Om vores rivaler VII

• Barça
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #4333 af Barça
Besvaret af Barça på emne Om vores rivaler VII
Ja, det er sgu mange år siden man er røget ud så tidligt i turneringen! Sidst var mod Liverpool i 2007/08 allerede i ottendedelsfinalerne, et nederlag der virkelig gjorde ondt. Nu er man så blevet en del sølvtøj rigere dengang, og selvom nederlaget denne gang også gør ondt, så kan det være svært ikke at anerkende dem, deres træner og deres fans. Kigger man på spillerne en for en, er det jo kun få spillere der vil kunne deltage på henholdsvis Barcas- og Reals hold. Men hvad de ikke har af spillerkvalitet har de til gengæld af alt andet. En fantastisk træner, med en fantastisk indstilling og troen på tingene, som virkelig smitter af på de enormt sultne spillere. Det er desværre ikke den slags vores klubber ser uge efter uge. Faktum i fodbold er, at man ikke kan vinde hver gang - også selvom vi glemmer det hver sæson, men bliver mindet om det igen på disse tidspunkter af sæsonen -, så jeg kan personligt godt unde Atletico at de går videre i denne omgang. Så må vi til gengæld ligge fokus på ligaen hvor vanvidsræset stadig kører mellem de tre klubber! Og så er der jo liiige den der Copa Del Rey finale på onsdag. Gud hvor jeg dog håber Ronaldo er med - nok kan han afgøre kampen til jeres fordel, småskadet eller ej, men hvad er en Clasico uden Messi og Ronaldo i disse moderne tider? Må det bedste hold på dagen vinde!

Og så må i jo nyde at i stadig lever i Champions League! Det kan nemlig hurtigt vende! Det har vi trods alt set de sidste par sæsoner.. Det er jo den samme historie næsten hver gang.. Det ene hold ryger ud, det andet hold griner. Det andet hold ryger ud senere. Det første hold griner tilbage..... Med de hold tilbage, og de præstationer der blev leveret i kvartfinalen vil jeg ikke koncentrere mig om hvem der er favoritter, men i stedet tage en kamp af gangen.

Nok kan Barca ende med at stå med 0 trofæer og en 3. plads, men lad os da lige stoppe op og nyde fodbolden et kort øjeblik. Det er NU at alting gælder. Ikke alt det "der er stadig 200 points at spille om" og "vi er stadig ikke på vores højeste" osv osv. Let the battles begin.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4334 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
Kom nu Valencia! Så ærgerligt Vargas brænder den friløber i slutminutterne!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4335 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Om vores rivaler VII

Barça skrev: Gud hvor jeg dog håber Ronaldo er med - nok kan han afgøre kampen til jeres fordel, småskadet eller ej, men hvad er en Clasico uden Messi og Ronaldo i disse moderne tider? Må det bedste hold på dagen vinde!

Hvad er dit syn på Messi efter i går? Har et par Barca-venner der bander ham langt væk. Jeg så store dele af kampen, og jeg synes fandeme det var en fornærmende indstilling han lagde for dagen til så vigtig en kamp. Med så stort talent, så er det fandeme frækt at bare gå rundt og være ligeglad. Bevæg dig dog din lille hobbit (undskyld tonen), skab noget plads til dig selv, lad vær med at bliv stående mellem de to midterforsvarere, det er jo ikke du gør mest ondt. Jeg læste noget med, at han havde løbet 6,5 km. Hvad synes du om det som Barca-fan? Er der noget galt med ham, eller har han bare mistet sulten? I så fald, så må det være et punkt hvor der aldrig kan komme tvivl om hvem der er bedst af de to.

PS: Til alle der elsker lidt drama, så er Valencia-Basel i anden halvlegs ekstratid, Basel nede med to mand. 15 minutter til straffe, Basel kommer vist under pres på Mestalla.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved El Rojo.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4336 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Grande Paco Alcacer! Det ser endelig ud til, at Valencia har fundet afløseren for Villa og Soldado!
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4337 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev: Grande Paco Alcacer! Det ser endelig ud til, at Valencia har fundet afløseren for Villa og Soldado!

Ja, det har jo også nærmest taget dem en hel sæson!

;)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Jaken.
Emnet er blevet låst.
12 år 4 måneder siden #4338 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII
Det er straffen for, at hente Heldig Postigol! Der er ryddet op i truppen siden Pizzis ankomst og Pizzi har vist stor tiltro til Paco Alcácer, som for alvor er blomstret op siden trænerskiftet. Han er et stort talent og jeg kan potentielt set godt se en "ny" Villa i ham.

Glemmer heller aldrig episoden omkring hans fars død i august 2011. Han har kæmpet, er kommet ovenpå og har vist stor mod og styrke.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #4339 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
Mit syn på Messis kamp mod Atletico:
Messi er altid doven. Det er bare svært at kritisere ham, når han scorer mål på samlebånd. Hvis man ser Barcas kampe, så vil man opdage, at Messi går rundt i store dele af kampene. Han laver sjældent de defensive løb eller løbene i dybden. Han vil ofte positionere sig i højre side af banen, hvorfra han løber ind i banen, når han modtager bolden. Hvis han spiller som falsk 9'er vil han prøve at finde plads mellem forsvaret og midtbanen. Dette er oftest svært i de kampe, hvor modstanderen står ultra kompakt, hvortil han oftest er på kanten i disse opgør.

Den store forskel fra kampen i går var, at han normalt går dybt i banen for at modtage bolden, hvis spillet ikke fungerer. Her vil oftest være mere plads, hvorfra han har nemmere ved at lave sine løb mod mål. Det gjorde han ikke i går. Han stod bare afventende foran feltet, hvorfra modstanderen hurtigt var over ham hver gang han modtog bolden. Han var derfor fuldstændig pakket ned. Jeg skal ikke sige om Messi manglede kræfterne, men det virkede underligt, at han ikke søgte rummene længere fra feltet.
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4340 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Spansk fodbold gennemgår jo disse år en fantastisk periode. Naturligvis er landsholdet bannerfører, men på klubplan er tingene jo mindst lige så fantastiske.

Igen i år er vores køre lige uhyggeligt stærkt repræsenteret i den afgørende fase af de europæiske turneringer. Fire hold ud af otte er virkelig stærkt, og havde Barcelona ikke trukket Atlético, så havde vi næsten med garanti haft fem hold med.

Det må enhver fodboldkender virkelig anerkende, og ikke længere tilskrive tilfældigheder...

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4341 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev: Mit syn på Messis kamp mod Atletico:
Messi er altid doven. Det er bare svært at kritisere ham, når han scorer mål på samlebånd. Hvis man ser Barcas kampe, så vil man opdage, at Messi går rundt i store dele af kampene. Han laver sjældent de defensive løb eller løbene i dybden. Han vil ofte positionere sig i højre side af banen, hvorfra han løber ind i banen, når han modtager bolden. Hvis han spiller som falsk 9'er vil han prøve at finde plads mellem forsvaret og midtbanen. Dette er oftest svært i de kampe, hvor modstanderen står ultra kompakt, hvortil han oftest er på kanten i disse opgør.

Den store forskel fra kampen i går var, at han normalt går dybt i banen for at modtage bolden, hvis spillet ikke fmungerer. Her vil oftest være mere plads, hvorfra han har nemmere ved at lave sine løb mod mål. Det gjorde han ikke i går. Han stod bare afventende foran feltet, hvorfra modstanderen hurtigt var over ham hver gang han modtog bolden. Han var derfor fuldstændig pakket ned. Jeg skal ikke sige om Messi manglede kræfterne, men det virkede underligt, at han ikke søgte rummene længere fra feltet.

Men var det ikke netop det som Tata redegjorde for efter kampen?

At man ville have Leo længere fremme og ikke deltage så meget i spillet? Det lignede i hvert fald noget taktisk af en art, omvendt så det ekstremt underligt ud, at han overhovedet ikke udøvede genpres, endda i situationer hvor han måske kun skulle løbe to meter. Signalværdien i, at netop han kæmper noget ekstra, er jo enorm, men det udeblev jo totalt.

Personligt tror jeg, at det til dels skyldes Tatas underlige taktik, men så sandelig også en forklaring, der ligger hos Messi, dovenskab, VM, en lille skade eller andet. Det så i hvert fald underligt ud. Måske endda lidt á la den oprindelige Ronaldo i VM-finalen 1998.

Jeg forstår til gengæld ikke, de der dommedagsprofetier om, at Messi er ved at lave en' Ronaldinho', det er alligevel for søgt.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4342 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
Det er aldrig godt med skader, men imens vi hiver os i håret over Ronaldo, så er Bartra meldt skadet, og det må da give vanvittige bekymringer i Barcelona lejren. Nu har de kun Mascherano tilbage, og vi alle husker den seneste El Clasico. El Arabi håber jeg kan skabe noget revache senere idag. Det kunne være hjernedødt optimalt, hvis Barcelona smider point i aften!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen
Emnet er blevet låst.
12 år 3 måneder siden #4343 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om vores rivaler VII
Nej, det er ikke en optimal situation for Barcelona. Det skal Granada simpelthen udnytte til at lave et godt resultat i dag. Det vil dog ikke overraske mig hvis Barcelona får fedtet er brugbart resultat hjem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Steen
Emnet er blevet låst.
  • Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
12 år 3 måneder siden #4344 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Om vores rivaler VII
En artikel om Barcelona og deres evindelige undskyldninger ved dårlige resultater - i forlængelse af Xavi og hans udtalelser om græssets længde..

www.goal.com/en/news/1717/editorial/2014...-seems-?ICID=HP_HN_1
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum