8. Det er kun i september holdet har spillet dårligere end det, og der lå karakteren på 2,7.

Carvajal er den mest stabile spiller, og har gennem de 6 måneder fået mellem 2,9 og 3,2 hver måned.

Nacho er den eneste som sammen med Modric har holdt snittet på over 3 hver måned, hvor Kovacic kun har været en måned fra at blande sig i den statistik. Til sammenligning har Ronaldo ikke formået at have et snit på over 3 i nogen af månederne.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, JimmyBroe, ChrillRM14

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #18 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Madridista Karakterer
På baggrund af den feedback jeg har fået efter karaktererne fra forrige sæson, har jeg nu lavet et nyt skema og et nyt system til den kommende sæson, som forhåbentlig vil rette op på nogen af de problematikker skemaet medførte.

I det nye skema har jeg beholdt opdelingen i de forskellige turneringer, og jeg har også beholdt det lille skema der viser karaktererne måned for måned. Til gengæld har jeg fjernet sektionen med vigtige kampe, både fordi der var lidt forvirring omkkring det, men også fordi det ligger implicit i det nye system.

I stedet for bare at tage gennemsnittet af karaktererne, har jeg nu lagt vægtning ind over det. Det betyder, at der vil blive medregnet antal minutter som den enkelte spiller har spillet i den givne kamp. Samtidig vil jeg vurdere hver kamp på en sværheds/vigtigheds-skala fra 1-10. Det antal spillede minutter ganget med sværhedsgraden af kampen vil så være den samlede vægt.

Jeg kan tage et eksempel fra gårsdagens kamp. Her spillede Casemiro sig til karakteren 4,6 og han spillede alle 90 minutter af kampen. Ummidelbart vurderede jeg kampen til at være en 7'er, da det var en god modstander, og samtidig var der også et trofæ på spil. Det betyder at den samlede vægt blev 7*90=630
Herefter kan vi antage at Casemiro spiller den kommende kamp mod Barcelona. Her vurderer jeg kampen til en 9'er, og igen spiller han 90 minutter. Den samlede vægt er altså 810, og denne kamp vil have en større betydning på hans samlede karakter. Den vil altså kunne trække mere op eller ned, end en kamp mod en svagere modstander. Hvis han så får karakteren 2 i denne kamp, vil det altså ikke bare være gennemsnittet af 2 og 4,6, men et vægtet gennemsnit som vil betyde at hans samlede karakter vil ende tættere på 2 end 4,6.

Derfor ligger der også en ny sektion med vægt, hvilket også gør at skemaet er blevet mindre brugervenligt end sidste sæson, og kan for mange nok godt virke lidt forvirrende. Det var dog ikke mit indtryk, at der var mange der var inde på selve karakterarket, så det tænker jeg ikke bliver et stort problem.

Hele pointen med det nye system er egentlig at undgå de "nemme" karakterer som nogle spillere fik som indskiftere eller i de lette kampe.

Det betyder dog også at jeg skal til at vurdere alle kampe på en skala fra 1-10, og jeg er stadig lidt splittet om hvorvidt jeg skal vurdere kampen inden eller efter den er blevet spillet. For jeg er lidt i tvivl om det er en god idé, at jeg kan ændre på det blot fordi en kamp blev sværere end forventet.
Derfor vil jeg gerne høre jeres mening, samtidig med at jeg også meget gerne vil høre på eventuelle ændringer i vurderingerne af kampene.

Link til skemaet

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, Dios, Jaken

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #19 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Madridista Karakterer
Spændende!

Jeg synes faktisk, det eneste, du SKAL gøre, er at vægte kampene FØR de spilles. Og holde fast i det.

For at en kamp bliver svær og måske først vindes til sidst ligger jo reelt set i karaktergivningen til de involverede spillere, der jo så var med at gøre kampen sværere, end den burde være.

Omvendt er det fint, hvis du revurderer en kamp, før den spilles. Lad os nu sige, at Eíbar ligger nummer et efter 34 runder, og vi skal møde dem på udebane - så nytter det jo ikke, at du før sæsonen har vurderet kampen som en 5'er. For den er jo lige pludselig blevet langt sværere pga. deres høje niveau, og derfor skal de rykkes op i hierakiet forud for opgøret.

