Før Atlético Madrid - Real Madrid, 12. spillerunde.

8 år 8 måneder siden #61 af Forever-madrisimo

Steen skrev:

Sahinovic skrev: Ønsker man efterhånden overhovedet, at Real Madrid vinder nogle titler i år?

Får vi i sidste ende skrabet en titel eller to sammen, så bliver truppen sikkert delvist fredet igen og der kommer nok højst sandsynligt kun et par små tilføjelser til næste sommer, og så skal vi igen glo idéforladt og kedelig fodbold i 70% af tiden. Det burde vel handle om at vinde titler med stil, når det nu engang er den største klub i verden.

Det er netop derfor, at jeg nogle gange ''håber'', at vi ikke vinder noget. I år er grænsen nået. Ligaen og CdR skal tabes. 3 CL-sejre i træk kan man dog ikke sige nej til. Ideelt set vinder vi CL + Perez går all-in til sommer.

Det er helt vildt at vi skal ud i den tanke, at man håber st Real Madrid taber titler for at der kan komme fornyelse.

Men det må være fordi at vi har indset at klubben ikke er i stand til selv at varetage denne opgave.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 8 måneder siden #62 af Lukita
Som jeg sagde allerede inden første spillerunde, så har vi ikke været en mesterskabsudfordrer i den her sæson på noget tidspunkt, og det holder jeg naturligvis fortsat fat i. Folk kaldte mig alt muligt og sagde det var for dumt sagt, men de problemer jeg og andre påpegede, er netop de problemer vi ser nu. Vi har spillet af helvede til i virkeligt lang tid, men vi vandt titler i sidste sæson på at Ronaldo ramte en vanvittig form på de rigtige tidspunkter, og at vi havde en målfarlig bænk i form af James og Morata. Når Ronaldo ikke var der til at score målene, så havde vi i de to (mest Morata) målfarlige spillere, der kunne score målene. For fredede Benzema og evigt skadede Bale kunne og kan fortsat ikke gøre den mindste forskel på det her hold, om så deres liv afhang af det.

Holdet har alvorligt brug for en ny førsteangriber til at spille sammen med Ronaldo, for på trods af hans store formdyk, så tror jeg fortsat på ham! Han har før ramt downperioder for så at komme tilbage på fuld styrke, så selvom han er helt forfærdelig for tiden, så tror jeg fortsat på ham! Men problemet er at Benzema er fredet i startopstillingen, uanset hvor pissehamrende ringe han er. Han har været en skændsel i umindelige tider, men manden har lige fået sin kontrakt forlænget til 2021, Zidane har udtalt at for ham er han den bedste angriber i verden, og Perez har kaldt ham en blanding af Zidane og Ronaldo Nazario. Hvorfor er det at folk forventer at vi sprænger boksen for en stor stjerne? Benzema forbliver vores førsteangriber til den dag han går på pension, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Vi må allesammen håbe på at Ronaldo genfinder formen, men uanset hvad er ligaen i denne sæson komplet ligegyldig og har været det allerede inden første spillerunde, for vi har bare ikke truppen offensivt til at kæmpe med om mesterskabet.

Hvad der sker til sommer bliver spændende, men jeg er sikker på at vi ikke får noget vildt at se, for i klubben sætter man personlige relationer til Benzema over hvad der er bedst for holdet, og man nægter konsekvent at udskifte ham. Zidane elsker ham mere end han elsker sine egne sønner, og Perez vil ikke erkende at han aldrig blev den verdensklasse angriber man håbede på, da han købte ham i 2009 under hans store tilbagekomst i klubben.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 8 måneder siden #63 af Forever-madrisimo
Jeg tror også på CR7 men han er ikke den hurtig mere.

Ham og Juanfran havde en løbeduel som Juanfran vandt overlegent og herefter stoppede CR7 fuldstændig op, man kunne se på ham, at han var opgivende og han var klar over at han nok glædede sig til at komme hjem til sine 4 børn.

jeg tror stadig på ham, men resten af angrebet vi har, er nok det slemmeste jeg har set nogensinde. Benzema er jo mega slow, aner aldrig hvor han skal placere sig og han kan virkelig ikke score mål. Vi har ikke andre angribere for klubben mente jo at Benzema er så fantastisk, mens resten af fodbold verden griner.
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved Forever-madrisimo.

8 år 8 måneder siden #64 af Carlos3
Alt imens Morata, James og Mariano til sammen har leveret 20 mål og 9 assists I sæson indtil videre. (Til perspektiv, har Real Madrid tilsammen scorede 22 mål i ligaen)

Man sendte de forkerte spillere videre i sommers.

Florentino, Zidane og spillerne er fælles om ansvaret for at vi er en milliard point bagud Barca. Zidane må meget gerne forsætte for min skyld, men ham og Perez bliver nødt til at indse at nogle af deres englebørn simpelthen bare ikke har niveauet længere. At man overhovedet kunne tænke sig at forsætte med Bale og Benzema efter det de præsterede sidste sæson, er udover min forståelse. Om så vi ender, på mirakuløs vis, med at vinde bare en titel, eller sågar alle så skal der fornyelser til. Sidste sæson var god resultat mæssigt. Men vi havde stadig mange problemer med vores spil. Der skal nye kræfter til offensivt, længere er den bare ikke. Hele BBC må gerne erstattes med Dybala, Neymar og Mbappè, eller hvem der end er ledig.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel, El Siete

8 år 8 måneder siden #65 af Neye
Der var klart bedre takter i dag hvor midtbanen sad på spillet og hvor vi kom over fløjene. Helt rigtigt set af kommentatorerne.
Benz og Ronaldo må videre. Og så skal der trænes indlæg i næste uge.

La Liga er nu definitivt tabt for i år.
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved Neye.

8 år 8 måneder siden #66 af El Siete

Raul7-2880 skrev: Theo Hernandez
Lucas Vazquez
Mayoral
Cabellos
Moha Ramos

Kan egentlig godt forstå hvorfor Zidane reelt set kun benyttede sig af én udskiftning (Asensio).

Ledelsen skandaløse/arrogante ageren på det forstående transfervindue bliver virkelig udstillet i dag^^

Enig, men forstår dog ikke at Zidane ikke bruger Ceballos, han ville bringe noget gennembrudskraft - hvad vi havde brug for. Han er stadig meget uprøvet, men hvad var ideen helt præcist med at erstatte erfarne spillere med alle disse talenter, hvis de overhovedet ikke bliver brugt.

EDIT: Specielt når Ceballos kommer med et hattrick i posen fra u-21 landskampene.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved El Siete.
Følgende bruger(e) sagde tak: Nord

8 år 8 måneder siden #67 af El Siete

Sahinovic skrev: Ønsker man efterhånden overhovedet, at Real Madrid vinder nogle titler i år?

Får vi i sidste ende skrabet en titel eller to sammen, så bliver truppen sikkert delvist fredet igen og der kommer nok højst sandsynligt kun et par små tilføjelser til næste sommer, og så skal vi igen glo idéforladt og kedelig fodbold i 70% af tiden. Det burde vel handle om at vinde titler med stil, når det nu engang er den største klub i verden.

Vi har allerede to ;)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

8 år 8 måneder siden #68 af Forever-madrisimo

El Siete skrev:

Vi har allerede to ;)

Men kun at vinde to titler spillet inde for 12 dage i starten af sæsonem må være lidt af en fallit erklæring

8 år 8 måneder siden #69 af El Siete

Forever-madrisimo skrev:

El Siete skrev:

Vi har allerede to ;)

Men kun at vinde to titler spillet inde for 12 dage i starten af sæsonem må være lidt af en fallit erklæring

Meget enig, og så kan ledelsen, som Sahinovic siger, frede truppen allerede :) Og mon ik vi også vinder VM for klubhold lige om lidt også.

For mig er alt andet en La Liga-titlen ligegyldigt. Lidt overdrevet, men det er skandaløst hvor få vi har vundet de sidste mange år, og i år skulle vi så bygge videre fra sidste sæson, fastholde titlen og vores dominans, der var endda tale om dynasti rundt omkring, men i stedet står vi november måned med en så godt som tabt liga-titel - hvilket antiklimaks.
Det er bare ikke godt nok fra ledelsens side og fra spillernes side.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

8 år 8 måneder siden #70 af Zyconith

Som Zidane og Dario understreger er 10 point meget, men sæsonen er lang og Barcelona kan indhentes så længe vi er skarpe.

Hele det her blamegame der kører over de manglende indkøb og at man lige så godt bare kan sætte sig ned på sin ble med armene over kors og være sur og trodsig giver jeg ikke meget for.

Kampen igår var en forbedring på flere punkter og der mangler simpelthen bare noget 'flow' i den sidste tredjedel af spillet. Uanset hvor godt Isco gør det når han modtager bolden i forsvaret/midtbanen og forsøger at lave en omstilling, så var det bare ikke nok med kun Ronaldo og Benz overfor fire Atletico Madrid forsvarere. Så må man have en offensiv spiller mere eller en midtbanespiller der er klar til at gå frem, men Kroos kan ikke være alle steder selvom han prøver. Modric var en skygge af sig selv igår, han bidrager med meget lidt offensivt, fylder for lidt på banen rent fysisk, og bruger for meget tid på at gå og være frustreret og beklage sig. Hertil skal det også ses i lyset af, at Atletico Madrid fik lukket fuldstændigt ned for Real Madrids midtbane. De pressede højt og aggressivt, blokerede for spillerne i omstillingerne og tacklede boldholderen. Det var ingen nem kamp. Jeg synes dog at forsvar og midtbane spillerne tit rusher spillet og smider for mange afleveringer væk. Det samme skete imod Tottenham, og i flere andre kampe. Eller laver et eller lorte indlæg Benz og Ronaldo ingen chancer har for at gøre noget med.

Jeg begriber desuden ikke man anser Ronaldo og Benzema for færdige og alle de her forestillinger om at Dybala, Neymar, Mbappe ville være en løsning- Det er ren og skær spekulation og ønsketænkning. Vi taler to af de mest målscorende spillere for Real Madrid nogensinde. Ronaldo er topscorer i VM kval'en og CL. Benz kan jo sagtens når han tager ansvar, spiller mere selvisk og får en bold der er til at have med at gøre. B9 og CR7 er ikke problemet, tværtimod. Det er opspillet. I kampen stod de tit og oftest rigtigt placeret, både i boksen, såvel som i resten af spillet, gik fri fra modstanderen, skabte plads for deres medspillere. Jeg kunne ønske mig at Benzema havde deltaget lidt mere aktivt i spillet, og at Ronaldo i eksempelvis Juan Fran duellen fortsatte med at jagte bolden og generelt pressede noget mere. Men de gemmer jo energi til når det virkelig gælder, de øjeblikke opstår bare sjældent. Hvilket måske også er et resultat af at man ikke har Bale til at lave indlæg der sidder i skabet.

Vi ved hvad denne trup kan levere, at sæsonens udvikling ikke har fordret dette potentiale er en skam, men vi er i forbedring. Jeg tror fortsat på det, om end vi har et virkelig hårdt kampprogram frem til nytår og et godt stykke ind i det nye år, der ikke levner de unge spillere meget spilletid og chancerne for at komme i kampform og udgøre en duelig reserve til start-elleveren..

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 8 måneder siden #71 af El Siete

Zyconith skrev:

Som Zidane og Dario understreger er 10 point meget, men sæsonen er lang og Barcelona kan indhentes så længe vi er skarpe.

Hele det her blamegame der kører over de manglende indkøb og at man lige så godt bare kan sætte sig ned på sin ble med armene over kors og være sur og trodsig giver jeg ikke meget for.

Kampen igår var en forbedring på flere punkter og der mangler simpelthen bare noget 'flow' i den sidste tredjedel af spillet. Uanset hvor godt Isco gør det når han modtager bolden i forsvaret/midtbanen og forsøger at lave en omstilling, så var det bare ikke nok med kun Ronaldo og Benz overfor fire Atletico Madrid forsvarere. Så må man have en offensiv spiller mere eller en midtbanespiller der er klar til at gå frem, men Kroos kan ikke være alle steder selvom han prøver. Modric var en skygge af sig selv igår, han bidrager med meget lidt offensivt, fylder for lidt på banen rent fysisk, og bruger for meget tid på at gå og være frustreret og beklage sig. Hertil skal det også ses i lyset af, at Atletico Madrid fik lukket fuldstændigt ned for Real Madrids midtbane. De pressede højt og aggressivt, blokerede for spillerne i omstillingerne og tacklede boldholderen. Det var ingen nem kamp. Jeg synes dog at forsvar og midtbane spillerne tit rusher spillet og smider for mange afleveringer væk. Det samme skete imod Tottenham, og i flere andre kampe. Eller laver et eller lorte indlæg Benz og Ronaldo ingen chancer har for at gøre noget med.

Jeg begriber desuden ikke man anser Ronaldo og Benzema for færdige og alle de her forestillinger om at Dybala, Neymar, Mbappe ville være en løsning- Det er ren og skær spekulation og ønsketænkning. Vi taler to af de mest målscorende spillere for Real Madrid nogensinde. Ronaldo er topscorer i VM kval'en og CL. Benz kan jo sagtens når han tager ansvar, spiller mere selvisk og får en bold der er til at have med at gøre. B9 og CR7 er ikke problemet, tværtimod. Det er opspillet. I kampen stod de tit og oftest rigtigt placeret, både i boksen, såvel som i resten af spillet, gik fri fra modstanderen, skabte plads for deres medspillere. Jeg kunne ønske mig at Benzema havde deltaget lidt mere aktivt i spillet, og at Ronaldo i eksempelvis Juan Fran duellen fortsatte med at jagte bolden og generelt pressede noget mere. Men de gemmer jo energi til når det virkelig gælder, de øjeblikke opstår bare sjældent. Hvilket måske også er et resultat af at man ikke har Bale til at lave indlæg der sidder i skabet.

Vi ved hvad denne trup kan levere, at sæsonens udvikling ikke har fordret dette potentiale er en skam, men vi er i forbedring. Jeg tror fortsat på det, om end vi har et virkelig hårdt kampprogram frem til nytår og et godt stykke ind i det nye år, der ikke levner de unge spillere meget spilletid og chancerne for at komme i kampform og udgøre en duelig reserve til start-elleveren..

Det kan godt være at Benzema er den 4. mest scorende Real Madrid-spiller i historien, men lige nu står han med 21 mål for den sidste halvanden sæson, så ja, han kan godt, men han gør det jo tydeligvis ikke for tiden. Og det kan hans historik jo ikke ændre på.
At de, Ronaldo og Benzema ikke er problemet, men at det er alle de andre, passer jo ikke. De har 1 mål hver, Ronaldo har en konverteringsrate på 2% (ca 50 skud), Benzema 18 skud, så chancerne mangler jo ikke. Hvor mange 100%-chancer har Benzema ikke brændt allerede i indeværende sæson? Neymar, Dybala og Mbappe havde alle gjort det bedre en ham, det kan da næsten kun være et faktum. Men dem har vi ikke i holdet, så det er så vidt lige meget. BC skal hanke gevaldigt op i sig selv i stedet for at kigge rundt efter undskyldninger.

Det er desuden ønsketænkning at tro at Bale havde gjort en forskel, vi spillede bedre uden ham, og hans konstante indlæg, i foråret. Indlæg mod et kompakt Atletico-forsvar er umiddelbart heller ikke løsningen.

De er naturligvis ikke færdige, hverken BC eller holdet, og det var samme startopstilling, på nær Casilla, der kørte alt over i foråret, men vi har simpelthen ikke en plan B, som vi havde det sidste sæson, når det ikke kører. Eller jo, det har vi, Zidane vil/tør bare ikke bruge dem.
Vi erstattede 50+ mål (mål og assists) fra James, Morata og Marianos side, med Mayoral, og det er her jeg mener fejlen ligger, og hvor man har ageret arrogant. Jeg har altid været af den mening at vi gjorde det rigtige i sommers, men at vi skulle have tilføjet en ektra angriber (fx Mbappe) som kunne konkurrere med Benzema, feks nu, hvor han virkelig burde sættes en tur på bænken. Men skal Mayoral erstatte ham? Næppe, han er på ingen måde en konkurrent til Benzema. Sidste sæson smed vi Morata ind når vi manglede mål, James ind, når Isco feks ikke præsterede eller Pepe ind når Ramos blev skadet, men det var en luksus der ikke går i længden. Vi har nu nogle virkelig gode talenter med en lys fremtid, men Zidane har simpelthen ikke troen på dem, det er tydeligt at se.

Der er mange point endnu, sæsonen er lang, men vi er vores egen værste fjende og der skal kigges godt og grundigt indad, hos alle spillere, hvis vi skal gøre os forhåbning om La Liga-sølvtøj til maj. Og så brug dog for hel… de unge talenter vi har på bænken.

Frustrationerne er fremme nu, mig selv inkluderet, men vi skal fortsætte det gode spil fra i går, før der kommer tro på tingene igen blandt fansene.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved El Siete.

8 år 8 måneder siden #72 af Siempre fiel
Sidste redigering: 8 år 8 måneder siden ved Siempre fiel.

Leveret af Kunena Forum