Om vores rivaler VII

12 år 6 måneder siden #3565 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
Siempre Madrid skrev:

Bale vs. Hazard.

Jeg er meget tilfreds med, at vi hentede Bale af de to. Og det er ikke en ned-vurdering af Hazard. Gareth Bale er blot bedre.

Amen det er jo hjernedødt så uenig jeg altid er med dig :D

Den eneste ting der virkelig skinner igennem er Bale er bedre til at blive skadet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon
Emnet er blevet låst.
  • DonSelf
  • Gæst
  • Gæst
12 år 6 måneder siden #3566 af DonSelf
Besvaret af DonSelf på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev: Bale vs. Hazard.

Jeg er meget tilfreds med, at vi hentede Bale af de to. Og det er ikke en ned-vurdering af Hazard. Gareth Bale er blot bedre.

Som type vil en spille som Hazard passe langt bedre til Marid netop nu end Bale gøre. Indtil videre i denne sæson har Hazard også været bedre end Bale - så uden at nedvurdere Bale så har Hazard altså gjort det bedre.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3567 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Jeg skal være den første til at indrømme, at statistik er noget djævelskab, men:

Gareth Bale: 14 kampe, 8 mål, 5 assists.
Eden Hazard: 24 kampe, 9 mål, 5 assists.

Statistikken kommer fra espnfc.com og giver mig ikke grund til at ændre på mit synspunkt om, at Gareth Bale simpelthen bare er bedre end Hazard, som naturligvis er en aldeles fremragende fodboldspiller.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, Henrik--
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3568 af Dios

Siempre Madrid skrev: Jeg skal være den første til at indrømme, at statistik er noget djævelskab, men:

Statistikken kommer fra espnfc.com og giver mig ikke grund til at ændre på mit synspunkt om, at Gareth Bale simpelthen bare er bedre end Hazard, som naturligvis er en aldeles fremragende fodboldspiller.

Sæsonen 2012/13 La liga og Cl:

Ronaldo: 46 kampe, 46 mål, 11 assist.
Messi: 43 kampe, 54 mål, 14 assist.

Hvem var den bedste fodboldspiller af de 2 sidste sæson?

Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Dios.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3569 af Siempre Madrid

Dios skrev:

Siempre Madrid skrev: Jeg skal være den første til at indrømme, at statistik er noget djævelskab, men:

Det giver sig selv, det er Cristiano Ronaldo ;-)

Statistik taler naturligvis ikke for sig selv og jeg synes faktisk, at Gareth Bale har så mange forcer, at han er lige et par mulehår foran Hazard, blandt andet fysisk styrke, hovedspillet, hurtighed osv.

Og så er min statistik skrevet lidt forkert. Bale har nemlig lavet 7 assists og ikke kun 5.

Måske ubrugeligt, men fra deres fælles sidste sæson i Premier League 2012/13:

Gareth Bale: 53 kampe, 30 mål, 11 assists.
Eden Hazard: 61 kampe, 17 mål, 21 assists.

Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Siempre Madrid.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3570 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

JesperA skrev:

Siempre Madrid skrev: Bale vs. Hazard.

Men til Manchester City-Chelsea..........tak skæbne, hvor kunne City have fået smæk. Hvis Pellegrisens drenge skal have mere end to kampe tilbage i CL, så skal der HELT anden suppe på bollerne (!), ellers bliver de kørt over af Barcelona.

Men de manglede så også El Kun, Nasri og Fernandinho, og Negredo var heller ikke helt klar selvom han spillede. Derudover lykkedes Mourinhos taktik til perfektion. Barcas præstation i weekenden var endnu mindre prangende, og ser man tilbage på sæsonen ellers så har City været enormt skræmmende. De scorer mål på samlebånd og har slået samtlige tophold pånær Chelsea - Tottenham savede de 6-0 og 5-1 - og så har de også vundet på Allianz Arena og er godt med i begge cup-turneringerne. Jeg ser den stadig som fuldstændig åben.

Fuldstændig underordnet. Men du siger det egentlig selv. Taktisk spillede Chelsea kampen til perfektion. Man. City var ikke i nærheden af sejren. Og selv med de spillere, som Pellegrini havde til rådighed, så burde holdet alligevel kunne matche Chelsea bedre.

Vi snakker altså om et Man. City-hold, der inden kampen havde snittet 3,8 mål per kamp hjemme på Etihad. Om så Agüero, Nasri og Fernandinho ikke var med, så burde de nok kunne præstere bedre og score. Negredo var i øvrigt med, men blev skiftet ud efter en time.

Chelsea vandt på deres organisation, deres pres, deres aggressivitet og taktisk snilde. En typisk Mou-sejr. Så taler det for sig selv, at Cech er den første målmand i meget lang tid, der holder clean sheet på Man. Citys hjemmebane.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3571 af El_Juan
Chelsea mod Manchester City viste hvor hurtigt det kan vende og hvad den rette indstilling betyder. For at sætte det i perspektiv til Reals kamp mod Athletic, hvorefter flere begyndte, at snakke om systemskifte og hist op og kom her. Der var noget at lære i kampen i går mellem de to engelske tophold. Der skulle ikke mere end én kamp til, at bremse Man. CItys uovervindelige stime. En kamp mod en modstander, der var mere løbevillige, bedre indstillet, bedre i presspillet og mere aggressive.

Næste kamp er en ny kamp. Her kan Chelsea risikere, at skuffe hjemme mod Newcastle, mens City kan vinde 1-5 ude over Norwich og komme tilbage på sporet. Real Madrid kan gå fra 1-1-kampen i Bilbao, til i morgen, at præstere en stor sejr over Atlético og så er al snakken fra efter kampen i Bilbao glemt igen, mens Athletic kan tage til Vigo på mandag, tabe der og forlænge deres elendige udebaneform, fordi indstillingen ikke - af den ene eller anden grund - ikke er den samme ude, som den er hjemme.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3572 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev: Chelsea mod Manchester City viste hvor hurtigt det kan vende og hvad den rette indstilling betyder. For at sætte det i perspektiv til Reals kamp mod Athletic, hvorefter flere begyndte, at snakke om systemskifte og hist op og kom her. Der var noget at lære i kampen i går mellem de to engelske tophold. Der skulle ikke mere end én kamp til, at bremse Man. CItys uovervindelige stime. En kamp mod en modstander, der var mere løbevillige, bedre indstillet, bedre i presspillet og mere aggressive.
Næste kamp er en ny kamp. Her kan Chelsea risikere, at skuffe hjemme mod Newcastle, mens City kan vinde 1-5 ude over Norwich og komme tilbage på sporet. Real Madrid kan gå fra 1-1-kampen i Bilbao, til i morgen, at præstere en stor sejr over Atlético og så er al snakken fra efter kampen i Bilbao glemt igen, mens Athletic kan tage til Vigo på mandag, tabe der og forlænge deres elendige udebaneform, fordi indstillingen ikke - af den ene eller anden grund - ikke er den samme ude, som den er hjemme.

Gid det var så enkelt, El-Juan!! Jeg synes at du overser en vigtig pointe, som er blevet gentaget flere gange. Det drejer sig ikke kun om kampen mod Bilbao. Vi tabte også til Barca og Atlético. sidste nævnt endda på hjemmebane. Så det med at det kun er en kamp, er noget du bliver ved med at skrive om, selv om flere påpeger at det altså ikke er tilfældet.

Jeg giver dig ret i at det er helt galt at begynde at forlange at skifte flere spillere ud, skifte trænere ud og ændre taktik, men vi kan vel godt blive enige om, at når vi har mødt rigtig stærke modstander, så har vi haltet lidt og til tider blev vi udspillet.

Jeg tror ikke at man skal se på det som enten eller. Jeg tror at man skal tage begge ting med i sit regnestykke. Altså, vi har savnet noget mere kontrol, blive bedre i presspillet og mere aggressivitet fra spillerne. men på den anden side, så har vi - for det meste - holdet nullet og hentet de point vi skulle på det seneste.

Jeg tror at kampene mod Atlético bliver meget afgørende. Vinder vi over dem, vil det give holdet og træneren et boost og den selvtillid, der skal til. Taber vi derimod, så er jeg bange for at det vil give holdet bagslag når vi atter engang skal møde et klassehold.

glem nu ikke at vi i de sidste to kampe vi har mødt Atlético har vi scoret 0 mål. Begge kampe har endda været på hjemmebane.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3573 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Om vores rivaler VII
Hazard er Chelsea's bedste spiller og er pt. i langt langt bedre form end Bale - det kan der ikke herske tvivl om... Medmindre man er en ekstrem farvet Real Madrid fan!
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Raul7-2880.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3574 af Dios

Siempre Madrid skrev:

Dios skrev:

Det giver sig selv, det er Cristiano Ronaldo ;-)

Statistik taler naturligvis ikke for sig selv og jeg synes faktisk, at Gareth Bale har så mange forcer, at han er lige et par mulehår foran Hazard, blandt andet fysisk styrke, hovedspillet, hurtighed osv.

Og så er min statistik skrevet lidt forkert. Bale har nemlig lavet 7 assists og ikke kun 5.

Måske ubrugeligt, men fra deres fælles sidste sæson i Premier League 2012/13:

Gareth Bale: 53 kampe, 30 mål, 11 assists.
Eden Hazard: 61 kampe, 17 mål, 21 assists.

De har hver deres forcer og kompetencer, hvor Bale er vinderen af det fysiske aspekt og Hazard vinderen af det tekniske aspekt.
Der er ingen tvivl hos mig. Hazard er en bedre fodboldspiller end Bale overordnet set, men jeg tænker også for Madrid. Hazard er meget mere den spiller Real Madrid har brug for end Bale, hvis du spørger mig. Hazard er et direkte bindeled imellem midtbanen og angrebet, og hans små vævre driblinger samt drive med bolden er himmelsk, og jeg kan kun nævne Messi som værende bedre til det.
Bale er ligesom Ronaldo utrolig kynisk på den sidste 1/3 del af banen, men de er begge afsluttere hvis man skal se lidt firkantede på det, hvor Hazard er bindeleddet og "playmakeren" som godt ved hvor målet står trods hans imponerende assist statistik.

Hele sæsonen har Real Madrid netop manglet den type spiller efter vi solgte Özil, og det synes jeg kan ses på banen. Bale har et fantastisk snit i Real Madrid, men det minder mig for meget om Ronaldo, og der tror jeg du kender min holdning efterhånden :).

Bale har været en kæmpe skuffelse indtil videre rent spillemæssigt synes jeg, også selvom det er tidligt, og man overhovedet ikke skal dømme ham ude, så kan man klart se på hans spil der var langt op til Tottenham niveau til Real Madrid niveau.
Der kan findes en masse forklaringer på det, heriblandt britiske spillere har det svært i Spanien, men det vidste man jo, fordi der er så meget mere plads og spille på i England end i Spanien.
Jeg tror ikke på succes for Bale. Jeg håber det inderligt meget, men hans driblinger, eller mangel på samme har været skandaløse indtil videre, og 8 ud af 10 gange har han taget trækket til baglinjen og slået bolden udover linjen med sit svage højreben.

Men lad os se hvad der sker. Jeg var ikke specielt overrasket over Bale i Tottenham, som godt nok viste verdensklasse præstationer, men der var for langt imellem præstationer hvis du spørger mig. Det hele kom i stimer, og det lugter langtvæk af ustabilt spil. Som sagt, så har jeg fulgt Tottenham i rigtig mange sæsoner, da Modric er verdens bedste fodboldspiller i mine øjne hehe :).
Det lugter bare langtvæk af Woodgate!

Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3575 af El_Juan

ElMadrid skrev: Gid det var så enkelt, El-Juan!! Jeg synes at du overser en vigtig pointe, som er blevet gentaget flere gange. Det drejer sig ikke kun om kampen mod Bilbao. Vi tabte også til Barca og Atlético. sidste nævnt endda på hjemmebane. Så det med at det kun er en kamp, er noget du bliver ved med at skrive om, selv om flere påpeger at det altså ikke er tilfældet.

Jeg giver dig ret i at det er helt galt at begynde at forlange at skifte flere spillere ud, skifte trænere ud og ændre taktik, men vi kan vel godt blive enige om, at når vi har mødt rigtig stærke modstander, så har vi haltet lidt og til tider blev vi udspillet.

Jeg tror ikke at man skal se på det som enten eller. Jeg tror at man skal tage begge ting med i sit regnestykke. Altså, vi har savnet noget mere kontrol, blive bedre i presspillet og mere aggressivitet fra spillerne. men på den anden side, så har vi - for det meste - holdet nullet og hentet de point vi skulle på det seneste.

Jeg tror at kampene mod Atlético bliver meget afgørende. Vinder vi over dem, vil det give holdet og træneren et boost og den selvtillid, der skal til. Taber vi derimod, så er jeg bange for at det vil give holdet bagslag når vi atter engang skal møde et klassehold.

glem nu ikke at vi i de sidste to kampe vi har mødt Atlético har vi scoret 0 mål. Begge kampe har endda været på hjemmebane.

Jeg har ikke misset en vigtig pointe. Men du misser til gengæld noget væsentlig når du nævner netop de to kampe.

1) Kampen kom Atlético kom i en periode, hvor Ancelotti IKKE havde lagt sig fast på systemet og i det hele taget åbenlyst havde svært ved, at blande kortene. Spillet var ikke overbevisende på daværende tidspunkt, de kontrollerede ikke rigtig kampene, der var ikke rigtig balance på holdet og Xabi var i øvrigt ude på det tidspunkt. Atlético-kampen var ingen undtagelse. Såvel især kampen forinden mod Elche, som Real Madrid var vanvittig heldig med at vinde. Billedet var det samme i kampene efter.

2) For mig - og jeg er ikke den eneste der mener dette - var Barcelona-kampen et lille vendepunkt. Især kampbilledet og de to vidt forskellige halvege. Det var lige netop efter den kamp, at holdet startede den stime som de nu er inde i. Og det var lige netop efter den kamp, at Ancelotti gradvist lagde sig fast på systemet og hvor holdet gradvist fandt balancen.

Og hvad du fuldstændig misser er pointen i forhold ti mit forrige indlæg og den reference jeg kommer ind på. Det var tre vidt forskellige kampe. Og tre enkeltstående kampe, om end i to forskellige perioder. Om end Real Madrid i øvrigt tabte til Barcelona, så matchede de dem mig bekendt, i hvert fald i anden halvleg - hvor de sågar var bedre spillemæssigt.

Du misser uendeligt meget, må jeg sige. Se det lige i det store perspektiv i stedet. Jeg har ikke sagt, at det udelukkende kun handler om én kamp. Det er en idé du har om, at det er sådan jeg ser det. For sagen er den, at selv om Real Madrid hentede sejre selv i starten af sæsonen, så kneb det med balancen på holdet og med at kontrollere kampene.

Jeg kan nævne Betis hjemme, Granada ude, Villarreal ude, Elche ude, Levante ude, Sevilla hjemme og Rayo ude, foruden kampene mod Atlético, Barcelona og Athletic. Kampene mod Betis, Granada, Villarreal, Elche og Levante var hverken mere eller mindre ringe end opgøret mod Atlético. Seks kampe som faldt i den første måneds tid af sæsonen, hvor Ancelotti knap nok var dumpet ind af døren, Xabi var skadet og Carletto havde ikke fastlagt sig på et system.