Måske du endda kan fastsætte retningslinjer for kampens sværhedsgrad på formel?

Fx plads 16-20 i La Liga. Hjemme på Bernabéu vurderet til en 1'er, på udebane en 2'er.
11-15 - Hjemme 2'er - ude en 3'er.

OSV?

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, AmorMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #20 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Madridista Karakterer

DarioGomez skrev: Spændende!

Jeg synes faktisk, det eneste, du SKAL gøre, er at vægte kampene FØR de spilles. Og holde fast i det.

For at en kamp bliver svær og måske først vindes til sidst ligger jo reelt set i karaktergivningen til de involverede spillere, der jo så var med at gøre kampen sværere, end den burde være.

Omvendt er det fint, hvis du revurderer en kamp, før den spilles. Lad os nu sige, at Eíbar ligger nummer et efter 34 runder, og vi skal møde dem på udebane - så nytter det jo ikke, at du før sæsonen har vurderet kampen som en 5'er. For den er jo lige pludselig blevet langt sværere pga. deres høje niveau, og derfor skal de rykkes op i hierakiet forud for opgøret.

Måske du endda kan fastsætte retningslinjer for kampens sværhedsgrad på formel?

Fx plads 16-20 i La Liga. Hjemme på Bernabéu vurderet til en 1'er, på udebane en 2'er.
11-15 - Hjemme 2'er - ude en 3'er.

OSV?


Vil helt sikkert finde en måde at lave faste vægtninger på. Det gør også mit arbejde lidt nemmere, og samtidig bliver det lidt sværere at sætte spørgsmålstegn ved de enkelte kampes vurdering. Tak!

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #21 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Madridista Karakterer
Bliver det muligt for dig at fjerne outliers? Altså, karakterer der ligger i en unormal afstand fra "gennemsnittet"? Eller tror man stadig på at folk kan holde sig i skindet?

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #22 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Madridista Karakterer

Zyconith skrev: Bliver det muligt for dig at fjerne outliers? Altså, karakterer der ligger i en unormal afstand fra "gennemsnittet"? Eller tror man stadig på at folk kan holde sig i skindet?


Nej, det vil nok ikke blive muligt. Jeg tager karaktererne direkte fra siden, og udregner altså ikke selv karaktererne ved at gå igennem alle brugernes bedømmelser.
Man må bare opfordre folk til at være så seriøse som muligt i forhold til bedømmelserne, og så respektere at der er andre der har en lidt anden holdning til den enkelte spillers præstation end en selv.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #23 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Madridista Karakterer
Jeg er meget begejstret. Det lyder som nogle glimrende tilføjelser og jeg er spændt på at se hvordan det udvikler sig. Kunne dog godt tænke mig at få et bedre indblik i hvor høj grad vægtningen influerer snittet? Lad os bare tage eksemplet med Casemiro - hvad ville hans snit konkret være efter én kamp til karakteren 4,6, der vægtes 630 og en anden kamp til 2, der vægtes 810?

Desuden er jeg enig med Dario i at sværhedsgraden af kampene ideelt bør vurderes og fastsættes løbende.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #24 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Madridista Karakterer

Jaken skrev: Jeg er meget begejstret. Det lyder som nogle glimrende tilføjelser og jeg er spændt på at se hvordan det udvikler sig. Kunne dog godt tænke mig at få et bedre indblik i hvor høj grad vægtningen influerer snittet? Lad os bare tage eksemplet med Casemiro - hvad ville hans snit konkret være efter én kamp til karakteren 4,6, der vægtes 630 og en anden kamp til 2, der vægtes 810?

Desuden er jeg enig med Dario i at sværhedsgraden af kampene ideelt bør vurderes og fastsættes løbende.


I det eksempel vil karakteren ende på 3,14. Eftersom der ikke er så stor forskel på de to vægtninger vil resultatet heller ikke være så langt fra gennemsnittet, men der er alligevel en forskel.
Hvis vi siger at kampen mod Barcelona derimod var vurderet til 3, så ville snittet ende på 3,82. Så vurderingen af kampen vil komme til at have en stor indflydelse på snittet.

"Maybe they hate me because I'm too good" - Cristiano Ronaldo
Følgende bruger(e) sagde tak: Jaken

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce