Madridista.dk’s nye forum-politik
Administrationen skrev:
BBB skrev:
Alle andre som kommenterer en karantæneudstedelse på forum vil øjeblikkeligt blive idømt 14 dages karantæne.
Den er godt nok hård med 14 dage. Her tror jeg, at I enten kommer til at bløde op på antal dage eller ikke vil konsekvensen.
Personligt er jeg fan af trappe-modellen i forhold til karantæner.
Man kunne også vælge at se den sådan her:
- Den regel kommer da aldrig i brug, for den er så let at undgå.
Hvis man holder sig til emnet, holder tonen god og nøjes med at skrive, når man har noget virkelig velovervejet på hjerte, så behøver ingen at bekymre sig om de karantæne-regler.
Jeg kom ved en fejl til at give "tak". Jeg er glad for at I har valgt at tage vores feedback til jer, men jeg må indrømme, at jeg - ligesom Jaken og BBB - ikke forstår, hvorfor der skal være denne form for straf.
Jeg føler at det er en unødvendig handling fra jeres side. Jeg er meget spændt på at høre, hvorfor det er så vigtigt? Det er trods alt en voldsom handling at smide folk ud i en kort periode, blot fordi de kommenterer på et ban. Jeg læser dagligt her på siden og det har jeg gjort i ca. 10 år. Jeg synes ikke at det ser slemt ud med at kommentere episoder, hvor folk bliver bannet. Så hvad lægger der bag dette "voldsom" skridt?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- raul7=kongen
- Moderator
ElMadrid skrev:
Administrationen skrev:
BBB skrev:
Alle andre som kommenterer en karantæneudstedelse på forum vil øjeblikkeligt blive idømt 14 dages karantæne.
Den er godt nok hård med 14 dage. Her tror jeg, at I enten kommer til at bløde op på antal dage eller ikke vil konsekvensen.
Personligt er jeg fan af trappe-modellen i forhold til karantæner.
Man kunne også vælge at se den sådan her:
- Den regel kommer da aldrig i brug, for den er så let at undgå.
Hvis man holder sig til emnet, holder tonen god og nøjes med at skrive, når man har noget virkelig velovervejet på hjerte, så behøver ingen at bekymre sig om de karantæne-regler.
Jeg kom ved en fejl til at give "tak". Jeg er glad for at I har valgt at tage vores feedback til jer, men jeg må indrømme, at jeg - ligesom Jaken og BBB - ikke forstår, hvorfor der skal være denne form for straf.
Jeg føler at det er en unødvendig handling fra jeres side. Jeg er meget spændt på at høre, hvorfor det er så vigtigt? Det er trods alt en voldsom handling at smide folk ud i en kort periode, blot fordi de kommenterer på et ban. Jeg læser dagligt her på siden og det har jeg gjort i ca. 10 år. Jeg synes ikke at det ser slemt ud med at kommentere episoder, hvor folk bliver bannet. Så hvad lægger der bag dette "voldsom" skridt?
Det er som nævnt med baggrund i, at brugerne langt fra ofte ved, hvad der går forud. Derudover har vi de seneste år af og til haft flere debatter omkring karantæner til brugere, som har udviklet sig til et niveau, hvor det er endt med flere karantæner, da tonen simpelthen er blevet for skarp. Det er sjældent indlæg som ender med at samle brugere og det er endnu sjældnere noget som egentlig er brugbart i forbindelse med klubben, som trods alt er det der bør diskuteres.
Jeg forstår godt at det kan virke voldsomt, men forhåbentlig bliver der ikke brug for det, da det jo er forholdsvis let at undgå. Man må altid skrive til redaktionen og høre, hvis man absolut ikke forstår hvad der foregår. I de fleste tilfælde er der dog mange årsager. Som nævnt kan I jo ikke vide om en bruger er advaret 2-3 gange og heller ikke se, om vi har valgt at slette, da det ikke skal udvikle sig yderligere. Derfor har brugerne også langt fra hele billedet omkring ret mange karantæner.
Grunden til det måske ikke altid virker så slemt er jo, at vi i de fleste tilfælde hvor det er løbet helt af sporet, har valgt helt at slette indlæg eller tråde, samt lukke det, så det ikke kan udvikle sig. Derfor er det nok også de færreste som har nået at læse indlæggene inden de blev slettet.
raul7=kongen skrev: Jeg forstår godt at det kan virke voldsomt, men forhåbentlig bliver der ikke brug for det, da det jo er forholdsvis let at undgå. Man må altid skrive til redaktionen og høre, hvis man absolut ikke forstår hvad der foregår. I de fleste tilfælde er der dog mange årsager. Som nævnt kan I jo ikke vide om en bruger er advaret 2-3 gange og heller ikke se, om vi har valgt at slette, da det ikke skal udvikle sig yderligere. Derfor har brugerne også langt fra hele billedet omkring ret mange karantæner.
Det har jeg benyttet mig af én gang (specifikt omkring Dios), men der kom intet svar.
- raul7=kongen
- Moderator
BBB skrev:
raul7=kongen skrev: Jeg forstår godt at det kan virke voldsomt, men forhåbentlig bliver der ikke brug for det, da det jo er forholdsvis let at undgå. Man må altid skrive til redaktionen og høre, hvis man absolut ikke forstår hvad der foregår. I de fleste tilfælde er der dog mange årsager. Som nævnt kan I jo ikke vide om en bruger er advaret 2-3 gange og heller ikke se, om vi har valgt at slette, da det ikke skal udvikle sig yderligere. Derfor har brugerne også langt fra hele billedet omkring ret mange karantæner.
Det har jeg benyttet mig af én gang (specifikt omkring Dios), men der kom intet svar.
Vi arbejder lidt på at få ændret nogle ting og lave nogle nye tiltag. Kan vi ikke lade fortiden ligge? Vi har også lavet ret mange fejl :)
BBB skrev:
Jeg fik af vide, at det var dig som havde anmeldt mit indlæg. Du er så falsk haha :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Jeg fik af vide, at det var dig som havde anmeldt mit indlæg. Du er så falsk haha :D
Du blev fjernet efter et par indlæg en aften, hvor jeg - så vidt jeg husker - ikke engang havde været på. Jeg kiggede indlæggene, som du havde skrevet, igennem, men kunne ikke finde nogen årsag til at du skulle fjernes, og så sendte jeg en besked til administratorerne (for at høre hvorfor du blev fjernet). Hvorfor skulle jeg anmelde dine indlæg? Du har kaldt mig "Michelin-manden", og det anmeldte jeg ikke :P
Edit:
På trods af min signatur nyder jeg rent faktisk at læse dine indlæg, selvom jeg ikke er enig med dig omkring Benzema.
Hvem har fortalt dig, at jeg har anmeldt dit indlæg? (og hvilket indlæg er der tale om?)
- Administrationen
- Emne forfatter
- Administrator
Fint med afregning ved kasse 1, men vi er sgu sådan max en 10-12 aktive debattører herinde, så når i lige sender tre af dem i skammekroen, kan I så ikke smide et kort indlæg om det, og hvor lang tid de har fået.
I kan mene, at det ikke rager mig, men man kender sgu efterhånden hinanden rimelig godt herinde, så det kunne være rart at vide, hvis en pludselig er væk i flere år eller noget.
- Administrationen
- Emne forfatter
- Administrator
Sebberg skrev: Guys.
Fint med afregning ved kasse 1, men vi er sgu sådan max en 10-12 aktive debattører herinde, så når i lige sender tre af dem i skammekroen, kan I så ikke smide et kort indlæg om det, og hvor lang tid de har fået.
I kan mene, at det ikke rager mig, men man kender sgu efterhånden hinanden rimelig godt herinde, så det kunne være rart at vide, hvis en pludselig er væk i flere år eller noget.
Det er rigtig fint du spørger. For vi skulle selvfølgelig til at forfatte et indlæg om det.
Egentlig er det meget simpelt. Vi har to-tre gange forsøgt at komme med nye tiltag, ændringer og forum-politiker, men igen og igen er det endt galt. Gang på gang omkring de samme brugere og for de samme ting. Derfor har vi nu besluttet at rykke lidt ekstra på det, da små-straffe, henstillinger og private advarsler ingen effekt havde.
Man kan mene om de udelukkede brugere hvad man vil, men I kender jo ikke altid hele historien som redaktionen gør. Først og fremmest har vi i denne uge alene måttet lukke tre tråde, slette omtrent 10 indlæg fra forskellige brugere og to gange er vi kommet med henstillinger om at stoppe med at gøre tingene personlige. Alt imens har de selvsamme brugere anmeldt hinanden på kryds og tværs. Vi opfordrer selvfølgelig altid folk til at anmelde, hvis noget er stødende, men når de samme brugere konstant anmelder hinanden, så skal de måske også kigge lidt indad - bare lidt.
For at tage de tre brugere som er udelukket permanent, så drejer det sig om følgende(uden at vi går i detaljer).
Hugol: Er gentagne gange advaret for det samme og har modtaget en 14 dages karantæne for dette. Det fortsatte i går(vi har slettet indlægget). Det krydret med personlig tilsvining af en bruger gør, at vi ikke ønsker at se ham igen. Det accepterer og forstår han i øvrigt.
Kassow: Har før været udelukket permanent. Fik åbnet sin bruger igen i forbindelse med denne nye politik. Det er siden blevet til adskillige advarsler, et utal af tråde som er kørt af sporet og konstant personfnidder. Selvom han for en måned siden fik en uges tænkepause, så er det blot eskaleret. Måske det er historien som er imod ham, måske ikke. Men vi orker ikke, at vi dagligt skal rydde op i det. Længere er den egentlig ikke.
Pelle: En helt igennem vanvittig række beskeder sendt til en anden bruger. Hvor alt fra trusler til vedkommendes familie indgår i ordlyden. Det var så dybt, at det er en fuldkommen enig redaktion som udelukker Pelle, selvom vi er kede af at miste en ofte yderst saglig bruger.
Der er altså ikke tale om, at man blot bliver udelukket, hvis man forstår at tale nogenlunde pænt og holde sig til sagerne. Men går man så langt over stregen som tilfældet er med Pelle eller ikke lytter til utallige henvendelser fra redaktionen som tilfældet er med de to andre, så er vi altså også nødt til at trække en streg i sandet.
- Brylle
- Gæst
Det fortæller mig, at denne side ikke nødvendigvis er på vej i den rigtige retning. Det er ikke ofte, at der kommer nye brugere til som holder aktiviteten oppe, og de kommer slet ikke hvis aktiviteten falder yderligere. Fjern dog de to kræftsvulster og bevar de positive ting.
Så fik I mit besyv med i denne håbløse sag med en (i min verden) håbløs håndtering. og så kan I sådan set gøre, hvad I vil med mig i forhold til dette forum. Hvis man skidder på dem, der forsøger at bidrage på en sund måde, så kan det sgu være ligegyldigt. Jeg accepterer det, hvis I vurderer at jeg er gået over grænsen her, men det er simpelthen nødt til at blive nævnt. RIP Madridista.dk, hvis dette er måden. Det er fint at få fjernet de to klovne, for de er ikke den ekstra aktivitet værd. Men at eliminere de saglige diskussioner ved at eliminere dets aktører er simpelthen for dumt.
Hav en fortsat god aften og må I i fremtiden oppe jer lidt i forhold til de beslutninger, der tages.
"Derefter smider man en person ud, som generelt bidrager med positiv aktivitet og en masse gode diskussioner."
Hverken du, Pelle eller jeg er helgener.
"Det er meget muligt at nogle (mig selv inklusiv) ikke har fundet den pæne tone frem i diskussioner med dem."
Det kan du meget vel have ret i. Synes det er langt under lavmål den hetz han bliver udsat for, der er nogle der burde vide bedre. Man skulle tro vi var nogenlunde på samme side. Men tillykke med, at dig, Pelle, og kompagni har fået ham bannet. Hvis han er så langt ude som du og andre påstår, så forstår jeg ikke hvorfor man ikke kan trække på skuldrene og bære over med ham.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Brylle
- Gæst
Helt sikkert. Tonen kan være spændende herinde nogle gange, men selvom du kan sende nogle hårde ord afsted og jeg kan få plantet lidt provokationer her og der, så er fælles for os 3, Dios, Sahinovic og hvem der ellers kan have nogle heftige debatter herinde, at inden den går alt alt for langt ud, så stopper folk det, kommer videre og starter fra nul, når den næste debat begynder. Sådan ser jeg det i hvert fald.
Men det er jo ikke tilfældigt, at Kassow og Hugols diskussioner altid ender ud i 2-3 sider om hvem der har set flest kampe på stadion, hvem der har den bedste uddannelse eller hvem der har svært ved at forstå de forskellige kommentarer. Dér synes jeg forskellen ligger. Jeg synes bestemt ikke det er en hetz, og jeg synes da også selv at jeg har været opmuntrende over for dem, bl.a. med at takke Hugols gentagende tynde updates med spanske artikler, hvor andre høvlede ham ned eller i starten hvor jeg erklærede mig enig i en del ting, som Kassow skrev. Han trykkede da også tak en del gange til mange ting. Bare lige for at komme med et eksempel på, hvorfor der ikke er tale om en hetz mod de to.
Det er dog klart, at når man (ligesom med jer andre) forsøger at diskutere fra nul og uden at tænke over at modparten er en bestemt, så bare bliver mødt med "det har jeg aldrig ordret skrevet, og du fatter ikke de forskellige tekster herinde" eller "det ved jeg 10 gange bedre end dig, for jeg kender samtlige trænere i Spanien", så er det svært ikke at blive irriteret over den arrogance og gentagende stædighed der kommer derfra. Selvfølgelig vil det være bedst at stoppe, men jeg tror, at en del herinde er ret opsatte på at få nogle gode debatter i gang, at man ikke bare trækker sig direkte tilbage, men gerne vil være aktiv herinde. Når de to er i samtlige tråde og ejer hver 2. eller 3. indlæg, så kan man heller ikke slippe for dem.