Godt en måned efter Atlético-kampen faldt Barcelona-kampen, der som nævnt blev vendepunktet og Real Madrid har ikke tabt en kamp siden. Og igen; spillemæssigt var kampen mod Barcelona ikke på samme måde som Atlético. Der var langt bedre struktur og de matchede rent faktisk Barcelona i den kamp, modsat opgøret mod Atléti. Efter Barcelona-kampen kom Xabi tilbage, men Carletto havde stadig ikke lagt sig fast på systemet og balancen på holdet var ikke som den burde, hvilket afspejlede sig i præstationerne mod Sevilla og Rayo, hvor man var tæt på at smide hvad der ellers lignede to sikre sejre.

Gradvist herefter fastlagde Carletto sig på 4-3-3-systemet og langtsomt begyndte holdet, at kontrollere kampene, mens holdet endelig lignede et hold i balance. Det var heller ikke fordi holdet ikke var i balance mod Athletic. Eller spillede en decideret dårlig kamp. De lagde godt fra land i begge halvege, men overordnede set spillede Athletic - akkurat som Atlético - med større aggressivitet og intensitet. De spillede markant hurtigere. Og netop intensitet, aggressivitet og det hurtige spil var en mangelvare i starten af sæsonen, især i Atlético-kampen. Ligeledes blev det i størstedelen af kampen mod Athletic overmatchtet på midtbanen. Når det så er sagt, så var Real alligevel i fin balance og ligeledes i kontrol med kampen i fasen omkring scoringen. Ibai Gomez' mål var der ikke meget at gøre ved.

Det er sådan nogle ting man må arbejde med fra kamp til kamp, hvorfor det enkelte kampbillede sagtens kan ændre sig og springe (i forhold til formkurven), som jeg fremlagde det i forrige indlæg, hvorfor det netop sagtens kan være så enkelt.

En anden væsentlig ting du i øvrigt misser. Som Ancelotti selv har pointeret. Det er ingenlunde det samme Real Madrid-hold der møder Atlético i morgen, som det Real Madrid-hold der tabte til dem den 28. september. Det skal netop gerne afspejle sig i præstationen og resultatet. Og som jeg netop skrev før: "Real Madrid kan gå fra 1-1-kampen i Bilbao, til i morgen, at præstere en stor sejr over Atlético og så er al snakken fra efter kampen i Bilbao glemt igen, mens Athletic kan tage til Vigo på mandag, tabe der og forlænge deres elendige udebaneform, fordi indstillingen ikke - af den ene eller anden grund - ikke er den samme ude, som den er hjemme".

Holdet er inde i en stime og den skal fastholdes mod Atléti. Det er det væsentligste. Og selvfølgelig er det to vigtige kampe, som kan give et billede af, hvor holdet står, men akkurat som jeg nævner Man. Citys kamp mod Chelsea, så kan du vel fange, hvor jeg ville hen.

Real Madrid scorede i øvrigt et mål mod dem i pokalfinalen, hvorfor det sidste du siger ikke er sandt.

We deserved to lose against Atlético in La Liga and tomorrow it will be a different team than the one that played them in the Bernabéu. We’ve changed a lot because we have more confidence and another way of playing

We’re playing with a 4-3-3 because it balances the team more. That’s what the statistics say and the three midfielders are working well. Not only is Di María working but he’s also scoring goals. He’s doing a really balanced job and he likes to play in this position

Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved El_Juan.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3576 af Siempre Madrid

Raul7-2880 skrev: Hazard er Chelsea's bedste spiller og er pt. i langt langt bedre form end Bale - det kan der ikke herske tvivl om... Medmindre man er en ekstrem farvet Real Madrid fan!

Du er godt nok ikke nem at stjæle rutebiler fra!!! Hold nu k...!!!

Lige nu er Casemiro også i bedre form end Khedira.

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, Mathiaska, pm, andreashn
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum